Spring naar bijdragen

Gewetensvraagje


Gewetensvraagje  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel dat je bij de laatste 7 caches die je gedaan hebt géén puntje zou krijgen. Verder is alles hetzelfde. Hoeveel van die caches zou je dan toch gedaan hebben?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      3
    • 7
      39
    • 0
      8


Aanbevolen berichten

'Waarom?' is de vraag die de mens onderscheidt van het dier. Het zoeken naar antwoorden ligt ten grondslag aan onze beschaving en, in de context die jij bedoelt, ten grondslag aan zelfinzicht. Je drijfveren begrijpen betekent dat je minder speelbal bent van je instincten en emoties en dat stelt MIJ in staat bewuster en intensiever te genieten van het grote avontuur van het bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Vlinder: Hmmmm, dat is een mooi filosofisch antwoord om de dag mee te beginnen.

Inderdaad kan dit proces van analyseren en beschouwen het genieten verdiepen.

 

Ik heb het echt niet altijd nodig. Sterker nog, soms vind ik het analyseren afbreuk doen aan het gevoel.

 

Maar in grote lijnen ben ik het met je eens.

 

@Diederikus is dit wat je beoogde met het draadje of is het in jouw ogen off-topic?

 

@Od, ik geniet ook van jouw woordkunsten... Waarom? ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het draadje loopt prima omdat het veel duidelijkheid geeft.

Het oorspronkelijke doel van dit draadje was een onderzoekje naar het waarheidsgehalte van een claim van een paar oudgedienden hier.

Aangezien een aantal forumleden zich stoort aan mijn gegraaf ben ik er maar mee gestopt mijn redeneringen hier verder te publiceren.

Ik ben nog niet tot een conclusie gekomen, dus het oorspronkelijke doel van dit draadje is nog niet gehaald.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Diederikus, het zou in mijn ogen heel jammer zijn als je stopt met het opschrijven van jouw overwegingen. Voor filosofen is de off-topic/niet geocaching hoek toch uitermate geschikt?

Zeker in een eigen draadje.

Zij die zich ergeren, slaan het maar over.

Sparren over het hoe en waarom van jouw overwegingen en conclusies mag wel, toch?

 

Dit draadje is echter in de algemene hoek, vandaar dat ik me afvroeg of dit de juiste plek was om erop door te gaan zoals ik deed. Ik wil niet wederom de fout in zoals gisteravond! ;-)

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Discussiëren met Diederikus is een waar genoegen, maar er zijn hier te veel stoorzenders; bijvoorbeeld forumleden die maar iets roepen om zich ook te laten gelden en beweringen niet onderbouwen met argumenten, maar met kromme vergelijkingen. Dat is erg vermoeiend en haalt de vaart uit de gedachtenwisseling. Ik ga weer met Diederikus verder via een ander kanaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm Vlinder, ook gij placht wel eens te verzaken op het door u genoemde gebied ;-) Namelijk door op bepaalde dingen niet (meer) te antwoorden waardoor de onderbouwing wegvalt.

 

Overigens mis ik in dit draadje vrijwel nergens de onderbouwing.

 

Jammer heren! Ik vond het net zo interessant. Jullie zien me wel verschijnen.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Discussiëren met Diederikus is een waar genoegen, maar er zijn hier te veel stoorzenders; bijvoorbeeld forumleden die maar iets roepen om zich ook te laten gelden en beweringen niet onderbouwen met argumenten, maar met kromme vergelijkingen. Dat is erg vermoeiend en haalt de vaart uit de gedachtenwisseling. Ik ga weer met Diederikus verder via een ander kanaal.

 

Tegen de tijd, dat jullie saampjes tot een mooie afgeronde conclusie zijn gekomen, waarbij de geocacherswereld in Nederland volledig en strak onderbouwd psychisch is ontleed en in hokjes geplaatst horen we weer graag van jullie! Succes mannen! Ik ben reuze benieuwd!!! :-) :-) Tot die tijd wacht ik rustig af langs de zijlijn!

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Discussiëren met Diederikus is een waar genoegen, maar er zijn hier te veel stoorzenders; bijvoorbeeld forumleden die maar iets roepen om zich ook te laten gelden en beweringen niet onderbouwen met argumenten, maar met kromme vergelijkingen. Dat is erg vermoeiend en haalt de vaart uit de gedachtenwisseling. Ik ga weer met Diederikus verder via een ander kanaal."

 

Dat is fijn, want ja, het is per slot een forum hier, een plek waar iedereen aan het gesprek mag deelnemen.

 

Ik bedacht me nog verder nog iets over "potten" en "ketels", maar ik ga (weer) naar buiten, waar de zon schijnt en nog wat "doosjes" geduldig wachten op een bezoek...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer 2 puntjes erbij. Nog niet gelogd, dat komt vanavond of morgen wel. Het hoofdgerecht was een leuke multi, http://coord.info/GC4ZH75 , als bijgerecht een mystery. http://coord.info/GC3C05P .

 

Geen idee of we zonder de puntenteller nog steeds aan het cachen waren geweest, in het begin was het best leuk om de teller in de gaten te houden. We hebben er 100, op naar de 1000! Ik kan me voorstellen dat we zonder die teller de interesse na een stuk of 50 caches waren kwijgeraakt.

 

Voor alleen die mystery waren we vandaag nooit op pad gegaan, daar is de brandstof te duur voor. Maar voor het puntje hebben we het ook niet gedaan, de "top" van Nederland halen we toch nooit meer in. Een wedstrijd tegen jezelf verlies je altijd. We hebben die cache gedaan omdat hij redelijk op de route lag, lekker een kilometer extra lopen. En natuurlijk omdat we het spelletje leuk vinden, zoeken..... en vinden.

 

De drive om veel caches op een dag te vinden is bij ons echt verdwenen tijdens de ARK serie/trail. Een fantastische fietstocht, maar we werden na 10 kokers melig, na 20 geïrriteerd, bij 30 waren we er echt helemaal klaar mee. Om de 3 á 400 meter afstappen was echt een afknapper. We hebben toen besloten om dat noooooit meer te doen. Misschien doen we nog wel eens een keer trailtje, dan slaan we gewoon 2/3 over.

 

De multi van vandaag was erg leuk, de mystery was ook leuk verstopt. Onze dag was geslaagd. Jammer dat de munzee's buiten de route lagen, daar lopen we niet voor om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap eigenlijk heel deze Poll niet.

Natuurlijk zijn er genoeg leuke wandelingen die ook leuk zijn zonder GPS in je hand.

Maar het "doen" van een losse cache met of zonder puzzel erachter doen je toch gewoon voor het "puntje" en om hem van de kaart te krijgen.

Gisteren heb ik toevallig de tulpentrail in Flevoland gedaan en eerlijk gezegd zou ik daar zonder onze hobby niet zo snel terecht zijn gekomen.

Dus nee, de laatste 7 gevonden caches zou ik anders niet gedaan hebben.

Zoals ik ook mijn laatste bakkie koffie niet zou drinken als er geen koffie in zou zitten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] en beweringen niet onderbouwen met argumenten, maar met kromme vergelijkingen. [...]

 

't Is dat je er zelf over begint, want ik wacht nog steeds op een antwoord:

 

 

 

Het gaat erom dat het bericht is gepubliceerd op het platform met het grootste bereik [...]

Cijfermatige onderbouwing met bronvermelding graag.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...