Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

Mijn buik is inmiddels vol. De metafoor van het restaurant stamt uit de discussie die ik met Diederikus voerde via PM. Maar ik heb mijn zegje wel gezegd. Het mikpunt trekt zich terug uit de discussie, zodat de taarten aan de trollen kunnen worden gevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij chez Diederikus *** worden er géén patatjes oorlog geserveerd!


Vooruit! Die cachesnootjes moeten kunnen op Kroningsdag. Maar daarna handen wassen, en van buiten naar binnen eten!

 

Ant: Die inrichting is af, dus voor jou ligt er ook een couvert op de keukentafel :wistling:


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan de topicstarter (of iemand anders), dit draadje even helder samenvatten en fris, nieuw leven inblazen.

Ik kan dat niet, zit inmiddels, op aanraden van Barny (!) in een gesloten inrichting, terwijl ik alleen maar 20 loggers opgevoerd had!

Antarctica

ik zou niet durven om iemand aan te raden voor het gesticht,

ik stelde een conclusie op een bericht van een ander

 

lijkt me een mooie conclusie Vlindertje en Antartica gezamelijk in een gesloten inrichting

geen dag het zelfde denk ik

 

Barny

 

en dan wel deze waarin staat dat "grensoverschrijdende gedragingen" in het geocachen maar twee oplossingen zijn:

 

Het is niet voor niets dat ik die conclusie trek.

 

Ik werk als groepsleider in de jeugdhulpverlening.

 

Wanneer er jeugd geplaatst wordt die de normale gang van zaken niet volgen, en daar dan grensoverschrijdend gedrag laten zien, zie je vaak dat groepsleiding meer regels gaat opstellen. Maar omdat die jeugd tegen regels is, worden ook die regels overschreden. Dus nog meer regels, nog meer overschrijdingen. Waarna groepsleiders zeggen "kijk eens wat een onhandelbaar kind, die moet gesloten geplaatst worden"

 

Een betere oplossing is vaak om te kijken waaruit deze grensoverschrijdende gedragingen ontstaan. En daar iets aan doen. Dat vraagt echter wel meer inzicht, kennis en vaardigheden.

 

Als we deze metafoor omzetten naar het geocachen zijn er twee oplossingen:

 

1. Vlindertje in een gesloten inrichting plaatsen

2. Vlindertje inzicht geven in zijn grensoverschrijdend gedrag en hem vanuit dat inzicht laten beseffen dat er andere mogelijkheden zijn.

 

Waarbij "vlindertje" vervangen kan worden door een ieder die dezelfde gedachtengang volt zoals vlindertje die hier in dit topic heeft doen verschijnen.

door jou oproepen om vooral jou cache niet te bezoeken, daar ook nog eens valse voorwenselen voor aanwend om dat doel te bewerkstelligen, je colega cacheleggers daarin meesleuren kan ook wel worden weggezet als grensoverschrijdende gedraging daarmee je zelf een plaatsje verworven in de metafooriche inrichting zoals beschreven door onze taalkunstenaar Willibrord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep! Het was gezellig dat je even langskwam, Thex :)

 

Er staat stoofpotje op het menu vanavond!

Het is note done, om daar voor het diner al mee te willen pleuren, volgens mijn keukentafeletiquette :bag:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie het niet allemaal meer kan volgen; het door Barny genoemde grensoverschriedend gedrag van mijn kant is waarschijnlijk gebaseerd op een note van mij op de pagian van een van mijn eigen caches;

 

 

Barny,
Bijna 10 jaar geleden logde jij, als jonge cacher met een gespierd lichaam, een heldere geest en een enorm uithoudingsvermogen, mijn cache Birds.
Je sloot je log af met de zin: “De tijd en afstand wasdoor onze fouten wel veel meer dan gedacht maar elke minuut was het waard”
Inmiddels ben je verworden tot een prehistorische mastodont, die niet meer achter het stuur van je gele bussie vandaan kunt komen.
Cachen doe je al lang niet meer, loggen des te vaker.
Zo ook mijn nieuwe cache SOS, geen overleg met anderen vooraf, geen whatsapp groep, geen communicatie, geen lange wandeling, geen fraaie waypoints.
Alleen het lichten van het koekblik op het eindpunt.
Puntje erbij!
Maar ach, jij bent Barny, en het is je vergeven.
Je geeft in ieder geval toe dat je de kluit belazert; sterker nog, iedereen is een #onhandig persoon en jij bent de enige die het spelletje speelt zoals het hoort.
Helaas vinden anderen het inmiddels nodig om je te imiteren.
SOS caches worden gelogd zonder dat de andere twee uit de serie gevonden worden.
Wij als makers van de SOS caches vinden dat diep triest.
Daar hebben we alle werk niet voor verzet en alle waypoints bedacht.
Als je zo nodig een puntje wilt scoren, blijf dan bij deze drie caches uit de buurt, ga potjes rapen op de hei, ga voortuincaches en carpoolcaches doen.
Heb je wel zin in een heel ander soort cache en de daarbij behorende fikse wandeling, dan ben je van harte welkom op een van de drie SOS routes.
Antarctica
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach nee Ant, helemaal niet, eerlijk gezecht was ik die note op je cachepagina alweer vergeten, als ik dat verhaaltje echt serieus hed genomen had ik wel een klacht ingediend bij een van de revieuwers en het dan laten verwijderen

ik heb het over wat je hier op het forum regelmatig blaat dat is al ruim voldoende voor die conclusie ;)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er worden hier weer heel veel oude koeien uit de sloot gehaald.... Zo oud, dat ze te taai zijn om op te eten.... En voor de meesten van ons uit een periode, dat Barny 70 Kg woog, zijn gele busje nog gebouwd moest worden en dat Beatrix nog de moeder des vaderlands was en er niet aan dacht om op te stappen.... En nu hebben we een nieuwe Koning (en een hele mooi en lieve Koningin!!) (leve de Koning en Koningin :-) ) en ook nog eens een (vrij) nieuwe geocacher, die bereid is ons een lekker maal voor te zetten, en nou komt plotseling uit totaal onverwachte hoek dat bedorven vlees van die inmiddels in de sloot verteerde koe boven tafel.... Op dit forum? Never a dull moment.... er is altijd wel een surprise....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...