Spring naar bijdragen

Gewetensvraagje


Gewetensvraagje  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Stel dat je bij de laatste 7 caches die je gedaan hebt géén puntje zou krijgen. Verder is alles hetzelfde. Hoeveel van die caches zou je dan toch gedaan hebben?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      3
    • 7
      39
    • 0
      8


Aanbevolen berichten

Od mag ik 1 wijziging aanvragen?

"Is Barny een eindcoördinatensukkel of geniet hij van mooie natuur en locaties met een historie?"

in

"Is Barny een eindcoördinatensukkel en geniet hij van mooie natuur en locaties met een historie?"

 

dan is het antwoord volmondig: ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij de meeste puntenjagers en stresscachers sorteert een subtiele, humoristische of filosofische benadering niet het gewenste effect. Het is simpel volk, dat bij de naam Camille Pissarro hooguit denkt aan een duurbetaalde voetballer. Het gaat niet om denkers, maar om eenvoudige en vaak laag opgeleide mensen, die zich bij geocaching niets anders voor kunnen stellen dan kokerrapen voor de 'puntuuuuuuh!'

 

Voorlichting, uitleggen wat geocaching is en waar het vandaan komt, is aan puntenjagers doorgaans niet besteed. Dat het mijn voorkeur heeft mag duidelijk zijn, maar het leidt meestal slechts tot reacties als: 'Wat zwets je nou, man? Aan de kant! Bij die glasbak ligt een koker van Sletje Paula en ik kan nog goud scoren! Laat me loggen! Ik heb er net 150 kilometer voor gereden en heb moordende trek in een vette bek!'

 

Bij dergelijke mensen bereik je het meest wanneer je hen in duidelijke taal aanspreekt op hun eigen niveau. En dat is precies wat Barny doet. Het zal hen niet aanzetten om te gaan geocachen, maar mogelijk beperken ze zich in het vervolg weer gewoon tot pasjansen en luisteren naar Fransje Bauer. Alles beter dan dat ze besluiten om een eigen voortuintrail uit te gaan zetten.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

M.a.w: jij wilt Barney inzetten om mensen tegenhouden het spelletje te spelen zoals zij dat leuk vinden indien zij niet cachen zoals JIJ vindt dat cachen gespeeld moet worden.

 

Ik ben overigens een groot liefhebber van het surrealisme van o.a. Miro en Dali. En dat surrealisme vindt ik op een andere manier hier ook vaak terug. Heel bizar soms.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

man man TT wat schrijf jij tegenwoordig lappen tekst, vind je het erg als ik ze niet meer helemaal doorleest, als iets voor mij bedoelt is hoop ik maar dat mijn naam er bij staat

gaan jullie alle nieuwkomers maar verwelkomen in een warm bad van medeleven en begrip, dan let ik wel een op dat alles een beetje rechtgetrokken word als er weer zo een fantast, leugenaar of een gast komt die totaal geen enkele interesse heeft om zich ook maar een millimeter te verdiepen in het simpele spelletje wat we spelen, allerhande figuren waarvan de korte lontjes lang tenen en hete gebakerde hoofdjes al na 1 scherp postje tot blakende uiting komt, terwijl jullie die groep omzwachtelen met liefde en begrip zal ik met graagte dat soort randfiguren op mijn manier met hun eigen kromme kronkels blijven bestoken

 

Barny

 

Je hebt gelijk hoor Barny. Je hoeft niet alles te lezen. Nietzsche lees ik ook niet in één keer uit... :-) Als het over jou gaat, zal ik het kort houden... :-) Ben je trouwens blij met "Word" op je computer? Ik denk overigens, dat vele van de door jou aangekaarte cachers niet eens de moeite zullen nemen om hier te komen. Het feit, dat ze zich er niet in willen verdiepen, zoals jij zegt wijst daar wel een beetje op. Denk je zelf ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, mooi weer vandaag!

Gewetensvraagje: gaan de veelschrijvers vandaag achter hun toetsenbord doorbrengen met het risico dat hun BMI hun IQ definitief dreigt te overstijgen, of zijn we zo slim om naar buiten te gaan? Er liggen nog prachtige cachetochten op ons te wachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom kijk ik even op het forum vóór het ontbijt..... Dan kunnen we de rest van de dag buiten vertoeven.... Goed advies overigens . Mijn BMI is 23,5.... Ik heb nog een beetje ruimte. De vergelijking overigens tussen BMI en IQ vind ik niet helemaal leuk, maar goed. Een grapje moet kunnen......

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je TT, een gewoonte dier als ik moet nog eerst een paar maanden wennen om te beginnen alles in Word te typen,

 

over het kleine bereik hier ik weet ook wel dat de meest sneue geostakkers hier eventjes voorbij hobbelen en daarna helemaal niet komen, niemand vind het leuk om te merken dat was zij als verschrikkelijke leuk tijdsbesteding zien eigenlijk niet is wat de lading dekt, dat ze na een tijdje ook achter komen en dan stoppen met het kokerrapen wat zij als ultimate tijdbesteding hadden mag geen verwondering hebben

daarom zit ik ook op Facebook (als je daar ziet wat daar langskomt en allemaal beweerd word, geloof me daar ligt een heel terrein braakliggend open) en twitter, (dat is helemaal lachen wat daar voorbij schuift aan figuren:))

affijn, ik ga weer even verder met grasmaaien voordat de plicht van een belastingbetaler weer roept

 

trouwens mijn BMI is net als mijn mening ruim bemeten, hoeveel weet ik niet, ga mij zelf niet tergen, daar heb ik sociale media wel voor die het voor mij doet

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heb je kans gezien om een berichtje te plaatsen dat alle toetsen van kritiek kan doorstaan en dat verdient waardering! Ik ken de Facebook fora. Niets voor mij. Ik ben er weer vertrokken en ik volg je ook niet meer op twitter (dat weet je) want het werd bijna een dagtaak om jou en je volgers te doorgronden.... :-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij dergelijke mensen bereik je het meest wanneer je hen in duidelijke taal aanspreekt op hun eigen niveau. En dat is precies wat Barny doet. Het zal hen niet aanzetten om te gaan geocachen, maar mogelijk beperken ze zich in het vervolg weer gewoon tot pasjansen en luisteren naar Fransje Bauer. Alles beter dan dat ze besluiten om een eigen voortuintrail uit te gaan zetten.

Dus mijn en jouw pogingen zijn volgens jou tot mislukken gedoemd en we gaan de voorlichting ten opzichte van nieuwkomers over laten aan Barny.... Nou.... Ehhhh ..... OK...... Ik stop er dan mee, want zinloos schrijven leidt alleen maar tot irritaties merk ik. We geven het alternatief een kans....!!! Ik ga maar even patiencen op mijn iPad in de zon! Met koffie er bij in plaats van Bauer...Ook niet verkeerd hoor! :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlichting aan nieuwkomers is essentieel. Jij citeert uit een bijdrage waarin ik het heb over puntenjagers. Een nieuwkomer kan best leren geocachen, maar een puntenjager sluit zich af voor ongemakkelijke informatie. Die gaat zich niet alsnog verdiepen in geocaching om te ontdekken dat hij zichzelf uit onwetendheid al jaren voor de gek houdt. Een puntenjager wil zijn loglijst blijven zien als een staat van verdienste in plaats van als een brevet van onvermogen.

 

Pas als geocachers hem op niet mis te verstane wijze duidelijk maken dat hij een ander spelletje speelt bestaat de kans dat hij over geocaching gaat lezen, al is het maar omdat hij op zoek is naar bevestiging en argumenten om het ongelijk aan te tonen van degenen die hem neerzetten als de onnozele hals die hij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de meeste puntenjagers en stresscachers sorteert een subtiele, humoristische of filosofische benadering niet het gewenste effect. Het is simpel volk, dat bij de naam Camille Pissarro hooguit denkt aan een duurbetaalde voetballer. Het gaat niet om denkers, maar om eenvoudige en vaak laag opgeleide mensen, die zich bij geocaching niets anders voor kunnen stellen dan kokerrapen voor de 'puntuuuuuuh!'

Bij dergelijke mensen bereik je het meest wanneer je hen in duidelijke taal aanspreekt op hun eigen niveau. En dat is precies wat Barny doet. Het zal hen niet aanzetten om te gaan geocachen, maar mogelijk beperken ze zich in het vervolg weer gewoon tot pasjansen en luisteren naar Fransje Bauer. Alles beter dan dat ze besluiten om een eigen voortuintrail uit te gaan zetten.

Ai, dit vind ik dan weer behoorlijk kort door de bocht.

 

Dus geocachen in de meer complexe en in mij ogen veel leukere vorm is alleen besteed aan "de elite"? Of in elk geval mensen met minimaal een bepaald niveau?

 

Dan heb ik toch een hogere dunk van mijn medemens. Ook van mensen die, door wat voor omstandigheden ook, minder kansen hebben gekregen, gecreëerd of benut.

 

Laat ik nou denken dat juist de meer complexe vorm, bv het lopen van leuke eenvoudige wandelmulti's, mensen op elk niveau uit kan dagen tot een flinke dosis leuke, gezonde vrijetijdsbesteding!

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlichting aan nieuwkomers is essentieel.

 

Pas als geocachers hem op niet mis te verstane wijze duidelijk maken dat hij een ander spelletje speelt, bestaat de kans dat hij over geocaching gaat lezen.

 

Helaas bereik je met lezen misschien niet de groep die je wil aanspreken. Zeker niet als het inderdaad op ingewikkelde en provocerende wijze gebeurt.

 

In elk geval lijkt voorlichting in het veld me even essentieel, of misschien nog wel veel essentiëler . Het is ook in dit licht maar goed dat ik (en velen met mij) ook voor de oppikkers gaan. Je krijgt dan ook heel leuke gesprekken met medecachers, vaak beginners, waarbij je ook nog met enthousiasme en passie over "de diepere/leukere kant" van het cachen kunt vertellen. Mijn ervaring is, dat de meeste mensen dat hartstikke leuk vinden en meteen willen weten welke caches dan de moeite waard zijn (vaak mail ik ze die info dan nog door).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moeten we in plaats van 'stip of de kaart', 'geocache op de kaart' promoten. In elke plaats komt een echte geocache. Zodra geopend klinkt een verhaal van Vlinder en Barny waarin zij de vinder uitleggen wat het ware geocachen inhoudt. Of iets van die strekking. Of een briefje met 'dit is toch veel leuker dan zo'n carambalig kokertje?'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Domi, mensen kiezen zelf bezigheden die aansluiten bij hun niveau. Jij bent toch niet elitair omdat je boeken leest en voor de klas staat? Je hebt simpelweg de intellectuele uitdaging nodig; activiteiten die passen bij de vermogens die jij van huis uit hebt meegekregen en/of zelf hebt ontwikkeld.

 

Ik heb geen lage dunk van mensen die verstandelijk minder zijn bedeeld en ik begrijp goed dat ook zij worden aangetrokken door wat zij voor geocaching houden. Dat neemt niet weg dat het gedrag van puntenjagers overeenkomt met dat van kinderen, die met brede armgebaren en bolle wangen achter de harmonie aanlopen. In hun enthousiasme imiteren ze iets dat ze niet helemaal begrijpen en omdat het inzicht en de vaardigheden ontbreken komen ze aandoenlijk en komisch over. Puntenjagers zijn meestal lichamelijk volwassen en minder aandoenlijk, waardoor ze vooral een lachwekkende indruk maken.

 

Wat voorlichting in het veld betreft; ik loop uitsluitend caches die de moeite waard zijn. Die selecteer ik op basis van de beschikbare informatie (cachepagina), net zoals ik de boeken en de films uitzoek die ik wil lezen en bekijken. De cachers, die ik onderweg tegenkom, weten meestal goed waar ze mee bezig zijn en hebben geen voorlichting nodig. Als ik de behoefte zou voelen om puntenjagers te informeren dan bezocht ik wel mega-events om de personen aan te spreken die op de parkeerplaats autostickers fotograferen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...