Spring naar bijdragen

Chez Diederikus ***


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vermoedelijk ergens tussen 11 en 18 ... maar dan wel alleen als het bos op zich de moeite waard zou zijn, en in de buurt!

 

Enigszins vergelijkbaar: ooit zat er een logrolletje in de monumentale (oudste) linde van Nederland, bij Boxmeer. Je zou je doodschamen voor de behandeling die zo'n eerbiedwaardige boom van cachers kreeg, alleen maar om de naam op het rolletje te kunnen zetten. Die boom wilde ik eigenlijk toch wel eens zien, en daar ben ik naartoe gegaan toen op de cachepagina de mededeling verscheen dat het kokertje verdwenen was, en dat je kon loggen met een foto van jezelf bij de boom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Regenboog2; nummer 1 t/m 3 staan ook in het boekje.

Sterker nog, de bevriende cacher waar ik de munitiekist van had gekregen, claimt de FTF, de invalide buurman een STF en de onbekende cacher waar ik gezellig mee gekletst heb aan de voet van de boom, heeft TTF.

Antarctica

bewerkt door antarctica
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Regenboog2; nummer 1 t/m 3 staan ook in het boekje.

Sterker nog, de bevriende cacher waar ik de munitiekist van had gekregen, claimt de FTF, de invalide buurman een STF en de onbekende cacher waar ik gezellig mee gekletst heb aan de voet van de boom, heeft TTF.

Antarctica

Oké, misgegokt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg nog een paar logjes van cachers die de kist wel hadden zien hangen, maar het te hoog vonden en loggen met een "gezien, daarom een found".

Overigens heb ik mijn eigen cache ook nog snel even gelogd voordat hij het archief in gaat.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel logjes staan er inmiddels op mijn cachepagina?

En welke log is van jou?

 

Als ik goed geteld heb staan er 20 logjes op de cachepagina. De mijne zal er niet bij staan omdat ik laatst een verzoek aan de programmeur van GAPP heb gedaan voor de mogelijkheid om caches blijvend te kunnen negeren. Hij heeft die wens supersnel gehonoreerd en nu kan ik alle caches, waar ik de co er van verdenk dat hij mij de hoofdrol wil laten spelen in een practical joke ten mijne koste, negeren. Sinsdien wordt ik nooit meer geconfronteerd met co's die mij de boom in of door een rioolpijp willen jagen.

 

Het probleem dat je hier beschrijft is het probleem van diegenen die van geocaching een al of niet goedmoedige competitie willen maken. Voor competitie is een wedstrijdregelement noodzakelijk. Een wedstrijdregelement heeft tot doel valsspelen te voorkomen. Tot nu toe heeft nog geen vertegenwoordiger van de competitiekant zich gemengd in de discussie. (Niet zo verwonderlijk op een forum waar een atmosfeer hangt alsof je hoofd ieder moment kan worden afgebeten.)

 

Voor de pure recreanten is er in jouw voorbeeld geen enkel probleem. Voor hen zijn puntjes niet relevant. Voor recreanten is het alleen van belang de huidige en toekomstige overlast te voorkomen:

  • De huidige overlast door het wedstrijdgewoel.
  • De eventuele toekomstige overlast door regelgeving.

 

Dit draadje is een uitnodiging om eens creatief na te denken hoe we deze overlast kunnen voorkomen in plaats van alleen maar een woedende vuist op te heffen en te roepen tegen windmolens.

 

dyn008_original_800_600_pjpeg__67e0c3722

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt natuurlijk ook gaan kijken naar de overeenkomsten die we (lijken te) hebben in datgene wat we belangrijk vinden bij het geocachen.

Daarin vond ik dit draadje destijds een goede poging.

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17068&hl=basiswaarden&page=1

 

Formuleer een aantal basiswaarden en draag dat ook uit.

In het veld, denk ik dan, want ik schat dat nog geen 10% van de geocachers op de verschillende fora leest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

  • De huidige overlast door het wedstrijdgewoel.
  • De eventuele toekomstige overlast door regelgeving.

 

 

Er komt geen regelgeving bij gebrek aan een regelgevende instantie. Jij ziet Groundspeak nog steeds als de grote organisator en controleur van het spel geocaching, maar zo ziet Groundspeak zichzelf niet. Ze hebben het spel ook maar bij toeval ontdekt en willen het niet reguleren, maar er slechts aan verdienen. Een andere intentie hebben ze als webshop nooit gehad. Daarom laten ze alles vrij. Marktwerking. Iedereen mag doen en laten of verzinnen wat hij of zij wil.

 

Het interesseert Groundspeak werkelijk geen lor of iemand een avontuurlijke cachetocht in de Ardennen maakt of staat te clownen met een kokertje op een carpoolplaats, zolang hij of zij maar een petje met het logo draagt. Wordt het een gewoonte om tijdens het loggen genotzalig in je broek te plassen, dan gaat Groundspeak incontinentieluiers verkopen in de kleuren goud, zilver en brons. Ook verkrijgbaar in wit en voorzien van een trackingcode, zodat je de inco na gebruik door kunt geven en later kunt 'discoveren' tijdens events.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

  • De huidige overlast door het wedstrijdgewoel.
  • De eventuele toekomstige overlast door regelgeving.

 

 

Er komt geen regelgeving bij gebrek aan een regelgevende instantie. Jij ziet Groundspeak nog steeds als de grote organisator en controleur van het spel geocaching, maar zo ziet Groundspeak zichzelf niet. Ze hebben het spel ook maar bij toeval ontdekt en willen het niet reguleren, maar er slechts aan verdienen. Een andere intentie hebben ze als webshop nooit gehad. Daarom laten ze alles vrij. Marktwerking. Iedereen mag doen en laten of verzinnen wat hij of zij wil.

 

Het interesseert Groundspeak werkelijk geen lor of iemand een avontuurlijke cachetocht in de Ardennen maakt of staat te clownen met een kokertje op een carpoolplaats, zolang hij of zij maar een petje met het logo draagt. Wordt het een gewoonte om tijdens het loggen genotzalig in je broek te plassen, dan gaat Groundspeak incontinentieluiers verkopen in de kleuren goud, zilver en brons. Ook verkrijgbaar in wit en voorzien van een trackingcode, zodat je de inco na gebruik door kunt geven en later kunt 'discoveren' tijdens events.

 

Groundspeak volgt de markt alleen maar en is dus geen punt in mijn overwegingen. Het is daarmee dus ook nadrukkelijk geen medestander.

Ik ben inderdaad niet para-abnormaal begaafd en ik kan dus niet in de toekomst kijken. Uit het postje van Antarctica over de T5-cache en de reacties daarop spreekt een frustratie die een direct gevolg is van de afwezigheid van regels. Als die frustatie blijft aanhouden (en dat blijft zo) dan is vroeger of later de roep om regelgeving het gevolg. Hopelijk ligt dat moment nog héél ver in de toekomst. Als we met wat simpele handgrepen die frustratie nu al kunnen wegnemen, dan komt dat moment misschien wel nooit. Maar misschien is dat wel ijdele hoop. Geen idee. Daarom heet dit ook een discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben ik pas ook mijn eigen restaurant gestart.

 

Het "Rupsje Nooitgenoeg" restaurant.

 

Je kunt er vanalles krijgen. Uitgebreide gerechten waarvoor onze kok weken pannen op het vuur laat pruttelen. Maar voor de liefhebber zijn er ook gewoon frikadellen te krijgen.

 

Nu kwamen er pas wat donker getinte mensen mijn restaurant binnen.

 

1 bestelde een culinair hoogstandje. De ander een frikadel.

 

Ze rekenden netjes af, tekenden het gastenboek en vertrokken. Maar helaas zag ik dat ze in 1 of ander afrikaans taaltje in 4 letters hun bedankje hebben gekalkt in het gastenboek. Tsja, daar ben ik niet van gediend. Dus de pagina uit het gastenboek gescheurd.

Ik heb daarna een bordje aan de deur gehangen dat alleen de personen welkom zijn die zich van correct Nederlands bedienen en de tijd en moeite nemen om niet alleen te eten, af te rekenen, maar ook om uitgebreid in literaire hoogstaande woorden hun culinaire ervaring neer te pennen. En al hebben ze alleen een frikadel gehad. Dan nog verwacht ik dat.

 

Anders gooi ik binnenkort gewoon mijn restaurant dicht.(ik kreeg overigens een brief van bureau gelijke behandeling of ze konden reserveren. kent iemand die personen?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat is nog eens een teleurstelling,

 

"restaurant Rupsje Nooitgegoeg" is per direct gesloten op last van de burgemeester. Het blijkt dat er mensen geklaagd hebben over het feit dat ik de wet overtreed. Nou nou nou, Waar halen ze het lef vandaan. Ik heb mijn cursus sociale hygiene op zak. Ik heb precariorechten betaald, ik heb nog wel 20 andere vergunningen moeten aanvragen om aan alle wetten en regels te voldoen. En nu hang ik een briefje op de deur dat ik wens dat er aan mijn regels voldaan wordt. En dan krijg je dit.

 

De wet, die maak ik toch zelf. Het is mijn restaurant! Ik bepaal. Wat nou wet, Mijn wil is wet!

 

Wacht maar af. Dit rupsje krijgt nog een vervolg. Binnenkort opent restaurant "De Vlinder" Daar gelden alleen mijn eigen wetten.

 

 

Als ik dit metaforisch omzet naar het geocachen lijkt het erop dat wanneer je je conformeert aan de richtlijnen van groundspeak, en dus een cache plaatst. Je je dus ook aan die richtlijnen dient te houden. Dat betekent dat je geen extra logvoorwaarden mag stellen. En dat je dus geen logs mag verwijderen omdat jij zelf die voorwaarden bedenkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...