Spring naar bijdragen

Het Mag Wat Kosten, Je Cache Plaatsen.


Van Stolk

Aanbevolen berichten

Je kunt toch gewoon een koker neerleggen? Dan heb je geen problemen met tb's.

HAHAHAHAHA je bent grappig Died.

 

Od ik heb allang iets over TB's verteld. Ik ga dat er niet helemaal uit halen.

Dus ik plak gewoon een mooie coin vast in de cache, kunnen ze het in elk geval zien.

 

Barny, ik werk op een regionale school voor kinderen met een Taal Ontwikkelings Stoornis (TOS).

Juf is gemaakt voor mijn leerlingen. De cache moest dus op loopafstand van school liggen (ze komen met de taxi uit de wijde omgeving).

Daar ligt echter ook al een andere Multi met fysieke wp's en een paar tradi's.

O en Od, bedankt voor je complimentjes. Ook dat heb ik gemist :)

 

Ik ga eens in conclaaf met enkele Grootmeesters, die hebben vast nog wel wat tips om Juf in ere te herstellen en (indien mogelijk) volledig hufterproof te maken.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ach de basis is al verkeert, geocachen is een spel voor volwassenen en de kinderen mogen meedoen

als de basis al verkeert is dan kan de rest ook nooit iets worden

als volwassen mensen al moeite hebben met het mijn en dijn, is het met de kinderen nog slechter gesteld als ze er zo een mooie glimmer in de cache zien liggen.

leuk als je de kid's iets wil leren maar publiceer die cache dan niet bij groundspeak dan kan je doen en laten wat je wil en komen er geen eigendommen van andere mensen er in, geplaatst door mensen die ook niet weten hoe ze met de eigendommen van anderen moeten omgaan

maar dat zal wel niet de bedoeling zijn daar valt niet over te "borstkloppen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foute stelling Barny. Opvoeden begint op jonge leeftijd en als Juf als aanwezige volwassene op school vertelt over haar hobby en de mogelijkheid dat te aanschouwen door als toehorend kind dit zélf te gaan ervaren is dat naar mijn idee de ultieme opvoedkundige basis. Dat daar een zeker risico aan verbonden is, is niet belangrijk. Dan leren de kinderen ook te accepteren, dat zij in een wereld leven waar het duidelijk is dat het "mijn en dijn" voor sommige leeftijdgenoten, maar zeker ook door volwassenen een vaag begrip is. Juf zal ongetwijfeld in de klas verhalen over de risico's van het verdwijnen van doosjes en hoe dat zo goed mogelijk ondervangen kan worden.

 

Misschien is het verstandiger Domi, om helemaal geen Coin te plakken in het doosje, want voor kwaadwilligen vormt secondelijm geen drempel. Hang je mooiste coin in een mooi kastje in het schoollokaal of de kantine en vertel je verhaal ter plekke.

 

Barny, aan de basis heb je natuurlijk gelijk. Maar bij jou is het zo zwart/wit man. Geocaching is een spelletje, dat niet serieuzer genomen moet worden dan het is. Het is (een vaak leerzaam) vermaak voor jong en oud, waar je niet alleen van een doosje geniet maar ook van de gang er naar toe door mooie natuur of een anderszins interessante omgeving. Welnu, die interessante omgeving wordt in het geval van JUF bepaald door de vertrouwde omgeving van kinderen nabij hun eigen school. Als jij als volwassene die omgeving maar niks vindt, dan sla je die cache toch over? Je hebt vast nog genoeg verkregen coördinaten in je database van plekken, die wél aan jouw wensen voldoen. Maar met de term "borstkloppen" doe je Domi wel heel erg tekort. Dat is nooit een insteek geweest.

 

En Domy....Ach je vindt vast wel weer een plekje om jouw wens je schoolkinderen jouw hobby te laten ervaren te doen vervullen! Goed bezig!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!

 

Dank je wel Team Tabak, wat een lieve uiteenzetting en ondersteuning van wat ik bedoel. ..

 

Barny, ik respecteer je mening en ik ga zoals je weet een stevige discussie ook niet uit de weg ;-)

Maar dat van die borstklopperij daar lees ik maar overheen, je kent me al langer dan vandaag en je weet best dat dat nog niet in de verte mijn bedoeling is. Weet je, hoewel iedereen bevestiging nodig heeft in dit leven, en dit natuurlijk prettig is, dat geldt net zo goed voor mij, is het niet zo dat alle acties van alle mensen op ieder moment op die bevestiging gericht zijn ;-)

 

Ik ga ook maar niet opnieuw uiteen zetten wat de gedachte achter Juf is. Dat weet iedereen nu wel zo'n beetje. Maar daar geocachen louter voor volwassenen is, dat vind ik kletskoek. Wel onder begeleiding van volwassenen (net of er kinderen met een apparaat van die complexiteit en prijs alleen over straat gaan), maar zeer zeker heel, heel erg geschikt als heerlijke stimulerende gezonde buitenactiviteit voor kinderen!

 

Waar je denk Ik de zere plek raakt, is hier: zelfs voor (een bepaalde categorie?) volwassenen is het mijn en dijn moeilijk. Ik denk dat daar vooral het probleem zit, want ook die volwassenen worden geacht kinderen op te voeden. .

 

Maar in dit geval zijn het gewoon een stel pubers die het leuk vinden om voor anderen een spel te bederven. Ik acht de kans dat het verveelde dreuzelpubers waren ongeveer 100%. Dat heeft dus weinig met de hele gedachtegang achter Juf te maken.

 

Maar goed, I think Juf will go underground. .. :-D

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT

 

ik weet niet waar ik gezegd heb dat je kinderen pas op latere leeftijd pas kan opvoedden , maar ik kan me dat niet voorstellen dat ik dat gezegd heb

 

ik heb ook niet gezegt dat je kinderen niet kan laten geocachen of dat de opzet van die cache niet goed is, ik heb gezegd dat de basis niet goed is omdat de cache gemaakt is voor haar leerlingen.

 

heb zelfs het advies gedaan om het dan een cache te maken mat alles er op en aan maar zonder publikatie op groundspeak met alle beperkingen er bij, zo word ook voorkomen dat er TB's in komen en er uitgejat kunnen worden

 

het gaat er daaom ook niet onder of ik de cache wil bezoeken maar het gaat er om dat de eigendommen van anderen niet nodeloos in gevaar brengt, niet dat jij daar een bootschap aan heb met jou TB gevangenis,,,,,,,,,,, ;p

 

 

 

Do met dat "borstkloppen" bedoel ik waarom die cache laten publiceren, en niet gewoon intern beschikbaar houden,

 

en als je kid's zo begaan zijn met het spelletje, laat dan meerdere kid's persoonlijke TB's rondreizen, een opdracht meegeven en volgen, laat die persoonlijke TB's onderweg veel verhalen opdoen uit de wereld laat de vreugde beleven als de TB een mooie sprong maakt of een mooie locatie bezoekt waar ook op school wat mee gedaan kan worden, Edukatie, laat dan ook de kid's het verdriet, teleurstelling, acceptatie meemaken als er weer zo een pannenkoek Hun persoonlijke TB in een cache dropt waarvan de CO weet dat het een gevaarlijke plek is die vervolgens dan ook leeggejat word door leeftijd genoten

 

maar dat doen een hoop mensen niet wat dat kost "hun" geld, dat is heel wat anders dan speculeren met het geld (tb of coin) van een ander,,,,,,,

 

 

 

Ps waw word maakt er weer een mooie lettertype van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je draait er een punt aan om je gelijk bevestigd te krijgen. Wat heeft mijn tb hotel hier in vredesnaam mee te maken. Het gaat om de achtergrond van de gedachte waarmee Domi deze cache heeft neergelegd en die was naar mijn idee lovenswaardig. Een gevalletje pech is dan goed te accepteren. Op jouw afzeikerij zit in zo'n geval helemaal niemand te wachten. Met een opbouwend kritisch woord zonder woorden als #zukkels en borstklopperij kunnen we WEL wat maar op een dergelijke benadering heb ik jou nog nooit kunnen betrappen. Bah!

 

En dat overdreven "speculeren met andermans geld..." Waar hebben we het eigenlijk over. Iemand plaatst op basis van vrijwilligheid een coin of een TB en weet dat zo'n ding teloor kan gaan. De meeste van die voorwerpen kosten niet meer dan een vette hap bij McDonalds en dan praat jij heel geleerd en hoogdravend over gespeculeer met andermans geld.... Hou toch op man en probeer alles eens in een juist verband te zien zeg. Dan zijn die berichten van jou ineens een stuk beter te behappen.....

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke TB zijn door iemand gekocht, dat zal niemand ontkennen. De koper is eigenaar, OK. Maar ... de kopers kiezen er niet voor om de TBs (en ook veel coins) thuis in de brandkast te leggen, nee, ze sturen ze op reis. Dat houdt een risico in en dat weet iedere eigenaar, op misschien een enkele absolute beginneling na. Dus hoewel het vanzelf zou moeten spreken dat iedereen die een traveller tegenkomt in een cache, daar zuinig op is en zo mogelijk probeert om aan de opdracht te voldoen, is er geen garantie. Ik denk ook dat geen enkele TB-eigenaar dat verwacht.

Om nu de Zwarte (gekleurde?) Piet bij de cache-eigenaar te leggen gaat te ver. Als een cache maar vaak genoeg bezocht wordt, zullen uiteindelijk altijd buitenstaanders in de gaten krijgen dat er 'iets aan de hand is'. Als je geluk hebt, laten ze het spelletje in hun waarde en blijft de cache ongeschonden liggen. Als je pech hebt, is alles foetsie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net ter plaatse geweest en de schade valt mee. Het huisje is doelbewust met grof geweld van zijn plaats gerukt en open gebroken. De achterkant is doormidden en het logboek verdwenen. Gek genoeg en gelukkig is de rest intact. De cacher die de cache in deze staat gevonden heeft, heeft meteen goed voor de coin gezorgd die er nog in zat. Gelukkig!

 

Hier kan ik ook weer van leren. Nee Barny natuurlijk maak ik niet een cache om deze alleen voor 1 keer voor mijn leerlingen te gebruiken. Dat vind ik zonde, ik wil juist dat iedereen ervan kan genieten! Maar ook dat kun je al in de inleiding op mijn cachepagina lezen.

 

O ja en als je verder gaat met modder gooien dan waarschuw even... Dan trek ik vast mijn geleende waadpak aan (THEX!!) ;-)

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net ter plaatse geweest en de schade valt mee. Het huisje is doelbewust met grof geweld van zijn plaats gerukt en open gebroken. De achterkant is doormidden en het logboek verdwenen. Gek genoeg en gelukkig is de rest intact. De cacher die de cache in deze staat gevonden heeft, heeft meteen goed voor de coin gezorgd die er nog in zat. Gelukkig!

Hier kan ik ook weer van leren. Nee Barny natuurlijk maak ik niet een cache om deze alleen voor 1 keer voor mijn leerlingen te gebruiken. Dat vind ik zonde, ik wil juist dat iedereen ervan kan genieten! Maar ook dat kun je al in de inleiding op mijn cachepagina lezen.

O ja en als je verder gaat met modder gooien dan waarschuw even... Dan trek ik vast mijn geleende waadpak aan (THEX!!) ;-)

Is die niet te groot voor jouw .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke dan zijn we weer zo ver, de TB eigenaar weet dus dat zijn bezittingen weg kunnen raken en daarom hoeven wij met z'n alle er niet voorzichtig mee omgaan, zeker ook omdat een TB minder kost dan een vette hap bij de Mac, een heerlijke beredenering weer #zucht

de TB gevangenis van TT heb ik er bij gehaald omdat die het voorbeeld is van onachtzaamheid met andermans spullen, maar dat is niet erg heb ik net geleerd,

heerlijk dat geoprutsen anno 2014, zo sociaal, #TrippleZucht

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och mijn lieve Barny.

Vertel nog eens wat leuks! In plaats van steeds maar alleen gemopper op je medecachers, ik denk echt dat je iets interessanters te melden hebt.

Je mag natuurlijk net als iedereen je eigen mening ten toon spreiden, maar echt onderbouwd vind ik 'm in dit geval niet.

Er wordt nou werkelijk totaal nergens gezegd dat je niet voorzichtig met andermans spullen hoeft te doen. Sterker nog, ik denk dat zo'n beetje het hele geo-prutsen zoals jij het noemt, draait om voorzichtig doen met andermans spullen.

 

Ik heb nu juist een stuk voorlichting willen geven in de cachebeschrijving van Juf, juist over tb's.

 

O ja en wil je nog eens uitleggen waarom je de basis van Juf niet goed vindt? Want die beredenering heb ik denk ik gemist.


 

O ja en als je verder gaat met modder gooien dan waarschuw even... Dan trek ik vast mijn geleende waadpak aan (THEX!!) ;-)

Is die niet te groot voor jou .

Zolang 'ie modder buiten houdt is 't goed :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Barny, natuurlijk moeten we proberen voorzichtig met TBs en ander reizend spul om te gaan. Alleen, plekken voor een cache die absoluut veilig zijn, bestaan nauwelijks. Wat het dichtst in de buurt komt, zijn waarschijnlijk voortuincaches en caches waar je binnen in een cafe bij de bar om moet vragen. Dat zijn nou niet direct caches waar ik blij van word, jij wel?

Bij mijn eigen caches heb ik altijd geprobeerd een zo veilig mogelijke plaats te vinden - zonder mijn tuin te gebruiken. Toch zijn er zeker 8 rips geweest, op verschillende plekken. Het enige wat in mijn ogen een beetje helpt, is ervoor te zorgen dat je cache geen honderden bezoekers in een jaar trekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb totaal geen behoefte om hier te gaan borstkloppen met mijn leuke cachemomenten daar gebruik ik de logs voor die ik schrijf als dagboek, die zijn gewoon te lezen, dus als men er benieuwd naar is moet men er maar wat voor doen.

 

ik schrijf hier enkel mijn verbazing van wat ik allemaal lees, en zet voor de duidelijkheid er bij waarover ik mij verbaas

 

als jij dat "gezeur" vind is dat jou instelling maar niet de mijne

 

 

dat jij een cache plaatst op een plek waarvan je zelf gezicht had dat je

 

Qwoot "Maar ik wist dat het risico erin zat op deze plek" en dan nog blijft promoten voor TB's en coins ben je er niet echt "voorzichtig" mee naar mijn mening.

 

de Zukkels die ze dan ook nog in zo een "gevaarlijke" cache stoppen zijn wat mij betreft net zo erg

 

 

Qwoot "Juf is gemaakt voor mijn leerlingen"

laat die cache dan ook voor je leerlingen blijven, dat bedoel ik met de basis,,,,meer helaas is hij dus gepubliceerd op groundspeak dus iedere pannekoek met een telefoon kan hem bezoeken met alle gevolgen van dien,

 

 

de enigste reden waarom die coin niet geript is, was omdat het een votje papier met een nummertje er op was, gemaakt door en voor echt sneue mensen die mede door dit soort rip gevaarlijke cache's niets meer echt op reis durven of willen sturen,

 

eigenlijk kan je zeggen dat die cache vernielers wat mij betreft veel meer verstand in hun kleine teen hebben dan die al die geoprutsers die het votje papier (Nepzooi) in en uit cache's halen (of erger discufferen) in hun hele lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Barny, mijn cache ligt er nu 2 jaar. Er heeft zich (afgezien van jouw bezoek met bijbehorend gezellige logje) nooit één incident voorgedaan. Er zijn inmiddels talloze TB's en coins van eigenaar gewisseld en ikzelf kom er tenminste iedere twee weken om te controleren of alles in orde is. Toch zou het kunnen gebeuren, dat een voorbijganger met een hondje, nadat hij een iets te enthousiaste en daardoor wat onvoorzichtige mede-cacher in het bosje heeft gezien ter plekke gaat kijken en door hebzucht gedreven mijn cache leeg rooft. Dat is dan heel sneu en het risico, dat bij het spelletje hoort. Niemand wordt gedwongen een TB of een coin in mijn cache achter te laten. Het gebeurt allemaal op basis van vrijwilligheid. Als iemand meent, dat de cache niet aan een bepaald veiligheidsgevoel voldoet, moet hij (of zij) er geen coin of TB in mikken, maar deze in de rugzak houden, totdat er wél zo'n cache opdoemt. Afgezien van jouw bij voorbaat vaststaande logje op basis van bewust gecreëerde vooroordelen, die in jouw optiek op geen enkele wijze bijgesteld kunnen worden heeft er nooit iemand ook maar één opmerking over gemaakt.

 

Ik zal je nog wat vertellen. Mijn andere cache, die absoluut niet meer of minder link verstopt was dan 90% van de caches, waar ik ooit geweest ben is eerder dit jaar na werkzaamheden ter plekke wél geript of anderszins verdwenen. Volgens de listing zou er zich een fraaie coin in hebben gevonden. Ik voelde mij rot met dat gegeven en heb de coin-eigenaar (iemand uit het westen van dit land) op mijn manier een vriendelijke mail gezonden en mijn spijt betuigd met dat gebeurde..... Je begrijpt het al..... ik moet nu nóg antwoord krijgen..... Tjonge, wat is men met hun investering bezig....

 

Jouw bijdragen hier binnen dit forum zijn voor 80 % gebaseerd op onuitroeibare vooroordelen, een massieve eigendunk en totaal ongegronde beschuldigingen en dat het liefst gelardeerd met beledigende en denigrerende opmerkingen jegens je mede-hobbyisten, die jij doorgaans als de geocaching proleten van jouw generatie beschouwt. Voor jou is er slechts één geocacher en dat ben jijzelf.... De rest is kommer, kwel en treurnis en dient dus afgedaan te worden als #z ukkels en meer van dat soort absurde termen. Alhoewel het me mateloos stoort vind ik dat nog allemaal niet zo erg als het om mijn eigen cache gaat. Maar als je nu iemand, die met de allerbeste bedoelingen en een hoop inzet iets leuks creëert om daar een groep leerlingen plus een aantal mede-cachers blij mee te maken zó probeert neer te zetten, teneinde je eigen grootsheid binnen geocachingland te kunnen etaleren, dan kan ik maar tot één conclusie komen..... Op dit forum bevindt zich slechts één #z ukkel....

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...