Spring naar bijdragen

Geocaching En Puntjes Jagers.


yurrie-currie

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het beter kunnen filteren van caches staat en valt met het aangeven van cachemakers van dat soort dingen. Geschikt voor honden (ik weet niet of daar een icoontje voor is, ik let er nooit op) zou dan inderdaad een te filteren dingetje zijn, maar erg geweldig zijn die mogelijkheden niet, dat ben ik met je eens

 

Op de (echte) cachepagina staat wel een ikoontje maar om al die cachepaigina's af te gaan is bijna geen optie meer als je ziet hoeveel multi's er in de kaart staan.

Ik denk echt dat je via bijvoorbeeld de quick links pagina een aantal zoekopties in zou moeten kunnen vullen waardoor je sneller bij die caches komt die je wilt doen. Nu is volgens mijn (beperkte) computer kennis die mogelijkheid er alleen maar in bijv. specials of iets in die vorm!

Waarschijnlijk ins het veranderen aanpassen van dit soort dingen ook erg lastig omdat het zowle .nl als .com betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek op muliti's + honden toegestaan en lees dan vaak ALLE logjes om zeker te weten dat het een mooie natuurwandeling is want dat is wat IK wil na een week werken. Zou het niet beter en/of makkelijker zijn als de filters anders werken?

 

- Ga naar cache kaarten.

- Mijn kaart

- Extra

 

En dan kan je een multi aanvinken en geschikt voor honden. Je hebt dan alleen geen garantie van een natuurwandeling.

 

Overigens is dit een natuurwandeling en honden mogen (de gehele route) zelfs los lopen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het icoontje van honden toegestaan betreft... Dat is altijd al een van de opties in de attributes op je cachepagina :thumbup:

 

Als wij als team gaan cachen dan haal ik voor de omgeving waar ik wil cachen een pocket query op waar alleen maar op het hondenicoon is gefilterd. Met andere woorden als we al steam gaan cachen doen we alleen maar caches waarvan de cache-eigenaar de moeite heeft genomen een hondvriendelijk icoontje te plaatsen. Als dus een cache wel hondvriendelijk is en de eigenaar van deze cache heeft zo'n icoontje vergeten, zal zijn cache nooit in mijn GPX voorkomen. :thumbup:

 

 

 

 

Ik had (en heb) mij voorgenomen om elke week een cache neer te leggen. En dat een jaar lang.

Als een vorm van afscheid van het land waar ik ben opgegroeid... want door omstandigheden zal ik zo ongeveer nu over een jaar in de Achterhoek wonen.

 

Dus over een jaar verdwijen er weer 52 caches in het archief? Let wel. ze moeten minimaal 3 maanden te zoeken, te vinden en te loggen zijn :thumbup:

 

 

Misschien mag ik er helemaal niets over zeggen met mijn kleine 90 founds in 2 jaar maaaaaarrrrr!

 

Waarom niet? Ik heb er 292 in 6 jaar. Lijkt me gemiddeld nog minder :thumbup:

 

 

Tja als de tegenstanders van micro's offtopic willen gaan hier, dan ik ook.

Volgens mij heeft men het nog niet over de grootte van een cachdoos gehad....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier op het forum wordt steen en been geklaagd over flutcaches. Onze oproep om ze dan links te laten liggen helpt niet omdat de flutcaches vaker gevonden worden dan wat voor caches dan ook. We willen weer back to basic en dat is het geocachen voor geocachers door geocachers en niet een spel als geocaching te laten vernielen door flutcaches en puntjesjagers. Dat is geen geocaching, dat zijn geen geocaches en dat zijn geen geocachers.

Als we het aanbod van de rotzooi al met de helft kunnen verminderen, dan hebben we gewonnen, dan hebben de geocachers gewonnen, dan heeft geocaching in Nederland nog een bestaanskans (Mits de mentaliteit van de gemiddede geocacher zelf ook weer back to basic gaat). We hebben het met elkaar in de hand en ik wil niet dat men, zoals hier op het forum al gesuggereerd heeft dat we de put aan het dempen zijn als de kalf al verdronken is.

 

Als we groen licht hebben van geocaching.com en we de goede voorwaarden klaar hebben dan gaat het van start. En als ik daarmee bij sommige puntjesjagers en cacheleggers daarvoor een de boeman moet zijn, so be it. Ik doe het niet voor mezelf, maar voor de geocachers, de community en het geocachen in Nederland leuker te maken en leuk te houden. Als ik daardoor niet meer onbeschermd alleen over straat kan lopen, schaf ik me wel een verschrikkelijk vieze rothond aan :thumbup:

 

Ik weet dat de rest van de NL reviewers er eender over denken en niets liever dan vandag er al mee van start willen gaan.

Evert

 

Dat is mooi verwoord. We staan hier helemaal achter. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beter kunnen filteren van caches staat en valt met het aangeven van cachemakers van dat soort dingen. Geschikt voor honden (ik weet niet of daar een icoontje voor is, ik let er nooit op) zou dan inderdaad een te filteren dingetje zijn, maar erg geweldig zijn die mogelijkheden niet, dat ben ik met je eens

 

Pff, dit is geloof ik alweer offtopic. Vooruit dan maar, het is geen onzin dus misschien mag het van de moderator :thumbup: .

Is het geen idee om op gc.nl ook cachers die een tocht al gelopen hebben, de mogelijkheid te geven om de attributen van die tocht bij te werken? Zoeits als op www.handicaching.com. Heb ik niet van mezelf hoor, staat in de laatste Spoiler ...

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had (en heb) mij voorgenomen om elke week een cache neer te leggen. En dat een jaar lang.

Als een vorm van afscheid van het land waar ik ben opgegroeid... want door omstandigheden zal ik zongeveer nu over een jaar in de Achterhoek wonen.

Dat roept bij mij wel de vraag op over hoe dat je denkt die caches over een jaar te onderhouden? Of gaan ze dan het archief in (waarmee je aangeeft dat de plek dus niet interressant genoeg was) ?

 

Maar er zullen er weinig zijn met een "wow" faktor waarvan een vinder een half jaar later nog weet dat ie ooit op die plaats is geweest. Ik kan het dus met Geopatra eens zijn.

 

Vorig jaar een rondje gedaan in Brabant, dat is mijn cache-record: 17 caches op een dag. Het was gezellig rondtoeren en kokertjes oprapen, maar ik weet niet eens de plaats meer waar dat was, laat staan dat me nog iets van de caches bijstaan.

 

De afgelopen vakantie heb ik deze gedaan en die kan ik me over 5 jaar nog herinneren.

 

Herinneringswaardige caches zijn dus voor mij of een speciale plekken (zoals Lost Valley), wandelingen door natuurgebieden, aparte technieken met je GPS zoals "Walk in the Pan" en "The Register"). Al deze caches hebben iets unieks wat je niet ergens anders ook nog vindt.

 

Binnenkort ga ik een week op vakantie: Eerst moet je een halve dag klikken om uit de brei de juweeltjes te halen. Additionele filters zouden welkom zijn. De laatste tijd schijnt mijn succesformule te bestaan uit het criterium: langer dan 2 jaar geplaatst en minder dan 100 keer gevonden. Dat haalt de oppikkers eruit.

 

De simpelste formule voor een "kwaliteits-cache" is dus: weet je over twee jaar nog dat je deze cache gedaan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijke mening: mooie plekken hebben de voorkeur maar als ik ergens in de buurt ben pak ik in principe alles mee. Het voelt namelijk raar aan om te weten dat er een cache ligt en vervolgens gewoon door te rijden :thumbup:

Raar gevoel of niet, gas op de plank houden is niet moeilijk. :thumbup:

Tijdens het werk is er regelmatig tijd tussendoor over, maar de trads staan al een tijdje niet meer in de GPS, dus enkel nog gericht een multi cache bezoeken of een cache van een opgeloste puzzel geeft genoeg voldoening. Dan komt dat getal van 1000 maar iets later. :thumbup:

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steeds meer hoor ik dat geocachers stoppen met de hobby omdat ze dood en doodziek worden van de puntjesjagers, van de obsessieve jacht op FTF, STF en TTF. Van al die gasten die alle regels aan de laars lappen en daarmee het geocachen in Nederland een doodsteek toe gaan brengen.

 

verder ergert men zich er aan dat men na een dagje cache zo vaak is teleurgesteld over de cache en de cacheplek dat men zich gaat afvragen wat de fun is om zoveel benzine te verjakkeren voor de zoveelste zogenaamde cache wederom op een parkeerplaats, achter een lantaarnpaal, achter een vuilnisbank, in een bushokje, onder een bankje in een bosje. Men heeft het nu wel eens gezien. Men smeekt ons nu al lange tijd om er iets tegen te gaan doen. En dat zijn we wel van plan.

 

Dat betekent ook dat ik van het principe van geocaching.com ga afstappen dat een cache een geocache is als op een vaste verstopplaatse een doosje is verstopt met minimaal een logrolletje dat alleen met behulp van een GPSr te vinden is.... Dat was altijd mijn antwoord als men mij aansprak over de zoveelste flutcache die ik weer gepubliceerd heb.

 

Ook hier op het forum wordt steen en been geklaagd over flutcaches. Onze oproep om ze dan links te laten liggen helpt niet omdat de flutcaches vaker gevonden worden dan wat voor caches dan ook. We willen weer back to basic en dat is het geocachen voor geocachers door geocachers en niet een spel als geocaching te laten vernielen door flutcaches en puntjesjagers. Dat is geen geocaching, dat zijn geen geocaches en dat zijn geen geocachers.

Mijn God, dat ik dit nog mee mag maken. Ik heb het bericht drie keer gelezen voordat ik kon geloven wat er staat. De wal keert het schip. Kruimeldief gaat geocaching teruggeven aan de geocachers. En nu doorzetten en volhouden, Evert! Laat je niet intimideren door die nepcachers en puntjesjagers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijke mening: mooie plekken hebben de voorkeur maar als ik ergens in de buurt ben pak ik in principe alles mee. Het voelt namelijk raar aan om te weten dat er een cache ligt en vervolgens gewoon door te rijden :thumbup:

Raar gevoel of niet, gas op de plank houden is niet moeilijk. :thumbup:

Tijdens het werk is er regelmatig tijd tussendoor over, maar de trads staan al een tijdje niet meer in de GPS, dus enkel nog gericht een multi cache bezoeken of een cache van een opgeloste puzzel geeft genoeg voldoening. Dan komt dat getal van 1000 maar iets later. :thumbup:

 

Groeten Jan-Willem.

 

Volgens mij worden er 'flut- en/of zooi-' caches bedoeld. Niet elke traditional valt daar toch onder?

Als je helemaal geen trads meer in je GPS hebt staan voorkom je de 'flutcaches' maar mis je misschien ook de mooie unieke plekjes :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)We willen weer back to basic en dat is het geocachen voor geocachers door geocachers en niet een spel als geocaching te laten vernielen door flutcaches en puntjesjagers. Dat is geen geocaching, dat zijn geen geocaches en dat zijn geen geocachers.

(...)Mijn God, dat ik dit nog mee mag maken. Ik heb het bericht drie keer gelezen voordat ik kon geloven wat er staat. De wal keert het schip. Kruimeldief gaat geocaching teruggeven aan de geocachers. En nu doorzetten en volhouden, Evert! Laat je niet intimideren door die nepcachers en puntjesjagers.

 

Dit bedoelde ik nou toen ik schreef:

 

"En zo roept de ene reactie steeds weer een net iets hevigere tegenreactie op. Het wordt er niet leuker op. Zelfs niet duidelijker, nu de standpunten lijken te verharden.(...)

 

Eerlijk gezegd vind ik woorden als "intimiderend" en "nepcachers" nogal beledigend voor dat deel van de cachegemeenschap die op hun manier deze hobby beleven en hun mening daarover geven in dit forum. Als Kruimeldief stevig geformuleerd zijn mening geeft dan is het m.i. het goed recht van een ieder daar een andere mening tegenover te zetten.

 

Rian Huiberts (Team Van Stoffelen Sr)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen mag een mening hebben. ik heb al duizenden meningen in mijn leven gehoord :thumbup: Ik heb ze zelf ook graag gegeven. of men er iets aan heeft of er iets mee doet is een tweede.

 

verharden heeft geen zin en intimideren laat ik me niet, door niemand. Het is zo, als ik er flauw van wordt, trekt de ander toch aan het kortste eind :thumbup:

 

Ik geef het geocachen ook niet terug aan de geocachers, maar wil wel proberen om, samen met de andere reviewers, iets te gaan wijzigen zodat we wat langer kunnen geocachen. Als de cacheplekken vergeven zijn omdat sommige lokaties vol zijn en op andere lokaties steeds minder beheerders/eigenaren nog toestemming weillen geven, wordt het tijd om in ieder geval een zooi nietszeggende caches op te ruimen of te gaan weigeren. Dat wil nietz eggen dat er geen enkele opraper meer komt. Dat wil niet zeggend at de reviewers het alleenrecht hebben of alleen de wijsheud in pacht hebben om te kunnen beoordelen wat een leuke plek is. We willen in ieder geval weten wat de beweegreden is om juist op die plek een cache neer te leggen. We willen graag dat men eens gaat nadenken. Het moet er niet komen te liggen om weer een puntjesverzamelaar laten loggen. Cachen is niet het verzamelen van punten. Het interesseert mij geen ene fluit hoeveel caches wie dan ook gevonden heeft. is totaal niet belangrijk, is totaal niet de bedoeling van het geocachen. het is geen wedstrijd voor wat dan ook. Als het aan mij ligt komt er geen cache meer online waarvan de eigenaar zegt dat de cacheplek zo leuk is omdat er niet veel mensen komen. Van mij mag de plek iets gaan hebben waardoor de geocacher blij is geocacher te zijn omdat als hij het niet was, hij dzeze plek waarschijnlijk nooit van zijn leven zou hebben gezien. Dat mag van mij, maar waarschijnlijk hebben we geen 6 a 7000 wow plekken. Maar in ieder geval weg met de zo maar uit de auto geflikkerde rotzooi dat dan ineens een cache moet heten. En nee Goedweerloper, niet alleen de micro's (grootte van het doosje) maar iedere doos en ook voor iedere type.

 

Vroeger vertelde in niet aan mijn vrienden familie dat ik geocacher was omdat we het zo stiekem mogelijk willen houden. Voor mij hoeven mijn familieleden en vrienden echt geen geocacher te worden. Je hebt er snel teveel en dan krijg je uitwassingen.

Nu zal ik het nooit aan iemand vertellen omdat ik me eerlijk gezegd schaam als ze enthousiast gaan worden en merken dat ze een beetje met de auto kunnen jakkeren van parkeerplaats naar parkeerplaats, van lantarenpaal naar lantarenpaal, van vuilnisbak naar vuilnisbak, van bushokje naar bushokje, van banke naar bankje en van voortuin naar voortuin. Hoe kan ik ze vertellen dat het de bedoeling is dat je bezig bent met de natuur, dat je lekker gaat wandelen, een aantal opdrachten onderweg oplost en als je alles goed hebt gedaan een doosje gaat vinden waarin je kunt loggen dat je er geweest bent en een speldingetje kunt gaan ruilen.

De goeden en zeer goeden daargelaten, ik zie wat er bijna dagelijks online komt. Daar wil ik nog geen meter voor lopen, laat staan ook maar een liter benzine voor verjakkeren. En aangezien 99,99 % van alle caches die de afgelopen 3 jaar online zijn gekomen door mij zijn gereviewed en zijn gepubliceerd, ben ik daar dus mede verantwoordelijk voor. Verbiedn kan ik het misschien (nog) niet, maar wel ontmoedigen.

En nu graag niet iedereen direct over de rooie gaan. Ik heb het hier over geen enkele cacher, en geen enkele cache en verwijs ook niet stiekem, of voor initimi, naar bepaalde caches of cachers. Ook ik heb caches die niet door mijn eigen beoordeling zou komen. maar ook caches die er glansrijk doorheen komen.

 

Nog erger, We denken er over om het hele FTF, STF en TTF gebeuren een schop te geven. Who cares wie er als eerste, tweede of derde bij een cache was? Mij niet. Wie wel? Dat de cache maar zo nu en dan gevonden wordt is belangrijk. Je hoeft niet te gaan schermen met hoeveel vrije tijd je hebt in een druk belegd gebied. Is nooit de bedoeling geweest van geocaching.com. En ik ben er van overtuigd als het FTF, STF en TTF gebeuren afgeschaft wordt dat men dan weer wat fatsoenlijker gaat cachen.

 

Let wel, het is echt niet om "de" geocacher te naaien of eens lekker te plagen. Het is puur de hoop dat het geocachen weer leuker gaat worden en dat het met een aantal jaren nog bestaat. Een leuke cache op een dag zou belangrijker moeten zijn dan 10 totaal nietszeggende puntjes erbij.

 

 

Volgens mij worden er 'flut- en/of zooi-' caches bedoeld. Niet elke traditional valt daar toch onder?

Als je helemaal geen trads meer in je GPS hebt staan voorkom je de 'flutcaches' maar mis je misschien ook de mooie unieke plekjes :thumbup:

 

Nee hoor, onder de flut en zooi caches kunnen zowel de Traditional als ook de Multi en de Mystery vallen.

 

Ik ken menig Traditional die in mijn optiek 100x mooier zijn dan menig multi. En menig Mystery is leuk zo lang je de puzzel nog niet hebt opgelost. Menig Mystery heeft de werkelijke fysieke cache ook op een flutplek liggen omdat de ziel en zaligheid in de puzzel zelf is gestopt en de energie schijnbaar op was om een leuke plek te zoeken. Dit geldt trouwens ook voor menig multi, alleen ligt de beoordeling van de cacheplek van een multi wat moeilijker omdat men soms al een schitterende route heeft gedaan. Is dan een doosje onder een bosje langs een wandelpad ineens zo erg dat de hele route, de hele cache, ineens een flutcache is? Dacht het niet.

 

 

Mijn energie is ook weer op. Eens kijken of ik nog een paar uit de lijst van 90 kan wegwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"de knuppel in het hoenderhok-mode AAN"

Als de FTF, STF en TTF een schop krijgt is het misschien ook een idee om de hele ranking weg te gooien.

"de knuppel in het hoenderhok-mode UIT"

 

Ben nu ernstig aan het overwegen om mijn tradi te archiveren, danwel de beschrijving op de listing aan te passen om aan te geven waarom de plek bijzonder is. Maar dat is denk ik redelijk persoonlijk. Nu is daarvan weinig meer te herkennen.

 

Ik ben iig blij in het zeeuwse te wonen. Daar waar weinig flutcaches zijn. Wel wat oprapers, maar toch vaak op een voor mij bijzonder plekje. Een enkeling toch gedaan omdat ze zo in de buurt liggen. Op de ignore-lijst is een optie, maar je weet dat ze er toch zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"de knuppel in het hoenderhok-mode AAN"

Als de FTF, STF en TTF een schop krijgt is het misschien ook een idee om de hele ranking weg te gooien.

"de knuppel in het hoenderhok-mode UIT"

 

Ben nu ernstig aan het overwegen om mijn tradi te archiveren, danwel de beschrijving op de listing aan te passen om aan te geven waarom de plek bijzonder is. Maar dat is denk ik redelijk persoonlijk. Nu is daarvan weinig meer te herkennen.

 

Ik ben iig blij in het zeeuwse te wonen. Daar waar weinig flutcaches zijn. Wel wat oprapers, maar toch vaak op een voor mij bijzonder plekje. Een enkeling toch gedaan omdat ze zo in de buurt liggen. Op de ignore-lijst is een optie, maar je weet dat ze er toch zijn.

 

Je bent vast niet de enige die er nu zo over denkt. Ik overweeg trouwens om alles te verwijderen.

De lol gaat me er op deze manier zeer snel af.

Ik heb een cache ter review aangeboden, deze heb ik al terug gehaald.

bewerkt door team explorers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...