Spring naar bijdragen

Het Mag Wat Kosten, Je Cache Plaatsen.


Van Stolk

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwt. Voor cache's te bouwen kopen sommige de halve bouwmarkt leeg om een prachtige creatie te maken.Hierin wordt ook nog eens veel tijd gespendeerd die je eigenlijk ook zou moeten rekenen. en zo heeft een cache al snel een waarde van 150€ of meer.

 

Maar wat zouden we willen betalen om hem te mogen plaatsen? En wat wordt er al gerekend door de gemeentes en dergelijken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Destijds heb ik de suggestie gedaan om bijvoorbeeld 10 euro te moeten betalen voor het plaatsen van een geocache om de kwaliteit te verhogen. Dit idee werd onmiddellijk onzinnig verklaard om onduidelijke redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is het idee van Odlaniger niet zo verkeerd. Hij redeneert, dat veel mensen, die een simpele koker achter een bepiste lantaarnpaal willen leggen terughoudend zullen zijn met het idee, indien er tien Euro betaald zou moeten worden. Maar dat betekent meteen, dat Danpan, als hij na maanden in zijn schuurtje aan een technisch wondertje en kwalitatief hoogstaande cache heeft gewerkt, geconfronteerd wordt met 10 Euro extra kosten om zijn minder serieuze hobby-broeders van snode plannen af te houden. Dat lijkt onrechtvaardig (sterker nog, het ís onrechtvaardig) en dus gaat het plan niet werken.

 

Nu is het zo, dat sommige Gemeenten of instanties wél iets willen zien voor het geven van toestemming (administratiekosten) en sommige Gemeenten of instanties niet. Dat is ook niet erg consequent. Daar zou één lijn getrokken moeten worden. Maar ja.....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag de richtbedragen van de natuurbeheerder hier mogen ontvangen. Nu zijn echter nog niet de contact formulieren klaar. Dus ik weet nog niet wat de voorwaarde worden om een cache met tussen punten te plaatsen. Ik weet dus ook nog niet welke waar ik zou kopen voor mijn geld. Ondertussen vraag ik mij wel af wat een marktconforme prijs is.

 

Het nodigt in ieder geval wel uit om aandacht te besteden aan je creatie. Maar dat schept dan ook weer een beetje een band dat je het niet zo maar even voor een jaartje doet en je dus weer meerdere jaren aan exploitatiekosten zit.

bewerkt door Van Stolk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, zo redeneer ik.

Wanneer ik een goede geocache maak, dan kost dat geld. Dan heb ik dat tientje extra er ook nog wel voor over.

 

Natuurlijk kun je het van diverse kanten bekijken.

Ik maak iets moois voor anderen en moet daar nog voor betalen ook!

Ik gebruik een stuk bos of mijn voortuin en betaal daar een tientje huur voor dat aan SBB of Natuurmonumenten ten goede komt.

 

Dat mijn plan geen levensvatbaarheid begrijp ik, aannemende dat Grounspeak dit zal tegenhouden.

Destijds kwam ik echter met de suggestie om de knuppel in het kokerhok te gooien. Het ging toen over de kwaliteit van geocaches.

 

En TT, rechtvaardig of niet? Wanneer iedereen een tientje moet betalen, dan is er toch niets onrechtvaardigs aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En TT, rechtvaardig of niet? Wanneer iedereen een tientje moet betalen, dan is er toch niets onrechtvaardigs aan?

 

Je uitgangsbasis was, dat de kwaliteit verhoogd zou moeten worden. Dan is het toch merkwaardig, dat de mensen, díe al kwaliteit leveren daar financieel aan moeten bijdragen? Op basis van jouw denkbeelden zou je kunnen redeneren, dat iedereen, die een door Vlinder en consorten goedgekeurde authentieke cache plaatsen niets hoeft te betalen en diegenen, die kwistig kokers rondstrooien wel. In dat geval zou je kunnen verwachten, dat de kokerstrooiers wellicht over zullen gaan tot het plaatsen van authentieke caches, waardoor in zijn algemeenheid de kwaliteit verhoogd zou kunnen worden.

 

Maar of het in de praktijk zo werkt?

 

Overigens heb je gelijk dat dit nooit door GS goedgekeurd zou worden. De discussie heeft dus weinig waarde.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er loopt een knuppel door mijn hoenderhok met hele slechte ideeën. Een leven bij de belastingdienst heeft je geen goed gedaan. Waarom wil je stimuleren dat mensen geen toestemming meer vragen? Waarom wil je kwaliteitscaches beboeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

of mijn voortuin

Dat hangt ervan af. Voor dat bedrag verwacht ik natuurlijk wel vrij gebruik van elektra en water, en dat je de cache onderhoudt.

(attributen: 24/7, bereikbaar te paard)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT, je redeneert via hink-stap-sprong door mijn motivering.

Dat de discussie niet zal leiden tot verandering van de spelregels is duidelijk, maar daar gaat het niet om. Het was een, blijkbaar vergeefse, poging om mensen bewust te maken dat het maken van een geocache iets mag kosten, zowel materieel als creatief.

 

Wanneer ik had moeten betalen voor de door mij geplaatste caches, dan had ik er waarschijnlijk slechts drie laten publiceren. Niet om dat tientje, maar dan had ik mijzelf de vraag gesteld of mijn cache dat geld wel waard was.

 

Died, leg eens uit waarom ik mensen wil stimuleren geen toestemming te vragen?

En beboeten is een onjuiste voorstelling van mijn idee. Jouw Wijze lessen hebben de Gamma geloof ik 349 euro opgeleverd, is dat boetedoening jouwerzijds?

En voor de cache in mijn voortuin moet ik betalen, niet jij als belletjetrekker.

Sinds wanneer lijd jij overigens aan hoenderhokjesgeestigheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat de kwaliteit van de caches helemaal niet omhoog gaat wanneer er een bedrag betaald moet worden voor het leggen van een cache.

 

Een financiële drempel raakt degenen met een kleine beurs, niet degenen met weinig creativiteit.

 

De redenering bij het moeten betalen zou dan ook wel eens kunnen zijn: "Ik leg geen kostbaar spul neer, want als de cache geript wordt dan loopt de rekening nog hoger op."

 

Het effect is dan helemaal niet dat er kwaliteits-caches bijkomen.

 

Je kunt daarmee een groep uitsluiten en geen enkel "probleem" oplossen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een stukje terug in het verhaal. Het gaat hier niet om de cache zelf. maar puur om het gebruik van de locatie. Al wil je er een boterhamzakje met een post-it als logpapier neer gooien. Dat maakt in deze even niets uit.

 

Wat is een redelijke prijs en wat mag je verwachten? (ik denk dat je sowieso verder niets hoeft te verwachten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...