Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

 

Hoe is jullie Frans eigenlijk?

Ik ben benieuwd waar dit draadje heen gaat. Na deze vraag van Diederikus vermoed ik een addertje onder het 'foie gras'.

 

Ach neuh, ik vroeg me alleen af of er al eens iemand goed naar het menu gekeken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat is de ouderwetse gedachte Dagwacht.

 

Bij ons in de instelling werken we sinds kort niet meer met DSM IV maar met een soort gedragsysteem. Welk gedrag laat een kind zien, en wat zijn passende behandelmethoden bij dit gedrag. En of je nu een autist bent, of een hechtingsstoornis hebt. Je gedrag bepaald hoe wij als groepsleiders (en ook als psychiater) jou zullen benaderen.

 

 

Overigens wil ik effe benadrukken dat bovenstaande over "vlindertje" natuurlijk metaforisch over Vlindertje gaat. het gaat om cachers die hun eigen regels op hun eigen caches nastreven. Vlindertje is zo eerlijk en open dat hij hier gewoon aangeeft zich niet aan geldende normen te willen voldoen.

 

maar tijdens mijn afgelopen 3 nachtdiensten heb ik ruim 3300 logs gelezen van een of andere mystery cache. Puur ter lering ende vermaack. Daar ging het in reviewers note's, achieved note's en dat soort posts ook vaak over eigen regels. Dus waar vlindertje staat kun je gerust een willekeurige andere naam lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Hoe is jullie Frans eigenlijk?

Ik ben benieuwd waar dit draadje heen gaat. Na deze vraag van Diederikus vermoed ik een addertje onder het 'foie gras'.

 

Ach neuh, ik vroeg me alleen af of er al eens iemand goed naar het menu gekeken heeft.

 

 

Ja hoor en ik vind het een prachtige culinaire en vooral literaire weergave :)

Ik zal echter niet om de receptuur vragen, want ik schat in dat de gerechten voor mij soms wat deprimerend zijn in het bereiden.

Ik ben zelf meer van de kookkunst-categorie 'prettig ontdooid'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dagwacht

 

Het gaat niet om hoe afwijkend het gedrag is, het gaat erom in hoezeer jezelf als jeugdige, of jouw omgeving belemmerd wordt door dit gedrag. Vaak wordt het gedrag an sich niet aangepakt. maar juist de beweegredenen om tot dit gedrag te komen. In hoeverre het gedrag stand houdt is niet zo relevant. Vaak is gedrag een reactie op acties of prikkels van anderen.

 

Dat is precies wat Diederikus ook benoemd in deze thread. Zonder frustratie geen regels. Zonder oorzaken, geen gedrag is dan kort door de bocht de metafoor naar de jeugdpsychiatrie.

 

Om dat weer naar de oorspronkelijke opmerkingen te metaforeren: Het gaat er niet om dat je logs van een ander verwijderd. Er zijn instanties die daar wat aan kunnen doen. In het verleden zijn complete mystery's gearchiveerd vanwege dit vergrijp. Het gaat erom dat je inziet wat jou als persoon ertoe breng om deze logs te verwijderen.

 

En dat je dan inziet dat je dit doet omdat dit jezelf iets oplevert. Dus je doet het dan niet voor anderen, maar voor jezelf. Zodra je weet waarom je dit zo belangrijk vind voor jezelf, kun je misschien ook andere oplossingen vinden om met deze frustraties om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even hierop door.

 

neem jullie "nee tegen TFTC" actie van afgelopen jaar. creatief initiatief. Maar levert het iets op? Loggers die het liefst uit de muur eten, die eten heus wel eens een keer meer culinair. Maar gezien de hoeveelheden die ze eten komt er vaak slechts een boer als bedankje uit.

 

Je doet dat vooral voor jezelf. Zodat je zelf het gevoel hebt er iets aan gedaan te hebben.

 

Zo was hier pas een vraag van Wuppie over hints over caches van anderen. Dit ging over een cache van mij. Ik heb gemeld dat ik liever niet zou hebben dat er zomaar hints rondgestrooid werden.

 

Vervolgens ging ik afgelopen zaterdag onze Koen naar het sporten brengen en zie ik al een tijdje wat cachers bij de cache zoeken. Ik er naar toe. Haast, want zoonlief moet naar sporten, dus niet voorgesteld. Nog een extra hint gegeven en hoppa weer door.

Later zag ik dat die cachers onder andere degenen waren die de hint gevraagd hebben. Is dat belangrijk? Nee. Want elke cacher verdient het om de cache te vinden. En als ik kan helpen doe ik dat. Maar wel voor mezelf, op mijn manier. Zo ben ik ook zelf het levende bewijs van mijn stelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan (bijna) iedereen die heeft bijgedragen aan deze discussie, maar vooral aan onze keukentafelpsycholoog: stuur eens een mailtje naar Groundspeak om te achterhalen hoe zij geocaching en hun rol daarin zien. Vraag ook waarom er richtlijnen zijn (het antwoord zal je verbazen), hoe je die moet interpreteren en in hoeverre er sprake is van bindende regels. Je krijgt op elke vraag antwoord. Heb ik destijds ook gedaan en de correspondentie loopt nog steeds. Besef wel dat je enkele illusies armer wordt en daarom zullen er ook wel geen mailtjes worden gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, ik zit dus echt aan de keukentafel! Zit jij stiekem achter mijn rug door het raam naar binnen te kijken?

 

Ik heb geen behoefte om mailtjes te sturen.. Geen frustraties. En zoals je zag in de post van Diederikus, Geen frustratie, geen regels. Mij is alles duidelijk. Ik snap de richtlijnen en heb daar werkelijk geen enkele vraag over.

 

TFTC is voor mij een bevestiging dat iemand mijn cache gevonden heeft. En naar al het andere kan ik slechts gissen.

 

Dus logt hij zo kort omdat:

 

1. zijn vrouw op bevallen ligt en hij toch snel zijn lijstje af wil werken omdat hij bang is anders dit te vergeten.

2. Hij 144 multi's en mystery's en enkele vergeten tradis heeft gelogd, en in batch logt...

3. hij pools is, en de taal niet machtig is.

4. hij onzeker is? en bang is dat zijn log als stompzinnig gezien wordt.

5. hij lui is

6. het kan

7. het hem geen enkele snars interesseert wat de CO van een log vind, als hij zelf maar plezier aan de cache gehad heeft.

8. er door vrouwlief voorwaarden gesteld zijn aan de tijd die hij aan het cachen mag besteden.

9. enz enz enz.

 

 

Oordeel dus niet over anderen, maar kijk vooral naar jezelf. Dus als we dan even concreet naar jouw geval kijken. Waarom voelde jij de behoefte om GS te benaderen. Welke fustratie lag daaraan ten grondslag. En welke rol had jij daar zelf in. Waarom had jij behoefte aan richtlijnen en bindende regels.

 

Besef dat je je geluk niet vind bij GS, maar dat je die in jezelf vind. Dan wordt je ook geen illusies armer, maar versterk je je eigen ik!

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar vooral aan onze keukentafelpsycholoog:

 

Ik neem voor het gemak nogmaals aan dat je mij hiermee bedoeld. Hoewel dit puur interpretatie is. Het kan op iedereen slaan die hier iets in dit topic gezegd heeft.

 

Ten eerste wil ik je bedanken voor de waardering die hieruit spreekt. je ziet mijn interpretaties dus als "van universitair niveau". Dat vind ik wel een groot compliment. Zoals gezegd ben ik groepsleider en heb ik dus slechts HBO niveau,

 

Als ik dan bij mezelf kijk welk gevoel dit geeft, voel ik echt waardering. Die heb ik in bovenstaande post vergeten te benoemen. Daar ging het vooral over inhoud. Dat is vaak ook gemakkelijker. Door over inhoud te praten, of over de vorm van zaken kun je gemakkelijk je gevoelens opzij schuiven.

 

Want als ieder ander weet ik dat het eng is naar jezelf te kijken. Naar het waarom van eigen gedrag. Veel gemakkelijker is het om zaken buiten jezelf te leggen. Niet "waarom doe ik dit?" maar "waarom doen anderen dingen zodat ik dit wel moet doen"

 

Zodra je dingen juist bij anderen gaat zoeken ("stuur eens een mail naar GS") en het niet bij jezelf kunt zoeken geef je blijk van angst voor je eigen ik. Je duikt dan in de slachtofferol. "Anderen zorgen door hun opmerkingen voor mijn gedrag."

 

Voor jou voelt het dan goed om mij "keukentafelpsycholoog" te noemen. Jij denkt daarmee een diskwalificatie te kunnen geven. Dat is vanuit de slachtofferol gezien. Door mij de diskwalificeren probeer je jezelf weer buiten het plaatje te houden. Helaas ben ik vrij gecharmeerd van deze kwalificatie. Als ik hem morgen boven mijn profielfoto had staan zou ik kei trots bij ons door het dorp lopen op koninginnedag. Niet dat de andere mensen er iets aan hebben. Maar omdat ik het zelf zo geweldig vindt. Een universitaire studie!

 

Ik zit niet zo in die slachtofferrol. Ik kijk wat ik kan veranderen aan mezelf of mijn caches om te zorgen dat ik de voldoening krijg. Jij hebt daar eisen voor je loggers voor nodig. Ik haal die voldoening gelukkig uit andere zaken. Dat is vanuit zelfbewustzijn. Mooi man!

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Landgenoten, leden der statistieken: Wij, Odlaniger, kunnen het niet meer volgen. Alle culinaire hoogstandjes worden in dezelfde pan gegooid, het lijkt wel stamppot klapstuk. Vanavond heb ik wederom ondervonden wat relativieit betekent. Een gedeelte van de afscheidsrede van Beatrix gezien, zij was ontroerd. Het heeft mij behaagd haar te onderscheiden. En ik zie een foto van Marc Rutte met een Feyenoordsjaal, leuke vent. Zorg maar dat Feyenoord kampioen wordt i.p.v. te koffieleuten met Diederik (niet Diederikus dus). En ik zie De Grote Willem Quiz. Slechts vier vragen weet ik goed te beantwoorden.

 

Ik ben nederig en aanvaard dat ook ik een afstammeling ben van Willem van Oranje, ook ik een simpele voetbalfan ben en ook ik geen quiz weet te winnen.

 

Mensen zijn mensen, koninginnen willen ook mens zijn, voetballiefhebbers zijn soms ook mens en quizpresentatoren heten meestal Linda de Mol.

 

Wilbertoord, keukentafelpsycholoog zijn er in gradaties. Kreupelhout, vurenhout, eiken. Wilbertoord, van mij mag je blijven beuken. :thumbsup:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach neuh, ik vroeg me alleen af of er al eens iemand goed naar het menu gekeken heeft.

 

Diederikus,

als ik jouw menu lees gaat het mijn voorstellingsvermogen te boven. Daarom is het ook moeilijk om te kunnen beoordelen hoe fantastisch het zou zijn om aan de dis te mogen aanschuiven.

Net zo goed trouwens kunnen veel mensen die wel een vorkje meepikken zich niet voorstellen hoeveel moeite het heeft gekost om het maal te bereiden.

 

Neem je de moeite om je in de gedachtengang en de passie van de kok te verplaatsen of schuif je het gewoon naar binnen?

Sinds ik zelf met veel passie kook kijk ik ook heel anders aan tegen de prestatie die een andere kok levert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

 

Hoe is jullie Frans eigenlijk?

Ik ben benieuwd waar dit draadje heen gaat. Na deze vraag van Diederikus vermoed ik een addertje onder het 'foie gras'.

Ach neuh, ik vroeg me alleen af of er al eens iemand goed naar het menu gekeken heeft.

Nou, wat mij wel opviel was dat alle gangen zo'n beetje drijven in de alcohol. Een en ander dus misschien maar niet te serieus nemen? ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen dank, @Wilbertoord. Knap hoe ook jij je analyses weet te verpakken in één grote metafoor, die staat voor het begrip frustratie. Ik zie je inderdaad zitten aan je keukentafel, starend naar het scherm van je laptop, terwijl jij je afvraagt waar je moet beginnen. Bij jezelf natuurlijk, waar anders? Graven in je eigen persoonlijkheid en wat je aantreft projecteren op een ander. Dat levert wel een aantal postjes op waarin IK helaas niets van mezelf herken. Dat is jammer, want ik wil mezelf graag beter leren kennen en alle hulp is welkom, zeker die van een professionele menswetenschapper.

 

Natuurlijk bedoel je het grappig. Je kunt in jouw werkkring vast terugvallen op een psycholoog. Leg 'mijn geval' en jouw analyse voor aan een deskundige en laat hem of haar ook eens lachen. Kies wel de juiste deskundige (dus niet je baas!), want de kans op promotie wordt een stuk kleiner. De aanduiding 'keukentafelpsycholoog' was in eerste instantie vooral metaforisch bedoeld om aan te sluiten op de culinaire insteek van dit draadje. Nu besef ik dat ik jou daarmee tot op het bot heb beledigd. Sorry. En na jouw heftige chaotische reacties zie ik de kwalificatie ook niet langer als metafoor. Maar nu ik toch voor analyse op jouw keukentafel lig wil ik best toelichten waarom ik destijds Groundspeak heb benaderd. Dat heb ik al vaker uitgelegd, dus ik citeer even mezelf.

 

"Vanaf 2004 heb ik mij nadrukkelijk verzet tegen de verloedering van het mooie spel geocaching. Streven naar kwaliteit was de inzet van de reviewer-verkiezingen van 2005, die werden gewonnen door Kruimeldief. Ik eindigde als tweede, maar werd door Remco, mede-oprichter van deze site, toch uitgenodigd om samen met Kruimeldief te gaan reviewen. Daarop heb ik contact opgenomen met Groundspeak om te informeren of ik als reviewer het strooigoed mocht afkeuren. Groundspeak liet weten dat het mijn opvattingen inzake kwaliteit volledig deelt, maar dat het als commercieel bedrijf slechts is geïnteresseerd in een gevulde database."

 

Zie voor de volledige tekst postje #122 van het draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20590&hl=

Maar pas op! Het zijn meer dan 140 lettertekens en bij alles van meer dan 140 tekens ga jij zoeken naar steekwoorden. En dat zijn er veel, dus je hoofd gaat vast tollen. Probeer de tekst weer te lezen als een reeks Twitterberichten en hou vol. Lezen leidt tot begrip en oordelen begint met begrijpen. Dat is een tegeltjeswijsheid voor de verzameling op jouw open keukendeuren. En vergeet vooral niet flink wat korrels zout te strooien op de keukentafel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus:


Zullen we de tuindeuren open zetten en de ramen opengooien? Het is ontzettend benauwd hier!

 

Oók wil ik mijn hulp aanbieden voor werkzaamheden aan de keukentafel. Ik ben goed in snijden, hakken, mixen, fileren en zo nog het één-en-ander!

 


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...