Spring naar bijdragen

Het Mag Wat Kosten, Je Cache Plaatsen.


Van Stolk

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Brouwertjes, ik moest lachen :D

 

Ik post niet veel maar lees des te meer... maar echt, de meest dwaze reacties worden gepost

Wie gaat er nu betalen om een cache te plaatsen?

Dat wordt de doodsteek voor het geocachen.

 

Wil je geen kokertje zoeken, dan doe je dat niet. Hoe moeilijk kan het zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga van het weekeind eens kijken bij GC5817A 'TB B&B De Zwarte Kraai' Deze ligt op een 50€ leges plaats. Ik ben benieuwt wat ik aan ga treffen. Ik weet wel dat het daar een mooi stukje natuur is waarvan ik weet dat de beheerder er zuinig op is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 euro ... Van Stolk meen je dat nou serieus, betaalt iemand 50 euro om een traditional te mogen leggen? Dat vind ik wel heel erg veel.

Een vrijwillige bijdrage, zoals Odlaniger blijkbaar bedoelt, daar kan ik een eind in meegaan. Wat ik me ook nog voor kan stellen, is dat een natuurbeschermingsorganisatie bij een plaatsingsaanvraag verzoekt om donateur te worden (als je dat al niet was). Want de budgetten van zulke organisaties worden er niet groter op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het betaald is en er toestemming is weet ik niet. Maar ja, dit zijn de leges die je bij het zuid-holland landschap kwijt ben voor een cache te plaatsen. Bij meerdere krijg je korting.

 

Het betreft hier overigens nog wel richtprijzen.

 

Edit,

 

Dit is dus per jaar.

bewerkt door Van Stolk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg ooit een reaktie van de gemeente Utrecht dat je een stukkie grond moet pachten voor een bepaalde tijd.

Kleinste stukkie; één bij één meter. (das toch wel een flinke cache)

Leg daar voor vijf jaar een cache neer, en dan krijg je via een tooltje een berekening met uikomst dik 5.000 pleuro!!!!!!

 

 

Gekke Henkie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronaldbn, geo.com kent jou niet, dus ik ken jouw cachevoorkeur niet.

Wat gaat er gebeuren wanneer er moet worden betaald voor het leggen van een cache.

De kokertraditionals zullen verdwijnen. Iemand die geen cent wil uitgeven voor het maken van een "cache" wil uiteraard niet betalen voor het plaatsen.

Vervolgens ontstaat er meer ruimte voor het plaatsen van mooie multi's. Dat kost aan materiaal al snel meer dan 30 euro en dan is de kans groot dat de eigenaar er wel een tientje voor over heeft om hem te mogen plaatsen.

Doodsteek voor het geocachen? Doodsteek voor iets dat niets met geocachen heeft te maken.

 

Maar Ronaldbn, ik ben benieuwd naar wat er volgens jou gaat gebeuren.

 

Overigens is mijn wens slechts utopisch, want het tij valt niet meer te keren.

 

Een uitweg is een andere geocachesite, waar strengere kwaliteitsregels gelden en waar geen afhankelijkheid is jegens geo.com. Dus o.a. geen 161 meter regel.

Iedereen blij.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat het reeds 2 gedeeld door 30 is. Lees morgen jouw vraag wel.

Henk Westbroek is een politicus in Utrecht, maar tevens de tekstschrijver en zanger van de band Het Goede Doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...