Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

....Net een bordje opgehangen "Geen toegang voor ouwe stompen met ouwe koeien!".

 

Dat helpt niet, dan krijg je een discussie wat of wie 'oude stompen' en 'ouwe koeien' zijn. Alleen exact :smartass: beschrijven helpt.

 

Je kunt ze herkennen aan de ruzie die ze meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij vertaald:

Caviare au Terrine: Kaviaar uit grote schaal

Minestrone de Signor Isolé: Minestronesoep voor alleenstaande heer

Truite à la Meunière: Forel in meel gerold

Foezèl Ulgarin geëncarraffeerd en bouteille usagé: Ulgarijnse foezel overgeschonken in een gebruikte fles van een beter merk

Pois Gris au Capuçin Saucisses Brûlees avec Petit Lardon fumé: Kapucijners met kaantjes en aangebrande sausijzen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, Diederikus........... En dit schrijf ik natuurlijk weer uit frustratie in mijn slachtofferrol.

 

 

Zo zie je maar weer dat je toch iets opgepikt hebt uit mijn opmerkingen! Ik wist wel dat ik niet voor niets jou probeerde inzicht in je eigen ego te verschaffen.

 

Dank je! De eerste stap is gezet.

 

We moeten opletten, dat zowel jij als ik niet meteen voor het dessert gaan. We beginnen gewoon bij de eerste gang. En langzaam maar zeker worstelen we ons door de hele kaart heen.

 

De kers op de slagroom komt van vanzelf jouw kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen dank, @Wilbertoord. Knap hoe ook jij je analyses weet te verpakken in één grote metafoor, .................. keukentafel.

 

 

dank je ook voor dit compliment. Ik zag een enorme lap tekst daaronder staan. Je gaf het zelf al aan. Die gaat @Wilbertoord vast niet lezen.

 

Je had gelijk.

 

 

Want ik las na de eerste paar zinnen al wat je tracht te doen. Ik zal het weer metaforisch ombuigen naar Restaurant "De Vlinder" Daar hebben we een zeer oude, vrij eigenwijze kok aangetrokken die zeer overtuigd is van zijn eigen kookkunst.

De rapporteurs van Michelin zijn helaas niet zo anoniem meer voor deze oude rot. Hij kent iedereen en roert zich dus overal in.

 

Jouw bericht is als de topkok die aan de jury van Michelin uit gaat leggen waarom op basis van de ingrediënten die hij gebruikt heeft zijn gerecht van een werelds niveau is.

Hij legt ook uit dat hij in 2004 nog eens bij een collega op bezoek geweest is die hem aangehoord heeft over het gebruik van dit speciale ingrediënt. Die collega vond nog wel dat mijn topkok niet alle ingrediënten op een rijtje had gezet. maar toch, De kok is aan de slag gegaan.

 

En nu, 11 jaar later staat hij zijn gerecht te verdedigen.. Tsja, het zijn wereldse ingrediënten De combinatie is verrukkelijk. Maar volgens de rapporteurs niet wanneer je ze in het frietvet mikt zoals de topkok gedaan had. Frietvet is "not done" bij deze rapporteurs. En dat terwijl de vele oude fijnproevers in restaurant "de Vlinder" het gerecht geweldig vinden.

het complete plaatje moet kloppen. En dan heeft het geen zin op basis van de geschiedenis en de ingrediënten het gerecht te verdedigen. Als het totaalplaatje niet klopt, win je geen prijzen.

 

 

 

En dan heeft het geen zin je gerecht te verdedigen n.a.v. dingen die vroeger gebeurt zijn. de controleurs zijn er NU. het moet nu aan alle eisen voldoen.

 

 

 

 

Ga dus eens na waarom je als kok de controleurs wil overtuigen. Je weet zelf toch dat jij en je fijnproevers het gerecht heerlijk vinden.

bewerkt door @Wilbertoord
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...