Spring naar bijdragen

Geocaching En Puntjes Jagers.


yurrie-currie

Aanbevolen berichten

novw kan hier niet op reageren volgens zijn mailtje:

 

"Zou jij één dingetje voor mij kunnen doen ? Even in het topic melden dat ik gebanned ben ?"

 

Bij deze dus vermeld.

 

Dat klopt dus niet...Er is niet aan zijn verzoek voldaan; hij heeft geen ban, maar een schrijfcontrole...Duidelijk?

 

Maar goed, daar gaat het hier niet om...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

novw kan hier niet op reageren volgens zijn mailtje:

 

"Zou jij één dingetje voor mij kunnen doen ? Even in het topic melden dat ik gebanned ben ?"

 

Bij deze dus vermeld.

 

Dat klopt dus niet...Er is niet aan zijn verzoek voldaan; hij heeft geen ban, maar een schrijfcontrole...Duidelijk?

 

Maar goed, daar gaat het hier niet om...

 

Oke duidelijk . Was op eigen verzoek.

Nu weer on topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(ik verzin ter plekke dat 20% van de caches wereldwijd een puzzel is)

 

Even terzijde: ik denk dat je daarmee ongeveer 6 to 8 keer te hoog zit. In Noord-Amerika zijn ongeveer 95% van de caches Traditionals, en daar liggen bijna 60% van alle op gc.com-geliste caches. Trek daarvan de multi's en de non-puzzel-Mystery's af en je komt op waarschijnlijk 2% uit. Om bij 20% wereldwijd uit te komen zouden er onder de niet-Noord-Amerikaanse caches ongeveer 50% puzzels moeten zijn, wat blijkbaar niet het geval is.

bewerkt door sTeamTraen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit bovenstaande kun je een conclusie trekken: ik heb haast. chronisch. altijd. Ook in mijn vrije tijd; ook tijdens het geocachen. Dat is mijn levens stijl. Dat moet ik weten. En niet geocaching.nl.

 

Ik heb, wat mij betreft, niet eens de intentie om snelle caches uit te bannen. Mijn intentie is alleen maar om de snelle caches, net als alle andere caches, van een hoog niveau te laten zijn.

 

ok. Geen intentie dus. Jij vind een moeilijkheidsgraad vanaf 2 sterren een hoog nivo, ik vind die dingen niet leuk. "hoog nivo" is zo vreselijk discutabel. En zo onvoorstelbaar persoonsgebonden. Je loopt de kans dat je bij iedere cache afzonderlijk een discussie krijgt tussen legger en reviewer. En dat is zó zonde van de beperkte tijd van de reviewer ! "hoog nivo" is net zoiets als een "klein beetje geld voor een pilsje". Iedereen heeft andere ideeën. Gelukkig wel. Zo kan ik kiezen uit snelle oppakkers (in de hondenpoep voor mijn part) en prachtige wandelingen in de mooiste gebieden van de wereld. En of dat "flutcaches" zijn ? Sja. Dus ? Misschien ben ik wel niet zo competitief ingesteld. Ik kom met dank aan geocachen op plekken waar ik anders echt nooit gekomen was. En of daar dan een flutcache ligt of niet, ik was er anders nooit geweest. En dat op zich is al voldoende reden om ook blij te zijn met een flutcache.

 

 

3-conservatisme. gc.nl wil maar één ding: de eigen toko beschermen. Koste wat kost.

 

Ach... als er morgen geen gc.nl meer is, dan is er morgen geen gc.nl meer. Welke toko zou beschermd moeten worden en waarom?

 

Hm. Ik proef toch wat... sja... hoe zal ik het zeggen? Hetzelfde als bij gc.com. Wij zijn de enige, dus de beste. Arrogantie van de macht. En ik kan me best voorstellen dat het leuk is hoor, om duizenden geocachers te vertegenwoordigen. Maar dan moet je dat wel doen. En niet een individuele mening tot godsdienst verheffen. gc.nl is zo flexibel als een lange lat. Niet dus. Dezelfde houding als gc.com. Wij weten wel wat het beste voor <de gebruiker> is.

Het simpele feit dat mijn bijdragen aan het forum vooraf gekeurd moeten worden... Ik heb alleen maar tegengas gegeven. Niemand persoonlijk aangevallen, en ik heb in gewoon Nederlands mijn standpunt kenbaar gemaakt. Misschien in een Amsterdamse variant van Nederlands, maar zonder schelden, persoonlijke aanvallen of wat dan ook. Ik ventileer een tegengestelde mening, en krijg een halve ban aan mijn broek. Jaha: daar heb ik zelf om gevraagd, omdat ik gisteren al aan zag komen dat gc.nl mijn mening niet op prijs zou stellen. En dat blijkt wel uit de reactie van Team jemar... Een moderator notabene.

 

Ik kan alleen maar observeren. Ik krijg mail van mensen die niet hier hardop durven te zeggen dat ze het met me eens zijn, of in de loop der jaren zelf een ban aan hun broek hebben gekregen. Ik zie dat Team jemar een losse flodder scoort. Makkelijk ook nog. Ik zal uitleggen:

 

1- kan ik natuurlijk nooit hardmaken. Ik kan alleen voor mezelf praten. Ik heb 2 caches in de wachtlijn zitten. Ik ga er nog vanuit dat het puur toeval is, maar ik heb nog nooit zolang hoeven wachten op een publicatie. Meneer Dief heeft het druk. Mooi. Ik wacht. Maar ik ben in mijn achterhoofd wel bang dat hoe meer stampei ik hier maak, hoe langer ik moet wachten...

 

2- Psychologie van de vloer: De groep (in dit geval de kopstukken van gc.nl) willen iets. Men wil dat eigenlijk niet, maar doet toch mee "want dat hoort nu eenmaal zo". Denk aan een willekeurige werksituatie. De baas wil bezuinigen. Dus komt iedereen met voorstellen om te bezuinigen, ook al weet iedereen dat het eigenlijk niet meer kan. Er dient aan een verwachtings patroon voldaan te worden.

 

3- gc.nl zit natuurlijk in een vrij luxe positie. Er is één geocaching stichting in nederland. Alle "concurentie" (terra, quality, ...) is zo klein dat daar geen rekening mee gehouden hoeft te worden. En het is natuurlijk vreselijk lekker dat op elke meeting de staff midden in de schijnwerpers staat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen heeft de behoefte om KM's te lopen in een bos om het doosje te vinden met daarin het logboek.

Dan hebben deze mensen geen behoefte aan geocaching, want dat is nu precies waar het bij het spel om gaat.

dat is niet waar... geocaching gaat niet om KM's achter elkaar te lopen... dat is slechts een deel van de hobby..... dat heeft niets te maken met geen behoefte aan geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen heeft de behoefte om KM's te lopen in een bos om het doosje te vinden met daarin het logboek.

Dan hebben deze mensen geen behoefte aan geocaching, want dat is nu precies waar het bij het spel om gaat.

 

euh ? geocachen gaat om

 

The basic idea is to locate hidden containers, called geocaches, outdoors and then share your experiences online. Geocaching is enjoyed by people from all age groups

 

Ik zie nergens staan dat je daarvoor moet lopen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, wat een gedoe allemaal zeg.

 

Ben ik ff 2 dagen afwezig en wat lees ik tot mijn verbazing? Natuurlijk weer de verschillende mening en natuurlijk wordt het weer een beetje verhint en natuurlijk zijn er weer posters die paranoia genoeg zijn om te denken dat het over "hun" gaat. Nou, niets ins minder waar :thumbup:

 

Eindelijk hebben we het voor elkaar en wordt er weers eens gediscusseerd. Jammer dat er een stoorzender tussenzit die tegen een schrijfban is aangelopen. Die heeft er niet dan ook keihard om gevraagd. Vragen om een ban en achteraf zeggen dat dit logisch was omdat hij met zijn kritiek toch wel verbannen zou worden. Kijk die meneer snapt er echt geen ene hol van hoe het hier werkt.

 

Nu is hij verbolgen dat hij een schrijfban heeft en blijft wel posten en nu hebbenw e weer allemaal berichten op invisible staan die we eerst weer moeten lezen en als deze meneer op deze manier blijft schrijven komen ze nooit op zichtbaar.

 

Ik wil duidelijk stellen dat het een, de schrijfban, loststaat van het hebben van een eigen mening. De schrijfban is opgelegd omdat de eigen mening wel heel erg onaardig werd geventileerd met allerelei niet te bewijzen vooroordelen richting degene die andersdenkend zijn en voor richting geocaching.nl en het team van geocaching.nl En dan in al zijn berichten laat doorschemeren eigenlijk niet weten wat geocaching.nl is, wat geocaching.com is en wat de connectie is, ook niet weet dat een reviewer van geocaching.com is en op zich niets met geocaching.nl te maken heeft, Dat buiten de reviewers van geoicaching.com om die een baantje bij geocaching.nl hebben, geen enkele bestuurslid of teamlid van geocaching.nl ook maar iets meer te zeggen heeft over het geocachen dan de geocachers zelf.

Jammer dat bewuste gast nu allerlei andere voor zich probeert te vinden die nu voor hem mogen gaan posten. Jammer dat hij zegt niets gedan te hebben, jammer dat hij nu meldt dat hij niemand aangesproken heeft of het moet al op zijn Amsterdams zijn geweest.

 

Welnu laat mij het dan maar op zijn Drents opgevat zijn of door de desbetreffende moderator op zijn Gronings, , maar degene die op zo'n manier schrijft, of het nu Nederlands is of een dialect als Amsterdams, zal me worst zijn, maar zo iemand krijgt in eerste instantie een schrijfban als zijn berichten onbeschoft flaimbitezijn en dat was het. machtsmisbruik? Nuh, waarom? Gewoon weer een van de vervelende regeltjtes uitvoeren die schijnbaar zo nu en dan nodig zijn.

 

Discussie? prima, heerlijk. Maar iemand proberen te overheersen en te intimdieren en overschreeuwen en flauw worden als niet iedereen gelijk denkt, wordt niet gewaardeerd.

 

Als er iets geregulierd wordt met de aangeboden caches dan zullen daar maar drie personen voor in aanmerking komen en dat zijn de drie reviewers van geocaching.com. Lees het allen goed, geocaching.com.

Niemand van de luitjes van geocaching.nl, buiten de 2 van de 3 reviewers die ook hier rondhuppelen om, kunnen aangeboden caches inkijken of er ook maar iets aan doen.

 

Al de cache staan op de server v an geocaching.com en men moet de inloggegevens van een reviewr hebben zou men ze willen inzien. Dus wat dat betreft heeft geocaching.nl daar verder niets mee te maken. Hooguit hier het eens te sprake te brengen en een spreekbuis te zijn dan voor de beide reviewers van geocaching.com

 

 

het rankinggebeuren is wel iets van geocaching.nl, de geo deurtjes en ik weet al niet wat. Dat is allemaal spul van geocaching.nl en daar heb ik een duidelijke mening over, voor mij mag het weg, maar daar wil ik niet over beslissen. Niet als administrator van het forum en niet als reviewer van geococaching.com.

Als teamlid wil ik me daar in eerste instantie ook niet mee bemoeien, of ik zou de uiteindelijke uitslag kunnen en mogen beïnvloeden :lol1: Nou dan weet men wel wat er gaat gebeuren. maar dat heeft dus weer helemaal niets met geocaching.com te maken.

 

En dan nog ff voor ons wel meelezen kunnende, maar niet meeschrijven kunnende Amsterdammer het volgende: Waar ter wereld heb jij een event meegemaakt waar het team van geocaching.nl of de reviewers van geocaching.com hebben rondgelopen met een air van: Zien jullie me wel? Ik ben van geocaching.com/geocachin.nl en ik beslis wat er allemaal gebeurt. Het gekke is dat menig event bezoeker zich beklaagt over de weinig aanwezig zijnde teamleden van geocaching.nl......

Ik ga liever niet meer naar gorte events omdat ik als cacher kom en niet uit hoofde van welke functie dan ook en ik geen zin heb dat er een hele dag aan me getrokken wordt. Klinkt misschien arrogant, maar het is me op mijn "oude" dag allemaal veel te vermoeiend. :yes:

En ik baal van insinuaties dat degene die nu commentaar leveren op een zwarte lijst komen te staan van te reviewen caches en getraineerd worden tijdens de review of steeds onderaan de lijst komen te staan.

Er wordt gereviewed op GCnummer. Er worden caches gereviewed en geen geocachers. Als ik een ding heel duidelijk wel kan is beide baantjes volledig gescheiden te houden. Ik heb als exmoderator hier op het forum nu niet altijd direct vrienden overgehouden. Laat ik het zo stellen, ik was voor dat ik teamlid werd van het forum, populairder als poster dan als teamlid. Als geocacher ben ik niet zo populair of bekend. Zoals gezegd, je telt schijnbaar niet mee als je in 6 jaar tijd nog maar 292 founds achter je naam hebt staan. Dan behoor je niet bij de grote namen :)

maar het klopt, end at was al bekend, het reviewen duurt de laatste paar weken wat langer omdat de reviewers allemaal eigenlijk te druk met hun privé leven hebben en dat moet niets uitmaken. Niemand staat droog, ook Carotte niet met zijn 5000 founds. Die mag nog steeds een paar 1000 zoeken wil hij droog komen te staan.

 

Waarom er niet gereviewed wordt/werd?

 

24-07-08-1.jpg

 

 

 

24-07-08.jpg

 

 

 

 

 

24-07-08-2.jpg

 

24-07-08-3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm. Ik proef toch wat... sja... hoe zal ik het zeggen? Hetzelfde als bij gc.com. Wij zijn de enige, dus de beste. Arrogantie van de macht. ./................./ Wij weten wel wat het beste voor <de gebruiker> is.

 

Er is niemand, die bepaalt wat het beste voor de gebruiker is.

Dat bepaalt de gebruiker zelf.

 

Als jij vind, dat wat GC.NL en GC.com aanbieden/voorschrijven, niet in overeenstemming is met jouw wensen/eisen dan "gebruik" je ze niet. Zo simpel is het.

 

Ik heb een hele grote visvijver op mijn landgoed.

Daar mag van mij iedereen in komen vissen.

 

Maar wel volgens mijn regels. Als ik zeg dat je met een hengel mag vissen, moet je niet met een sleepnet aankomen.

En ja...dat bepaal ik, want het is mijn vijver.

Dat is geen arrogantie, dat is bescherming van mijn eigendom.

 

En zo is het met GC.com en GC.NL ook.

Zij bieden ons iets aan, dat mogen wij allemaal gebruiken. Niets moet.

Maar wel op hun voorwaarden. Want zij zijn eigensaar van de fasciliteiten die ze ons bieden en die wij mogen gebruiken.

 

Niet met de voorwaarden eens? : niet gebruiken.

 

En ik kan me best voorstellen dat het leuk is hoor, om duizenden geocachers te vertegenwoordigen. Maar dan moet je dat wel doen. En niet een individuele mening tot godsdienst verheffen. gc.nl is zo flexibel als een lange lat. Niet dus. Dezelfde houding als gc.com

 

Misvatting.

 

GC.NL "vertegenwoordigd" geen duizenden geocachers.

GC.NL biedt fasciliteiten aan duizenden geocachers. En dat vanuit een eigen gedachtengoed, over hoe het geocachen eruit zou moeten zien.

 

Kun je je daar niet in vinden? gewoon wegblijven bij GC.NL en lekker via GC.com gaan cachen.

Heb je verder met de hele mening van die Nederlandse club niets te maken.

 

Maar het feit, dat ze "de enige" dan wel "de grootste" zijn en andere clubs als Terra- , Navi, Quali- en noem ze maar op -caching, het beduidend minder goed doen, zou toch iets moeten zeggen?

 

Misschien is het gros van de Geocachers het wel eens met de manier waarop de dingen zijn geregeld?

Misschien is het gros van de Geocachers wel dankbaar dat ze de fasciliteiten mogen "gebruiken"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik vind dat er flutcaches bij mogen komen (boeit mij namelijk geen meter of het flut is of niet) en in dat opzicht wel mee kan met de mening van novw, slaat de rest helemaal nergens op. Ik heb mij aangemeld bij .com december 2004, novw in februari maar praat alsof hij .com zo goed kent, nou ik ken .com helemaal niet. Ik betaal mijn PM daar en voor de rest heb ik met .com weinig nodig (tenzij je kruimel onder .com schaart (als reviewer)). Ook met .nl heb je niets nodig als je een cache wilt plaatsen.

 

De opmerkingen die je maakt zijn voor het grootste deel nergens op gebaseerd. Misschien heb ik het even niet mee gekregen maar waar jouw commotie vandaan komt, shoot me!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kruimeldief: gefeliciteerd (neem ik aan). Ik heb GEEN opmerkingen over de afhandeling van de caches. Geduld is een schone zaak. Ik ga 5 weken wachten :thumbup::lol1: Ik snap trouwens wel het verschil tussen gc.nl en gc.com. Ik snap ook dat jij 2 petten op de bol hebt, en dat dat lastig kan zijn. Maar het houdt wel in dat jij een zwaardere stem hebt bij het bepalen van wat kwaliteits caches zijn. En ik discuzeur in het Hollands een stuk beter dan in het Engels, dus ventileer ik liever nu mijn mening dan dat ik naderhand ga zeggen "ja maar toen"...

 

--

 

Ik heb opmerkingen over zogenoemde flut-caches. En ondanks dat ik al mijn teksten in algemeen beschaafd Nederlands schrijf, geen scheldwoorden heb gebruikt, en niemand persoonlijk aanval, toont GC.nl zijn ware gezicht: slikken of stikken. En daar kan ik niet tegen. Ik blijf ook gewoon posten, zolang als mogelijk, want ik wil graag beweging zien. Het grappige is dat er meer mensen zijn die het met me eens zijn, maar ik ben één van de weinigen die zicht roert.

 

Ik had een ban verwacht ja, want tegenspraak (op welke toon, en met welke woorden dan ook) schijnt hier niet op prijs gesteld te worden. Ik ben maar een boerenl* uit Amsterdam en verdedig mijn hobby tegen ondoorzichtige regelgeving. Regels ? ok. Maar dan controleerbaar. En buiten discussie. Zoals dat hoort in Nederland. Waar rechters het laatste woord hebben (trias politica, zegt dat iemand nog iets ?). Met desnoods een bezwaar optie (appeal@geocaching.com is dat geloof ik, want die amerikanen weten wel hoe ze zoiets dicht tikken)

 

Xaa verwoord het (een stuk !) beter met de voorbeelden erbij. Daar kan ik wat mee. Maar met "we willen meer kwaliteit"... sja. Blijft wel overeind staan dat ik in Almere een cache heb gelegd in een doodsaai prutpark. Weliswaar een park dat naar de top40 is vernoemd, maar toch. Is dat dan een kwaliteits cache ? Ik zou zelf willen zeggen van niet. Hoewel de stash dan weer in mijn voordeel zou kunnen spreken. Maar met dank aan het antwoord van Xaa, die wel gewoon blijft reageren en niet in de "hakken in het zand": schiet, kan ik een stuk meebuigen.

 

Uiteindelijk geeft het een berg meer discussie dan nu. En dan zijn we weer helemaal terug bij het aller origineelste bericht: één actieve reviewer voor NL (en Lux) is krap. En dat hij (dag Meneer Dief :ph34r: ) dat niet erg vind is alleen maar lovenswaardig. Van Kruimeldief. Maar niet handig. Zeker als de reviewer inderdaad kwaliteits eisen gaat handhaven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, wat een lappen tekst om "even" bij te lezen na een paar daagjes weg te zijn geweest. Ik heb weliswaar het gehele draadje vluchtig gelezen, maar niet alle postjes even geconcentreerd, moet ik bekennen.

 

Ondanks dat wij over het algemeen ook van die "alleseters" zijn, heb ook ik wel eens het gevoel van "tjeetje, was dit het nou?" Tja, soms hebben we zin in een lekkere lange boswandeling en soms willen we snelle caches rapen op aparte plekjes of de opgeloste puzzels bezoeken als het regenachtig weer is op een geplande cachedag. We hebben zelfs een term voor zulk weer: "Rapertjesweer." :ph34r:

 

Wat voor mij, bewust of onbewust, de maatstaven zijn voor een geslaagde cache? Als aan één of meerdere van de onderstaande criteria is voldaan.

 

UITNODIGEND (bezoeken van een aparte plek en dat mag een traditional in een verscholen parkje zijn, een lange multi in een natuurgebied of een kennismaking met een pittoresk dorp.)

 

UITDAGEND (dat mag door de afstand, zoals een flinke afstand om te wandelen of te fietsen, maar ook door een puzzel.) (Met betrekking tot die puzzels moet ik wel toegeven dat we de simpele puzzels nou onderhand wel allemaal de revue hebben zien passeren en we op die extreem lastige ook niet bepaald meer zitten te wachten, we zijn, zoals we dat zelf zeggen een beetje puzzelmoe :thumbup: )

 

LEERZAAM (We hebben al vele plekkken bezocht waar we middels de beschrijving al heel wat wijzer zijn geworden. Zelfs voor het oplossen van bepaalde puzzels, dient er eerst wat achtergrondinfo op het internet gezocht te worden. Dat maakt het cachen dus ook leuker.)

 

VERRASSEND (Niet alleen de wandeling of de plek kan bijzonder zijn, maar ook de manier waarop de tussenpunten van een multi verwerkt zijn of berekend moeten worden. Om nog maar niet te spreken over de soms zeer creatieve verstopplekken. Maar dit kan natuurlijk ook al voor een traditional gelden.)

 

Met bovenstaande (persoonlijke) criteria zou je alle caches (dus echt niet alleen de lange boswandelingen) kunnen inschalen.

 

En ondanks dat sommige caches geen uitnodiging of uitdaging zijn, kunnen ze wel heel erg verrassend zijn en dat maakt ze dan toch nog wel de moeite waard. Maar helemaal niets???? Dat zijn voor mij de echte flutcaches, inderdaad gelegd om te leggen. Jammer dat je dat vaak pas te laat ontdekt.

 

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...