Spring naar bijdragen

Geocaching En Puntjes Jagers.


yurrie-currie

Aanbevolen berichten

Gewoon ee stapje terug in de evolutie van het cachen, naar het Geocachen zoals het oorspronkelijk was bedoeld.

 

Er is niets mis mee als op beheerste wijze een hobby of sport evolueert. Zolang het er maar beter van wordt.

 

Ook het probleemgedrag van sommige cachers, vloeit hier een beetje uit voort.

Het nietsontziend van het ene naar het andere "puntje" rossen, want welke kick haal je anders uit een micro achter een paal, dan het snel ""scoren van een puntje.

 

Al diegenen, die dat niet zien en die zich nu verzetten tegen de voorgestelde "maatregelen" , omdat ze alleen maar van "snelle traditionals" en "puntjesjagen" houden, zijn waarschijnlijk al met een heel verkeerd idee aan het geocachen begonnen.

@TP niets mis mee maar laten we dan even terug gaan waarom de "Nieuwe Generatie" denkt dat het allemaal om de puntjes gaat.

 

Hoe komt het dat de "Nieuwe Generatie"denkt dat het allemaal om de puntjes gaat?

 

Mijn mening daar over is het volgende;

  1. Stop met de statistieken
  2. Stop met de Geo d'or
  3. Stop de FTF ranking
  4. Kortom stop alle rankings
  5. Dat GC.NL met het bovenstaande het een en ander in de hand geholpen heeft

Maar nu de term "Flutcache" ja die bestaan ook ik heb caches gevonden waarvan ik zeg moet dit nou wat wil de legger hier mee. Maar dat zie ik pas als ik er ben en dat kan ik niet filteren op het net. En dat zouden we ook niet moeten gaan doen. Laat je lekker verassen als je op de lokatie aankomt en dan kun je pas zeggen nou moest hier nu een cache liggen.

 

Nu zijn er van mij net 13 caches online gekomen.

 

2 off-set caches (ja gewoon heel simpel één vraag en dan de cache)

2 traditionals (ja die liggen op een parkeerplaats maar wel met een uitzicht wat ik erg mooi vind dus wil ik het graag laten zien.

9 mystery's (ja weer lekker puzzelen, simpel en goed te doen met voor een aantal caches zit de roode draad er weer in en dat heeft met mijn vak te maken)

Van de 13 caches zijn er 4 in het formaat micro en de rest tja dat zijn allemaal kisten.

 

Voor al mijn caches die ik neer heb gelegd heb ik moeite gedaan en geprobeerd een leuke plek te vinden. Nu is het hopen op de leuke en interesante logs die ik ga krijgen. Daar doe ik het voor. Ik heb hier in de polder ook een aantal "Flutcaches" gehad maar die heb ik zelf uit eigen overweging in het archief gegooid.

 

Ik ben me er ook van bewust dat er mensen zijn die mijn nieuwe caches "Flutcaches" zouden kunnen vinden.

 

Maar ik vraag me nog steeds af wat is de defenitie van een "Flutcache"??

De term "Flutcache" komt ook niet voor in de begrippenlijst van de heer Carrotte.

 

Hier is mijn defenitie van een "Flutcache"

"Als het er op lijkt dat de cache gewoon is neer gepleurd en er totaal geen aandacht aan besteed is."

 

Een cache onder een bankje is niet altijd een "flutcache" een cache in een urban omgeving is ook niet altijd een "Flutcache" Maar wat voor mij een "Flutcache" is dat is voor een ander juist weer dat ene puntje!! Of juist een hele geweldige cache.

 

Als we groen licht hebben van geocaching.com en we de goede voorwaarden klaar hebben dan gaat het van start. En als ik daarmee bij sommige puntjesjagers en cacheleggers daarvoor een de boeman moet zijn, so be it. Ik doe het niet voor mezelf, maar voor de geocachers, de community en het geocachen in Nederland leuker te maken en leuk te houden. Als ik daardoor niet meer onbeschermd alleen over straat kan lopen, schaf ik me wel een verschrikkelijk vieze rothond aan :thumbup:

 

Ik weet dat de rest van de NL reviewers er eender over denken en niets liever dan vandag er al mee van start willen gaan.

Als we hier mee van start gaan gaan we dan ook alle lijstjes en puntjes afschafen om zo de "nieuwe generatie" te leren hoe cachen zou moeten zijn. En dat het totaal niet om de puntjes gaat.

Liever vandaag nog dan morgen :thumbup:

 

Maar als we met zijn allen hier nu eens wat minder gaan miepen op het forum en meer naar buiten gaan om caches te zoeken. En als je er dan weer een gevonden hebt dan kun je denken WoW wat een top cache of tjonge tjonge moest dat nou hier een cache.

 

Greetz Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Twee dingen op bovenstaand bericht.

 

1. Als ik het me goed herinner was het ongeveer een half jaar geleden Kruimeldief zelf die zei dat het wel mee viel met de flutcaches? Dat er naar verhouding niet zoveel flutcaches bijkwamen. Als ik het mis heb hoor ik het wel :thumbup:

Maar als ik me dat goed herinner, is het dan vooral het laatste half jaar zo enorm toegenomen?

Misschien is Kruimel geschrokken van de ontwikkelingen bij onze Oosterburen. Ruim een jaar geleden heb ik alle caches in Duitsland opgehaald, dat waren en ruim 35.000. Een jaar later zijn het er meer dan 63.000. In een jaar zijn er dus over 20.000 caches geplaatst. Dat werkt puntjes-ralleys in de hand.

 

2. De puntjesjagers die van afvalbak naar lantaarnpaal naar verkeersbord crossen, hebben toch geen directe invloed op de mening van terreinbeheerders?

Daar bedoel ik mee, een snel puntje scoren doe je volgens mij niet middenin een natuurgebied dus die 'overlast' moet dan toch uit een andere hoek komen?

Maar omdat de puntjes heilig zijn is er natuurlijk een uitgebreide handel in eindcoordinaten, naast de mysteries misschien ook wel voor multi's in natuurgebieden. En als er dan auto's zo dicht mogelijk bij de cache in dat gebied geparkeerd worden (om de dag score hoog te houden, dan kan ik begrijpen dat natuurorganisaties als SBB, de provinciale landchappen misprijzend kijken naar het fenomeen "GeoCachen"

 

En als door dat imago probleem het moeilijker wordt om caches te plaatsen in dit soort omgevingen, dan heb ik daar dus wel last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar bedoel ik mee, een snel puntje scoren doe je volgens mij niet middenin een natuurgebied dus die 'overlast' moet dan toch uit een andere hoek komen?

 

Het "puntjesjagen" is een fenomeen, wat explosief is gegroeid, met de komst van de "snelle traditionals"

 

Maar sommige traditionals liggen ook in kwetsbaar gebied, maar die wil men dan toch zo snel mogelijk scoren.

Liefst met de 4x4 bovenop de cache parkeren, al staat er in de beschrijving dat de laatste 250 m. te voet moet worden afgelegd.

 

Ook te voet is "via de paden" vaak om, dus rossen we gewoon door de begroeiing heen "het pijltje achterna" (dan komt er vanzelf een nieuw pad, toch...?)

 

Op zeker moment doen "Puntjesjagers", op jacht naar puntjes ook multi's.

Maar dan liefst zo snel mogelijk. Vaak op bovenstaande wijze.

 

Er komen te veel klachten binnen en steeds meer worden we uit dergelijke gebieden geweerd.

Dat is een zorgwekkende ontwikkeling.

 

DOEMSCENARIO:

 

De kwaliteit van de cachers neemt schijnbaar evenredig af, met de kwaliteit van de caches en/of andersom

Als we dus lijdzaam toezien, hoe de kwaliteit van caches afneemt, neemt ook de kwaliteit van de (gemiddelde) cacher af en dus de kwaliteit van het cachen als geheel.

Net zolang, tot het beeld wat de "toestemmingverleners" van het Geocachen hebben zo negatief is, dat we vrijwel nergens meer toestemming krijgen.

 

Dan is het moment aangebroken dat we alleen nog maar Micro's en Nano's in de stad of in tuinen van cachers kunnen verstoppen.

 

Dan hebben een aantal mensen waarschijnlijk hun zin, maar ik denk de meesten toch niet en zeker GC.NL niet. Of er dan nog vrijwilligers genoeg zijn die eraan mee willen werken, waag ik te betwijfelen.

Of GC.NL deze vorm van Geocachen dan nog langer willen fasciliteren, waag ik ook te betwijfelen.

 

Maar als we met zijn allen hier nu eens wat minder gaan miepen op het forum en meer naar buiten gaan om caches te zoeken. En als je er dan weer een gevonden hebt dan kun je denken WoW wat een top cache of tjonge tjonge moest dat nou hier een cache.

 

Als we er hier op het forum niet over miepen, wordt het probleem niet opgelost.

 

Wie nog steeds denkt dat er helemaal geen probleem is, is volgens mij behoorlijk naief.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als ik me dat goed herinner, is het dan vooral het laatste half jaar zo enorm toegenomen?

Misschien wel maar 'vroeger' (in 2004) was het blijkbaar al niet veel anders:

In bericht nummer 18 in dat draadje schrijft GeoWolf (niemand kan mooier schrijven over de zinloosheid van flutcaches) al een treffende analogie van oprapers op oninteressante plekken en automatieken.

Ondanks dat wij ons zelf ook wel eens schuldig maken aan wat raapwerk, juichen we het selecteren op kwaliteit van harte toe. Zeker als dat er ook nog eens toe leidt dat er in de toekomst weer meer mooie wandelingen in gebieden komen waar dat nu niet toegestaan wordt. Succes met het initiatief en hopelijk krijgen jullie een fiat hiervoor bij gc.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, en nu ben ik ook om. Het heeft een tijdje geduurd, maar ik zet er een punt achter.

Waarachter? Niet achter het zoeken van traditionals, ook niet achter het leggen van traditionals.

Maar wel een einde aan de statistieken.

 

Ik ga elke vorm van statistiek verwijderen, behalve de mijlpalen. De rest gaat weg. En ik ga mij er ook niks meer van aantrekken. Ik vind het nog wel leuk om zo af en toe lekker veel caches te kunnen loggen (is de laatste tijd te weinig van gekomen), maar dus niet meer voor die idiote lijstjes.

En ik steun nu ook ook het pleidooi om de stats van geocaching.nl te verwijderen. Een beetje laat, goed na de oorlog? Het is dan maar zo.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, en nu ben ik ook om. Het heeft een tijdje geduurd, maar ik zet er een punt achter.

Waarachter? Niet achter het zoeken van traditionals, ook niet achter het leggen van traditionals.

Maar wel een einde aan de statistieken.

 

Ik ga elke vorm van statistiek verwijderen, behalve de mijlpalen. De rest gaat weg. En ik ga mij er ook niks meer van aantrekken. Ik vind het nog wel leuk om zo af en toe lekker veel caches te kunnen loggen (is de laatste tijd te weinig van gekomen), maar dus niet meer voor die idiote lijstjes.

En ik steun nu ook ook het pleidooi om de stats van geocaching.nl te verwijderen. Een beetje laat, goed na de oorlog? Het is dan maar zo.

Maakt het lezen van het forum ook nog eens een stuk aangenamer....

Ik heb mijn stats ook maar verwijderd. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed, mening:

 

allemaal gecaramba, regeltjes geilheid, betutteling en beperking van mijn vrijheid.

 

-Natuur is van ons allemaal (dus ook in NL)

-Ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in

-Niemand bepaalt voor mij wat ik een leuke cache vindt

 

Iemand enig idee hoeveel geocachers er in NL zijn ? En hoeveel daarvan op dit forum komen ? Heel weinig. Dat weet ik wel. Omdat er alleen maar gezeikt word hier. Newbies zijn uit principe sukkels, eikels en verdienen geen antwoorden. Regels gelden voor nieuwelingen, niet voor de oude garde. De wens van de oude garde dat geocaching exclusief en alleen voor hun blijft druipt van het forum af. Nieuwelingen (ik incluis) zijn sukkels. En moeten liefst hun bek houden. Of net doen alsof ze het er mee eens zijn dat ze geen mening mogen hebben.

 

Bah !

 

Mijn hobby. Mijn invulling.

 

-----------+

kom maar op met je ban. Dit forum kan wat mij betreft samen met de regeltjes geilaards van GC.nl opgedoekt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek op muliti's + honden toegestaan en lees dan vaak ALLE logjes om zeker te weten dat het een mooie natuurwandeling is want dat is wat IK wil na een week werken. Zou het niet beter en/of makkelijker zijn als de filters anders werken?

 

- Ga naar cache kaarten.

- Mijn kaart

- Extra

 

En dan kan je een multi aanvinken en geschikt voor honden. Je hebt dan alleen geen garantie van een natuurwandeling.

 

Overigens is dit een natuurwandeling en honden mogen (de gehele route) zelfs los lopen ;)

 

Off topic- Haha het Staphorsterbos ken ik uit mijn hoofd.....van mijn 16de tot 35ste elk weekend met de pony's / paarden geweest. Maar een Wherigo cache is me nu nog te ingewikkeld eerst maar de andere stapjes in de mooie wereld van Geocaching bewandelen......bijv. wat je hierboven uitlegt over mijn kaart.....

On topic- Goede discussie!!!!! En for the record (oeps) een mooie trad, earthcache of mysterie is nooit weg!

Zeker earthcaches door vele beschreven als flutcaches dragen wat mij betreft toe aan het cachen mede doordat ze je vaak naar mooie of speciale plekken brengen en je leert wat van een gebied. Geen kistje maar wel een mooie ervaring rijker.

 

 

Ook ik ga mijn stats verwijderen uit mijn profiel vind dat beetje daad bij het woord voegen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed, mening:

 

allemaal gecaramba, regeltjes geilheid, betutteling en beperking van mijn vrijheid.

 

-Natuur is van ons allemaal (dus ook in NL)

-Ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in

-Niemand bepaalt voor mij wat ik een leuke cache vindt

 

Iemand enig idee hoeveel geocachers er in NL zijn ? En hoeveel daarvan op dit forum komen ? Heel weinig. Dat weet ik wel. Omdat er alleen maar gezeikt word hier. Newbies zijn uit principe sukkels, eikels en verdienen geen antwoorden. Regels gelden voor nieuwelingen, niet voor de oude garde. De wens van de oude garde dat geocaching exclusief en alleen voor hun blijft druipt van het forum af. Nieuwelingen (ik incluis) zijn sukkels. En moeten liefst hun bek houden. Of net doen alsof ze het er mee eens zijn dat ze geen mening mogen hebben.

 

Bah !

 

Mijn hobby. Mijn invulling.

 

-----------+

 

Rustig maar jungske.

 

Ten eerste is de natuur helemaal niet van iedereen, maar van de eigenaren.

Ten tweede: als jij gaat voetballen, biljarten, wielrennen of wat dan ook , heb je het spel ook maar te spelen volgens hun regels.

Ten derde en dat schreef ik al eerder: het gaat er niet direct om wat JIJ leuk vind, want dan wordt het alleen maar een zootje. Het gaat hier om Kwaliteit en om het voortbestaan van geocaching in Nederland.

 

En als dat je niet bevalt hoef je je mond niet te houden, maar mag je wel wat meer relativeren.

 

Ten vierde: de regels gelden voor iedere cacher : van een beginner t/m Willie Carotte, Kruimeldief en zelfs voor mij ook.

 

Mensen die het spelletje willen verknoeien mogen opzouten.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed, mening:

 

allemaal gecaramba, regeltjes geilheid, betutteling en beperking van mijn vrijheid.

 

-Natuur is van ons allemaal (dus ook in NL)

-Ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in

-Niemand bepaalt voor mij wat ik een leuke cache vindt

 

Iemand enig idee hoeveel geocachers er in NL zijn ? En hoeveel daarvan op dit forum komen ? Heel weinig. Dat weet ik wel. Omdat er alleen maar gezeikt word hier. Newbies zijn uit principe sukkels, eikels en verdienen geen antwoorden. Regels gelden voor nieuwelingen, niet voor de oude garde. De wens van de oude garde dat geocaching exclusief en alleen voor hun blijft druipt van het forum af. Nieuwelingen (ik incluis) zijn sukkels. En moeten liefst hun bek houden. Of net doen alsof ze het er mee eens zijn dat ze geen mening mogen hebben.

 

Bah !

 

Mijn hobby. Mijn invulling.

 

-----------+

kom maar op met je ban. Dit forum kan wat mij betreft samen met de regeltjes geilaards van GC.nl opgedoekt worden.

 

 

Zo over afbrekende kritiek gesproken!!!!!

 

Ik ben zelf niet erg actief zowel op het forum als cacher maar dit soort onzin maakt me boos.

Als je de berichten goed leest zegt er niemand dat het allemaal terug moet naar vroeger (lees de oude garde) dit zou ook niet mogelijk zijn. Tijden veranderen dus ook het geocachen! De vraag is alleen hoe voer je veranderingen door op een manier dat cachen een spannende, verrassende en soms opwindende hobby en dan bedoel ik het opwinnende waar jij het over hebt. Als newbie heb ik vaak veel gehad aan het forum maar misschien lag dat aan de manier waarop ik een vraag stelde en niet aan de vraag opzich?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed, mening:

 

allemaal gecaramba, regeltjes geilheid, betutteling en beperking van mijn vrijheid.

 

-Natuur is van ons allemaal (dus ook in NL)

-Ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in

-Niemand bepaalt voor mij wat ik een leuke cache vindt

 

Iemand enig idee hoeveel geocachers er in NL zijn ? En hoeveel daarvan op dit forum komen ? Heel weinig. Dat weet ik wel. Omdat er alleen maar gezeikt word hier. Newbies zijn uit principe sukkels, eikels en verdienen geen antwoorden. Regels gelden voor nieuwelingen, niet voor de oude garde. De wens van de oude garde dat geocaching exclusief en alleen voor hun blijft druipt van het forum af. Nieuwelingen (ik incluis) zijn sukkels. En moeten liefst hun bek houden. Of net doen alsof ze het er mee eens zijn dat ze geen mening mogen hebben.

 

Bah !

 

Mijn hobby. Mijn invulling.

 

-----------+

kom maar op met je ban. Dit forum kan wat mij betreft samen met de regeltjes geilaards van GC.nl opgedoekt worden.

 

Vind eigenlijk dat ik hier niet op moet reageren.

Dat doe ik dan ook niet.

 

Verdorie nu reageer ik toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed, mening:

 

allemaal gecaramba, regeltjes geilheid, betutteling en beperking van mijn vrijheid.

 

-Natuur is van ons allemaal (dus ook in NL)

-Ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in

-Niemand bepaalt voor mij wat ik een leuke cache vindt

 

Iemand enig idee hoeveel geocachers er in NL zijn ? En hoeveel daarvan op dit forum komen ? Heel weinig. Dat weet ik wel. Omdat er alleen maar gezeikt word hier. Newbies zijn uit principe sukkels, eikels en verdienen geen antwoorden. Regels gelden voor nieuwelingen, niet voor de oude garde. De wens van de oude garde dat geocaching exclusief en alleen voor hun blijft druipt van het forum af. Nieuwelingen (ik incluis) zijn sukkels. En moeten liefst hun bek houden. Of net doen alsof ze het er mee eens zijn dat ze geen mening mogen hebben.

 

Bah !

 

Mijn hobby. Mijn invulling.

 

-----------+

kom maar op met je ban. Dit forum kan wat mij betreft samen met de regeltjes geilaards van GC.nl opgedoekt worden.

 

Ik zou me maar niet hierover opwinden. Als newby denk je nu zo. Maar ik ben er bijna zeker van dat je over een jaar, misschien korter, of wat langer, er net zo over denkt als het gros van de cachers.

We hebben regelmatig met gene een koker gezocht. We gingen toch door, want je had je benzine er al voor verreden. Ja, bij een bushalte langs een drukke weg, aan een schutting, een boom voor een woonhuis en ga zo door. Nou dat zoekt niet lekker. En zo zijn er wel veel meer.

Een cache loggen? Het liefst zonder pottekijkers.

Niets is zo hinderlijk als tussen de hondendrollen een koker opvissen en daarna je schoenen schoonmaken.

Op een drukke parkeerplaats langs een van onze rijkswegen een koker of kistje opvissen, echt boeiend, als je tenminste tussen de tissues, toiletpapier, gebruikte condooms of nog erger mensen die bezig zijn, wilt zoeken.

Dit soort caches daar moet echt een eind aan komen. Want dit verziekt echt de hobby.

 

Nederland is geen vrij land. We hebben ons gewoon te houden aan de regels die er zijn. Dus de regels in acht nemen in een bosgebied, maar ook op andere plaatsen. Dit alles zorgt ervoor dat onze hobby kan blijven bestaan.

 

Een paar jaar terug heb ik een boswachter uit Arnhem uitgelegd wat geocaching was, ik kwam hem tegen op de school van mijn dochter. Zijn dochter bleek bij onze dochter in de klas te zitten. Hierna was hij behoorlijk enthousiast. Niet om zelf te gaan cachen, maar ik zie wel af en toe een cache verschijnen, waarin zijn naam genoemd wordt, omdat hij toestemming gegeven heeft. En natuurlijk hadden we alleen verteld over de multi's in bossen of andere natuurgebieden.

 

Soms zijn de oppikkers wel handig, als er iemand geinteresseerd is in cachen, maar je denkt die moet er niet mee in aanraking komen, dan vertel je gewoon dat ons land vol zit met opraapcaches in verkeersborden etc. Het heeft al aardig wat mensen afgeschrikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed, mening:

 

allemaal gecaramba, regeltjes geilheid, betutteling en beperking van mijn vrijheid.

 

-Natuur is van ons allemaal (dus ook in NL)

-Ieder vult zijn hobby op zijn eigen manier in

-Niemand bepaalt voor mij wat ik een leuke cache vindt

 

Iemand enig idee hoeveel geocachers er in NL zijn ? En hoeveel daarvan op dit forum komen ? Heel weinig. Dat weet ik wel. Omdat er alleen maar gezeikt word hier. Newbies zijn uit principe sukkels, eikels en verdienen geen antwoorden. Regels gelden voor nieuwelingen, niet voor de oude garde. De wens van de oude garde dat geocaching exclusief en alleen voor hun blijft druipt van het forum af. Nieuwelingen (ik incluis) zijn sukkels. En moeten liefst hun bek houden. Of net doen alsof ze het er mee eens zijn dat ze geen mening mogen hebben.

 

Bah !

 

Mijn hobby. Mijn invulling.

 

-----------+

kom maar op met je ban. Dit forum kan wat mij betreft samen met de regeltjes geilaards van GC.nl opgedoekt worden.

 

Wat fok jij je op zeg! Tjonge, jonge...

 

Dus je denkt dat er alleen op dit forum gezeikt wordt? Kom op zeg: Nederland zit vol met zeikerds: hier, bij de visclub, de gymnastiekclub en ja zelfs onder je collega's...

 

Jouw hobby is ook mijn hobby en die van velen: om het aangenaam te houden voor ons allen zijn er gewoon een aantal regels waaraan je je moet houden. Wil je dat niet? Prima: jouw keuze, maar daarmee verpest je het voor de ander en dat is pas egocentrisch.

 

Wij van GC.nl zijn geilaards van regels...Tjonge, jonge zeg: ik weet niet waar je het over hebt. Het enige waar het hier om draait, is hoe we kunnen zorgen dat wij het spelletje voor ons allen aantrekkelijk en beheersbaar kunnen houden. En ja de reviewers gaan hierbij waarschijnlijk een rol spelen en mijn inziens komt dat alleen maar de kwaliteit te goede. Daarnaast: geocaching wordt steeds populairder en daardoor groter, dus misschien is wat meer regulering noodzakelijk...

 

Het feit of je nu wel of geen newbie bent staat mijn inziens helemaal los van deze discussie. Geocaching is niet exclusief voor newbies en ze worden niet automatisch afgezeken op dit forum en anders zijn er ook nog moderators...

 

Dus je wilt een ban? Ach en jezelf dan als martelaar zien. Tjonge, jonge: dan moet ik mij eerst weer es in het systeem inloggen en daar heb ik nu geen zin in...

 

Oja, en ik ben een noordeling ;) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...