Spring naar bijdragen

Gewetensvraagje


Gewetensvraagje  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel dat je bij de laatste 7 caches die je gedaan hebt géén puntje zou krijgen. Verder is alles hetzelfde. Hoeveel van die caches zou je dan toch gedaan hebben?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      3
    • 7
      39
    • 0
      8


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Allemaal, je weet nooit wat je tegenkomt. :wink2: Beter lijkt me in plaats of in combinatie met de favorites, ook een duimpje omlaag te kunnen geven. Dat geeft een veel duidelijker beeld, maar dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat ik de eerste ben die niet op 7 uitkomt ;-)

Ik heb 3 ingevuld, want dat waren de multicaches. Die zorgen voor een lekkere wandeling, puzzelwerk en ontspanning daardoor zijn deze caches ook prima tijdsbesteding zonder het verkrijgen van een 'puntje'. De rest was niet zo bijzonder dat ik ze over een paar maanden nog kan herinneren, maar daar houden we dan een puntje aan over voor de 'statistieken'.

 

Groeten,

Wiztel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, wat is jouw doel met dit topic?

De "stiekeme puntjesjagers" eruit halen?

 

Ik ben redelijk vrij van puntjes denk ik.

Maar gek genoeg bemerk ik, dat ik wel voor "officiële" caches ga, dus van gc.com. Caches die alleen op een andere site staan, heb ik tot nu toe niet bekeken.

Zouden ze ook binnen gc.com staan, en zouden ze leuk zijn, dan zou ik ze net zo goed doen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Domi. Het is louter nieuwsgierigheid. De vraag kwam op toen ik een stipje wegwerkte. Hoeveel mensen zouden interesse hebben om benzine te verstoken om een bezoekje te brengen aan het talud van een spoordijk midden in een stad als er géén puntje tegenover zou staan? Er zit, zoals je inmiddels zou kunnen weten, geen veroordeling achter. Het is een poging om meer begrip te krijgen voor iets waar ik een blinde vlek lijk te hebben. Ik ben daarom vooral geïnteresseerd in de bijbehorende argumenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Died, duidelijk.

Dank je voor de uitleg. Ik ben mss wat te gespitst op de tweedelings-discussie met bijbehorende waardeoordelen omdat we het daar zo veelvuldig over hebben gehad in de afgelopen dagen.

Excuus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die blinde vlek heb ik al 10 jaar. En nooit heb ik een argument vernomen dat verder gaat dan: "Ik vind het gewoon leuk". Niemand heeft mij ooit uit kunnen leggen wat er dan zo leuk aan is.

 

Een boel caches log ik niet eens. De waardevolle, voor mij natuurcaches en mooie traditionals, die log ik wel. Verder ben ik gek op wat je onderweg tegenkomt, dat staat voor mij totaal los van puntjes. Ik geniet van de wandeling.

 

Ik begrijp dat er voor het merendeel hier, die doorgaans prestatiegericht in het leven staan, cachen zonder punten niet mogelijk, laat staan leuk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat je van te voren vaak niet 100% weet wat je kan verwachten. De zeldzame keer dat ik op pad ga, bereid ik me goed voor en bekijk ik elke cachelisting grondig, om het meeste kaf van het koren te scheiden. Hoewel de grootste pulp inderdaad niet met een bezoekje aangedaan wordt, blijven er helaas altijd nog caches over waar ik uiteindelijk niet erg over te spreken ben, dat probeer ik dan ook te bewoorden in mijn logs. Maar puntje of niet, ze staan op mijn lijst voor die dag dus dan doe ik ze. Tenzij ik eerder die dag door een cachelegger teleurgesteld ben qua locaties, dan laat ik de rest van zijn creaties gerust links liggen.

 

Het puntje is voor mij puur om de chronologie van mijn founds bij te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb echt geen idee. Als het een fijne wandeling in de buurt zou zijn geweest, dan hadden wij deze sowieso wel gedaan, puntje of niet. Dat deden we vroeger immers ook. Toen liepen we via ANWB of Staatsbosbeheer paaltjes, die je dankzij hun rode, gele of blauwe koppen gemakkelijk van afstand kunt herkennen. Nu heten het waypoints, die je zélf moet opzoeken. Inderdaad is dan alleen het puntje het verschil op het einde.

 

Maar eigenlijk is ook dit weer een vraag waar een mens heel weinig mee kan. Het gaat niet tot een evenwichtige beschouwing leiden. Het gegeven ligt er nu eenmaal, dat wanneer je een bezoeklogje plaatst, geocaching.com automatisch je gevonden aantal verhoogt. Wat is daar nou zo vreselijk mis mee, dat er om de week weer met een draadje op terug gekomen moet worden? Als je me een keer op je divan wil hebben Diederikus, moet je maar even bellen. Dan doen we het wel buiten het forum om. Maar let wel.... Ik begin pas openhartig te l...ullen na 5 borrels! Dus eerst even naar de keilewinkel mijn zoon! En neem er zelf ook één, want je bent er aan toe als je van dit soort vragen 's nachts wakker gaat liggen!!!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vijf ... er zaten twee tochtjes tussen in het dorp waar ik opgegroeid ben, en waar ik weer eens een keer moest zijn. Omdat het verre van een dagvullend programma was, heb ik toen twee multi's in de omgeving gelopen. Ehhh ... volgens mij heb ik bij eentje zelfs gelogd dat de cache een goed beeld van het plaatsje geeft (omdat dat dorp eigenlijk oersaai is!).

Daar heb ik van geleerd. Vorige week was ik weer in de omgeving. Toen heb ik een tocht uitgezocht die een stukje verder rijden was, maar waarvan ik zeker wist dat het gebied de moeite waard is. En dat klopte gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bereid me niet altijd grondig voor. Vaak laad ik een pq in en kijk waar ik in de buurt kom.

Anders is het als ik een mooie wandeling ga doen, dan zoek ik een multi uit met veel kilometers of door een mooi gebied. Vaak kijk ik dan naar favorites.

Op vakantie laad ik een grote pq in, en zet er dan apart een aantal mooie multi's op met veel favo's, die ik dan ook uitdraai. Meestal komt het er niet van om alles te doen..

 

Als ik zomaar ergens ben, kijk ik met c:geo of er nog wat te cachen is in de buurt.

En wat vind ik er dan zo leuk aan... Tja, daar moet ik eens over nadenken.... Het stiekeme, dat je iets doet wat andere mensen (als het goed is) niet door hebben? Iets vinden waarvan je weet dat het lastig kan zijn? En het dan toch vinden... dat geeft ook een goed gevoel. Ik geniet, naast de hoofdmoot voor mij, namelijk wandelen en natuurbeleving, ook van de diverse verstoptechnieken. Daarom hou ik ook van nano's en micro's, bv bij een heel goed gecamoufleerde container (vooral leuk als ze zelf bedacht zijn).

 

De voornaamste reden dat ik de "rolletjes achter een boom" soms ook doe, is dat ik niet weet dat het rolletjes-achter-een boom zijn door gebrek aan voorbereiding. Of dat ik er toevallig langskom en dan zoiets heb van "die kunnen we ook nog wel doen, kost nauwelijks tijd". Waarom dan? Misschien wel: omdat het kan. Toch in de verte gevoelig nog een beetje voor de puntjes? Misschien dat ook wel! Ik vind het namelijk ook leuk om te zien dat ik een heleboel caches in een jaar heb gedaan, en welk type, etc. Gewoon omdat ik die statistiekjes in de statistics-lijst leuk vind. Dan probeer ik te bedenken op welke vakantie dat ook weer was, met wie, en waar. Misschien dat ik dát vooral leuk vind aan de statistieken: ze roepen herinneringen op.

 

TT, ik wil ook op die sofa! Er zijn een hoop beweegredenen waar ik kennelijk nog niet uit ben.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Domi, als wij samen op de divan gaan bij Diederikus in de achterkamer, dan houden we het gewoon bij een glas melk hoor! Maar ik denk wel, dat er voor Diederikus een wereld opengaat! :-)

 

Overigens acht ik het niet noodzakelijk om hier op dit forum verantwoording te moeten gaan afleggen over het hoe en waarom van mijn laatste zeven caches. Dan voel ik me als een dopeling in een Baptistenkerk, die net tegenover zijn geloofsgenoten zijn verleden te kijk heeft gezet en en nu bezweert het leven te vervolgen op grond van de overtuigingen van zijn kerkleiders.... Bij de tweede van die zeven caches zou ik dan moeten vermelden, dat een puntje bijna niet meer aan de orde was vanwege het dood neervallen achter een boom met een nepdrol. (waypoint vier van het leuke rondje bij Drimmelen). Het puntje zal me eeuwig bijblijven!

 

Domi, meid, doe vooral wat je leuk vindt (dat doen Pa en Ma Tabak ook) en voel je vooral niet geroepen je te moeten gaan verantwoorden, omdat een paar puristen hier vinden, dat je je cachersbestaan moet gaan bijstellen. Gekker moet het toch echt niet gaan worden!

 

Het is fantastisch, indien je je ideeën omtrent geocaching via dit forum wat kunt bijschaven, zodat het je hobby kan verrijken, maar de basis van je beleving mag je keihard overeind houden, wat men er ook van vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...