Spring naar bijdragen

Het Mag Wat Kosten, Je Cache Plaatsen.


Van Stolk

Aanbevolen berichten

Over die kleine beurs heb ik ook wel nagedacht. Iemand die zich een GPSr of smartphone kan veroorloven heeft een beurs. En veel cachers hebben een auto die ze gebruiken om te cachen.

De financiële drempel raakt volgens mij wel de mensen met weinig creativiteit. Ik wil niet betalen voor het plaatsen van een koker achter een verkeersbord, maar wel wanneer ik iets moois denk te hebben gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Blijkbaar zit Odlaniger goed in de slappe was. Misschien is het een idee om een spaarvarken bij iedere cache te plaatsen. Als Odlaniger hem leuk vindt mag hij als beloning 10 euro doneren aan de CO die zijn best heeft gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betalen voor een locatie? Met het leggen van een geocache op een mooie en/of leerzame locatie maak je toch ook gratis reclame?

Je trekt, met het leggen van een cache, de aandacht naar een bijzonder stuk natuur, een monument, een historisch object, de stad etc.

Enkele geocachers zullen betrokken raken, een donatie doen, vrijwilliger worden.

Je geeft de jeugd wat mee, noem maar op.

Verder kun je bijvoorbeeld ook een CITO event houden. Van dat soort events zijn er inmiddels veel meer dan vroeger.

 

Is dat ook wat waard of gaat het alleen om een geldbedrag voor de eigenaar/beheerder van de grond?

Ik heb wel meegemaakt dat een CO lid moest worden van de vereniging van de vrienden van........ om een cache op een landgoed te plaatsen.

Tja, dat is aan de CO, vind ik...

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TS, niets.

 


 

Died, leg eens uit waarom ik mensen wil stimuleren geen toestemming te vragen?

 

Toestemming kost 10 euro. Geen toestemming is gratis. Dat stimuleert ontduiking. Geen idee waarom jij dat wilt.

.

 

En beboeten is een onjuiste voorstelling van mijn idee.

Je verzint een financiële constructie met als doel kwaliteitscaches te bevorderen, en prutcaches te ontmoedigen. Zonder prutcaches zou je niet op dat idee gekomen zijn. Voor mij is dat een boete.

En ook nog een boete die zijn doel voorbijschiet omdat hij gelijk is voor leggers van kwaliteitscaches en voor leggers van prutcaches. Voor leggers van kwaliteitscaches is het een onrechtvaardige boete.

 

En als je het wilt zien als normaal economisch verkeer, zoals je met het voorbeeld van de Gamma lijkt te willen aangeven, dan is het ook volkomen redelijk dat ik de rekening doorschuif naar de cachers, en dat ze dus moeten betalen om mijn cache te mogen doen. Dan zullen vanzelf de caches verdwijnen waar niemand voor wil betalen.

 

Wie moet deze regels gaan handhaven?

 

Zelf zou ik ernstig overwegen een andere hobby te zoeken. Boomklimmen of zo. Niet om het tientje, maar om het principe. Zijn ze nou helemaal betoeterd?

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels hebben jullie mij ervan overtuigd dat ik met een slecht idee ben gekomen, ik heb althans geen medestanders.

 

Sivota, ik kan een heel eind met je meegaan, maar je maakt het mooier dan het is. Dat is althans mijn ervaring. Ik heb persoonlijk klachten van natuurbeheerders gehoord over onverlaten die door het bos scheuren.

 

Mijn conclusie: de gemiddelde kwaliteit van caches zal er niet op vooruit gaan zolang er geen enkele drempel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died, de toestemming kost geen tientje, maar de publicatie van de cache.

 

Boete? Als ik tegenwoordig naar een voetbalwedstrijd in een stadion ga kijken, dan word ik gefouilleerd. Dat vind ik niet erg, dat geeft een veilig gevoel.

 

En Died, ik heb ook andere hobby's, maar geocachen vind ik ook nog steeds leuk. Boomklimmen is iets anders.

 

Maar ik laat mij verleiden tot een welles nietes discussie. Zoals eerder aangegeven, het ging mij om een bewustwording over de kwaliteit van geocaches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn conclusie: de gemiddelde kwaliteit van caches zal er niet op vooruit gaan zolang er geen enkele drempel is.

 

Correct Od, Het zij zo. Maar het is altijd beter om een idee te hebben, dan helemaal geen idee. En met dat gegeven moet je vannacht lekker kunnen slapen! Morgen gezond weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Died, die tien euro is voor jou een probleem. Maar zoals je hebt kunnen lezen gaat het mij om iets anders.

 

Ik heb voor mijzelf inmiddels een oplossing bedacht. Ik vraag aan mijzelf of ik voor mijn nieuwe cache 25 euro zou willen storten op rekening van Natuurmonumenten en ik weet zeker dat ik een eerlijk antwoord geef.

 

De sceptici zie ik reeds meewarig lachen. Kopie bankafschrift? Wordt geregeld, wil me wel geloofwaardig maken/houden.

 

Edit: van stolk, ik vrees dat ik jouw topic heb gekaapt, sorry.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Ik heb voor mijzelf inmiddels een oplossing bedacht. Ik vraag aan mijzelf of ik voor mijn nieuwe cache 25 euro zou willen storten op rekening van Natuurmonumenten en ik weet zeker dat ik een eerlijk antwoord geef.

De sceptici zie ik reeds meewarig lachen. Kopie bankafschrift? Wordt geregeld, wil me wel geloofwaardig maken/houden.

...

Heej! Toen ik een paar jaar geleden toestemming kreeg voor een cache in een gebied van Brabants Landschap, heb ik mijn jaarlijkse donatie verhoogd. Spontaan, omdat ze mij plezierig vooruit geholpen hadden. Maar ... eigenlijk denk ik dat ik niet blij zou zijn geweest wanneer ik verplicht een rekening had moeten betalen voor toestemming! Een mens zit raar in elkaar ...

 

Soms denk ik dat bij de natuurbeschermingsorganisaties een mooie taak ligt te wachten. Is een cache(route) een goede aanvulling op het recreatief aanbod in een gebied, dan zou goedkeuring een fluitje van een cent moeten zijn. Caches die niets toevoegen, puzzels die toevallig een verstopplek voor een doosje nodig hebben etc. gaan retour afzender met het verzoek, er iets van te maken wat bij/in het gebied past. Vergezeld van een standaard bericht, dat het beoordelen van een plaatsingsaanvraag tijd - en dus geld - kost, en een acceptgiro. Ben ik dan te streng?

 

Geld betalen aan GS zou ik nooit doen. Daarover heb ik al veel vaker geschreven. De makers van mooie en bijzondere caches (of ik daartoe behoor moeten degenen die caches van mij hebben gedaan, maar beoordelen) zijn al zo gek om tijd, energie en geld te steken in een product dat GS gratis krijgt om er vervolgens zelf geld mee te verdienen! Een extra bedrag aan plaatsingskosten erbovenop gaat mij te ver!

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als men als grondeigenaar zou stellen dat ik voor 10 euro per jaar mijn mooie creatie daar mag plaatsen (terwijl er anders geen toestemming verleend zou zijn), dan zou ik dat er wel voor over hebben.

Het ligt er ook maar aan hoeveel je voor deze hobby over hebt (zoals de TS al zei).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat er altijd maar vanuit dat een cache in een natuurgebied gelegd wordt.

Dat is heel vaak niet het geval !

 

En betalen om een Cache te leggen ?

Das echt weer iets Hollands waar voor alles al dubbel betaald moet worden.

Nee dus !

:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absurd idee, betalen voor plaatsen van een cache, waarom moet toch overal de portemonnee voor getrokken worden.

Indien het gemeentelijk grondgebied betreft, kan je zeggen leges voor het verlenen van de toestemming, je kan echter ook zeggen dat ze al genoeg verdienen aan jouw caches, ze bevorderen toch het toerisme.

Als het is om de zogenaamde kokergooier te ontmoedigen, waarom zou je, vindt je aan die caches niks aan dan doe je die toch niet, dat gemoei van iedereen, hoe volgens hun het spel gespeeld moet worden, laat ieder doen waar hij/zij zin in heeft.

 

1 van mijn caches ligt bij een boer achter op zijn land, tijdje geleden was deze cache voor de honderdste keer gevonden, ter gelegenheid hiervan een vlaai naar desbetreffende boer gebracht, zo kan het toch ook!!!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...