Spring naar bijdragen

Het Mag Wat Kosten, Je Cache Plaatsen.


Van Stolk

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dan weet ik nog wel wat lieden, die er hun beroep van gemaakt hebben en dagelijks bezig zijn mij met volstrekt onnodige kosten op te zadelen.... Gelukkig kun je die wegstemmen.... Misschien kan dat hier ook nog wel eens een keer..... :-) Maar Od.... jij mag blijven hoor, alhoewel het duidelijk geworden is, dat je sinds je pensionering te veel tijd over hebt om na te denken over zinloze zaken.... Met zo'n door verveling verkregen zienswijze veroorzaak je een ongewilde tsunami aan de boorden van het IJsselmeer..... Doe net als ik... Ga stofzuigen als de totale vrijheid je even te veel wordt... Het werkt als valeriaan en levert tenminste een stofvrije woonkamer en drie kusjes van je gade op.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het betaald is en er toestemming is weet ik niet. Maar ja, dit zijn de leges die je bij het zuid-holland landschap kwijt ben voor een cache te plaatsen. Bij meerdere krijg je korting.

 

Het betreft hier overigens nog wel richtprijzen.

 

Edit,

 

Dit is dus per jaar.

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor van hun. dat is sinds kort zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronaldbn schreef: "Wie gaat er nu betalen om een cache te plaatsen?

Dat wordt de doodsteek voor het geocachen."

 

Wil je even uitleggen wat er dan volgens jou gaat gebeuren?

Er zijn ook mensen die géén petlings of nano's leggen als zijnde Geocache. Die leggen normale micro's, medium kunststof boxen of normale small containers. Ik denk dat het aanbod van die caches drastisch zal verminderen als er 10 eypo aan GS betaald moet gaan worden.

 

Dit alles hypthetisch want het zal nooit gaan gebeuren. In mijn ogen is dit topic dan ook kansloos en een compleet nutteloze discussie.

 

Maar om jouw vraag te bevredigen dan hier mijn visie:

Ik krijg de indruk van alle posts in dit topic dat het gaat om een bepaalde groep cachers die liever kwaliteitscaches willen zoeken boven alle andere caches.

Maar volgens mij gaat het om het ZOEKEN en ongezien loggen van de cache. Ongeacht hoe groot die is. Een micro vinden verborgen in een uitgeholde steen of stuk boomstam, vinden de kwaliteitscachers dus waardeloos krijg ik het idee. Een nano (bijna niet) zichtbaar voor geocachers maar voor onwetende dreuzels is ook een cache.

Het totaalplaatje Geocachen gaat volgens mij om buiten zijn, zoeken naar de cache, en ongezien loggen. Dat is mijn beleving van het geocachen. En het intresseert me dan geen bal of het een small, micro of nano is. De uitdaging om hem te vinden is er mijn inziens niet minder leuk om.

Ik zei het al eerder in mijn eerdere post; wil je geen small of petling zoeken en loggen dan ala je die cache over. Dat de zogenaamde kwaliteitscachers zich dan maar lekker daarin onderscheiden. Maarja sommige kwaliteitscachers (ahum) zijn ook de puntjesjagers en goudzoekers. Lekker hypcriet om dit puntje of podium dan te laten schieten, niet? Bovendien staat in de listing hoe groot de cache is die gevonden moet worden.

Hoe moeilijk kan het zijn.

 

Enough said.

 

Mazzel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ronaldbn schreef: "Wie gaat er nu betalen om een cache te plaatsen?

Dat wordt de doodsteek voor het geocachen."

 

Wil je even uitleggen wat er dan volgens jou gaat gebeuren?

Er zijn ook mensen die géén petlings of nano's leggen als zijnde Geocache. Die leggen normale micro's, medium kunststof boxen of normale small containers. Ik denk dat het aanbod van die caches drastisch zal verminderen als er 10 eypo aan GS betaald moet gaan worden.

 

Dit alles hypthetisch want het zal nooit gaan gebeuren. In mijn ogen is dit topic dan ook kansloos en een compleet nutteloze discussie.

 

Maar om jouw vraag te bevredigen dan hier mijn visie:

Ik krijg de indruk van alle posts in dit topic dat het gaat om een bepaalde groep cachers die liever kwaliteitscaches willen zoeken boven alle andere caches.

Maar volgens mij gaat het om het ZOEKEN en ongezien loggen van de cache. Ongeacht hoe groot die is. Een micro vinden verborgen in een uitgeholde steen of stuk boomstam, vinden de kwaliteitscachers dus waardeloos krijg ik het idee. Een nano (bijna niet) zichtbaar voor geocachers maar voor onwetende dreuzels is ook een cache.

Het totaalplaatje Geocachen gaat volgens mij om buiten zijn, zoeken naar de cache, en ongezien loggen. Dat is mijn beleving van het geocachen. En het intresseert me dan geen bal of het een small, micro of nano is. De uitdaging om hem te vinden is er mijn inziens niet minder leuk om.

Ik zei het al eerder in mijn eerdere post; wil je geen small of petling zoeken en loggen dan ala je die cache over. Dat de zogenaamde kwaliteitscachers zich dan maar lekker daarin onderscheiden. Maarja sommige kwaliteitscachers (ahum) zijn ook de puntjesjagers en goudzoekers. Lekker hypcriet om dit puntje of podium dan te laten schieten, niet? Bovendien staat in de listing hoe groot de cache is die gevonden moet worden.

Hoe moeilijk kan het zijn.

 

Enough said.

 

Mazzel :)

 

 

Dus jij ben voorstander als de natuurbeheerder zijn gat in de begroting gaat dichten met leges. Ik vind persoonlijk dat deze organisaties goed werk doen, Maar dat het rijk moet zorgen voor de financiële middelen.

 

Het kan natuurlijk ook een ontmoedigings beleid zijn wat ze voeren maar dan heb ik liever dat ze gewoon nee zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ronaldbn: als het vooral gaat om het ZOEKEN, zou het niet uit mogen maken waar de kist, petling, nano ligt. Qua tijdsinvestering geldt dan misschien ook: hoe kleiner, des te lastiger. Mmm, uren zoeken en dan uit je dak gaan omdat een van de 1000 boutjes aan het tuinhek de lang verwachte nano is gebleken! Eerlijk gezegd kan ik me wel iets leukers voorstellen.

 

@Van Stolk: grapje? Een rijksbijdrage aan het in stand houden van natuurgebieden betalen we natuurlijk gewoon met z'n allen, via de belastingen. Je kunt hoogstens blij zijn dat het geld niet in alweer een metertje snelweg gestoken wordt.

 

Maar ik blijf wel benieuwd naar die Zuidhollandse cachers, die 50 euro willen betalen om in hun omgeving een cache in de natuur te mogen neerleggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ronaldbn: als het vooral gaat om het ZOEKEN, zou het niet uit mogen maken waar de kist, petling, nano ligt. Qua tijdsinvestering geldt dan misschien ook: hoe kleiner, des te lastiger. Mmm, uren zoeken en dan uit je dak gaan omdat een van de 1000 boutjes aan het tuinhek de lang verwachte nano is gebleken! Eerlijk gezegd kan ik me wel iets leukers voorstellen.

 

@Van Stolk: grapje? Een rijksbijdrage aan het in stand houden van natuurgebieden betalen we natuurlijk gewoon met z'n allen, via de belastingen. Je kunt hoogstens blij zijn dat het geld niet in alweer een metertje snelweg gestoken wordt.

 

Maar ik blijf wel benieuwd naar die Zuidhollandse cachers, die 50 euro willen betalen om in hun omgeving een cache in de natuur te mogen neerleggen!

 

Dat zeg ik. Ik vind dat ze goed werk doen, Maar dat dat door het rijk moet worden gefinancierd. We hebben er ook met z'n allen plezier van. Nu heeft het rijk de geldkraan dicht gedraaid en gaat men zoeken naar andere inkomsten bronnen zoals leges.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zouden we een groot hek moeten plaatsen met een slot. Eerst een 2 euro stuk er in en dan mag je door het hek genieten van de natuur. (maar wel op de paden blijven.) Voor een euro meer mag je ook een halve tamme zwijn zien.

 

Bij iets wat gratis is wordt inderdaad minder na gedacht en met neemt het maar aan voor vaste waarde. Maar we kunnen er ook niet één grote dierentuin van maken.

 

Het is net als met kunst en architectuur op straat. We vinden het (bijna) allemaal een verspilling van (belasting)geld, Maar het is nu wel net wat een stad leefbaar en mooi maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betalen om cache te mogen neer leggen pffff dan ga ik postzegels sparen of treinkaartjes .... Die Kan ik weer verkopen een cache niet

bewerkt door Blutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De natuurbeheerders zitten behalve met een gebrek aan geld ook met een gebrek aan belangstelling voor natuurschoon.

Zij doen er veel aan om vooral de jeugd (weer) interesse te laten krijgen in natuurbeleving en zien daarin een educatieve taak.

Als jij nu uitlegt hoe je daar met geocaching ook aan bijdraagt, dan is er best een kans dat er toch enthousiasme ontstaat.

Geef eens een goede presentatie.

Je zou bij wat onwilligheid bijvoorbeeld ook aan kunnen bieden om op een open dag van een landschap een geocache speurtocht te maken met wat teams.

Begin eens met het aanbieden van een CITO event, enzovoort...

Wedden dat er dan best over die leges gepraat kan worden?

Soms is het ook gewoon hoe je het spel verkoopt.

 

(Dit is helemaal niet nieuw, sinds het begin van geocaching moet men in sommige gebieden wat meer moeite doen om goodwill te kweken voor de hobby, of het nu gaat om toegang of leges)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...