Spring naar bijdragen

Geocaching En Puntjes Jagers.


yurrie-currie

Aanbevolen berichten

Ik heb GEEN opmerkingen over de afhandeling van de caches. Geduld is een schone zaak. Ik ga 5 weken wachten

 

Dat is iets andere taal dan het wat je een a twee berichten terug schreef. Daarin sliet je toch duidelijk doorschemeren dat het ineens zo lang duren dat jouw caches gereviewed werden wel eens geen toeval kon zijn ne je vermoeden uitsprak dat het nog wel een slanger kan duren nu je hier je gal op een onvriendelijke manier zit te spuwen.

 

Ik snap trouwens wel het verschil tussen gc.nl en gc.com. Ik snap ook dat jij 2 petten op de bol hebt, en dat dat lastig kan zijn.
Voor mij totaal niet. Ik heb daar geen probleem mee en als het echt lastig voor me wordt dan zeg ik het forum van geocaching.nl vaarwel. Dan ben ik hier dus vertrokken.

 

Maar het houdt wel in dat jij een zwaardere stem hebt bij het bepalen van wat kwaliteits caches zijn.

 

Zo ook Hawkeyes die hier ook admin is en bestuurslid. Zo ook kralenfee die niets met geocaching.nl te maken heeft en niet eens wil inloggen hier :thumbup:

En ik discuzeur in het Hollands een stuk beter dan in het Engels, dus ventileer ik liever nu mijn mening dan dat ik naderhand ga zeggen "ja maar toen"...

Dan moet dat in het Engels wel heel erg beroerd zijn want wat je nu doet is ook geen discuseren maar hard schreeuwen in de hoop dat je medestanders krijgt en ongenuanceerd een stukje loopt te blaten dat er vele met je eens zijn en alleen jij maar dat durft te zeggen/schrijven. Op misschien een enkeling na, doe je nu hele volkstammen te kort. Men is heus wel mondig genoeg om niet een flamer als jou nodig te zijn als spreekbuis.

 

 

Ik heb opmerkingen over zogenoemde flut-caches. En ondanks dat ik al mijn teksten in algemeen beschaafd Nederlands schrijf, geen scheldwoorden heb gebruikt, en niemand persoonlijk aanval, toont GC.nl zijn ware gezicht: slikken of stikken.

 

Kinderlijke geneuzel natuurlijk. Wij hebben ook opmerkingen over flutcaches. Zo geweldig was je beschaafde nederlands niet, anders zou je niet volgens de forumregels een schrijfcontrole hebben (gehad). We tonen ons ware gezicht? Ja dat klopt, Dat deden we 6 jaar geleden al en dat doen we nu en dat zullen we over x aantal jaren ook doen. Het is geen stikken of slikken of je moet het hebben over de forumregels. Ja, daar kun je je aan houden. Wns je dat niet? Dan wordt het wel een slikken of stikken. Je bent hier maar te gast en we willend at onze gasten zich aan ons huisregels houden. Niets meer en niets minder. degene die dat niet wil of kan willen we graag hebben dat die weggaat en wegblijft. Is het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

 

Als het werkelijk stikken of slikken was, dan hadden de drie reviewers de voorstellen niet hier gedaan maar het gewoon uitgevoerd. de voorstellen komen ook niet van de drie reviewers, maar vanuit de community. Al jarenlang.

 

Het grappige is dat er meer mensen zijn die het met me eens zijn, maar ik ben één van de weinigen die zicht roert.

 

Het grappig is dat dit er hooguit een handjevol zullen zijn.

 

We hebben bijna 15000 geregistreerde bezoekers op dit forum, laten ze zich maar melden. Als ze het hier niet durven, ik heb een emailbox die gigabytes aan kan. maar zoals ik al schreef, je doet hiermee hele volkstammen te kort.

 

In de 6 jaar dat geocaching.nl bestaat zijn er tot dit moment precies 25 gebruikers verbannen, dus zoveel in al die jaren, met zoveel bezoekers, zijn dat er niet. En het overgrote deel zijn ook nog gasten die direct verbannen zijn omdat ze spammers, virusverspreiders en hackers waren en een paar buitenlanders die dachten dat ze op ebay zaten.

 

Ik had een ban verwacht ja, want tegenspraak (op welke toon, en met welke woorden dan ook) schijnt hier niet op prijs gesteld te worden.

gecaramba natuurlijk. Zolang je commentaar binnen de forumregels blijft zal er je niets gebeuren. Ook geen ban. Zoals ik al eerder schreef, in 6 jaar 35 bans op 150000 gebruikers is eigenlijk niets. Je mag alles schrijven mits...

 

Ik ben maar een boerenl* uit Amsterdam en verdedig mijn hobby tegen ondoorzichtige regelgeving. Regels ? ok. Maar dan controleerbaar. En buiten discussie. Zoals dat hoort in Nederland. Waar rechters het laatste woord hebben (trias politica, zegt dat iemand nog iets ?). Met desnoods een bezwaar optie (appeal@geocaching.com is dat geloof ik, want die amerikanen weten wel hoe ze zoiets dicht tikken)

Slaat ook als een l*l op een drumstel. Alsof wij onze hobby niet verdedigen. Daarom juist de regels die rr zijn en daarom juist onze melding dat we wat willen gaan doen tegen al die flutcaches. Waarom? Omdat we er zoveel vraag om hebben, al jaren lang en de "druk" wordt steeds groter.

 

En dan zijn we weer helemaal terug bij het aller origineelste bericht: één actieve reviewer voor NL (en Lux) is krap. En dat hij (dag Meneer Dief :ph34r: ) dat niet erg vind is alleen maar lovenswaardig. Van Kruimeldief. Maar niet handig. Zeker als de reviewer inderdaad kwaliteits eisen gaat handhaven.

 

Tja, lezen zal wel een probleem zijn voor je. Er zijn wel 100 reviewers voor Nederland. 3 daarvan zijn nederlanders en die doen het in eerste instantie. Als die er niet door kunnen komen dan is een verzoekje van hun aan het team in Seattle voldoende om een zooi Amerikane hier op los te laten. En die gaan het dan allemaal aanpakken op de manier zoals zij denkend at het moet, met de aanvullingen van ons en dat wordt dan allemaal in het Engels en tja, daar was je niet zo'n ster in huh?

En als er een reviewer bij moet komen, dat beslis jij niet, dat beslist de Nederlandse community niet, dat beslist geocaching.nl niet, dat beslissen de drie reviewers in samenspraak met de Amerikanen dat kan maanden duren. De wanabereviewer moet aan een aantal voorwaarden voldoen en niet echt meer actief zijn als geocacher. Totaal geen enkele waarde hechten aan de hoeveelheid founds, noch aan FTF, STF en TTF, het liefst een oldie die vanaf den beginne erbij was. En je moet veel kunnen slikken, ook commentaar, ook als men je onrecht aan doet. Oja, en geregeld in contact staan met de overzeese bobo's. En veel, heel veel vrije tijd hebben, vandaar ook dat je niet meer zo actief moet zijn als geocacher. De verdiensten? paar Tshirtjes en een handvol coins met daarbij het risico dat, de douane meent dat 50 euro invoerrechten best wel normaal is...

 

Verdere verdiensten? Zo nu en dan superaardige mailtjes en dankbetuigingen als een cache online komt. Een enkele keer wordt je verrot gescholden omdat je een cache niet wilt publiceren en carambalo's op het forum die denken dat je naast de schoenen loopt op een event. En waarvoor? Als ik vandaag dood ga weet over een jaar bijna niemand meer wie Kruimeldief was. Wie kent Coen nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nu het hier toch over veranderingen gaat: Gaan deze regels dan ook met terugwerkende kracht gelden? Dus kan Kruimeldief 6000 motivaties tegemoet zien ? :ph34r:

 

De reden voor deze vraag is eigenlijk dat we zo af en toe caches tegenkomen die met de huidige regels niet gepublished zouden mogen worden: Op prive-terrein (en dan hebben we het niet over de voortuincaches natuurlijk :lol1: ), op plaatsen waar duidelijk staat dat je NIET van het pad af mag, of op plaatsen waar je er vergif op in kunt nemen dat iedere weldenkende gemeente hier dus geen toestemming verleent...

 

Het afschaffen van de metaal-competitie zijn we voor ... het afschaffen van de Geo d'Ors lijkt me niet: Je krijgt een Geo d'Or als je een uitzonderlijk mooie cache neerlegt. Dat is toch juist wat hier bevorderd moet worden?

 

Ook blijft het hopen dat er, ondanks dat de regels veranderd worden, toch de mogelijkheid blijft om een tochtje 'raapcaches' te doen, voor mij persoonlijk maakt dat Geocaching zo aantrekkelijk: Op weg van werk naar huis even een file-ontwijking doen in de vorm van het loggen van een paar caches. Tijd die nuttig besteed wordt!

 

En Kruimeldief, over je opmerking in post 52:

 

Een geocacher is iemand die een dag of een dagdeel eruit wil en een cache gaat doen. Als die een dag heeft gehad met een a twee leuke caches, is die dik tevreden. Nu schijnt men pas tevreden te zijn als de aantaal founds op een dag 40, 50 100 is.

Zelf ben ik dus ook erg fan van een paar caches langs mijn route die ik als ontspanning na het werk, of als tijdverdrijf als er weer eens een vrachtwagen op zijn kant ligt mee kan nemen. Ben ik dan geen 'echte' geocacher? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een geocacher is iemand die een dag of een dagdeel eruit wil en een cache gaat doen. Als die een dag heeft gehad met een a twee leuke caches, is die dik tevreden. Nu schijnt men pas tevreden te zijn als de aantaal founds op een dag 40, 50 100 is.

 

Dan is volgens mij een groot deel van de Nederlandse geocachers eigenlijk geen geocacher.

bewerkt door Vasc0
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hele discussie is dus waarom we met het poffertjes event geen 10 caches leggen, ik hoor wel eens van ouwe stompen cachers dat er waarschjnlijk minder mensen omdat er bijna geen nieuwe caches gelegd worden.

 

Waarom leggen we ze niet? Duidelijk, ik wil geen cache leggen om de cache, ik probeer in mijn optiek kwaliteit te leggen, soms is een ander het niet met die kwalificatie eens maar so what, wat voor jou kwaliteit is, is het voor mij niet.

 

Wat belangrijk is en daarover is al vaak gesproken, is dat er simpelweg veel te veel caches komen. Er was een tijd waarin ik probeerde een omtrek van 25 km van huis leeg te krijgen en houden, die tijd is voorbij.

 

Tegenwoordig heeft dat geen zin meer want dan kom ik niet verder meer van huis dan die 25 km. Vind je ze dan liggen er een week later weer 10. Kortom zinloos.

 

In het verlengde daarvan zit de discussie over flutcaches. Ik denk dat voor iedereen een flutcache iets anders is, maar voor mij moet het in elk geval iets toevoegen. Overigens heb ik ook wel en ik doe het nog wel eens een dag korte caches gedaan. Nu komt dat vooral door een erg pijnlijke knie maar het blijft een lam excuus.

 

Ik denk dat als deze hobby bestaansrecht moet houden dan moet de cache iets toevoegen, als dat voor jou (aan niemand specifiek gericht) de caches achter het verkeersbord is prima maar het kan niet zo zijn dat door de hoeveelheid caches de hobby niet meer interessant wordt en ik denk dat de discussie daarover gaat.

 

 

 

Dus mijn idee blijft het aantal caches beperken en liefst maar nogmaals dat is persoonlijk kwaliteit of wat ik daaronder versta. Maar nogmaals dat is mijn mening.

 

Dat was ook de reden waarom ik de GCB oprichte, proberen de mensen aan te zetten tot het leggen van kwaliteitscaches wat dat dan ook moge zijn.

 

 

 

Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hele discussie is dus waarom we met het poffertjes event geen 10 caches leggen, ik hoor wel eens van ouwe stompen cachers dat er waarschjnlijk minder mensen omdat er bijna geen nieuwe caches gelegd worden.

 

Waarom leggen we ze niet? Duidelijk, ik wil geen cache leggen om de cache, ik probeer in mijn optiek kwaliteit te leggen, soms is een ander het niet met die kwalificatie eens maar so what, wat voor jou kwaliteit is, is het voor mij niet.

 

-knippererdeknip-

 

Kapitein Haak.

 

Iedereen natuurlijk zijn eigen mening over kwaliteit.

Maar als ik de logs bij de meeste event-caches lees, zijn dat over het algemeen positieve logs wat je onder kwaliteit zou mogen scharen :ph34r:

 

Waarmee ik niet wil zeggen dat er bij een event perse nieuwe caches moeten verschijnen. Wilde alleen één en ander nuanceren :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie het niet als adviezen zie het meer als een groep mensen die zich verenigd hebben met in elk geval de intentie kwaliteit te leggen, controle is er natuurlijk niet op.

 

 

 

Haak.

 

uuh waar is dan de kwaliteit geborgd?? :):);)

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zouden natuurlijk om te beginnen onszelf eens af kunnen vragen waarom we ooit een GPS aangeschaft hebben. Voor ons was dat alleen om niet te verdwalen in afgelegen gebieden met name op vakantie. Vervolgens ontdekten we dat er nog meer mooie dingen waren die je kon doen met een GPS.

 

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand een GPS enkel en alleen aanschaft om die flut micro caches te gaan zoeken. En ja gc.nl is daar mede schuldig aan door al die bling bling dingen op de site.

 

Of dit nog omkeerbaar is, geen idee. Voor dat het opkomende probleem in dichtbevolkte gebieden door gc.com zal orden onderkend zullen er nog heel wat parkeerplaats caches worden gereviewed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie het niet als adviezen zie het meer als een groep mensen die zich verenigd hebben met in elk geval de intentie kwaliteit te leggen, controle is er natuurlijk niet op.

 

 

 

Haak.

 

uuh waar is dan de kwaliteit geborgd?? :);):no:

 

 

 

Volgens mij heb ik nooit gezegd dat de GB het zou borgen maar dat we proberen de mensen ertoe aan te zetten. Voor borgen zouden er regeltjes nodig zijn en volgens mij gaat daar nou net deels deze discussie over.

 

:)

 

 

 

Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij toeval stuit ik op dit onderwerp. Ik zou zeggen, stop dit onderwerp en ga lekker naar buiten en een cache zoeken of een cache leggen. Iedereen doet het cachen op een eigen manier. Wij pakken soms een paar snelle caches mee in een lange fietstocht. Dit is vaak een leuke break en maakt een mooie tocht. Wij houden niet van puzzels en doen ook vaak lange wandel caches. Kortom, Respecteer elkaar!!!

 

Ik hou trouwens ook van Turkse pizza, bloemkool en aanmaak limonade. Zullen we daar verder over bomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij toeval stuit ik op dit onderwerp. Ik zou zeggen, stop dit onderwerp en ga lekker naar buiten en een cache zoeken of een cache leggen. Iedereen doet het cachen op een eigen manier. Wij pakken soms een paar snelle caches mee in een lange fietstocht. Dit is vaak een leuke break en maakt een mooie tocht. Wij houden niet van puzzels en doen ook vaak lange wandel caches. Kortom, Respecteer elkaar!!!

 

Ik hou trouwens ook van Turkse pizza, bloemkool en aanmaak limonade. Zullen we daar verder over bomen?

 

Ik als oude garde cacher ben het 200% eens met ORM. RESPECT! (ik hou trouwens ook van bloemkool)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit dit kabeltje te lezen pfff wat een lappen, even proberen te begrijpen, ben niet blond maar kaal dus zal het wel nooit begrijpen.

 

Geocachen is gewoon een leuke hobby of tijdverdrijf. Mensen verschillen caches ook. En Kruimel is anders dan ik, hij werkt ik ben lui.

Ik hou van Opera en een ander van House.

Ik hou van vrouwen en een ander van mannen.

Ik bedoel te zeggen iedereen is verschillend en ook het niveau van mensen is verschillend.

Ik heb een iq van 50 Kruimel van 150 (lol ik noem even Kruimel omdat hij een brede rug heeft en kraaltjes als backup).

Ik vind een museum mooi en een ander de natuur.

Ik vind een multi niets want moet ik denken en een traditional het einde want hoef ik niet te denken. ow das het iq van 50 natuurlijk.

 

Het is voor mij al veelste lang geleden dat ik wat caches heb gezocht, gelukkig heb ik nu een nieuwe vriendin en die vind geocachen leuk, en is slimmer dan mij dus wie weet ga ik wel multi's doen verschuil ik mij achter haar rug en log de multi als found ehhhhh ow dat doet bijna iedereen .... toch ?

 

In Amerika zijn ook heel veel flutcache's, en ik heb er ook 8 gelegd en sommige mensen vinden ze mooi en andere vinden ze flut. tja smaken verschillen.

 

Maar dat is het mooie van mensen en van cache's In de politiek is het ook een puinhoop omdat mensen denken dat ze weten hoe andere mensen denken. Ik ben simpel ik weet niet eens hoe ik denk, dus hoe kan ik dus denken voor andere.

 

Mijn caches en coins ook van andere werden geript door mede geocachers pffffff das echt shit.

Maar ik heb het opgelost zonder dat de dader het weet. en mijn gestolen coin is weer op reis.

ow ik zei shit hahaha normaal hoor je mij dat niet zeggen ik gebruik ABN en kracht woorden heb ik niet nodig. gewone communicatie is genoeg. ehhhh heb ik al een lap bijelkaar gezwetst ? ehhh denk het.

 

Noiu ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, lol en anders maar niet,is toch ook niet erg.

 

En geniet allemaal van het mooie weer en van de cache's die liggen te wachten om gevonden te worden.

 

Ik ga een reeds 2x vernielde cache even repareren en een namaak drol er op leggen kijken wat ik nu weer voor prachtige reacties krijg. En dan maar hopen dat hij niet meer vernield wordt.

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij toeval stuit ik op dit onderwerp. Ik zou zeggen, stop dit onderwerp en ga lekker naar buiten en een cache zoeken of een cache leggen. Iedereen doet het cachen op een eigen manier. Wij pakken soms een paar snelle caches mee in een lange fietstocht. Dit is vaak een leuke break en maakt een mooie tocht. Wij houden niet van puzzels en doen ook vaak lange wandel caches. Kortom, Respecteer elkaar!!!

 

Ik hou trouwens ook van Turkse pizza, bloemkool en aanmaak limonade. Zullen we daar verder over bomen?

 

Ik als oude garde cacher ben het 200% eens met ORM. RESPECT! (ik hou trouwens ook van bloemkool)

 

"Ik als oude garde cacher" wat wil je daarmee zeggen?

"Let op! want nu komt er een verstandige uitspraak, van iemand die het allemaal wel weet"?

 

Nou, oude garde of niet: Als je geen waardevoller bijdragen kunt posten dan deze, discussieer dan niet mee.

 

Er is hier een probleem geschetst en daar wordt hier over gediscussieerd.

Dat probleem dat is er en wordt alleen maar groter.

Dat probleem wordt niet opgelost door je er voor af te sluiten en met oogkleppen op "lekker te gaan cachen"

 

Want als we zo doorgaan, valt er over enige tijd niet veel meer "lekker te cachen"

In elk geval niet op de manier die de meesten van ons als "lekker " ervaren.

 

Dus kom alsjeblieft met structurele bijdragen in de discussie, "ga toch lekker naar buiten" lost niets op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...