Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

Nou vooruit, een limerick dan. Overeenkomsten met bestaande personen zijn geheel toevallig.

 

Een cacher met heel grote oren,

bediende zich van metaforen.

Met een fileermes,

kreeg vlinder een les.

Nu beginnen we gewoon weer van voren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Vandaag was in ieder geval een dag van grote duidelijkheid.

De rest van het forum tegen Vlindertje, Antarctica tegen Barny.

Is het humor om te lezen dat de cafe gangers nu "de rest van het forum" genoemd word?

 

 

Barny

 

Eerlijk gezegd heb ik er nooit zo op gelet wie het café bezocht en wie niet. De meeste van die verschillen in structuren hebben zich voor mijn tijd gevormd.

 

Gisteren leek het wel of "iedereen" bovenop Vlindertje dook. Vandaar mijn beschrijving. Uiteraard gaat het maar om een klein groepje. Die toevalligerwijze wel het meeste schrijven waardoor de groep misschien groter lijkt dan die is. Aangezien dat gehakketak nergens toe leidt-het houdt zichzelf alleen maar in stand- en het bovendien steeds de discussies verstoort, zoek ik naar wegen om daar een eind aan te maken. Het is uiteraard niet mijn bedoeling daarbij weer op andere tenen te gaan staan. Sorry indien ik dat wel gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft je zelf niet te excuseren. Het is onvermijdelijk dat je al schrijvend eens iemand op de tenen staat. Dat is inherent aan het schrijven. Daarom staan "columnschrijvers" ook altijd zo in de picture. Met een knipoog worden in 100 regels hele volksstammen de tenen tot pap vermalen.... Heerlijk, ook al val ik er zelf ook wel eens onder. Je weet immers, dat de schrijver zijn stukje met gekrulde mondhoeken aan zijn harde schijf toevertrouwt....

 

Maar ik geloof je absoluut niet, wanneer je zegt, dat je niet weet wie het café bezocht of niet.... Je bent kennelijk te aardig om je in deze te uiten.... Voor eenieder, die hier 3 keer is geweest is het namelijk wél volstrekt duidelijk. En alhoewel het café gelukkig is verdwenen ziet men toch kans om bijna ieder draadje middels een tenenkrommende vorm van humor te doen verworden.... Ik heb Geoman niet nodig om dat hier neer te pennen, dat kan ik zélf wel, maar dat hele volksstammen zich beklaagd hebben bij de forumleiding is begrijpelijk. De betrokkenen moeten hun "grappig bedoelde caféopmerkingen" in de chatbox uiten. Daar is die box voor. Wie het leuk vindt sluit zich daar aan en wie het niet leuk vindt hoeft zich er niet aan te storen.

 

Het "komische" is eigenlijk, dat diegenen, die zich met al die flauwiteiten hier kenmerken tot cafébezoekers heel goed in staat zijn om uitstekende bijdragen te leveren. Soms treden ze even buiten zichzelf en lees ik hele leuke of waardevolle berichtjes.... Waarom ze dan toch hun best doen om dit forum zo te degraderen????? Geen idee eigenlijk. Hetzij doen ze het expres (sluit ik eigenlijk uit) of ze hebben het gewoon niet in de gaten.... (kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen, want zo dom kun je niet zijn). Dus het waarom ontgaat me eigenlijk.

 

Jammer is het wederom, dat dit hele fenomeen niet met een goede vorm van moderatie wordt bestreden. Waar je vroeger ( 3 tot 4 jaar terug) al een opmerking kreeg bij een verkeerd geplaatste komma kunnen de betrokkenen nu veel te lang hun gang gaan en het draadje verknallen. Dat geldt ook voor dit draadje, dat zo mooi begon met jouw leuke verhaal/metafoor, dat gevolgd werd door een flink aantal ontboezemingen van medecachers. Vervolgens komt dan het cafégevoel weer boven en kan het draadje nog niet met zeven potten zout overeind gehouden worden.... Althans, dat vind ik. Misschien dat anderen een schone broek nodig hebben van het lachen....? Je weet maar nooit...

 

Met een adequate moderatie zouden die berichtjes meteen kunnen worden verwijderd en had dit draadje niet op deze manier hoeven te eindigen. Maar ja....het gebeurt niet.

 

Nu zal de boodschapper wel gestenigd worden.... Ik heb mijn helm vast opgezet.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tabak: wat mij betreft mag je die helm best afzetten, hoor! Ik kan natuurlijk niet namens complete volksstammen (wie zijn dat eigenlijk?) spreken, maar persoonlijk ga ik er vanuit, dat slechts iemand geheel zónder zonde de eerste steen mag werpen! En geloof me: een zondeloos kikkertje moet nog geboren worden!

 

Diederikus: Ik wens je heel veel succes, als gespreksleider van zinnige en onzinnige discussies. Doe je best! :thumbup:

bewerkt door de kikkers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tabak: wat mij betreft mag je die helm best afzetten, hoor! Ik kan natuurlijk niet namens complete volksstammen (wie zijn dat eigenlijk?) spreken, maar persoonlijk ga ik er vanuit, dat slechts iemand geheel zónder zonde de eerste steen mag werpen! En geloof me: een zondeloos kikkertje moet nog geboren worden!

 

Het gaat hier niet om zonden, beste Kikker want er schuilt in principe niets kwaads in wat jij en de anderen hier schrijven. Het is alleen zóoo ontzettend flauw (sommigen noemen het dus lamballen en dat is het misschien.... slap ouwenelen zonder enige vorm van inhoud en zonder enige affectie met het betrokken draadje) en er is al zo vaak in negatieve zin op gereageerd (tot waarschuwingen aan toe) dat ik met geen mogelijkheid kan begrijpen, dat jullie er niet mee kunnen stoppen... Als er al een zonde zou zijn, dan is dat het. Als een flink aantal mensen mij nou 10 x kenbaar zou maken dat ik beter met iets kan stoppen en de elfde keer volgt een dag later..... ????

 

Is het misschien een vorm van forum- of lambalverslaving???? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar misschien bestaat het wel.... Kunnen jullie je nou echt niet beperken tot bijdragen die werkelijk ook maar enigszins betrekking hebben op het draadje? En natuurlijk mogen dat best wel bijdragen met een knipoog zijn.... Soms móet dat zelfs om de betrekkelijkheid van sommige onderwerpen te ondersteunen.... Maar zooooooo ontzettend flauw en uitsluitend gericht op de mede-cafébezoekers.... Na zo'n knipoog krijg ik mijn ogen met geen mogelijkheid meer open. Je zou ook eens kunnen besluiten om even een dag geen berichtje te plaatsen. Velen van ons zouden dat als een waardevollere bijdrage aan dit forum beschouwen dan een voortzetting van het door jullie als heilig verklaarde "gelambal".....

 

En als je nou gewoon 's avonds een uurtje met de lambalclub in de chatbox gaat zitten nelen.... Dan kun je al je favoriete drankjes, maaltijden en misschien wel vrouwen voorbij laten komen, zonder dat de rest van de forumaanwezigen nieuwe schoenen moet kopen, omdat de tenen dwars door het leer omhoog komen....

 

Met een beetje goede wil van alle kanten gaat het nog helemaal goed komen hier en kunnen zowel jullie er mee leven en anderen, die door het "gelambal" van dit forum zijn verdreven weer terugkeren !!! Een win/win situatie!

 

PS Mijn helm hangt weer boven de fietsen in de garage..... :-) Gelukkig is een steen lang onderweg van Den Helder naar de Alblasserwaard..... :-)

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met één van de faktoren daarvan was ik bezig. Maar ik vrees, dat ik tot het kleine percentage behoor, dat het begrijpt. De rest, waaronder kennelijk ook jij, wil tegen de grote wens van anderen in gewoon doorgaan met "lamballen" binnen dit forum. Zoveel is wel duidelijk. Afijn, ik heb mijn zegje gedaan. Meer kan ik ook niet doen. Ik zal er aangaande dit onderwerp verder het zwijgen toe doen. Duidelijker kan ik niet zijn dus als dát al niet begrepen wordt..... Dan houdt het op! Rest mij om hetzij de ignore knop te gebruiken of gewoon het forum als gezien te beschouwen of (maar dat is bijna een wens tegen beter weten in) te hopen dat Geoman eens iets aan de moderatie gaat doen....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sprak onlangs iemand die huiden ophaalt bij slachterijen. In Nederland zijn we gewend om het vlees onder te verdelen in kwaliteit.

In sommige culturen zal hun dat letterlijk worst wezen. Alles wordt vermalen en van de grote brij wordt worst of een soort hamburgers gemaakt.

Zonde, vinden wij. Zij zijn niet anders gewend.

Hij koopt daar vaak de lekkerste biefstuk voor zo'n vier euro per kilo.

 

Vertaald naar geocaching:

Voor sommige cachers zal het worst wezen of er veel aandacht aan een cache is besteed en of er een mooie pagina is gemaakt.

Als hun naam maar op het logboekje staat en er weer een puntje is behaald. Ze weten niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, ik weet het niet hoor.

Al die oude frustraties daar kan ik niets mee.

 

Het ontsporen van dit draadje had volgens mij niets of heel weinig met kikker en Odlaniger te maken.

Wel worden door hun bijdragen kennelijk weer oude sentimenten opgeroepen.

 

Ik krijg door de reacties op dit forum en per pm niet de indruk dat er veel behoefte is om de frustraties los te laten en de ressentimenten te vergeten.

Als dat zo is dan zal ik dat respecteren.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het ontsporen van dit specifieke draadje bedoelde ik niet de onverwachte komst van Thex. Dat is een incident en komt voor uit een persoonlijke frustratie ontstaan in 2004. Daar weet ik verder ook niets van en ik wíl het - net als jij - ook helemaal niet weten.

 

Ik spreek veel meer in algemene zin.

 

Met ontsporen bedoel ik het totaal onleesbaar worden van een draadje door directe of indirecte opmerkingen, die bedoeld zijn voor mede voormalige cafégenoten. Volstrekt oninteressante zinnen, die eigenlijk niet bedoeld zijn om een bijdrage te leveren aan de discussie maar louter en alleen om weer een andere totaal oninteressante mededeling te ontlokken aan een bepaalde mede-forum(café)genoot, waarop dan weer door de eerste gereageerd kan worden met etc. etc. Flauwiteiten ten top. Oervervelend. Het totaal aantal bijdragen hier zou met de helft kunnen afnemen, als deze berichtjes achterwege gelaten zouden worden. En het resultaat zou een veel beter leesbaarder forum zijn met een toeloop van nieuwe mede-hobbyisten die dan ook wel een bijdrage willen leveren. Als nieuwkomer knap je echter volledig af op een klein aantal forumleden met die flauwe opmerkingen als net beschreven. Ik verzin dat niet zelf.... Ik hoor dat in mijn omgeving. Ware het MIJN forum, ik zou al lang drastische maatregelen hebben genomen.

 

Hoe moet ik het in vredesnaam nog duidelijker omschrijven. Ik weet het niet....

 

Als jij wilt, mag je het een frustratie noemen. Dat is ook wel zo, maar deze frustratie is niet terug te voeren op geocachingpraktijken. Het gaat om het forum. Door deze "werkmethode" (door de insiders lamballen genoemd) wordt dit forum voor mij (en gezien het aantal reacties bij geoman ook door zeer veel anderen) volstrekt oninteressant, want ik wíl die berichten niet lezen. Ik kán er niets mee, ik héb er niets mee en ik wíl er niets mee.

 

Dat sommigen dat niet zien of niet wíllen zien. OK het zij zo... Maar dat jou dat ontgaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gedragingen van mijn tenen worden gewoon niet vaak bepaald door invloeden van buitenaf. Dat ik daardoor klaarblijkelijk naïef ben en blind voor bepaalde zaken is meestal alleen maar prettig.

Iedereen kijkt door een andere bril naar de wereld en ziet dus heel andere dingen in datgene wat voorligt. Daarom kan ik ook zo vaak de cache niet vinden.

 

Je ergeren aan geleuter en toch een forum bezoeken lijkt mij een vorm van vermijdbare zelfkwelling. Maar goed, als de meerderheid wil dat deze door hen tot leuteraars uitgeroepen personen de mond gesnoerd wordt dan zal ik dat zeker respecteren. Wat dat voor mijn eigen bijdragen gaat betekenen, nog geen idee. Frustratie leidt tot de roep om de regels ten uitvoer te brengen, was één van de stellingen in dit draadje. Quod erat demonstrandum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Je ergeren aan geleuter en toch een forum bezoeken lijkt mij een vorm van vermijdbare zelfkwelling.

 

Duidelijk. Wegwezen dus. Jammer

 

Eigenlijk was dit meer bedoeld als aanmoediging om het beheer van de gedragingen van je tenen weer in eigen hand te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt mij op dat er steeds gesproken wordt over "veel mensen" die zich ergeren aan het "gelambal". Volgens mij zijn het er altijd maar een paar geweest die zich ergeren. Toen het geocafé dicht ging, protesteerden heel veel mensen. De mensen die er blij mee waren, waren op 1 hand te tellen. Dus dat "veel mensen" is erg relatief

 

Dit draadje begon erg leuk en zinvol. En dat er regelmatig humor gebruikt wordt, flauw of niet, brengt dat de wereldvrede in gevaar? Waarom op elke slak zout leggen? Als je iets niet grappig of interessant vindt, dan lees je toch snel verder of plaats je zelf een post die in jouw ogen wel nuttig is?

Gewoon erg jammer dat een draadje wat leuk begint, al weer snel negatief wordt door al dat geklaag

 

Don't worry, be happy! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...