Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

I "like" mmjjt too :)

 

Ik heb er even over nagedacht of ik dit wel wilde posten. De laatste keer dat ik iets geliked heb namelijk, werd er gezegd dat ik te gretig was.

 

Maar heb je het nu over het geocafé?

 

Ja! Dáár werd iedereen met een vraag, vriendelijk te woord gestaan! Maar, volgens anderen weer iets te jolig.

Maar het leven, inclusief geocachen is toch leuk? We like it, en dat doen we niet met een sjagrijnig gezicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is jammer dat de echte veelcachers hier hun motieven niet toelichten. Dat zou wel eens heel leerzaam kunnen zijn. Desondanks krijg ik toch wel het idee dat vrijwillige abstinentie geen haalbare kaart is. En dat vragen naar de motieven leidt tot het antwoord "omdat het kan".

 

Welke andere opties staan er dan nog open? Ik redeneer er maar wat op los en zie wel waar dat heen leidt. Als het karikaturale beeld dat van de veelcacher geschetst wordt klopt, dan zit het grootste probleem bij het puntje. De volgende optie die we dan moeten onderzoeken is: wat gebeurt er als het bezoeken van een recreantencache geen puntje meer zou opleveren? Als de cachelegger dat met een vinkje kan aangeven op zijn website? Je kunt dan heel Texel "leegcachen" zonder ooit een recreantencache te hoeven bezoeken.

 

Hoe langer ik erover nadenk, hoe minder waarschijnlijk ik het vind dat er veel mensen zullen zijn die alleen maar voor de puntjes cachen. Mensen die het niet kan schelen waar de cache ligt of hoe die gemaakt is. Dit karikaturale beeld kan gewoon niet kloppen. En voor de mensen die dit inderdaad niet veel kan schelen is Munzee logischerwijze een volwaardig alternatief.

 

Mijn conclusie is dat het geen zin heeft om hierop voort te borduren zolang ik geen juist beeld heb van de veelcacher (eindelijk een wat neutraler term gevonden). Het experiment met twee logboeken zou ons veel informatie kunnen verschaffen. Het is wel grappig dat Barny zoiets doet. Bij de door mij voorgestelde respectvolle benadering van de veelcacher zweefde mij echter een iets andere benadering voor de geest. Misschien dat er meer co's zijn die het experiment willen aangaan en die daarvan hier verslag willen doen.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik reageer toch?

 

En ik schaar mezelf onder de term "veelcacher"

 

Helaas wordt ik beperkt door werk, kinderen, vrouw, huishouden, enorme tuin en diverse bestuurstaken in het dagelijks leven.

 

Maar er is in de verre omtrek geen traditional die ik niet gedaan heb. Ik geniet van trails en wil telkens het aanta "caches op 1 dag record" verbeteren.

 

Ik wil elke cache gezien hebben. Ik heb 3 multi's gelogd waar ik rechtstreeks naar de eindcoordinaten ben gelopen.

 

 

De drive is "ik wil alles gezien hebben en kijken hoe cachers mij verbazen met hun caches" Nano's en potjes in tuinen doe ik ook. Goed voor de puntjes en ik geef graag favorieten aan uitzonderlijke caches zodat anderen kunnen zien welke caches zich onderscheiden. Hierdoor hoeven zijn die nano's en potjes niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik reageer toch?

 

En ik schaar mezelf onder de term "veelcacher"

 

Helaas wordt ik beperkt door werk, kinderen, vrouw, huishouden, enorme tuin en diverse bestuurstaken in het dagelijks leven.

 

Maar er is in de verre omtrek geen traditional die ik niet gedaan heb. Ik geniet van trails en wil telkens het aanta "caches op 1 dag record" verbeteren.

 

Ik wil elke cache gezien hebben. Ik heb 3 multi's gelogd waar ik rechtstreeks naar de eindcoordinaten ben gelopen.

 

 

De drive is "ik wil alles gezien hebben en kijken hoe cachers mij verbazen met hun caches" Nano's en potjes in tuinen doe ik ook. Goed voor de puntjes en ik geef graag favorieten aan uitzonderlijke caches zodat anderen kunnen zien welke caches zich onderscheiden. Hierdoor hoeven zijn die nano's en potjes niet te doen.

Het probleem in een notedop. Jij past niet goed in mijn beeld van de veelcacher. Het beeld dat me is bijgebracht door een aantal mensen op dit forum. Ik weet, kortom, niet waar ik het over heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is jammer dat de echte veelcachers hier hun motieven niet toelichten. Dat zou wel eens heel leerzaam kunnen zijn.

 

Kijk eens voor de aardigheid bij "het andere forum" naar de ranglijsten.... Dan zou je moeten opvallen, dat de échte veelcachers (mijn vrouw en ik noemen het =de beroepscachers= ) zich op dit forum niet of nauwelijks ophouden. Wellicht hebben zij daar geen tijd voor :-) :-)..grin.... Derhalve zal het moeilijk worden, om het beeld, wat je jezelf gevormd hebt (en dat waarschijnlijk niet ver bezijden de waarheid zal liggen) hier bevestigd te krijgen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het is jammer dat de echte veelcachers hier hun motieven niet toelichten. Dat zou wel eens heel leerzaam kunnen zijn.

 

Kijk eens voor de aardigheid bij "het andere forum" naar de ranglijsten.... Dan zou je moeten opvallen, dat de échte veelcachers (mijn vrouw en ik noemen het =de beroepscachers= ) zich op dit forum niet of nauwelijks ophouden. Wellicht hebben zij daar geen tijd voor :-) :-)..grin.... Derhalve zal het moeilijk worden, om het beeld, wat je jezelf gevormd hebt (en dat waarschijnlijk niet ver bezijden de waarheid zal liggen) hier bevestigd te krijgen.

 

Waarom toch die zoektocht naar de motieven van veelcachers? Omdat er een paar CO's zijn die zich niet gewaardeerd voelen door die veelcachers? Wat zouden de motieven zijn van mensen die liever thee dan koffie drinken? Wat zouden de diepgewortelde intrensieke motivatie van mensen zijn die liever fietsen dan wandelen? Who cares!! Mensen doen wat ze leuk vinden om te doen omdat ze het leuk vinden om dat te doen en op die manier (of doen het niet om dezelfde redenen).

En inderdaad hebben de veelcachers waarschijnlijk geen tijd om hier hier hun meningen en/of beweegredenen op papier (lees: scherm) te zetten omdat ze lekker buiten bezig zijn hun hobbie te beoefenen. Net zoals er m.i. hier een aantal bezig zijn om hun tijd te besteden aan het achterhalen van beweegreden waarom er zoveel cachers zijn die deze hobbie beoefenen op een andere manier dan zij graag zouden willen zien.

Maar ook hier geldt; doe vooral wat je leuk vindt om te doen, maar neem het anderen niet kwalijk als zij dat niet zo zien.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@no-name....Niet om Diederikus te verdedigen, want dat kan hij zelf heel goed, maar ik heb niet de indruk, dat hij iemand überhaupt iets kwalijk neemt.... Het enige wat hij wil is trachten te doorgronden waarom iemand iets doet of juist niet doet... Daar is op zich toch niets mis mee? En daar is een forum toch ook een beetje voor?

Jij hebt het nu over koffie en theedrinkers, fietsers en wandelaars.... Hoeveel studies denk je dat er niet gedaan zijn om in kaart te brengen, waarom mensen doen wat ze doen? Wij doen mee aan wat online enquêtebureaus, zoals bijvoorbeeld GFK. Als ik al die vragen, die zij stellen af zou moeten doen met "who cares" (en geloof me... er zitten zat vragen bij, waar je dat graag zou willen doen) en mijn medeondervraagden zouden dat ook doen, dan kon je morgen in de krant lezen dat er weer een flink aantal mensen zonder werk zouden zitten.... Wel eens in Dongen hun hoofdkantoor gezien???? Het hoort er nu eenmaal bij. Mensen zijn nieuwsgierig, al is het alleen maar om er een paar centen aan over te houden....

 

Dat neemt niet weg, dat ik je helemaal volg in je stelling hoor, (het zou de mijne kunnen zijn) alhoewel ik deze sinds de vier jaar dat ik hier met tussenpozen ronddwaal al tig keer voorbij heb zie komen en toch volgt een paar dagen later altijd weer dezelfde vraag van een nieuwkomer of vaste klant..... "Waarom doen zij het anders dan ik? ".... En dan beginnen we weer opnieuw..... En zo komt dit forum dan toch nog aan een flink aantal berichtjes per dag, waar het anders wellicht zou doodbloeden.... :wink2:

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Waarom toch die zoektocht naar de motieven van veelcachers?

 

Omdat het kan.

 

Ha, ha, okee, sterk argument! Dan heb ik hier ook het antwoord op jouw vraag; gewoon, daarom. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat neemt niet weg, dat ik je helemaal volg in je stelling hoor, (het zou de mijne kunnen zijn) alhoewel ik deze sinds de vier jaar dat ik hier met tussenpozen ronddwaal al tig keer voorbij heb zie komen en toch volgt een paar dagen later altijd weer dezelfde vraag van een nieuwkomer of vaste klant..... "Waarom doen zij het anders dan ik? ".... En dan beginnen we weer opnieuw..... En zo komt dit forum dan toch nog aan een flink aantal berichtjes per dag, waar het anders wellicht zou doodbloeden.... :wink2:

Aha, daar komt de aap uit de mouw! Het gaat hier om blad-/forumvulling! Ach, ook niets mis mee. En idd, je hebt gelijk, de geschiedenis herhaalt zich constant. Voor mij geldt hetzelfde; af en toe kijk ik hier weer eens en dan laat ik het weer eens tijdje schieten. Misschien is mijn motivatie om te reageren ook alleen maar om mijn score te verhogen voor het aantal berichten :) Ha, ha, ben ik eigenlijk ook een soort puntjesjager!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks komt er geheid iemand, die jou psychisch wil onderzoeken over het hoe en waarom jij tilt aan het aantal bijdragen hier..... Het wordt nog eens wat met dit forum!!! :rolleyes:

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks komt er geheid iemand, die jou psychisch wil onderzoeken over het hoe en waarom zij tilt aan het aantal bijdragen hier..... Het wordt nog eens wat met dit forum!!! :rolleyes:

Ha, ha, wordt het toch nog interessant! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan is de hamvraag voor iedereen:

 

Wat heb jij gedaan om aktief een newborn geocacher in alle beschikbare middelen te helpen?

 

 

Barny

 

Een poging gedaan om 'basiswaarden' te formuleren.

Mee geholpen om een startershandleiding te schrijven.

Deze startershandleiding later op eigen naam geactualiseerd.

Met een paar medecachers de lijst 'caches voor starters' samengesteld.

Een starterscache uitgebracht: 'starters mysterie'.

 

Lijkt me genoeg.

En jij?

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol, goeie vraag

ik doe een hoop op de achtergrond, en zonder daar veel ruchtbaarheid aan te geven

maar om maar wat te benoemen, ik heb veel meelcontact met mensen die mij dan weer niet snappen waarom ik de dingen doe zo als ik ze doe, meerendeel nieuwbees of mensen die mijn log hebben verwijdert

veel praten met al die sneue discufferaars op events

of ik ga op visiete bij een HH gijzelaar om zijn bewegingen om andermans eigendommen te gijzelen te doorgronden zie mijn verslag daarvan op http://coord.info/GLB25Q59

 

en weet jij wie er als eertste hier op het forum kwam met een idee van een "blije doos voor beginnende cachers" ? :)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt denk ik wel dat veelplegers zich nauwelijks op dit forum laten zien, want je kunt je vrije tijd maar één keer besteden. Dus ik spreek even namens enkele veelvraten die ik persoonlijk ken. Hun beweegredenen zijn divers, net als van “normale” cachers.
Zo ken ik iemand, die zelf mooie caches maakt en ook graag mooie caches loopt. Maar zijn grootste vermaak lijkt hij te vinden in het verzamelen van FTF’s, dit jaar reeds 55. Daar gaan zijn foundlogs dan ook vaak over. In zijn profiel zie je diverse statistieken. Hij zit op een gemiddelde van 2 founds per dag, best veel. Hij beleeft ongelooflijk veel plezier aan zijn hobby.
Een ander is allergisch voor “vlekjes op de kaart”. Dikwijls wordt in de log volstaan met “Dit puntje ook even weggewerkt”. Ik lees niet echt dat zij cachen leuk vindt of ze zoekt de verkeerde caches uit.
Een derde grootverbruiker is gek op lange afstanden fietsen en wandelen en veel caches vinden. Daggemiddelde is ruim 2. Zelf maakt hij erg mooie caches. Een heel enthousiast cacher.

 

En zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer beweegredenen om veel te scoren. Mensen zijn vreemde dieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...