Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

Zijn cachers die multi's en mysteries willen zonder leuke eindcache eigenlijk wel "echte cachers" of zijn het gewoon wandelaars die met puntjes willen bewijzen dat ze van wandelen of puzzelen houden?

 

Dat zijn hele echte cachers met de pech, dat zij vooraf niet weten waar ze terecht komen na het oplossen van een leuke puzzel of het doen van een aardige multi... Zij zijn zeker niet de echte puntjesjagers. Pas achteraf kunnen zij vaststellen, dat de eindcache van de multi minder was dan verwacht en dat de cache, behorend bij die oh zo leuke puzzel naast de kliko in een voortuin van de CO ligt, of indien hij zich schaamt voor die situatie, in die van zijn moeder of grootmoeder.... :-)

 

En voor ons was geocachen de opmaat naar "het hebben van een doel". Niet direct "in het leven", want daar is heel wat meer voor nodig, maar wel voor het maken van een fietstocht en een wandeling op dagen, dat daar tijd en zin voor is. Te vaak vielen wij in het verleden in herhalingen omdat de fantasie voor een "andere" dan het gebruikelijke rondje op de fiets of de wandeling naar het bosje even ontbrak. Die fantasie wordt ons nu aangereikt door een voor ons geheel onbekende cacheowner die ons graag naar een favoriet plekje van hem of haar wil hebben, omdat hij of zij ons dat graag wil laten zien. Over het algemeen lukt dat prima en keren wij blij naar huis.... En soms stellen wij vast (maar gelukkig zijn die situaties ver in de minderheid) dat wij niet achter die voortuin in weetikveelhoeveelhuizen zouden willen wonen.... :-) :-)

 

En zolang wij goed in staat zijn om zelf met genoeg relativeringsvermogen een verwachtingspatroon te ontwikkelen over wat wij leuk en niet leuk denken te gaan vinden, hoeven er van ons geen verdere -waarschijnlijk hoogst subjectieve kwalificaties- aan caches gegeven te worden. "We zien het onderweg wel" zeggen we altijd tegen elkaar en verdraaid..... dat werkt!!!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De hamvraag is: waarom vermijdt je geen multi's en mysteries?

 

 

Mysteries vermijden hoeft toch nergens voor. Een leuke puzzel oplossen is voor mij een leuk tijdverdrijf. Uren door de bossen lopen ook. maar niet met ingewikkelde berekeningen en grieksromeins projecteren. Want dan heb ik drie jengelende kinderen aan mijn broek hangen.

 

 

 

Dus multi's doe ik amper tot niet.

 

Wij gaan regelmatig door het bos wandelen. Met name hier in Wilbertoord en in de Staatsbossen in St. Anthonis. Daar liggen nog een paar prachtige multi's. Die laat ik met gemak liggen hoor. Ooit zal ik ze zeker doen. Maar 2, 4 en 6 jarige jongens zijn geen garantie voor het rustig kunnen uitrekenen van coördinaten.

bewerkt door @Wilbertoord
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk en daar hebben ze nou weer van die handige dingen voor uitgevonden. Dat noemen we T en D sterren. Kan je zien hoe moeilijk een cache te vinden is en hoeveel moeite het kost.

Wil je puzzelen, zoek je een ? Affijn ik hoef de cache types niet uit te leggen. En dan kun je ook nog allerlei symbooltjes bekijken en zo kan je helemaal zelf bepalen of het een makkelijk of een moeilijk puntje wordt. En er staat ook nog aangeven of het micro is. Kan je die ook negeren of toejuichen.

Als iedere CO dat nou goed invult (en ja daar wordt door de revieuwers die ik heb meegemaakt op gelet) dan kan je als cacher zelf bepalen of je een puntje wilt jagen of een uitdaging zoekt.

 

Weet je het dan nog niet zeker, kijk dan naar de naam van de cache. Als er #24 achter staat heb je grote kans dat er nog 23 snelle oppikers in de buurt liggen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gokje: een puntencacher (ergens anders las ik de term boel-dozer, vond ik wel aardig bedacht!) wil een regio LEEG hebben.

 

Ik zit ook nog in een ander team, waar we inderdaad trots waren om onze woonplaats een keer leeg gemaakt te hebben. Maar dan ook alles, ook de multies waar we drie zaterdagen op een rij aan moesten werken om de cache te vinden. Puntjes jager dan? Nee hoor, 1000 caches in 5 jaar.

En is onze woonplaats nog steeds leeg? Nee, er komen steeds weer andere caches en voor een enkele moeten we waarschijnlijk nog heeeel lang puzzelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk en daar hebben ze nou weer van die handige dingen voor uitgevonden. Dat noemen we T en D sterren. Kan je zien hoe moeilijk een cache te vinden is en hoeveel moeite het kost. Wil je puzzelen, zoek je een ? Affijn ik hoef de cache types niet uit te leggen. En dan kun je ook nog allerlei symbooltjes bekijken en zo kan je helemaal zelf bepalen of het een makkelijk of een moeilijk puntje wordt. En er staat ook nog aangeven of het micro is. Kan je die ook negeren of toejuichen. Als iedere CO dat nou goed invult (en ja daar wordt door de revieuwers die ik heb meegemaakt op gelet) dan kan je als cacher zelf bepalen of je een puntje wilt jagen of een uitdaging zoekt. Weet je het dan nog niet zeker, kijk dan naar de naam van de cache. Als er #24 achter staat heb je grote kans dat er nog 23 snelle oppikers in de buurt liggen.

Zo simpel is het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja! Eigenlijk heel logisch zoals je het beschrijft Kanterbaby. Was alles maar zó simpel...

 

Sorry: tikfoutje: het is Kantersbabes :)

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus multi's doe ik amper tot niet.

 

Wij gaan regelmatig door het bos wandelen. Met name hier in Wilbertoord en in de Staatsbossen in St. Anthonis. Daar liggen nog een paar prachtige multi's. Die laat ik met gemak liggen hoor. Ooit zal ik ze zeker doen. Maar 2, 4 en 6 jarige jongens zijn geen garantie voor het rustig kunnen uitrekenen van coördinaten.

 

Sint Anthonis (Antonius) heilige vriend, ik hoop dat ik gauw het doosje vindt!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat is een heel andere discussie.. ik denk dat het met mijn kinderen nog ontspannender cachen is dan met mijn vrouw... Ze is al de tijd dat ik cache overigens nog maar 2 keer meegeweest......

Jij zit dus met het zelfde probleem. Mijn vrouw is één keer mee geweest. We vonden de cache niet, dus eens maar nooit weer.

 

Edit: mag ik concluderen dat Professor X op jouw vrouw mag passen als jij met de kinderen gaat cachen?

bewerkt door Odlaniger
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  1. De frustratie van de co jegens de puntjesjager wegens de ongunstige bij-effecten van het puntjesjagen.

Als je een leuke, onderscheidende cache hebt gemaakt, dan krijg je van de meerderheid ook een leuke log. 100% naar je eigen zin zal het nooit worden. 60% is nog steeds voldoende.

Als je een echte oppikker hebt gemaakt, dan krijg je vaker een standaard log. Daar zul je het mee moeten doen.

Bij een traditional/ final zou de tekst: Dit is wel/ geen simpele oppikker. De gemidddelde zoektijd is ... minuten.

Soms zit een hint opgesloten in de tekst. Die is tenslotte niet voor niets gemaakt. Veel cachers lezen deze tekst niet en weten dus ook eigenlijk niet wat of waar ze het moeten zoeken

  1. De frustratie van de puntjesjager om caches te moeten doen die tijdrovend zijn. Verplicht wandelen of puzzelen.

Maak duidelijk wat de cacher kan verwachten. Zie hierboven. De sterren zeggen kennelijk (te) weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het toch mooi om te lezen dat iedereen lijkt te weten wat de "ander" ergens van vindt. Wie zegt nu dat Veelcachers tegen verplicht wandelen of puzzelen? Aanname of, .....

 

Kan het niet zo zijn dat Veelcachers in de winter zich helemaal een slag in de rondte puzzelen om in het voorjaar een heel gebied leeg te cachen? Als ik b.v. kijk naar de Texel gangers, zijn dit vaak mensen die een dagje of weekendplannen, met vrienden die samenwerken in het puzzelen om gezamelijk een leuke dag te hebben met als doel het eiland leeg te maken.

 

Is dit slecht? is dit verwerpelijk?, het is hooguit jammer dat je door de hoeveelheid caches waarschijnlijk niet voldoende tijd overhoud om op adem te komen en te genieten van de omgeving.

Maar als het doel was een gezellige dag/ weekend te hebben met een groepje cachers is daar toch niets mis mee.

 

Verschillen lossen wij hier niet op, met zuur doen over de ander ook niet.

Praten over kwaliteit, newbies vriendelijk te woord staan en nuttige tips geven dat is de weg naar de mogelijke oplossing om dichter tot elkaar te komen om iniedergeval elkaar te begrijpen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het toch mooi om te lezen dat iedereen lijkt te weten wat de "ander" ergens van vindt. Wie zegt nu dat Veelcachers tegen verplicht wandelen of puzzelen? Aanname of, .....

 

Kan het niet zo zijn dat Veelcachers in de winter zich helemaal een slag in de rondte puzzelen om in het voorjaar een heel gebied leeg te cachen? Als ik b.v. kijk naar de Texel gangers, zijn dit vaak mensen die een dagje of weekendplannen, met vrienden die samenwerken in het puzzelen om gezamelijk een leuke dag te hebben met als doel het eiland leeg te maken.

 

Is dit slecht? is dit verwerpelijk?, het is hooguit jammer dat je door de hoeveelheid caches waarschijnlijk niet voldoende tijd overhoud om op adem te komen en te genieten van de omgeving.

Maar als het doel was een gezellige dag/ weekend te hebben met een groepje cachers is daar toch niets mis mee.

 

Verschillen lossen wij hier niet op, met zuur doen over de ander ook niet.

Praten over kwaliteit, newbies vriendelijk te woord staan en nuttige tips geven dat is de weg naar de mogelijke oplossing om dichter tot elkaar te komen om iniedergeval elkaar te begrijpen.

"like" :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...