Spring naar bijdragen

Gewetensvraagje


Gewetensvraagje  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel dat je bij de laatste 7 caches die je gedaan hebt géén puntje zou krijgen. Verder is alles hetzelfde. Hoeveel van die caches zou je dan toch gedaan hebben?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      3
    • 7
      39
    • 0
      8


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Domi, er bestaat een groot en wezenlijk verschil tussen geocaching en andere GPS-zoekspelletjes. En dat verschil is een container met een logboek en ruilspullen.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoelde ik Vlinder.

 

Jij weet ook best wat geocaching is. Kun jij als gepensioneerd leraar geen workshops voor reviewers gaan organiseren?

 

Domi schijnt het ook te weten en heeft eveneens onderwijservaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Domi schijnt het ook te weten en heeft eveneens onderwijservaring.

 

Ik weet dat dat het authentieke geocachen is. En ook dat jij het zoeken van caches die niet aan deze voorwaarden voldoen, geen geocachen vindt.

 

Ik noem mijn eigen "combi-spel", waarbij ik ook micro's en nano's zoek, voor het gemak maar cachen. Al wordt "in de volksmond" het woord geocachen ook voor deze combi gebruikt.

 

Ik hou dus van geocachen én cachen, al heeft geocachen mijn voorkeur.

Nieuwkomers die geïnteresseerd zijn (en dat zijn ze meestal), vertel ik wel over de oorsprong en "het authentieke cachen". Meestal worden ze dan nóg enthousiaster dan ze al waren bij bv hun eerste kokervondst (zoals ikzelf) :lol: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek geen rookgordijn op terwijl jij jouw stokpaardje (voorlichting in 't veld) berijdt. Nieuwkomers hebben behoefte aan duidelijkheid, juist omdat het woord geocachen 'in de volksmond' verkeerd wordt gebruikt.

 

Jij bent je als juf ongetwijfeld terdege bewust van je verantwoordelijkheid om accurate kennis over te dragen. Geen bewuste misleiding dus, door het zoeken van micro's en nano's 'voor het gemak' maar cachen te noemen. Maak prullenrapers en puntenjagers liever attent op Munzee. Daarmee doe je hen én alle geocachers een groot plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meestal ook wel hoor. Maar niet altijd!

En zeker niet als ik pas enkele dagen later log.

Onder andere hiervoor zijn field notes in het leven geroepen ... hoef je niemand 'lastig' te vallen met notities of met weinig zeggende logjes die later toch weer veranderen. bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vlinder: Tja, en hierover zullen wij van mening blijven verschillen.

Voor mij heeft het onderwerp niet de lading die het voor jou en andere authentieke geocachers heeft.

Ik denk dat het spel zoals het oorspronkelijk werd bedoeld, niet meer zo genoemd wordt. Dat wil zeggen, het begrip is " in de volksmond" uitgebreid met spelvormen die jij geen geocaching noemt.

 

Omdat de lading voor mij anders is, en ik als cacher ben "opgegroeid" met ook het zoeken van microcontainers, zie ik er geen kwaad in om dit ook geocachen te noemen. Behalve dan dat ik erover na ben gaan denken welke invloed dit heeft, door het forum en het contact met jou. De eventuele negatieve invloed, die ik overigens anders (geringer) inschat dan jij, probeer ik te beperken door (in het veld) dingen te vertellen over de oorsprong van dit mooie spel. En volgens mij het meest geweldig om te spelen.

 

Ik denk dat het juist verwarring zou geven wanneer ik ineens ontken dat het zoeken van micro's ook tot geocaching wordt gerekend, terwijl dit voor de meerderheid van de huidige deelnemers wel zo is.

 

Ik kan ze wel uitleggen wat "cache" betekent.

 

 

@Triskelle, hoe werkt dat dan?

Ik dacht dat een field note alleen was voor korte aantekeningen?

Ik gebruik ze om bv waardes en eindcoördinaten in te noteren. Niet om te loggen.

bewerkt door MarcoDomi
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het googlen!
Heb het even zitten doorlezen. Dit voegt voor mij niet heel veel toe. De field notes geven weliswaar de volgorde, maar ik moet dat mijn telefoon of gps aan de pc hangen bij het loggen. Vervolgens blijf ik met het punt (:-)) dat ik de logs niet altijd meteen afmaak. Als ik wat tradi's bezoek en tussendoor een multi, dan log ik de tradi's vaak al "helemaal" als ik tijd heb, maar voor de multi's ga ik echt even uitgebreid zitten. Dus men zal het bij mijn logs nog geregeld met "log volgt" moeten doen :-).
Tja, niet alle irritatie bij anderen is te voorkomen, en in dit geval kies ik dan toch maar voor mijn eigen gemak. Maar ik probeer het nu wel zo veel mogelijk te beperken. Met als gevolg dat ik nu 3 dagen "logachterstand" heb, en dat zullen vast ook wel weer mensen irritant vinden (mensen vinden zeeeeeer uiteenlopende dingen storend ;-))
En heb ik dus toch vast het tb-deel in orde gemaakt via een write note (die ik misschien nog wel ga verwijderen als ik mijn found logs schrijf ;-))
Kortom ik ben nog zoekende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Irritant zeg, wanneer geocaching jou over je eigen grenzen brengt.

Advies: zorg dat jouw logsnelheid net zo hoog wordt als jouw cachesnelheid. En als je meer dan één cache per dag doet, noteer dan de volgorde in een authentiek notitieboekje op A-6 formaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

At Od: zolang het slechts mijn eigen grenzen zijn, is het voor jullie niet irritant. Tenzij jullie grenzen tevens de mijne zijn... ;-)

 

Natuurlijk noteer ik ook wel eens in een boekje. Meestal zelfs. Maar dat neemt het reeds beschreven punt over de korte en lange logs niet weg. Logsnelheid aan cachesnelheid aanpassen? Dat zou me er eerder toe brengen het andersom te doen, en dus de cachesnelheid aan de logsnelheid aan te passen. Dat zou mijn plezier in het loggen vergallen.

 

Maar ik ben er voor mezelf sinds mijn laatste post wel uit: ik doe het op de voor mij enige juiste manier; de mijne!

bewerkt door MarcoDomi
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...