Spring naar bijdragen

Het Mag Wat Kosten, Je Cache Plaatsen.


Van Stolk

Aanbevolen berichten

Van Stolk op de Veluwe passen dit soort onzin al toe. Daar mag je geld neertellen om een zwijn te bekijken. Maar goed ieder zijn meug. Ik zie toch meer in het betalen om een cache te plaatsen, de vervuiler betaald principe. En ik weet zeker dat doosje neerpleuren alleen nog in woonwijken voorkomt of op honden uitlaat plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een bijdrage vragen voor natuurexcursies is niet uniek @rend, volgens mij vraagt bijvoorbeeld Natuurmonumenten al jaren deelnamegeld. Zelfs vrijwilligersorganisaties als het IVN doen daaraan mee; niet onbegrijpelijk als je weet dat zulke verenigingen voor een deel draaien op gemeentelijke subsidies. Bijna alle gemeenten zijn die aan het afschaffen voor vrijwilligerswerk!

Dat wil niet zeggen dat ik het er dan mee eens ben. Het meest elegant vind ik nog steeds het vragen van een vrijwillige bijdrage. De een geeft wat meer, de ander wat minder of niets. Alles bij elkaar komt er een bedrag binnen voor de organisatie en toch blijft een (natuur)activiteit bereikbaar voor mensen met een smalle beurs.

Misschien zou je als geocacher kunnen overwegen om - als de cachegrootte het toelaat - eens wat vaker leuke goodies achter te laten wanneer je een cache bezoekt die je de moeite waard vindt. Is eigenlijk toch ook een donatie aan de plaatser, die anders regelmatig zelf moet aanvullen als hij/zij graag een goed gevulde cache op het eind heeft.

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel een voorstander van het systeem dat je in Engeland wel tegenkomt. Een vrijwillige bijdrage vragen via een charity box op het parkeerterrein. Daarin wordt dan gewoonlijk een pond parkeergeld gevraagd. In het Lake district en ook in Dartmoor kwamen we meer verplichte parkeergeld heffingen tegen. Tenzij je lid was van de National Trust dan kon je je kaart onder de voorruit leggen. Zo heb ik betaald (via een bijdrage in cd charity box) om een reeks caches bij de Bradbury Ring in Dorset te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De natuurbeheerders zitten behalve met een gebrek aan geld ook met een gebrek aan belangstelling voor natuurschoon.

Zij doen er veel aan om vooral de jeugd (weer) interesse te laten krijgen in natuurbeleving en zien daarin een educatieve taak.

Als jij nu uitlegt hoe je daar met geocaching ook aan bijdraagt, dan is er best een kans dat er toch enthousiasme ontstaat.

Geef eens een goede presentatie.

Je zou bij wat onwilligheid bijvoorbeeld ook aan kunnen bieden om op een open dag van een landschap een geocache speurtocht te maken met wat teams.

Begin eens met het aanbieden van een CITO event, enzovoort...

Wedden dat er dan best over die leges gepraat kan worden?

Soms is het ook gewoon hoe je het spel verkoopt.

 

(Dit is helemaal niet nieuw, sinds het begin van geocaching moet men in sommige gebieden wat meer moeite doen om goodwill te kweken voor de hobby, of het nu gaat om toegang of leges)

 

Men is hier wel bekend met de cito events. En daar is ook voor geopperd dat de natuur beheerder Maar dat beleid moet eerst nog verder worden uitgewerkt. Sowieso moet het hele beleid nog verder worden uitgewerkt. Nu ben ik ook prima bereid eens te helpen hier met het onderhoud. Maar een evenement gaan organiseren, Dat is niets voor mij.

 

Eerst maar eens afwachten wat er verder hier gaat komen. Ik heb in ieder geval het idee dat ze hier wat betreft de kosten aardig uit de pas lopen met andere organisaties.

 

Tot zover, Wordt vervolgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd! Mijn indruk is dat de provinciale landschappen steeds meer gaan samenwerken. Dus wat het ZH landschap wil gaan doen, wordt misschien wel overgenomen door de andere landschappen. Anderzijds, hier in Brabant - in ieder geval in de regio Eindhoven - is gratis toestemming volgens mij nooit een probleem geweest. Misschien kun je dat eens aankaarten bij jouw contactpersoon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rend schrijft: "Van Stolk op de Veluwe passen dit soort onzin al toe. Daar mag je geld neertellen om een zwijn te bekijken. Maar goed ieder zijn meug. Ik zie toch meer in het betalen om een cache te plaatsen, de vervuiler betaald principe. En ik weet zeker dat doosje neerpleuren alleen nog in woonwijken voorkomt of op honden uitlaat plaatsen."

 

In park Berg en Bosch in Apeldoorn mag je gratis zwijnen kijken.

Vervolgens zeg je precies wat ik bedoel. Niet dat ik me een vervuiler voel, meer een gebruiker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aragorn, ik vrees dat wanneer de provincies gaan samenwerken het volgende gaat gebeuren.

Provincies die nu geld vragen voor het leggen van een cache zullen dat niet loslaten. De andere provincies gaan daarin mee en zien de logica er wel van in.

Eigenlijk vrees ik dus niet. Zoals @rend zegt, alhoewel niet letterlijk: caches in de woonwijken, geocaches in de natuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk vrees ik dus niet. Zoals @rend zegt, alhoewel niet letterlijk: caches in de woonwijken, geocaches in de natuur.

Ik zie dat je de marketingprincipes die gebruikelijk zijn op dit forum al aardig hebt overgenomen. Herhalen zonder op argumenten te reageren.

Dat je je stokpaardje berijdt is prima, dat je mij ook opzadelt vind ik minder.

Voor 50 euro per jaar haal ik Wijze Lessen weer weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik die gedaan, haal maar weg. Ook geen snars wijzer van geworden, behalve die bever die je voor 50 euro kunt bekijken (is overigens ook gratis te bezichtigen in de vogelkelder in Den Haag, mag je er ook mee op stap). Bron van lekker vanille ijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died, in post 26 zei ik: einde discussie. Dat vervolgens anderen de behoefte hebben mijn stal in te gaan om mijn beste paard te showen, is mijn schuld niet. Op serieuze argumenten ben volgens mij wel ingegaan, maar een reactie als: flauwekul en onzin, moet ik daar op ingaan?

Maar goed, wie denkt nog een reactie van mij tegoed te hebben, zeg het indien de behoefte er is. Ik heb spreekuur en reken geen leges.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Od, ik wil de Zwarte Piet niet bij jou leggen, maar je discrimineert niet genoeg. Je maakt geen onderscheid tussen het bestraffen van de romantische avontuurlijke cachelegger die authentieke geoches legt met een logboek van forMAAT en een bazaar vol ruilmiddelen en bosgeur, en de kleffe logrolbevattende koker-legger met aftershavegeur één prijsklasse hoger dan de toiletverfrissers. Ik laat even in het midden wie in deze metafoor Sinterklaas is en wie Zwarte Piet (hint: Sinterklaas gebruikt geen aftershave).

Door beide gelijkelijk financiëel te bestraffen worden zowel de geocache als de cache ontmoedigd. Waarbij een onopvallende koker achter een lantaarnpaal makkelijker in een illegaal circuit terechtkomt dan een ammobox met een serie opvallende toeleidende waypoints in een beheerd bos.

 

Je weet dat ik vind dat een cache best wat mag kosten. Maar om nou een boete te delgen waarmee de controleurs gaan worden bezoldigd die de illegale kokerleggers moeten bestrijden gaat mij echt te ver. Dat jij je slappe was wilt buitenhangen moet je zelf weten.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liever geen koker-legger die een logrol bevat, dat wordt mij te klef.

 

Het woord bestraffen haalt mijn goede bedoelingen onderuit.

 

Zoals eerder gezegd, mijn suggestie vindt geen gehoor, daar kan ik mee leven. Overigens is aan die illegaliteit ook wel iets te doen.

 

En Died, je bent de tweede die het heeft over mijn veronderstelde slappe was. Weer zo'n vooroordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik Died, maar je haalt ze desondanks wel onderuit.

Afgelopen dag paleis Het Loo bezocht, kosten bijna 20 euro, om mij te laten informeren over Wilhelmina. Benodigde informatie voor een geocache.

Slappe was? Nee, op de fiets en sjuderansj en brood zelf meegenomen.

Kwestie van keuzes maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...