Spring naar bijdragen

Het Mag Wat Kosten, Je Cache Plaatsen.


Van Stolk

Aanbevolen berichten

zo, iedereen is weer bijeengeknuffeld,

de gezichtjes staan weer allemaal de zelfde kant op, de Tb eigenaren moeten gewoonweg ziet zeuren het is hun eigen risico dat die dingen verdwijnen.

iedereen er nu wel van overtuigt dat de TB's en Coins niet verdwijnen door de falende co's en zeker niet door faal coin doppers die ze in die faalcache's van de faal co's stoppen

een #zucht van verlichting gaat weer door het geoland, iedereen kan met een schoon geweten simpel verder prutsen

het mag best wel allemaal wat kosten, vooral als het maar andermans geld is

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb je ook een knuffel nodig Barny? Het is vast best eenzaam daarboven in je ivoren toren. ;-)

 

Maar zonder gekheid Barny, jouw boodschap is heus wel duidelijk. Ik denk alleen dat je hier voor de verkeerde parochie preekt. Jouw doelgroep moet je mss via andere kanalen bereiken. Serieus, ik denk dat het gros hier op het forum al flink nadenkt over zijn daden op geoprutsgebied, getuige de discussies hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Van Stolk over de tarieven in de regio Eindhoven:

- gemeente Waalre, gratis

- Brabants Landschap, gratis

- Staatsbosbeheer, gratis

- defensie, gratis

 

Het is soms een paar jaar geleden dat ik toestemming heb gevraagd, dat wel.

 

Hier in de Alblasserwaard

 

Staatsbosbeheer: Gratis. Wel een kontrakt van 4 pagina's waarin je verantwoordelijkheden staan en die van Staatsbosbeheer worden ontkend.... :-) :-) grapje.

Gemeente Hardinxveld-Giessendam: Eur 17,50. Zij vinden dat de toestemming gepubliceerd moet worden in het Gemeentekrantje en dat kost geld....

Bij de overige Gemeenten geen ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omgeving Boxtel,

Staatsbosbeheer, gratis (schriftelijk aanvragen, plaatsen in overleg)

Brabants Landschap, gratis (schriftelijk aanvragen, plaatsen in overleg met de lokale beheerde (die nog meedenkt ook))

Gemeente Boxtel, gratis (wel meldplicht (mailtje graag met foto's), soms overleg en bezoekje aan beoogde locatie, (dan nog steeds gratis))

Natuur Monumenten, (Kampina) geeft geen toestemming aan de kant van Boxtel, wel aan de kant van Oisterwijk/Moergestel (voor zover mij bekend ook daar gratis).

 

@TT; Publicatie in Gemeentekrantje € 17,50, belachelijke geldklopperij. Persoonlijk vind ik dat nog ongewenst ook voor een stiekeme hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was het ook. We hebben er wel om kunnen lachen. Een gemeentebesluit moet worden gepubliceerd (vinden ze in Hardinxveld) en ze wilden eigenlijk coördinaten en alles publiceren, zodat de inwoners van de Gemeente kunnen zien waar het om gaat.... Toen wij aangaven, dit niet zo verstandig te vinden gezien de aard van het spelletje hebben ze dat voornemen maar achterwege gelaten. Wél werd er gepubliceerd dat men toestemming had gegeven voor het leggen van een cache binnen de Gemeentegrenzen. Op het geheel van de plaatsing van het fietsrondje Alblasserwaard was het slechts een kleine uitgave. Het is alleen wel jammer, dat de goedwillende en zijn verantwoordelijkheid kennende cache-eigenaar de beurs moet trekken terwijl je er bijna zeker van bent dat veel caches zonder enige vorm van toestemming worden geplaatst. Controle is er toch niet, dus waarom zou je, zal de redenering zijn. Maar ja, zo gaat het met alles in het leven.

 

Het zou dus beter zijn, wanneer men overal gelijke regels zou hanteren, dan weet je waar je aan toe bent en dan is het jouw keuze of je een cache plaatst of niet, maar zoiets is niet te realiseren dus we deden het er maar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zowel Staatsbosbeheer, Brabants Landschap en Natuurmonumenten geldt nog steeds gratis. Maar Staatsbosbeheer die inderdaad een uitgebreid contract stuurt heeft wel een laten ontvallen dat voor het contract geld gaan vragen. Wat wel opvalt is dat de plaatselijk boswachter samen met jou de route loopt. Is trouwens heel erg leerzaam.

Brabants Landschap stuurt ook een contract en de uiteindelijke cache locatie moet besproken worden met de plaatselijke boswachter, wat trouwens ook erg gezellig is.

Natuurmonumenten doet het na persoonlijk contact het verder af via de email.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was het ook. We hebben er wel om kunnen lachen. Een gemeentebesluit moet worden gepubliceerd (vinden ze in Hardinxveld) en ze wilden eigenlijk coördinaten en alles publiceren, zodat de inwoners van de Gemeente kunnen zien waar het om gaat......

 

Het is toch zeker eerst nog wel in de Raad geweest?!?!? :hug:

 

 

edit = typvautje

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de antwoorden waar ik wat mee kan. Ik ga dit temee toch eens aankaarten dat de tarieven hier toch wel behoorlijk afwijken van landelijk gemiddeld. Maar goed eerst afwachten hoe we hier verder gaan met vet mogelijk toestemming krijgen.

 

We wachten geduldig af.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb vorige week toestemming gevraagd bij de gemeente Hardenberg.

Binnen 24 uur had ik een mail terug met de boodschap dat in deze gemeente geen toestemming van de gemeente nodig is. Enkel een aantal regels zoals niet graven e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...