Spring naar bijdragen

Gewetensvraagje


Gewetensvraagje  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel dat je bij de laatste 7 caches die je gedaan hebt géén puntje zou krijgen. Verder is alles hetzelfde. Hoeveel van die caches zou je dan toch gedaan hebben?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      3
    • 7
      39
    • 0
      8


Aanbevolen berichten

Zeg, Odje (:-)), zo laat is het toch nog niet? Warm, dat wel ja ;-)
Ik bedoel dit: jij stelt voor dat ik mijn cachesnelheid aan mijn logsnelheid aanpas. Maar ik log traaaaaaag. Soms moet een logje een tijdje "rijpen" (gets, wat klinkt dat goor op de 1of andere manier ;-)). Soms heb ik nog geen tijd voor een uitgebreid log. Of geen zin, omdat ik liever naar buiten wil... om te gaan cachen. ;-)
Als ik dan eerst "bij" moet zijn met loggen, weerhoudt het loggen me ervan in te doen wat ik het liefste doe, namelijk buiten zijn, wandelen, zoeken en vinden. Waardoor ik geneigd zou zijn om minder uitgebreid te loggen. Wat weer jammer is, omdat ik ervan geniet en aan de reacties te merken de owners en medecachers ook.
Zo duidelijk genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan ligt het aan de warmte. Ik dacht dat ik twee keer hetzelfde las.

Logsnelheid aan cachesnelheid aanpassen? Dat zou me er eerder toe brengen het andersom te doen, en dus de logsnelheid aan de cachesnelheid aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het googlen!

Heb het even zitten doorlezen. Dit voegt voor mij niet heel veel toe. [...] Dus men zal het bij mijn logs nog geregeld met "log volgt" moeten doen :-).

[...]

Wanhoop niet ... de oplossing daarvoor heet GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de meivakantie heb ik nog 2 trails van elk 12 munitiekisten gelegd in het Müllerthal (driehoek Berdorf - Beaufort - Consdorf). Een CloudCache-project, dat ik gedurende de wintermaanden heb voorbereid.

 

Even nieuwsgierig... dat gebied ken ik maar al te goed. Hoe heb jij daar toestemming gekregen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet, dat staat namelijk niet in de richtlijnen van QC.

 

Al is dat niet zo'n probleem hoor, want caches via QC zijn altijd gekeurd door een onafhankelijke keurmeester.

Ze voldoen aan het predicaat "authentieke cache" en omdat ze niet via GC worden gepubliceerd is de toeloop erg klein en is de schade aan de omgeving verwaarloosbaar.

Dus geen toestemming noodzakelijk.

bewerkt door mmjjt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barry. Met een nette brief aan het gemeentebestuur is toestemming doorgaans snel geregeld. Leg in je eigen woorden uit wat geocaching inhoudt en wat jouw plannen zijn. Volsta niet met een link naar een geocaching website. Laat doorschemeren dat jouw cache ook de plaatselijke middenstand ten goede kan komen.

 

Op deze manier heb ik in 2004 moeiteloos schriftelijke toestemming verkregen voor het plaatsen van een onbeperkt aantal caches in de omgeving van Echternach, Berdorf en Consdorf en in 2005 voor het leggen van caches bij Beaufort en Larochette. Alleen bij Beaufort deed zich een kleine 'complicatie' voor. Een ambtenaar vroeg of hij bij het eigenlijke plaatsen van de cache aanwezig kon zijn. Ik heb toen een afspraak met hem gemaakt op het terras van Auberge Rustique bij het startpunt van A knight's Trail. We begonnen met koffie en appeltaart, hebben vervolgens de complete route gelopen en de cache geplaatst, om weer te eindigen bij Auberge Rustique. De koffie en de appeltaart waren 'van het huis' en het bier was op kosten van 'le conseil communal'.

 

De meeste caches (40+) liggen overigens in de omgeving van Berdorf. Hiervoor zijn ook aparte afspraken gemaakt met diverse landeigenaren en de beheerder van camping Martbusch (die tevens een oogje houdt op een zeer grote bonuscache). Vanaf Martbusch organiseer ik samen met een oude schoolvriend al 10 jaar klim- en 'survival'tochten voor gezelschappen. Meestal gaat het daarbij om groepen medewerkers van bedrijven en instellingen. Hotel Perekop is onze uitvalsbasis voor luxere arrangementen, meestal teambuilding-activiteiten voor het kader van bedrijven en overheids-organisaties. Het klimmen laat ik overigens aan mijn zakenpartner over. Domi begrijpt wel waarom ;-)

 

Bij de caches gaat het vooral om oorspronkelijke caches, maar dan ook écht oorspronkelijk. Dat wil zeggen dat de containers behalve logboeken ook 'gereedschappen' (relatiegeschenken) bevatten en proviand (blikjes energiedrank). Zo bevat een cache bij de Räuberhöhle hoofdlampjes om deze en andere grotten te verkennen.

 

@mmjjt. Het is mij nu duidelijk wat een handdruk voor jou betekent. Je bent op de trollenlijst verzekerd van een plek voor het leven.

 

@Domi. Op het startpunt van een CloudCache is een goede dataverbinding vereist. Daar wordt het basisprogramma geladen: het minimum wat nodig is om de tocht tot een goed einde te brengen. Afhankelijk van de beschikbaarheid en kwaliteit van de internet-verbinding op de verschillende waypoints komen typische CloudCache-functies beschikbaar, zoals communicatie met andere teams, interactie met virtuele entiteiten via AR en het raadplegen van internetbronnen met aanvullende informatie over bezienswaardigheden onderweg. Maar ... dat ga je binnenkort zelf ervaren. Ik neem aan dat je van @rend inmiddels een startlicentie hebt gekregen voor Bedevaartcache 3.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Vlinder toch, jij hebt nooit serieus de strijdbijl begraven. Jij bent degene die de wijsheid in pacht hebt en jij bent degene die zeer selectief informatie verstrekt en of reageert op anderen. Jij bent ook de enige die anderen voor trol mag uitmaken en jij bent degene die draadjes nooit laat ontsporen of herhaaldelijk overspoeld met je "authentieke geneuzel"

Je ideeën over geocachen zijn echt niet zo verkeerd hoor, maar jou superieure handelen en vooral (ver) oordelen van anderen is ongekend.

 

Je huidige opmerking plaats ik dus maar bij die overige 25 en ik verwonder mij slechts over jouw rigide denkwijze, die hier en daar narcistisch lijkt.

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...