Spring naar bijdragen

Het Mag Wat Kosten, Je Cache Plaatsen.


Van Stolk

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

1 van mijn caches ligt bij een boer achter op zijn land, tijdje geleden was deze cache voor de honderdste keer gevonden, ter gelegenheid hiervan een vlaai naar desbetreffende boer gebracht, zo kan het toch ook!!!

 

Een koeienvlaai?

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als men als grondeigenaar zou stellen dat ik voor 10 euro per jaar mijn mooie creatie daar mag plaatsen (terwijl er anders geen toestemming verleend zou zijn), dan zou ik dat er wel voor over hebben.

Het ligt er ook maar aan hoeveel je voor deze hobby over hebt (zoals de TS al zei).

 

En als het 50 € op jaarbasis zou zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk sowieso dat de landschap beheerders over zullen gaan tot het heffen van een bepaalde fee. Ze zijn inmiddels door de overheid gekort en dienen dus alternatieve bronnen aan te boren. Zo'n fee helpt in ieder geval om het trail cachen te stoppen want tig caches à € 50,00 is niet leuk meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als men als grondeigenaar zou stellen dat ik voor 10 euro per jaar mijn mooie creatie daar mag plaatsen (terwijl er anders geen toestemming verleend zou zijn), dan zou ik dat er wel voor over hebben.

Het ligt er ook maar aan hoeveel je voor deze hobby over hebt (zoals de TS al zei).

 

En als het 50 € op jaarbasis zou zijn?

 

Er zijn grenzen. 50 euro per jaar vind ik veel te veel.

Bij 20 euro per jaar zou ik al twijfelen, om vervolgens alsnog nee te zeggen.

Eenmalig 20 euro gerust, in de veronderstelling dat mijn cache 2-3 jaar blijft liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,

 

Od, ik lees wel mee hoor! Heb het alleen razend druk op het moment. En eerlijk gezegd was er de afgelopen weken niet zo veel te beleven hier. En niet zo veel om op te reageren.

 

Ik vind dit een keurig net draadje, toch?

 

Od, ik snap jouw idee en ik vind dat er deels wel wat in zit. Maar ook ik moet er eens stevig over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben pertinent tegen, vind ook dat wanneer er een partij/landbeheerder een bedrag gaat vragen voor het verlenen van toestemming dergelijke lokaties gemeden moeten worden, vrees dat anders het hek van de dam is. De stap van gratis naar bv €10 is groot, vervolgens jaarlijks met €10 verhogen is dan maar een kleine stap daarna.

 

Mag hobby dan niks kosten, natuurlijk wel, maar steek het geld liever in de cache zelf, een mooi gemaakte traditional kan ook al snel een paar honderd euro kosten zonder ook maar een seconde van je ingestoken tijd mee te tellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was geloof ik Aragorn die destijds zei: bij een micro zijn dikwijls kosten en moeite gespaard. Het accent wordt nu steeds gelegd op het moeten betalen, terwijl het bij mij meer gaat om het willen betalen.

Helaas worden mij ook woorden in de mond gelegd die er nooit zijn uitgekomen. Natuurlijk wil ik niet betalen aan GS.

En de vlaai die aan een boer wordt gegeven, vind ik een mooi gebaar. Maar ook dan wordt er hier met stront gesmeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mag wat kosten, het kost ook wat. Zoals, maken, plaatsen, controleren, onderhouden, (aan)vullen, e.d.

 

Je koopt een mooie kist voor een prikkie je vult hem met goodies van bijvoorbeeld de Acti** en je moet wat op en neer rijden. Voor een behoorlijke cache ben je de tijd niet meegerekend dan al gauw € 20,00 kwijt.

Waar gebeurd: de kist word na een half jaar geript, je plaatst een nieuwe, dus weeer € 20,00. Ook deze word geript, vreemd want het is een dreuzelvrije plaats, maar toch. Je besluit een tupperware bakkie te kleggen met wat kleine spulletjes erin. Al met al ben je ongeveer € 50,00 kwijt. Wat wel opvalt het bakje vanaf plaatsing gewoon blijft liggen. Als "bedankje" lees je in de logs of een PM dat zo een cache meer verdiend dan een klein bakje en dat de goodies tegenvielen. Het mag wat kosten, het lezen van zo een log is voor mij onbetaalbaar! :bangin:

 

 

Maar laten we hopen dat het betalen van leges nooit zal plaats vinden. Maar ik hoor dat die hier en daar toch al wel gevraagd worden.

 

Al met al, het mag wat kosten en dat doet het dan ook.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stel bijvoorbeeld 10 criteria op waar een kwaliteitscache aan moet voldoen.

 

Voldoet de cache aan 0 criteria: je betaalt 10 euro (zoals Od voorstelde)

Voldoet de cache aan 1 criteria: je betaalt 8 euro

Voldoet de cache aan 2 criteria: je betaalt 6 euro

Voldoet de cache aan 3 criteria: je betaalt 4 euro

Voldoet de cache aan 4 criteria: je betaalt 2 euro

Voldoet de cache aan 5 criteria: je betaalt 0 euro

Voldoet de cache aan 6 of meer criteria: je ontvangt 1 euro.

 

Eens kijken hoeveel kwaliteitscaches zo'n systeem zou opleveren :rolleyes: ............

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...