Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

In het kort mijn visie op het ontsporen.
Dit topic begon met het restaurant van Diederikus, alwaar hij zich afvraagt wat hij van gasten kan en mag verwachten.
Vervolgens een bijdrage van Antarctica, die zijn T5 teloor ziet gaan. Helaas een vrij realistisch beeld.

 

Maar op welk moment wordt het onderwerp verlaten? Dat is wanneer het direct of indirect beledigen en vernederen weer de kop opsteekt, zoals in vele topics. En dat vind ik muiterij. Het restaurant wordt een ordinaire kroeg waar met tafels en stoelen wordt gesmeten.

 

Dat heb ik geprobeerd te verwoorden in post #114.
Zoals: het restaurant blijkt een kroeg te zijn (ontsporen). Homo sapiens of niet sapiens (denkende mensen?). Mijn glas rum wordt verontreinigd met cola (kwaliteit van de postjes). Dus ik neem wraak (ik meng mij in de discussie). …..dan zijn mijn dochters weer streng (wat mag wel en wat niet op het forum). 15 Miljoen bekers op dat hele kleine stukje aarde (overvloed aan filmkokertjes). En de baldadigheid neemt toe (ook wel genoemd lamballen). Hoe mooi is het leven (hoe zwaarmoedig is het forum soms).

 

Goed, ik besef dat mijn postje, die absoluut on-topic was bedoeld, niet is begrepen. Toch vertik ik het om het taalgebruik van sommigen te imiteren, al krijg ik de steun van hele volksstammen.

 

En zonder er veel woorden aan vuil te willen maken: de meeste ex-geocafégangers laten zich hier nauwelijks nog zien, zij hebben de buik vol van dit forum.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het valt mij op dat er steeds gesproken wordt over "veel mensen" die zich ergeren aan het "gelambal". Volgens mij zijn het er altijd maar een paar geweest die zich ergeren. Toen het geocafé dicht ging, protesteerden heel veel mensen. De mensen die er blij mee waren, waren op 1 hand te tellen. Dus dat "veel mensen" is erg relatief Dit draadje begon erg leuk en zinvol. En dat er regelmatig humor gebruikt wordt, flauw of niet, brengt dat de wereldvrede in gevaar? Waarom op elke slak zout leggen? Als je iets niet grappig of interessant vindt, dan lees je toch snel verder of plaats je zelf een post die in jouw ogen wel nuttig is? Gewoon erg jammer dat een draadje wat leuk begint, al weer snel negatief wordt door al dat geklaag Don't worry, be happy! :-)

In vier jaar tijd is dit de eerste keer dat ik mij heb uitgesproken over het forumgedrag van mede-hobbyisten. En dat nog uitsluitend om te trachten om dit forum inhoudelijk op een wat hoger niveau te krijgen. Niet meer en niet minder. Uiteraard heb ik persoonlijk niets tegen de betrokkenen. Ik ken ze niet.

 

Al was er maar één, die zich zou storen aan het "gelambal" dan dient dit al vermeld te worden. Maar neem van mij aan, dat het er wél veel zijn. Geoman strooit geen waarschuwingen rond, indien hij slechts één melding ontvangt. Nog één keer: Voor "gelambal" is meer dan voldoende ruimte beschikbaar op dit forum, nl. in de chatbox. Het hoort niet in de draadjes thuis.

 

Dat er humor wordt gebruikt, juich ik van harte toe. Ik maak daar zelf (en met plezier) ook gebruik van. Maar als jij de lambalbijdragen van de cafégangers als humor bestempelt, dan verschillen we heel erg over wat in zijn algemeenheid als humor beschouwd kan worden.

 

Ik wist van tevoren, dat ik veel geneuzel over me heen zou krijgen na het plaatsen van mijn verzoek, want de lambalgasten nemen een prominente plaats in op dit forum. Niet kwalitatief, maar wel kwantitatief. Ik neem het voor lief met uitsluitend de hoop, dat mijn verzoek wordt opgepikt teneinde voor ons allen een beter en inhoudelijk interessanter forum te verkrijgen. That's all.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste team Tabak,

zou je ons een plezier willen doen en aangeven wat de speelruimte is in dit draadje om zinvol/ waardevol te zijn.

Dit zou een heleboel misverstanden uit de weg ruimen.

Er zijn meerdere forumleden, waaronder ik, pas sinds kort aanwezig en gedragen zich misschien wel zonder het te beseffen als een olifant in de porceleinkast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me als nieuwkomer ook steeds minder thuis op dit forum. Het maakt bijna niet meer uit wat je vindt of denkt, een negatieve reactie is eerder regel dan uitzondering. En te vaak op de persoon gespeeld. Het heeft zelfs mij al zover gekregen om hier en daar een venijnige reactie terug te geven. En waar gaat het nou om, dat we het er blijkbaar niet over eens kunnen worden dat we het nooit helemaal met elkaar eens zullen zijn! Jammer hoor!

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft even geduurd, ik ben traag van begrip. Maar het zit dus zo:

- het forum heeft iemand ingehuurd die bepaalt wat respect naar de vinder betekent, oftewel de vinder mag cachen zoals hij wil;

- een ander erelid bepaalt wat geocachen is;

- inmiddels ook iemand gevonden die bepaalt wat humor is;

- enzovoort.

 

Het lijkt me verstandig dat ik in het vervolg mijn bijdragen eerst voorleg aan deze raadsheren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. We zullen het nooit helemaal met iedereen eens zijn, maar dat is prima toch? Als je maar respect voor elkaar blijft hebben. Ik snap ook goed wat Wuppie bedoeld. Het is gewoon zo jammer dat een aantal mensen het niet kunnen laten om anderen de grond in te boren.

 

Dit draadje is gestart met o.a. het dilemma, wat mag en kan men van elkaar verwachten? Nou lijkt mij dat je in ieder geval van een ander mag verwachten dat hij/zij respectvol blijft. Ook al deel je niet dezelfde mening.

 

Niet alles is zwart of wit, goed of fout, er is nog een heel groot grijs gebied.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me als nieuwkomer ook steeds minder thuis op dit forum.

 

Meestal is een forum een afspiegeling van diegene waarvoor het forum bedoeld is. Dit geocache forums zijn daar "gelukkig" een uitzondering op. Een hoop mensen vinden het spelletje leuk,

maar hebben geen enkele behoefte aan een forum. Niet omdat men geen technische of geocaching gerelateerde vragen heeft, maar wel om het feit dat er in dit wereldje altijd wel

"ruzie" is.

Mensen haken af bij welk geocache forum dan ook en genieten van een simpel spelletje, niets meer, en niets minder.

Afgelopen weekend ook weer eens op pad gegaan, en ik heb op mijn gemak 8 kokertjes gevonden, lekker in het bos geweest en op opvallende plekken geweest.

Lekker simpel, geen gezeur, geen puntjes jacht, gewoon even genieten.....

 

Dus dat je je eigen minder thuis voelt op een van de geocache forums dan kan ik dat wel begrijpen, maar ga lekker op pad, denk dat het overgrote gedeelte van je mede geocachers zich het liefst distantieert van al het gebekvecht, moddergooien en onderlinge intriges op de diverse geocache forums en andere media, zoals Twitter ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gooi niet met modder, ik maak geen ruzie en ik boor niemand in de grond. Dat is niet gewenst en ook niet nodig. Ik vraag alleen respectvol om het door cafégangers ZELF bedachte "gelambal" , een woord dat mijns inziens niet de bedoeling heeft om een sympathieke lading te dekken, binnen de draadjes van het forum achterwege te laten en te beperken tot de chatroom. Dat diegenen met het cafélogo als handtekening het daar niet mee eens zijn, begrijp ik. Maar mag ik hen en hun sympathisanten dan alleen beleefd vragen om er tenminste eens over na te denken en je in te leven in de gevoelens van veel anderen, die deze bewuste manier van forumdowngrading (ik heb er even geen ander woord voor) niet zo leuk vinden als zijzelf. Dank daarvoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, Oei,

 

de smaakpolitie wordt om hulp gevraagd. Wat zou daar dan weer de reden van kunnen zijn?

 

Verwacht je dat er vettige substantie in de afzuigkap zit? Je weet toch als je dat programma ooit gezien hebt, dat die kwallige presentator wel heel moeilijk kan doen over wat vingers op een roestvrijstalen deur. Daar waar elke restauranthouder vooral bezorgd is over de smaak van zijn gerechten worden minutenlang doorgezaagd over vieze vingers en kapotte rubbertjes.

 

Of is het niet de smaakpolitie?

 

Wordt hier door de gasten zonder toestemming van de eigenaar een beveiligingsbedrijf ingehuurd. En waarom? Omdat die ook de andere panden in de omgeving beveiligen. En waartegen dan? Tegen gasten die hun eigen favoriete gerecht proberen te verdedigen als de beste smaak?

Of zijn er gasten die niet willen dat hun restaurant ontdekt wordt door gepeupel die de kwaliteit van de frikadellen niet kan waarderen?

 

Wanneer stamgasten andere gasten gaan wegpesten leidt dat in het algemeen tot omzetdaling en een slechte naam. Niet alleen van de stamgasten, maar het hele restaurant leidt daaronder.



niet geen niemand respectvol ZELF"gelambal" , na te denken bewuste niet

 

Hmm... als je alleen de steekwoorden leest blijft er niet echt een leesbare zin over.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil ik bij het laatste bericht van Wilbertoord een "Vind ik goed" uitdelen, krijg ik de melding: "Je hebt je limiet van positieve stemmen bereikt voor vandaag." Vreemd, het is 0:09 uur en dus mijn eerste positieve actie vandaag.

 

Edit: 0:26, nu wel gelukt.

bewerkt door Odlaniger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gooi niet met modder, ik maak geen ruzie en ik boor niemand in de grond. Dat is niet gewenst en ook niet nodig. Ik vraag alleen respectvol om het door cafégangers ZELF bedachte "gelambal" , een woord dat mijns inziens niet de bedoeling heeft om een sympathieke lading te dekken, binnen de draadjes van het forum achterwege te laten en te beperken tot de chatroom. Dat diegenen met het cafélogo als handtekening het daar niet mee eens zijn, begrijp ik. Maar mag ik hen en hun sympathisanten dan alleen beleefd vragen om er tenminste eens over na te denken en je in te leven in de gevoelens van veel anderen, die deze bewuste manier van forumdowngrading (ik heb er even geen ander woord voor) niet zo leuk vinden als zijzelf. Dank daarvoor!

Geen modder misschien, maar je gooit wel. Wie hebben het cafélogo? Ik kan iets over het hoofd hebben gezien, maar ik zie er drie. Kikker met slechts een vrolijke noot en vredestichtster, mamazillah die hier sporadisch aanwezig is en ik, de man met slechte humor. Een logo dat mij herinnert aan een tijd dat wij een eigen topic hadden, waar we ideeën uitwisselden die soms leidden tot leuke caches. Ok, er werd ook veel gelambald, maar daar hoefde niemand last van te hebben. Desondanks werd de subsidie ingetrokken, waardoor het café failliet ging. Inmiddels hebben wij een ander onderkomen, waar we gezellig praten over geocachen.

Forumdowngrading, mooi woord! Helaas weer Engels, dus liever forumafwaardering. We zullen het dus oneens blijven over wie het forum verziekt. De zeikerds of de grapjassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"vind ik goed"

 

typisch iets eigenlijk, want wat zegt dat eigenlijk? Voor iedereen betekend dit iets anders.

 

Zo heb ik jaren geleden in de winkel van mijn moeder (of ja, het was niet haar winkel, ze werkte er) een blinde cola test gedaan. De zogenaamde Pepsiproef. Maar dan de First Choice proef. Ik moest toen een "vind ik goed" uitdelen.

Als ik de First Choice zou kiezen voor mijn Vind ik goed i.p.v. de Pepsi zou ik een kadootje krijgen.

 

Ik dronk cola, zoals alcoholverslaafden bier dronken. Dus natuurlijk herkende ik de Pepsi meteen. Ik heb toen echter de First Choice bocht een "vind ik goed" gegeven. Had ik toch mooi wat om aan de kids te geven.

 

Dus het "Waarom" van de vind ik goed is belangrijker dan de klik zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...