Spring naar bijdragen

Gewetensvraagje


Gewetensvraagje  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel dat je bij de laatste 7 caches die je gedaan hebt géén puntje zou krijgen. Verder is alles hetzelfde. Hoeveel van die caches zou je dan toch gedaan hebben?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      3
    • 7
      39
    • 0
      8


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

@Barny: weet je wat me opvalt en wat ik eigenlijk grappig vind, jij bent heel erg "zorgzaam" naar caches die je bezoekt en leuk vindt. Heel attent en beleefd eigenlijk :-)
En weet je, ik heb er serieus nooit bij stil gestaan dat iemand een write note op de beschreven manier of een nm logje als vervelend kan ervaren. Mits toegepast op de juiste manier dan.
Volgens mij heeft het ook te maken met het volgende. De meeste cachers zijn min of meer autodidact. Niemand leert het hen echt, ze ontdekken al doende. Zo ging het bij mij ook. Soms kwam ik iemand in het veld tegen die me één en ander uitlegde. Zo heb ik ooit gedacht dat TFTC heel stoer en acceptabel was om mee te loggen. Het is dat ik zelf steeds meer te vertellen had... Grabben van een tb onbeleefd? Tja, het is dat iemand me dat toevallig eens vertelde. En ja, al snel ging ik uit interesse (en verslaving :-)) steeds meer lezen over geocaching. Maar niet iedereen leert via lezen op Internet. Desinteresse/onverschilligheid/luiheid? Soms, maar vast niet altijd. Voorlichting in het veld dus. .. Hé, blijk ik ineens óók een stoksta... ehm stokpaardje te hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij verreweg de meeste cachers is geen sprake van leren of ontdekken maar van domweg na-apen. Weet je het niet? Dan doe je toch gewoon de anderen na! En zo stapelt de kolder zich op tot je op een dag kunt lezen:

 

Maar het "doen" van een losse cache met of zonder puzzel erachter doen je toch gewoon voor het "puntje" en om hem van de kaart te krijgen.

Waar staat dat het bovenstaande de bedoeling is van geocaching? Het zijn louter aannames en verzinsels van personen die nooit de moeite hebben genomen zich in geocaching te verdiepen en elkaar een waanbeeld hebben aangepraat om het spel zin en richting te geven. En zo wordt de grootste onzin uiteindelijk vanzelfsprekend.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, ik heb even nagedachtover je vraag, "waarom wordt het verwijderen van een dropnote niet als vanzelfsprekend gezien?" Ik heb mijn geplaatste write notes even nagezocht, ik vond nog een paar "vergeten" notes terug. In een aantal gevallen heb ik ze wel meteen verwijderd. Ik ga nog even nadenken over jouw stelling dat je die notes meteen zou moeten verwijderen, took-it-to hebben we (vooral) door jou al afgeleerd :-)

 

Misschien kunnen die notes ook wel leerzaam zijn voor anderen. Zodat zij kunnen zien dat je in het veld ff snel de tb's kunt droppen, om thuis op je gemak een leuk logje te schrijven. Bij de 4 of 5 keer dat ik op schaamstaal jacht gegaan ben heb ik om die reden ff snel gelogd met een note. Anderen, die dat belangrijk vinden, laten weten dat ze niet meer de eerste, tweede of derde kunnen zijn. En laten zien dat: FTF, log volgt, ook via een writenote kan.

 

Maar goed, het opvoeden van cachers kan ik beter aan jou overlaten. Ik heb de ballen en de behoefte niet om iedereen op zijn gedrag aan te spreken.... Ga er vooral mee door, het zal genoeg cachers aan het denken zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of juist de haren recht overeind laten staan door de manier waarop men wordt aangesproken, waardoor mogelijk de kont tegen de kribben wordt gegooid! Tja.... Daar kun je lang over discussiëren. Dat JIJ het zo hebt opgepakt bewonder ik in je! :-) Ik had waarschijnlijk toch wel weer een kast opgezocht.... haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Tabak,

 

Zowel Barny als Vlinder zouden het misschien wel goed doen in de politiek. Als je weet dat je je ultieme doel nooit gaat behalen dan zet je gewoon heel hoog in, je stelt het doel op heel zwart, of heel wit. Dan kun je misschien wel heel tevreden zijn met een van de vijftig grijstinten. Beide heren zitten hier in elk geval niet om vrienden te maken, zoveel is duidelijk ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kont tegen de krib gooien, een kast bestijgen ... gezonde fasen in de groei van kokerraper naar geocacher. Van pijnlijk besef via ontkenning naar acceptatie. Uiteindelijk komt het goed, TT. In je hoofd ben je al zo ver, maar je hart en je pen zitten nog in de ontkenningsfase.

 

Kom maar weer naar beneden. Het wordt de komende dagen warm bij het plafond. Overigens beschouw ik jou als een vriend. Dat is wederzijds, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut. Zonder jou is er hier geen zak aan. En dankzij jou kan ik nog heel wat kasten bestijgen in mijn ontkenningsfase.... Dat houdt me fit..... Maar let wel Vlinder en ook Barny. Het is niet de boodschap die me op de kast jaagt, maar de wijze waarop de boodschap me wordt aangereikt. In de boodschap kan ik me meestal wel vinden, alhoewel ik dikwijls graag een paar gradaties zou zien aangebracht. Maar dat is dan weer een fase, die ik zou willen omschrijven als een begripvolle en compromisrijke fase en daar zijn jullie beiden nog niet aan toe. Ik heb begrepen, dat we in 2019 helemaal naar elkaar toe zijn gegroeid. Tot die tijd verkeren we met z'n allen in de corrigerende fase..... :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat droppen voordat ik een log schrijf die ik Idd ook regelmatig om die ongeduldige C-Geo prutsers anders hem meteen gabben. en daar de eigenaar van de Tb of coin niet de dupe van te laten worden.

persoonlijk vind ik het een teken van respect naar de co en ook naar de cachepagina toe om die zelfde pagina niet te vervuilen met TB drop notés, ze dienen nergens meer toe en voor jou is het maar 1 klik meer om zijn cachpagina "schoon" te houden

 

Barny

Dat snap ik niet zo goed. Een logboek is een journaal met gebeurtenissen die betrekking hebben op de cache. Een TB-drop is toch een volwaardige gebeurtenis die betrekking heeft op de cache? Net zoals het ruilen van goodies. Dat zo'n note niet esthetisch staat op de cachepagina is niet alleen discutabel, maar vooral niet terzake doende. De relatie met respect naar de co in dit verband lijkt mij weer zo'n typische folklore van etiquette die in Nederland is uitgevonden. Moet ik als co nou ook al beledigd zijn als iemand een write note van een TB in het logboek zet? Zover ben ik nog lang niet. Ik zou ook niet weten waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT mag ik het verwonderlijk vinden dat jij de bovenkant van de kast stofvrij houd om de toon die 2 man aanhoud en maar de inhoud wel oké vind

2Man en dat tenopzichte van de vele duizenden die de beheerder als bezoeker opgeeft, jou geenszins die reden geeft,

Maak jij je dan niet te druk om de verkeerde dingetjes?

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Diederikus. Ik kan me wel iets voorstellen bij Barny's gedachtengang. Je hebt twee soorten notes... Als iemand specifiek langs jouw cache komt om er een TB uit te halen voor doorreis of juist een TB komt droppen, dan plaatst hij een note en dat is inderdaad een gebeurtenis, die in het journaal past om met jouw termen te spreken. Anders is het, wanneer iemand een note plaatst met de mededeling dat er een log volgt. Als dan later daadwerkelijk dat logje wordt geplaatst staat deze er als vervanger van de notitie. Deze is dan overbodig geworden en zou kunnen worden verwijderd. Of dat belangrijk is of niet, laat ik aan anderen over. Ik wil de importantie daarvan niet overdrijven......


TT mag ik het verwonderlijk vinden dat jij de bovenkant van de kast stofvrij houd om de toon die 2 man aanhoud en maar de inhoud wel oké vind
2Man en dat tenopzichte van de vele duizenden die de beheerder als bezoeker opgeeft, jou geenszins die reden geeft,
Maak jij je dan niet te druk om de verkeerde dingetjes?
Barny

 

Geenszins in die mate, zoals jij dat doet. Als iemand mij er naar zal vragen, zal ik antwoord geven en hem of haar vertellen hoe IK het zou doen, maar als een ander daar een iets afwijkende visie over heeft en meent, dat het op die manier ook kan, vind ik het al snel prima. De non-importantie van dit soort zaken kan mijn leven niet beïnvloeden zoals dat het jouwe doet. Het spijt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT hoeft zich helemaal niet te schamen. Hij heeft m.i. volkomen gelijk. Men maakt zich hier druk om zaken die dat helemaal niet waard zijn. Een ander wijzen op eventuele verbeteringen of andere mogelijkheden is prima. En doet die ander dat dan niet, ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...