Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

Helaas is alweer een ander draadje aan het ontsporen en dat zonder mijn gelambal: Cache Loggen Voordat Ie Online Komt

We zijn alweer een behoorlijk aantal uren verder en ik zie toch met lede ogen aan dat dit draadje dreigt te verdwijnen.

Is het dan toch zo dat alleen heibel bezoekers trekt? Dat daarom in kranten en tijdschriften weinig positief nieuws of wetenswaardigheden te vinden zijn?

Zoals al eerder is opgemerkt is het logisch dat bezoekers van mening verschillen. Geen enkel probleem.

Ik dacht dat rotte vis alleen nog maar in de strips van Asterix en Obelix voorkwam. Vergissing?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Klopt Dagwacht, je slaat de draadnagel op zijn zere kop. Zoals ik zei: "Er is momenteel geen hoenderhok waar een knuppel in kan worden gegooid. Zal men wel saai vinden."

Zodra met grove taal, beledigingen en vernederingen wordt gesproken, dan zit de tribune vol.

 

Ik wil de discussie in een nieuw topic starten, maar zoek nog hoe ik een nieuw topic kan starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zodra met grove taal, beledigingen en vernederingen wordt gesproken, dan zit de tribune vol.

Doet me denken aan 'Herrie in de keuken' of 'Kitchen nightmares'.

Gordon Ramsey kan er helemaal wat van. Maar het trekt inderdaad wel publiek.

Wel bijna altijd volgens een vast patroon. De eigenaar of kok is boos en het niet met Ramsey eens. De klanten zijn ontevreden.

Ramsey verandert het restaurant in één nacht en iedereen is weer blij.

Er gaat in eerste instantie nog van alles mis, maar dan komt er een soort 'heilige geest' en is iedereen tevreden. Ook de klanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gordon Ramsey kan er helemaal wat van. Maar het trekt inderdaad wel publiek.

Wel bijna altijd volgens een vast patroon. De eigenaar of kok is boos en het niet met Ramsey eens. De klanten zijn ontevreden.

Ramsey verandert het restaurant in één nacht en iedereen is weer blij.

Er gaat in eerste instantie nog van alles mis, maar dan komt er een soort 'heilige geest' en is iedereen tevreden. Ook de klanten.

 

 

Het lijkt wel een sprookje. Dáár kan het schijnbaar wel, maar hier .........ijdele hoop :oops:

 

Dáár zijn ze met een paar mensen, dié krijg je nog wel met de neuzen één kant op. Hier zijn 25.000 ( kuch, kuch,... ) personen/teams, als je 'dáár' zegt, stuift hier iedereen alle kant op.

 

Ps. Sprookjes zijn natuurlijk wel waar ! :clown:

 

Ps. Natuurlijk wil ik niemand over één kam scheren, dus de goeden niets dan Goeds.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Als we dit verhaal van Sivota nu eens uitprinten en boven onze computer hangen.... Voor ieder van ons zit er wel een waarheid in en voor ieder van ons ook wel punten, waarop we onszelf kunnen verbeteren. En als we dan weer een berichtje maken, dan verplichten we ons om eerst "de tien geboden van Sivota" te lezen, voordat we überhaupt op de "plaatsen" knop duwen... Klasse bericht!!! Echt waar!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig om het draadje weer op te pakken.

Als je begint met geocachen dan ga je vanzelf door een selektieproces. De eerste filmkoker onder een bankje geschroefd is een sensatie. De eerste filmkoker onder een bankje op een drukke plek bij het station doet je voelen dat je één bent met een geheim genootschap: zij die weten dat daar een cache zit versus de onwetende dreuzels die daar en masse straal voorbij lopen. Als je op de heenweg naar je moeder langs een voortuincache fietst dan stap je even af om een blik op de prachtig uitgevoerde cachebehuizing te werpen. Maar de ongemakkelijke situatie doet je toch besluiten er 's-avonds laat op de terugweg nog maar eens naar je kijken. Als je er dan weer langs komt en je kunt in het donker het cijferslot niet vinden dan fiets je maar weer gauw door. Het is wel rustiger maar ook verdachter 's-avonds laat. Naar huis fietsend denk je dan "wil ik dit eigenlijk wel?"

De eerste keer dat je vroeg opstaat om een TTF te loggen bij zonsopgang is een sensatie. Als je dan door een wegomlegging 15 km moet omrijden dan giert de adrenaline door je lijf: zal ik de eerste zijn vandaag?

 

Langzaam ontwikkelt zich zo het bewustzijn wat je wel leuk vindt en wat je niet leuk vindt. Deze ontwikkeling vindt plaats volgens je karakter. Houdt je wel of niet van wandelen, zoeken, adrenalinekicks, verzamelen, puzzelen, de natuur etc.. En vervolgens zul je die caches uitzoeken die overeenkomen met je voorkeuren. Dit proces is volkomen natuurlijk en niet te vermijden.

 

De aanbevelingen van Sivota hebben voorzeker een hoog blije-appelbolgehalte. Waren wij maar allemaal blije appelbollen. Die aanbevelingen zullen er zeker toe bijdragen dat potentiële cachers niet voortijdig afhaken omdat zij teveel in aanraking komen met caches die niet bij hun karakter passen zonder ooit de -voor hun karakter- goede caches gezien te hebben. De positieve insteek van de aanbevelingen juich ik van harte toe en ik zal ze ten alle tijden ondersteunen. Toch denk ik dat het goed is hierbij een kanttekening te plaatsen. De werkingssfeer van de aanbevelingen is deels het gebied waar het "cachebewustzijn" zich nog niet ontwikkeld heeft. Ze kunnen natuurlijk niet het karakter van de cacher veranderen.

 

De verschillende karakters van cachers zijn de (potentiële) oorzaak van frustraties tussen cachers. Ik hecht eraan hier te vermelden dat ikzelf hiermee geen enkel probleem ervaar. Mogelijk omdat ik nog niet zolang cache, maar waarschijnlijker omdat ik van mezelf al een blije appelbol ben. Dankzij dit draadje zijn mij de volgende frustratiegebieden ten gevolge van karakterverschillen opgevallen:

  1. De frustratie van de co jegens de puntjesjager wegens de ongunstige bij-effecten van het puntjesjagen.
  2. De frustratie van de puntjesjager om caches te moeten doen die tijdrovend zijn. Verplicht wandelen of puzzelen.
  3. De claim van de co dat zijn cache op een bepaalde manier moet worden gelopen door de cacher.
  4. De frustratie van de cacher die verplicht wordt de cache op een bepaalde manier te doen terwijl hij dat zelf wil uitmaken.
  5. De claim van de co dat een logje meer dan vier letters dient te bevatten.
  6. De frustratie van de cacher die na 40 caches echt niet meer weet wat hij ook alweer vond van welke cache en daarom maar een kletsverhaal ophangt.
  7. De frustratie van de cacher die aan de cachepagina niet kan aflezen of hij de cache wil doen.

De eerste zes punten vormen steeds twee bij elkaar horende setjes van frustratie. Ieder setje heeft minstens een eigen draadje nodig. In dit draadje heb ik mij voornamelijk op punt 1 en 2 willen richten. Punt 3 en 4 zijn ook besproken, en wat mij betreft is daar de conclusie van dat een claim van de co niet is gerechtvaardigd indien een cache op een openbare (voor iedereen toegankelijke) site wordt gepubliceerd.

 

Als we punt 1 en 2 willen bespreken is de eerste voorwaarde het opbrengen van wederzijds respect. Tussen beide karaktergroepen bedoel ik. Zonder dat is een discussie die ergens toe leidt niet mogelijk. Daarnaast denk ik dat iemand als spreekbuis voor de puntjesjager moet willen fungeren, want voor iemand met een ander karakter is het onmogelijk in te schatten wat de behoeften zouden kunnen zijn.

 

Het probleem is dat iedere willekeurige cache twee totaal verschillende karakters moet kunnen bedienen. Mijn voorstel komt erop neer in het geval van een multi of T5 cache gewoon twee eindcaches neer te leggen met twee logboeken. Een dinerzaal en een afhaalloket dus. Maar de splitsing kan ook op een andere plek plaatsvinden. Het mooiste is natuurlijk gewoon twee verschillende sites. Dat is ook al wel geopperd: gc.com voor de ene groep en munzee voor de andere groep. Maar dat is voorgesteld door iemand die zelf geen puntjesjager is en dus de wensen van de andere groep niet kent. Een ander idee is een splitsing in cachesoorten binnen gc.com.

Ik denk dat hiermee de essentie van dit draadje tot nu toe aardig is samengevat (afgezien van mijn leerzame bezoek aan de onderwereld van dit forum).

De vraag is nu: heeft iemand creatieve ideeën voor punt 1 en 2?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij de boomcache's gebeurt dat toch al, er zijn massa's mensen die beneden aan de boom hun naam door de klimmer bij laten schrijven, met hun waanidee dat hun bijdrage aan de klimmer om bijvoorbeeld zijn zweeetdoekje te dragen een heuze foundlog rechtvaardigt, Zelfs revieuwers bezondegen zich daar aan.

 

 

maar ik ga met je mee,

bij mijn nieuwste cache http://coord.info/GC4BV4P Berend Botje ligt momenteel al een tijdelijke pot om de schaamstaal loggers en de puntjes pakkers de kans te geven om hun afwijking te bevredegen.

als de wel iets meer uitdagende en beter vormgegeven cache er ligt laat ik het potje liggen voor hun die geen uitdaging zoeken maar wel zonodig een puntje bij hun totalen willen moeten hebben,

zolang de revieuwers mij dat toestaan zal ik die test een maand lang laten voortduuren en ben benieuwed naar de verhouding van de aantallen bezoekers

 

Barny

 

edit: kleijne texst aanpassing

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij de boomcache's gebeurt dat toch al, er zijn massa's mensen die beneden aan de boom hun naam door de klimmer bij laten schrijven, met hun waanidee dat hun bijdrage aan de klimmer om bijvoorbeeld zijn zweeetdoekje te dragen een heuze foundlog rechtvaardigt, Zelfs revieuwers bezondegen zich daar aan.

 

 

maar ik ga met je mee,

bij mijn nieuwste cache http://coord.info/GC4BV4P Berend Botje ligt momenteel al een tijdelijke pot om de schaamstaal loggers en de puntjes pakkers de kans te geven om hun afwijking te bevredegen.

als de wel iets meer uitdagende en beter vormgegeven cache er ligt laat ik het potje liggen voor hun die geen uitdaging zoeken maar wel zonodig een puntje bij hun totalen willen moeten hebben,

zolang de revieuwers mij dat toestaan zal ik die test een maand lang laten voortduuren en ben benieuwed naar de verhouding van de aantallen bezoekers

 

Barny

 

edit: kleijne texst aanpassing

 

 

Even vol verwondering deze berend botje zitten lezen. Niet allen de logjes laten mij de de lippen krullen. Dat mensen hier uberhaubt nog naar gaan zoeken ook. Maar ik zeker ook het feit dat GS dit zo publiceert. Hieruit vind ik dat je wel kan opmaken dat zij hun eigen ook niet Serieus meer nemen.

 

reviewers zouden deze in mijn ogen gewoon moeten naar je moeten terug sturen met de boodschap er eerst maar eens wat moois van te maken.

bewerkt door Van Stolk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

totaal met je eens, revieuwers zouden cache's terug mogen stuuren waarvan hun al zien dat het totaal niks is

dan kunnen we het ergens anders over hebben hier op dit forum.

maar dan had ik in 1 keer deze cache zonder deze noodzakelijke omweg kunnen laten publiceren

tot die tijd zal het geocachen verpest worden door de aanwezigheid van mensen die ik eigenlijk niet wil hebben dat ze ook maar proberen de cache te vinden zal ik dit soort omwegen proberen te verzinnen

 

en geocaching serieus? met die opmerking neem ik jou al niet meer serieus ;)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...