Spring naar bijdragen

Gewetensvraagje


Gewetensvraagje  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel dat je bij de laatste 7 caches die je gedaan hebt géén puntje zou krijgen. Verder is alles hetzelfde. Hoeveel van die caches zou je dan toch gedaan hebben?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      3
    • 7
      39
    • 0
      8


Aanbevolen berichten

Ik ben een locatie aan het zoeken voor een mestvaaltcache. De mestvaalt is uit onze samenleving verdwenen. Je kunt het zien als cultureel erfgoed.

Dan plaats ik er natuurlijk wel een authentieke cache, compleet met logboek en ruilspulletjes.

Dan vraag ik de boer om de cache, indien nodig, steeds een klein beetje te verplaatsen zodat hij het dichts bij de verse stront zit.

De cache ga ik natuurlijk aanbieden bij qualitycaching en metacaching, zodat hij ook echt het predikaat Authentic geocache krijgt..

 

Het zou namelijk vreemd zijn als men voor deze cache de neus ophaalt.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gewetensvraagje is de titel van dit draadje.

Ik vind cachen wel aardig en Geocachen heel erg leuk, beiden doe ik dan ook regelmatig in wisselende samenselling met mensen die ik en die mij aardig vinden.

We hebben dan erg veel plezier, de ene keer genieten we van de omgeving en het gezelschap en zijn we lekker simpel en soms melig bezig en maken zo de kop leeg na een week serieus bezig zijn op het werk. Dan hebben we o.a een trail gedaan met behoorlijk wat opikkers.

Een andere keer zijn we aan het wandelen en puzzelen in het veld en genieten we van de natuur, schrijven we een mooie log in een boek dat we in een mooie kist vonden.

We ruilen bijna nooit spullen want de inhoud stelt meestal niets voor.

Het ene noemen we cachen het andere geocachen.

Nu mijn gewetensvraag, ben ik een puntjesjager of een Geocacher of ben ik het misschien wel allebei of vind de goegemeente dat dit niet moet kunnen?

Wat de reacties ook zullen zijn mijn geweten zal me niet in de weg gaan zitten, ik heb plezier als ik na een week kantoor buiten kan zijn met een spelletje dat ik leuk vind en waaraan ik veel plezier beleef.

Ik ben alleen benieuwd in welk hokje ik geduwd word omdat ik van beide walletjes snoep en heus het onderscheid wel ken en maak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewetensvraagje is de titel van dit draadje.

Ik vind cachen wel aardig en Geocachen heel erg leuk, beiden doe ik dan ook regelmatig in wisselende samenselling met mensen die ik en die mij aardig vinden.

We hebben dan erg veel plezier, de ene keer genieten we van de omgeving en het gezelschap en zijn we lekker simpel en soms melig bezig en maken zo de kop leeg na een week serieus bezig zijn op het werk. Dan hebben we o.a een trail gedaan met behoorlijk wat opikkers.

Een andere keer zijn we aan het wandelen en puzzelen in het veld en genieten we van de natuur, schrijven we een mooie log in een boek dat we in een mooie kist vonden.

We ruilen bijna nooit spullen want de inhoud stelt meestal niets voor.

Het ene noemen we cachen het andere geocachen.

Nu mijn gewetensvraag, ben ik een puntjesjager of een Geocacher of ben ik het misschien wel allebei of vind de goegemeente dat dit niet moet kunnen?

Wat de reacties ook zullen zijn mijn geweten zal me niet in de weg gaan zitten, ik heb plezier als ik na een week kantoor buiten kan zijn met een spelletje dat ik leuk vind en waaraan ik veel plezier beleef.

Ik ben alleen benieuwd in welk hokje ik geduwd word omdat ik van beide walletjes snoep en heus het onderscheid wel ken en maak.

 

Dat is toch geen gewetensvraag? Als je een geocache zoekt ben je een geocacher, zelfs als je in puntjes gelooft. Doe je een kokertrail dan ben je een kokerraper. Je kunt op één dag ook allebei zijn, zoals je wel eens automobilist en even later wandelaar bent. Pas als je dat niet snapt ga je in hokjes denken.

 

Maar ... wat maakt volgens jou het verschil tussen 'cachen' (puntenjagen) en geocachen? Is dat wellicht die lege kop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederukus, ik heb de mening dat je eigenlijk helemaal niet moet nadenken of de co eventueel beledigt kan worden door je actie, ben gewoon vergeten bij mij log de TB's te droppen en te lui om mijn foundlog te verwijderen en opnieuw te plaatsen, me gemakkelijk afmaakt om een dropnote neer te zetten met wat bewoordingen dat de co weet waarom ik die note plaats,

 

de werkelijke actie is al geweest bij mijn foundlog dus om een dropnote te laten staan omdat ik wat vergeten ben, is wat dat betreft geen "gebeurtenis"

bij elke TB word al vanzelf bijgehouden welke cache hij bezocht heeft en bij elke cache staat ook vanzelf bijgeschreven welke Tb hem bezocht heeft dus daar nog eens apart vermelding van maken is een beetje dubbel op

 

en daar het een hele kleine moeite is om die zelf te verwijderen vraag ik ook, waarom zou je hem niet verwijderen?

 

TT, ik vind het juist interessanter om te weten waarom die ander juist iets doet wat hij doet, hem laten nadenken over zijn handelen, en daar mag hij dan zelf zijn conclusies uit trekken.

 

bij mij zit er trouwens een hele laag stof boven op de kasten, kan me niet herinneren dat iemand mij er op gekregen heb

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch geen gewetensvraag? Als je een geocache zoekt ben je een geocacher, zelfs als je in puntjes gelooft. Doe je een kokertrail dan ben je een kokerraper. Je kunt op één dag ook allebei zijn, zoals je wel eens automobilist en even later wandelaar bent. Pas als je dat niet snapt ga je in hokjes denken.

 

Maar ... wat maakt volgens jou het verschil tussen 'cachen' (puntenjagen) en geocachen? Is dat wellicht die lege kop?

 

Mijn kop is niet zo leeg dat ik dat zelf al niet bedacht had maar waar ik erg nieuwsgierig naar was was met name jou reactie maar ook die van anderen op dit forum.

 

Met name dat je zegt dat je dus beide kunt zijn stelt me gerust omdat ik een beetje de indruk kreeg dat je wel mensen in een hokje aan het plaatsen was.

Om die twijfel hier weg te nemen mijn "gewetensvraagje" je antwoord maakt het voor mij duidelijke en mijn kop weer wat leger.

 

Tussen cachen en Geocachen zijn voor mij nogal wat verschillen een van de belangrijkste is dat ik bij het ene mijn kop hoef te gebruiken maar leeg kan maken en bij de andere mijn verstand wel moet gebruiken.

 

p.s

Cachen is niet alleen kokersrapen, ik ken een behoorlijk aantal trails, o.a die ik vorige week in Drimmelen deed, die heel veel meer zijn dan het zogenaamde kokerrapen, als een paar van die caches wat groter zouden zijn was het een route geocaches.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij die lege kop dacht ik niet specifiek aan jou, Wil. En bij de naam WilP denk ik vooral aan schitterende wandelmulti's bij Lennisheuvel, de Kampina, kroketten van Van Oers en een zomermiddag op het terras van de Jacobushof.

 

Het intrigeert mij wel dat jij verschil maakt tussen caches en geocaches, waarbij caches dan het simpele raapspul voor het lege hoofd zijn en de aanduiding geocache is voorbehouden aan het betere werk. Natuurlijk zijn er ook trails van geocaches. In de meivakantie heb ik nog 2 trails van elk 12 munitiekisten gelegd in het Müllerthal (driehoek Berdorf - Beaufort - Consdorf). Een CloudCache-project, dat ik gedurende de wintermaanden heb voorbereid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewetensvraagje is de titel van dit draadje.

Ik vind cachen wel aardig en Geocachen heel erg leuk, beiden doe ik dan ook regelmatig in wisselende samenselling met mensen die ik en die mij aardig vinden.

 

Nu mijn gewetensvraag, ben ik een puntjesjager of een Geocacher of ben ik het misschien wel allebei of vind de goegemeente dat dit niet moet kunnen?

Wat de reacties ook zullen zijn mijn geweten zal me niet in de weg gaan zitten, ik heb plezier als ik na een week kantoor buiten kan zijn met een spelletje dat ik leuk vind en waaraan ik veel plezier beleef.

Ik ben alleen benieuwd in welk hokje ik geduwd word omdat ik van beide walletjes snoep en heus het onderscheid wel ken en maak.

Hmmmmmmmmmm, er is een reactie van mij in de Eindeloze Verten van Cyberspace verdwenen.

 

Ik wou net vragen of er nog plek is in dat specifieke hokje, ik wil er ook bij aangezien ik ook uit beide ho.... ehm van beide walletjes snoep.

Het kon er wel eens behoorlijk druk worden als ik het zo inschat, in dat (ik doop het maar even zo ) combi-hokje :clown:

 

O ik lees net dat Vlinder geen hokjes beoogt... Ben ik weer te laat met mijn "snedige" antwoord, hihi.

 

@Vlinder: nu wil ik helemáál naar Luxemburg op vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny: je kunt toch gewoon ook je foundlog even aanpassen en dan erbij zetten dat je een tb gedropt hebt?

Ik log vaak met het versmade "log volgt" omdat ik graag de juiste volgorde aanhou, ik vind het leuk om te weten welke cache de zo-en-zo-veelste is (ja ik heb wel wat met getallen, of zal ik om te stangen even zeggen puntjes? Geen punt voor mij. Maar ja, ik krijg jou toch niet op de kast :wink2: ). En soms doe ik wat oppikkers en een langere Multi, ik log dan thuis uitgebreid. De optie van het achteraf aanpassen gebruik ik veelvuldig (en niet alleen in mijn logs... :blush: ). Wel heb ik hier inmiddels geleerd dat ik dan de owner even een mailtje moet sturen om te laten weten dat ik mijn log heb aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...