Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ondertussen lees ik nu een boek (9024553288) en probeer een corresponderende cache op te lossen die in één jaar tijd pas één keer is gevonden GC2CRGT

Ik ben niet echt liefhebber van mysteries waarbij ik niet weet waar ik moet beginnen, maar bij deze weet ik het dus wel.

 

Edit: ik ben volledig on topic bezig, ik zit aan de leestafel van het eetcafé van Diederikus, alwaar ik voor 120 euro onbeperkt mag eten. Exclusief drankjes.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

na mijn belofte is de lol maar van korte duur geweest

zie hieronder mijn Huili Huili berichtje over de gang van zaken

 

vind het het op voohand niks? lees niet verder en ga verder met je leven

 

 

De lol was van korte duur.

 

Vandaag is zonder enig overleg naar mij toe de cache plotsklap in het archief gegooit

De cache is gearchiveerd om 1 revieuwer die om persoonlijke redenen namelijk, Barny een hak willen zetten, dat gevoel heb ik en mede om de volgende reden,

 

De eerste keer dat hij ingreep was op 30 mei omdat er een potje 30 meter van het nulpunt lag

Dat gebeurde “toevallig” binnen 5 minuten van een tweet van mij waarin ik me openlijk afvroeg waarom Skinny-NL in zijn gewoonlijke “Snel gevonden. Bvdc” log mij bedankte om het vinden van iets wat niet de cache is, (en de revieuwer in kwestie volgt mijn tweets)

Ik kon dat weten omdat ik toevalligerwijs op dat zelfde moment bezig met cachecontrole of Skinny de cache wel of niet had gelogt, zodoende kon ik meteen dat potje dertig meter verderop een zwier naar de sloot geven en de revieuwer terug melen dat het potje wat niet de cache was, weg was

De volgende ochtend werd hij na een persoonlijke meel weer “open” gezet

Maar dat was nog niet voldoende, overtreffende trap er moest natuurlijk meer Barny narren gebeuren

Tijdens het vrijgeven was de pagina al zo als hij er nu ook op dit moment uitzag, ik heb alleen bij de schandpaal de naam van Skinny-NL gezet iets waar Skinny-NL mij meelde dat hij er trots op was.

Nu is gegeven dat de reden van archivering dat de pagina niet voldoet aan een regel , de zelfde pagina als toen hij door de zelfde revieuwer op 31 mei weer vrij is gegeven en toen totaal geen woord is over gerept.

En ook een reden tot archivering was dat de revieuwer helemaal zelf bedacht had dat “het/een” potje er weer lag omdat in de hint staat dat het potje er niet ligt.

Daarmee zegt de revieuwer dat ik de boel bezodemietert, dat ik dus ook de revieuwers aan het belazeren ben, dat mijn persoonlijk gegeven woord als geocacher totaal niets waard is, eenvoudig gewoon dat ik een bedrieger ben.

Gelukkig konden de laatste twee loggers vandaag nog de revieuwer zijn zelfbedachte waanidee simpel weerleggen en hebben gezien dat het potje weg was

 

Dat zou nog geen eens erg zijn als de revieuwer mij niet kon, helaas is dat anders, dat is dan ook gelijk het kern van zijn drive, hij kon en kan me, heeft me dan nog nooit op een leugen betrapt kunne hebben, omdat liegen niet in mijn aard ligt niet bij mij past, en last but not lest, ik hoef niet te liegen, het is een spelletje! maar mocht iemand een andere mening te gedaan zijn roep ik op om dat met mijn goedvinden hier te plaatsen.

 

Jammer dat mensen hun persoonlijke ongunst op zo een manier botvieren.

 

Barny

 

Uit respect voor wat de revieuwer en ik in de vele leuke geocache jaren hebben mochten beleven heb ik mijn bewoording verschrikkelijk mak gehouden, het koste moeite maar is me aardig gelukt vind ik zelf

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, is het niet beter om je naam te veranderen in Don Quichot? volgens mij ben je steeds bezig met een "wedstrijd" tegen regels van Groundspeak en met name jou beeld van geocachen. Je veracht mensen die enkel voor puntjes gaan en makkelijke caches zoeken, dat punt heb je duidelijk willen maken via je cache. Als je echter van beide kanten gaat kijken, is er ook zeker wat te zeggen waarom de cache gearchiveerd is.

 

Wat mij dan wel weer verbaast, is dat jij er zelf geen enkel probleem van maakt om rechtstreeks naar een eindpunt van een multi of mystery te gaan, zonder de multi gedaan te hebben, of de mystery opgelost te hebben. Nu zal het mij persoonlijk niets uitmaken hoe een ieder aan zijn of haar plezier komt tijdens geocachen, maar ik denk dat het meerendeel van de Co's meer problemen heeft met jou manier van cachen dan met iemand die alleen maar makkelijke caches uitzoekt.

 

Als ik het keer op keer goed begrijp, ben jij een behoorlijk gefrustreerd iemand, want slechts een enkeling begrijpt jou en de hele meute niet. Alleen jij predikt de waarheid en een ieder die een andere zienswijze heeft is maar een vreemde snuiter. Als ik zo gefrustreerd zou raken van mijn hobby, zou ik snel iets anders met mijn tijd willen gaan doen. Maar ja, op wie moet je dan je frustraties botvieren?

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn hoofd maak ik (hypothetische) plannen voor een T5 boomcache waarvan de eerste (hypothetische) logjes inmiddels binnen zijn gekomen.

Ik bereid me goed voor, mooie munitiekist, gespoten in de juiste kleuren, nieuw fraai logboekje, goodies, degelijke cachepagina met duidelijke beschrijving van de cache en een waarschuwing voor de moeilijkheidsgraad.

Ik bied mijn bedenksel ter review aan en krijg goedkeurig.

 

Mijn cachevriend waar ik de munitiekist van heb gekregen vraagt me als eerste te mogen loggen.

Nummer twee die zich meldt is mijn invalide buurman, die alleen maar T1 caches logt; het lijkt hem erg leuk ook een T5 op zijn conto te hebben staan.

 

Ik vertrek met een auto vol klimmateriaal naar het bos, de laatste 4 kilometer moet ik lopen omdat auto’s niet toegestaan zijn in dit bos.

Terwijl ik mijn lijn de boom in hijs, komt er een onbekende cacher langs die belangstelling toont voor mijn bezigheden.

Na een gezellig gesprek over onze hobby vraagt hij mij te mogen loggen; ook de TTF is nu vergeven.

Ik hang de cache in de boom en ga huiswaarts.

 

Cacher nummer 4 logt binnen een dag, een mooie foto toont aan dat hij met klimmateriaal in de weer is geweest en heeft genoten van het klimmetje.

Nummer 5 gaat met een ladder op pad en krijgt het voor elkaar om te loggen.

Nummer 6 heeft een iets kortere ladder, maar lost dit op door zijn ladder boven op zijn terreinauto te zetten, (hoewel auto’s niet toegestaan zijn in dit bos).

Nummer 7 is mee met nummer 6 en mag ook loggen, omdat hij het laddertje vast gehouden heeft.

Nummer 8 heeft een kort keukentrapje en een hark; staand op het trapje en hangend aan de hark lukt het hem de hele kist inclusief ophanging uit de boom te trekken.

Hij laat de kist aan de voet van de boom achter.

Nummer 9 heeft een makkie en logt op de grond, omdat de kist er toch al ligt.

Nummer 10 treft ook de cache op de grond aan, logt en zet zijn bevindingen op Twitter.

Nummer 11 t/m 18 sprinten naar het bos om dankzij Twitter zonder moeite te kunnen loggen.

Nummer 19 vind de inmiddels gehavende kist aan de voet van de boom, neemt hem mee naar huis en stuurt me een mail dat de kist niet meer in de boom hangt.

 

Ik haal de kist op bij nummer 19 en hang de kist weer in de boom met een extra stevige bevestiging.

Een week later vindt nummer 20 dit toch wel een erg vervelende manier van caches verstoppen en zaagt de boom om zodat hij makkelijk kan loggen.

 

Hoeveel logjes staan er inmiddels op mijn cachepagina?

En welke log is van jou?

 

Antarctica

 

I'm a lumberjack and I'm okayI sleep all night and I work all day

He's a lumberjack and he's okayHe sleeps all night and he works all day

I cut down trees, I eat my lunchI go to the lavatoryOn Wednesdays I go shoppingAnd have buttered scones for tea

He cuts down trees, he eats his lunchHe goes to the lavatoryOn Wednesdays he goes shoppingAnd has buttered scones for tea

I'm a lumberjack and I'm okay(He's a lumberjack and he's okay)I sleep all night and I work all day(He sleeps all night and he works all day)

I cut down trees, I skip and jumpI like to press wildflowersI put on women's clothingAnd hang around in bars[ From: http://www.metrolyrics.com/lumberjack-song-lyrics-monty-python.html ]

He cuts down trees, he skips and jumpsHe likes to press wildflowersHe puts on women's clothingAnd hangs around in bars?

I'm a lumberjack and I'm okay(He's a lumberjack and he's okay)I sleep all night and I work all day(He sleeps all night and he works all day)

I cut down trees, I wear high heelsSuspenders and a braI wish I'd been a girlieJust like my dear papa

He cuts down trees, he wears high heelsSuspenders and a bra?

He's a lumberjack and he's okayHe sleeps all night and he works all day

He's a lumberjack and he's okayHe sleeps all night and he works all day

 

Read more: MONTY PYTHON - LUMBERJACK SONG LYRICS

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reviewer verwijst naar art.2.D.vii van de Terms of use agreement als belangrijkste reden om de cache te archiveren:

 

art.2.D.vii You agree not to upload, post, transmit or otherwise distribute (including by emailing us) any content that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, profane, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, embarrassing, harmful to minors, or racially, ethnically or otherwise objectionable to any other person or entity.

 

Ondanks wat er verder nog moge spelen heeft hij daar wel een punt.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat las ik ook, 2.D.VII heeft waarschijnlijk de doorslag gegeven. De manier waarop Barny communiceert levert heel af en toe weerstand op. Nu heeft zelfs de grote baas ingegrepen.

 

Op zich vond ik de onsmakelijke cachelist wel grappig en mooi uitgevoerd. Maar wie zo te werk gaat, moet beseffen dat hij zich op glad ijs begeeft en er doorheen kan zakken. Nou moet ijs overigens wel heel dik zijn wil Barny er niet doorheen zakken. En wie met vuur speelt, kan zijn vingers branden of op de hete kolen gaan zitten.

 

Overigens zou ik de cache niet eens durven zoeken. Om verschillende redenen ga ik niet een duiker in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tuurlijk heeft hij een punt, er zijn namelijk mensen die niet openlijk aan een schandpaal willen als ze (weer) iets stoms gedaan hebben,

ze leven voornamelijk om de schijn hoog te houden dat ze wat voorstellen met hun leven en dan komt een schandpaal natuurlijk heel vervelend uit.

en dan (net als hier op het forum ook regelmatig gebeurd) zijn ze beledigt, gekrenkt en worden meteen boos

 

maar ik vraag me echt af waarom met het de 2e keer vrijgeven er totaal niets van gezegt is waarom moest ik dan die foto niet verwijderen, waarom is er geen waarschuwing geweest?

alles is open en eerlijk naar de revieuwers toe geweest, ook dat na publikatie in twee weken de pagina totaal verandert zou worden, (nu plots ook een mede reden om te argiveren)

 

Jammer dat het tegenwoordig schijnbaar zo moet, het is niet anders, jammer van de cache, hij ligt daar mooi

 

barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...