Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

Barny, als trouw lezer van het forum, lees ik ook regelmatig jouw bijdragen. Wat jij je waarschijnlijk niet realiseert is dat de toon de muziek maakt. Dit geldt overigens niet alleen voor jou, maar voor vele forumgebruikers. Het geschreven woord kan door iedere lezer weer anders opgevat worden. Jij bent iemand met een uitgesproken mening maar soms kun jij die mening behoorlijk ongenuanceerd en zonder aanziens des persoon op het forum of in logjes spuien.

 

Daardoor ontstaat er een discussie waarbij er niet goed meer gekeken wordt naar de inhoud. Als ik de persoonlijke aanvallen er uit filter en je opvattingen iets nuanceer, ben ik het in vele gevallen roerend met je eens. Echter menigmaal kan ik het niet met je eens zijn en schud ik meewarig mijn hoofd, vanwege de toon in je berichtgeving ( dus niet vanwege de inhoud). Nu lees ik ongeveer een kleine drie jaar op het forum mee, en ondanks dat ik geen enkele forumgebruiker persoonlijk ken, heb ik regelmatig wel het gevoel de schrijver achter een epistel op waarde te kunnen schatten.

 

Maar dit zal niet iedereen kunnen, en dan gebeurt het helaas iets te vaak dat er een persoonlijke vete lijkt te ontstaan.

 

Probeer alsjeblieft iets gematigder in je woordkeuze en standpunten te zijn, en je zult zien dat je eerder begrepen wordt.
Voor overige actieve forumgebruikers: waar de naam Barny staat kunnen vele namen gelezen worden.

 


Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik krijg vaak te horen dat door mijn taalgebruik mijn doel voorbij streeft, onbegrepen word,of wat nog meer

vind ik dus totaal niet belangrijk, persoonlijk vind ik dat ik duidelijk ben, ik wind er geen doekjes om, ben niet schijnheilig en sta achter wat ik zeg

ik spreek mensen persoonlijk aan ik porobeer direckt te zijn zodat de juiste mensen weten wie ik bedoel zonder dat vraagtekens zijn wat ik bedoel

juist door mijn taalgebruik en manier van voelen de mensen zich aangevallen en voelen zich dan verplicht om te reageren daarmee toch wel een diskussie opende

en de mensen die het op mijn persoonlijk (meesteal uit 1 hoek komende) hebben gemunt kunnen over mij alleen maar onwaarheden versprijden waar ik ze ook op aanpak en ze dan weer wegzakken in de gierput waar ze vandaan komen

kort

de mensen die ik aanspreek weeten donders goed dat ik ze bedoel en wat ik bedoel of ze reageren niet omdat ze weten dat ik gelijk heb, of ze reageren wel en we hebben een uiteenwisseling van meningen die de bedoelingen van bijde partijen verduidelijken

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begint steeds duidelijker te worden, wat mij betreft:

Niet iedereen is liefhebber van McDonalds, haten het zelfs, maar velen zijn er dol op.

Sommigen vinden de verfijnde keuken geweldig en steken hun hun bewondering voor een goed gerecht niet onder stoelen of banken.

Anderen zeggen hierover: Het is allemaal eten en het komt allemaal in dezelfde maag. Ik proef geen verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom, je bent gewoon Barny... Maar troost je knul, volgens Gluppie deugt 80 procent van ons niet..... Je bevindt je dus in goed gezelschap... :-)

Ik heb nergens het woord " deugen" gebruikt. Ik beweer ook absoluut niet dat Barny of wie dan ook 'niet deugt'. Zou niet eens durven om zo over mensen te oordelen. Ik lees echter in vele postjes een uitgesproken mening, waar vervolgens het als ( bijna) enige waarheid wordt gepredikt. In veler meningen zitten hele duidelijke argumenten, waardoor, als ik voor mezelf spreek, ik mijn eigen mening wel eens herzie of anders over dingen ga denken. Echter...... Er worden ook aanvallen uitgevoerd die of puur op de persoon gespeeld zijn, of die een andere mening als belachelijk typeren.

 

En dat laatste zorgt ervoor dat draadjes ontsporen, en de orginele vraag of bedoeling van het draadje, naar achteren verdwijnt. En dat is jammer...

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deugen in de zin van "geschikt zijn om berichtjes in een forum te schrijven". Niet als karakter kwalificatie.... Zo zie je maar, hoe moeilijk het is om 1) iets op te schrijven zoals je het bedoelt en 2.) iets te lezen zoals het bedoeld wordt....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:offtopic:

 

....ik krijg vaak te horen dat door mijn taalgebruik mijn doel voorbij streeft, onbegrepen word,of wat nog meer, vind ik dus totaal niet belangrijk....

 

....ik spreek mensen persoonlijk aan ik porobeer direckt te zijn....

 

....juist door mijn taalgebruik en manier van, voelen de mensen zich aangevallen....

 

Toch even getwijfeld of ik hierop reageer, maar.....

 

Afgezien of Barny wel of niet gelijk heeft, afgezien of de 'tegenhanger' wel of niet gelijk heeft. afgezien of ........van....... alles

 

De bovenstaande 3 quote-regels, zijn niet de regels die je moet hanteren om een discussie te voeren met onbekenden, met als doel om een oplossing te vinden. Ongeacht waar die oplossing dan ook ligt: links/midden/rechts.

 

Als je iemand wil overtuigen, dat zijn/haar standpunt niet de juiste is, moet je een taal spreken die je 'tegenstander' begrijpt. Deze 3 regels veroorzaken alleen irritatie. Waardoor de kans op moddergooien en 'hakken in het zand' alleen maar groter worden en de kans op een succesvolle discussie alleen maar kleiner wordt.

 

Als je vaak op dit forum komt en regelmatig Barny's logjes leest, dan weet je ( vaak ) wel hoe je de tekst moet lezen. Als je hier nooit ( of zelden ) komt en je krijgt een reactie van Barny, dan kan ik me voorstellen dat sommigen zich direct en persoonlijk aangevallen voelen, met alle gevolgen van dien.

Ik las vanmiddag in een reactie de opmerking "....mocht je toch lui zijn en eigenwijs zijn...."....... ja, dat is dus jammer. Alle goed bedoelde tekst, gaat door dit zinnetje, zo de prullenbak in.

 

 

Edit: enkele type aangepast.

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

eigenlijk bevalt mij de manier waarop ik dingen doe zoals ik ze doe mij wel, ik heb haast nooit de intentie om een oplossing te vinden,als andere mensen een heel ander idee ergens over hebben dan de mijne vind ik het best, iedereen heeft recht op zijn eigen vouten denk ik dan maar.

een enkele keer zie of hoor ik iets wat ik daarvoor niet heb bedacht of nooit geweten had dan is het een leermomentje en winst voor mij persoonlijk

als andere mensen zich door mij inbreng zich gaan afsluiten door het gebruikte taal dat is dan hun eigen beslissing en zullen dan ook nooit de gedachte er achter kunnen opmerken, dat is dan een faal van hun zelf en ze zullen blijven zoals ze zijn met oogkleppen op en verdergaan in de uitzichtloze koker die hun vertrouwd is

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...