Spring naar bijdragen

Geocaching En Puntjes Jagers.


yurrie-currie

Aanbevolen berichten

We moeten niet vergeten dat er ook een percentage is die flutlogjes schrijft dus die moeten we er wel uitlaten en als je dat zou berekenen dan zou dit wel kunnen aantonen wat kwaliteit is dat de geocacher ziet.

 

dus de confectie de duurdere mode zijn dus de multi's maar dat doet dus niet iedereen want kost te veel tijd enz.

 

Tja, is het niet dat de meerderheid het dus aangeeft ?

 

Stelling (geintje) Omdat de meerderheid de traditionals bezoekt kunnen we de multi's wel afschaffen.

 

Goh nu kan je dat dus ook omdraaien :)

 

Smaken verschillen, iedereen is anders, flutcaches of niet het gaat om leuk buiten te zijn en schatzoeken met een GPS dat geeft dus een bepaalde kwaliteit aan de hobby en dat bepaalt of iemand dus wordt aangetrokken door de hobby...... toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Smaken verschillen, iedereen is anders, flutcaches of niet het gaat om leuk buiten te zijn en schatzoeken met een GPS dat geeft dus een bepaalde kwaliteit aan de hobby en dat bepaalt of iemand dus wordt aangetrokken door de hobby...... toch ?

 

Precies :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier een aantal bijdragen van oa, Alkie, Broekies, Martin 1955 en nog wat die toch niet helemaal begrepen hebben waar het .nl om gaat.

 

Het gaat er niet om wat zij leuk vinden, maar het gaat erom dat gc.nl inziet dat het geocachen - door een afnemende kwaliteit van caches en wat daaraan gepaard gaat( alles voor veel en snel, regels aan de laars lappen, klachten grondeigenaars etc.) - in gevaar gaat komen. Daarnaast ergert een grote groep cachers zich ook aan die toenemende slechte kwaliteit van geocaches (die daarmee de bijnaam flutcaches hebben gekregen).

De organisatie wil daarom die vicieuze cirkel cq. glijdende schaal doorbreken door meer kwaliteitsverbetering te bewerkstelligen. Een van de punten waar het nu om gaat is dat een cacheplaatser verantwoort waarom hij een cache op een bepaalde plaats neerlegt. Wat is de meerwaarde van die plaats?

Het is de bedoeling dat cachelokaties iets bizonders bieden. Mooi, interessant, historisch verantwoord, therapeutisch, opvoedkundig of wat dan ook.

Dan kunnen er nog steeds snelle caches komen , en puzzelcaches, en multi's en wat dan ook.

Er verdwijnt in principe niets , maar we mogen aannemen dat het aanbod wel wat afneemt . Ten faveure van kwalitatief meer hoogstaande caches.

Als je houd van snelle caches gaat dat nog steeds.

Voorlopig liggen er nog zoveel en er blijven er nog bijkomen dat die groep cachers de eerste jaren nog vooruit kan en waarschijnlijk vooruit zal kunnen blijven.

Er is natuurlijk een aantal mensen die tegen alle snelle of uberhaupt alle tradi's is, maar die stroming is klein en wordt nmm. niet bediend in de opzet.

 

Kwaliteit en minder nadruk op puntjes, klassementen FTF etc.

 

Genoeg mogelijkheden voor iedereen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We moeten niet vergeten dat er ook een percentage is die flutlogjes schrijft dus die moeten we er wel uitlaten en als je dat zou berekenen dan zou dit wel kunnen aantonen wat kwaliteit is

 

Ik schrijf soms ook flutlogjes, nl bij flutcaches. Als je die eerlijk verdiende flutlogs verwijdert lijkt het inderdaad toch nog heel wat :)

 

De discussie nam even een andere wending, maar op deze opmerking wilde ik toch even reageren.

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier een aantal bijdragen van oa, Alkie, Broekies, Martin 1955 en nog wat die toch niet helemaal begrepen hebben waar het .nl om gaat.

 

Het gaat er niet om wat zij leuk vinden, maar het gaat erom dat gc.nl inziet dat het geocachen - door een afnemende kwaliteit van caches en wat daaraan gepaard gaat( alles voor veel en snel, regels aan de laars lappen, klachten grondeigenaars etc.) - in gevaar gaat komen. Daarnaast ergert een grote groep cachers zich ook aan die toenemende slechte kwaliteit van geocaches (die daarmee de bijnaam flutcaches hebben gekregen).

De organisatie wil daarom die vicieuze cirkel cq. glijdende schaal doorbreken door meer kwaliteitsverbetering te bewerkstelligen. Een van de punten waar het nu om gaat is dat een cacheplaatser verantwoort waarom hij een cache op een bepaalde plaats neerlegt. Wat is de meerwaarde van die plaats?

Het is de bedoeling dat cachelokaties iets bizonders bieden. Mooi, interessant, historisch verantwoord, therapeutisch, opvoedkundig of wat dan ook.

Dan kunnen er nog steeds snelle caches komen , en puzzelcaches, en multi's en wat dan ook.

Er verdwijnt in principe niets , maar we mogen aannemen dat het aanbod wel wat afneemt . Ten faveure van kwalitatief meer hoogstaande caches.

Als je houd van snelle caches gaat dat nog steeds.

Voorlopig liggen er nog zoveel en er blijven er nog bijkomen dat die groep cachers de eerste jaren nog vooruit kan en waarschijnlijk vooruit zal kunnen blijven.

Er is natuurlijk een aantal mensen die tegen alle snelle of uberhaupt alle tradi's is, maar die stroming is klein en wordt nmm. niet bediend in de opzet.

 

Kwaliteit en minder nadruk op puntjes, klassementen FTF etc.

 

Genoeg mogelijkheden voor iedereen.

 

Geopatra.

Dan had ik het wel goed begrepen.

Ben bang dat jij mij niet begrijpt.

 

Het gaat er niet om wat zij leuk vinden, maar het gaat erom dat gc.nl inziet dat het geocachen - door een afnemende kwaliteit van caches en wat daaraan gepaard gaat( alles voor veel en snel, regels aan de laars lappen, klachten grondeigenaars etc.) - in gevaar gaat komen.

Ik heb geoppert om de statistieken/rankinglijsten weg te halen bij gc.nl

Verder heeft naar mijn idee kwaliteit van caches niets te maken met overtreders.

 

De organisatie wil daarom die vicieuze cirkel cq. glijdende schaal doorbreken door meer kwaliteitsverbetering te bewerkstelligen.

Wat is kwaliteit. Ik heb al geoppert dat dat een ieder voorzich maar moet bepalen. Ik zie de logs en kan zelf wel bepalen of ik die cache wil doen.

 

Er verdwijnt in principe niets , maar we mogen aannemen dat het aanbod wel wat afneemt . Ten faveure van kwalitatief meer hoogstaande caches.

*Kuch* nogmaals, wij bepalen wel wat wij leuk vinden.

 

Er is natuurlijk een aantal mensen die tegen alle snelle of uberhaupt alle tradi's is, maar die stroming is klein en wordt nmm. niet bediend in de opzet.

Die doen dan toch gewoon deze caches niet.

 

Kwaliteit en minder nadruk op puntjes, klassementen FTF etc.

Dat maken wij wel uit. Jullie mogen de FTF ranking afschaffen, maar ik blijf gaan voor FTF's

 

Genoeg mogelijkheden voor iedereen.

Nee, die wil je juist beperken voor een grote groep.

 

 

Sorry dat ik wat kortaf ben nu, maar eigenlijk is dit een herhaling van wat ik al gezegd heb.

Mijn naam werd genoemd, dus ik voelde toch geroepen om te reageren.

Dus: ik had het wel goed begrepen, maar ben het er niet mee eens. Dat is toch wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier een aantal bijdragen van oa, Alkie, Broekies, Martin 1955 en nog wat die toch niet helemaal begrepen hebben waar het .nl om gaat.

 

.............

................

.................

 

Kwaliteit en minder nadruk op puntjes, klassementen FTF etc.

 

Genoeg mogelijkheden voor iedereen.

 

Geopatra.

 

Natuurlijk is het wel duidelijk wat de doelstelling is en dat is een mooie doelstelling, alleen er wordt zo langzamerhand een beeld geschets dat dit alleen maar komt door de cachers die van simpel houden ( "de zo genoemde puntjes jagers") en dat lijkt me niet geheel terecht. Vandaar die opmerkingen mijner zijds.

 

Het lijkt me dat er onder alle gelederen helaas struiners ,racers o.i.d voorkomen en niet alleen bij de puntjes jagers.

 

Deze hobby gaat en staat ook bij het gedrag van een enkeling en dat is moeilijk te veranderen en dit lijkt me toch ook een oorzaak.

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachers die stoppen met geocaching omdat er meer oppikkers bij zijn gekomen?

Dát heb ik niet beweerd.

 

Wat er volgens mij aan de hand is, is dit: Wie in de begintijd is gestart, had bij bijna iedere nieuwe cache een mooie tocht in het vooruitzicht. Ha, nieuwe cache en niet te ver van huis? Op pad!

Als je vol verwachting op pad gaat en de cache blijkt tegen te vallen, en daarna weer eens; hoe lang is cachen dan nog leuk?

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff ben ik een uur bezig om te reageren verlies ik alles.

 

 

 

Slecht gedrag van geocachers heeft niets te maken met de kwaliteit van de cache's

 

Het is duidelijk dat heel veel geocachers Traditional en zelfs flutcache's wel leuk vind waarom dan zoveel gezever over de flutcache's en Traditionals, is het niet omdat een hele grote groep Traditionals bezoekt en een kleinere de multi's ? Waarom dan die kritiek ?

 

De eerste geocache ter wereld was een Traditional door iemand verstopt en hij zette de coordinaten op internet. en tot zijn verbazing waren veel mensen enthousiast. En Geocaching evolueerde naar zijn huidige positie.

 

De Reviewers controleren of de regels uitgevoerd zijn voordat ze een cache plaatsen, dit vind ik dus een perfect systeem om wildgroei te voorkomen.

 

Dus lees onze bovenstaande reakties eens goed, want welke criteria bepaald de kwaliteit van een cache.

 

Geo'dors of zoiets bepaald dat niet omdat dat een reaktie is van een enkeling. logs daarin tegen dus wel want daar kan je uithalen wat men vind van jou cache, wel rekening houden met parameters. Het is duidelijk dat de kwaliteit niet vooruit kan worden bepaald maar gelukkig hebben we daar regels voor en Reviewers die controleren.

 

Smaken verschillen, iedereen is anders, is dat zo moeilijk te accepteren ?

 

De 1 vind het een flutcache en de ander vind het een prachtige cache, lijkt mij normaal trouwens.

 

Kwaliteit van een cache ligt naar mijn idee niet bij .com of .nl maar bij de reakties van de geocacher. Als een owner veel kritiek krijgt verdwijnt zijn cache vanzelf want dan is het niet leuk meer. Ik heb 8 caches gemaakt'

 

maar niet voor mijzelf maar voor de geocacher in binnen en buitenland. en ze worden ontzettend veel bezocht zowel geocachers uit binnen en buitenland. Dus mijn opzet om ook een positive bijdrage te leveren aan het geocachen is duidelijk gehaald, ondanks dat ik veel kritiek kreeg van enkele geocachers. Maar de logs (meerderheid) gaven mij gelijk. En helaas geen geo"dor snik.

 

Multi's zijn heel mooi, maar waarom worden die ten opzichte van de gemakkelijke grabbers niet zoveel bezocht ? Dus geocachers die multi's maken zoek dat eens uit en dan zal je zien dat ook de kwaliteit van de multi's zal verbeteren.

 

Bovenstaande is een verduideling van wat ik bedoel de stelling is: Kwaliteit van caches

 

Dus ik zeg; de logs geven de ware kwaliteit aan (rekening houdende met enkele parameters).

 

De kwaliteit is niet van te voren te bepalen en zeker niet door .com of .nl die houden zich bezig met de regels. Gedrag van sommige geocachers heeft natuurlijk niets te maken met de kwaliteit van een cache maar met de persoon zelf. en is dus niet aan te pakken. Ik vind het wel erg naief om dat te willen plakken aan de cache's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voetbalclub gaat toch ook niet opeens maar 2 keer drie kwartier penalty's nemen om de score wat interessanter te maken?

Een sport heeft bepaalde "basisgewoontes".

Die moet je niet opeens veranderen.

Het geocachen zoals het oorspronkelijk gedaan werd ( 2 keer 45 minuten voetbal) dreigt af te glijden naar het penalties schieten....

Doe mij dan maar liever een interessante wedstrijd die eindigt in 1-1 dan een penaltysessie van 25-22.

 

Geocaching dreigt af te glijden en dat wil men voorkomen. Dat is toch niet zo gek?

Back to basics.

Terug zoals het oorspronkelijk bedoeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het wel duidelijk wat de doelstelling is en dat is een mooie doelstelling, alleen er wordt zo langzamerhand een beeld geschets dat dit alleen maar komt door de cachers die van simpel houden ( de zo genoemde puntjes jagers) en dat lijkt me niet geheel terecht. Vandaar die opmerkingen mijner zijds.

 

Iemand die van traditionals houdt is nog geen puntenjager, zou ik zeggen.

 

Nu zijn we elkaar bijna op de letter aan het vangen ,dit lijkt me niet de bedoeling.

 

Laten we eerst maar eens afwachten wat de reviewers in het vat hebben zitten , de doelstelling is in ieder geval prima.

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een voetbalclub gaat toch ook niet opeens maar 2 keer drie kwartier penalty's nemen om de score wat interessanter te maken?

Een sport heeft bepaalde "basisgewoontes".

Die moet je niet opeens veranderen.

Het geocachen zoals het oorspronkelijk gedaan werd ( 2 keer 45 minuten voetbal) dreigt af te glijden naar het penalties schieten....

Doe mij dan maar liever een interessante wedstrijd die eindigt in 1-1 dan een penaltysessie van 25-22.

 

Geocaching dreigt af te glijden en dat wil men voorkomen. Dat is toch niet zo gek?

Back to basics.

Terug zoals het oorspronkelijk bedoeld is.

Toch maar weer reageren...zucht.

 

Let wel: De regels zijn er al en daar houden wij ons ook aan.

MAAR de regels willen ze veranderen. Nu moet ik opeens mijn cache (extra) verantwoorden voor een cache wat ik leg.

Buiten dat gaat de vergelijking volledig mank natuurlijk, want het is geen wedstrijd, competetie of wat dan ook wat strakke regels nodig heeft om iedere speler gelijke kansen te geven om te winnen.

 

Back to basics? Ok, dan laten we zoals het was en is.

Jij doet alleen multi's en trado's in het bos en wij...wij doen wat wij willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Back to basics? Ok, dan laten we zoals het was en is.

Jij doet alleen multi's en trado's in het bos en wij...wij doen wat wij willen.

 

Nu zijn we weer rond! Want heeft Kruimeldief niet in ZIJN posts verteld dat daarin het probleem zit: natuurbeheerders geven minder gemakkelijk toestemming voor caches op hun grondgebied omdat zij moeite hebben met geocaching zoals het tegenwoordig gespeeld wordt.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Back to basics? Ok, dan laten we zoals het was en is.

Jij doet alleen multi's en trado's in het bos en wij...wij doen wat wij willen.

 

Nu zijn we weer rond! Want heeft Kruimeldief niet in ZIJN posts verteld dat daarin het probleem zit: natuurbeheerders geven minder gemakkelijk toestemming voor caches op hun grondgebied omdat zij moeite hebben met geocaching zoals het tegenwoordig gespeeld wordt.

 

Groetjes, Fangorn.

Uh, ik heb het toch anders begrepen.

De micro's zouden wedstrijden veroorzaken met als het gevolg dat mensen de paden niet meer volgen, in het donker het bos ingaan, met de auto door het bos jagen etc etc. Daarom moet de 'kwaliteit' omhoog, want dan doen mensen dat niet meer. (niet mijn gedachte let wel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...