Z3nuw& Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 ... cachellenge .... Al dan niet bedoelde typo En ook hier is het maar net hoe mensen er mee om gaan. Hier in de de buurt ook bijvoorbeeld. Moet je een uitkijktoren beklimmen. Wat zie je dan, logjes van mensen die hem ooit eens beklommen hebben! Volgens mij kun je een uitdaging pas doen nadat hij is geplaatst en dan is het de bedoeling dat je hem ook echt gaat doen. Er wordt immers ook gesproken over het accepteren van de uitdaging. Maar ach... wat maakt het dan uit dat we het ooit hebben gedaan, dan loggen we toch gewoon? Ik vind dat vreemd, je krijg toch ook geen elfstedenkruisje omdat je hem de vorige keer hebt uitgereden, je gaat toch ook niet dit jaar niet op vakantie maar zegt van wel en laat dan aan iedereen de foto's van vorig jaar zien? Dit is maar één voorbeeld, maar erg typerend hoe men er mee om wenst te gaan. Het moet allemaal makkelijk zijn en vanuit de luiestoel moeten kunnen. Wat is in deze voorbeelden het verschil met geocachen? Het 'hoe mensen er mee om gaan' geldt daar ook. Nieuw kokertje neerleggen omdat de echte cache niet gevonden kan worden, founds loggen op gearchiveerde caches. Mensen houden zichzelf daar toch ook al voor de gek?
Twentse Mug Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 Als je challenges niks aan vindt dan doe je er toch gewoon niet aan mee?
Triskelle Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 Wat is in deze voorbeelden het verschil met geocachen? Het 'hoe mensen er mee om gaan' geldt daar ook. Nieuw kokertje neerleggen omdat de echte cache niet gevonden kan worden, founds loggen op gearchiveerde caches. Mensen houden zichzelf daar toch ook al voor de gek? Het grote verschil is dat een challenge geen eigenaar heeft en een geocache wel. Die eigenaar kan fake-logs verwijderen om te voorkomen dat mensen niet alleen zichzelf, maar de hele gemeenschap voor het lapje houden. Of cache-eigenaren voldoende gebruik maken van dat recht en of dat recht wellicht een plicht moet worden is weer een andere discussie.
De broekies Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 En ook hier is het maar net hoe mensen er mee om gaan. Dit is maar één voorbeeld, Klopt. En je hoeft er ook helemaal niet mee om te gaan en dan bedoel ik dat je het links kunt laten liggen als je het niets vindt. Maar dat blijkt voor velen toch erg moeilijk te zijn. Het moet allemaal makkelijk zijn en vanuit de luiestoel moeten kunnen. Kijk, het is maar hoe je er mee om wilt gaan? Jij maakt je blijkbaar druk om wat een ander ermee doet. Is dat niet juist de oorzaak van al deze gehakketak? Als een ander de challenges vanuit, zoals jij het zegt, luie stoel wil doen, dan is dat toch zijn of haar plezier? Jij hebt niets met challenges, prima. Maar dan toch commentaar leveren op hoe anderen het spelletje spelen. Overigens is dat al heel lang gaande hoor. Er zijn heel wat mensen die zeggen dat ze de GPS al aan de wilgen hebben gehangen, maar continu op het forum terugkomen om te vertellen dat het verkeerd gespeeld wordt of de verkeerde kant op gaat. Voor al die tegenstanders: laat die challenges toch rusten, laat het voor wat het is. Je kunt nog steeds geocachen zoals je gewend bent. Er is dan niets voor jou veranderd. En laat de mensen die er wel plezier aan beleven nu in hun waarde. (Dus geen opmerking van: luie stoel, want dat heeft een negatieve lading). Er is iets bijgekomen en niets verwijderd. Dus nogmaals: Er is niets veranderd. - Robert 1
VanDeVelden Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 Voor al die tegenstanders: laat die challenges toch rusten, laat het voor wat het is. Je kunt nog steeds geocachen zoals je gewend bent. Er is dan niets voor jou veranderd. En laat de mensen die er wel plezier aan beleven nu in hun waarde. (Dus geen opmerking van: luie stoel, want dat heeft een negatieve lading). Er is iets bijgekomen en niets verwijderd. Dus nogmaals: Er is niets veranderd. Helemaal mee eens!
De Wijngemachtigde Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 ...Er is iets bijgekomen en niets verwijderd. Dus nogmaals: Er is niets veranderd. Ik ben het in zoverre met je eens dat er niet veel veranderd is nu ik er niet meer met zoveel nadruk op werd gewezen dat ik 0 (nul) challenges had completed. Zonder in al teveel detail in te gaan op de waarde van de puntjes (waar ik wel degelijk waarde aan hecht; maar anderen niet), vond ik dat een verschraling van de totale "find count". Als ik naar mijn eigen profiel keek stond er pontificaal dat ik nog helemaal geen challenges had completed. Ik wil(de) geen flauwekul challenges completen, maar die dikke 0 (nul) bleef mij maar aanstaren. Nu de completed challenges apart van de geocache founds worden gerekend en het profiel wat dat aangaat ook opgeschoond is, vind ik het allemaal best, en is er in mijn ogen weinig veranderd.
De broekies Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 Zonder in al teveel detail in te gaan op de waarde van de puntjes (waar ik wel degelijk waarde aan hecht; maar anderen niet), vond ik dat een verschraling van de totale "find count". Tof dat jij er vooruit komt. Want ik hoor hier vaak alleen maar zeggen: geocachen gaat niet om de puntjes, terwijl de challenges geen invloed op de puntjes mogen hebben. Dit bevestigde mijn vermoeden al dat het wel om de puntjes gaat en dat mensen vinden dat hierdoor hun eigen puntjes minder waard worden (als anderen zo makkelijk puntjes kunnen scoren). In het algemeen (dus niet naar jou toe): En in die lijn snap ik ook het verzet tegen de oppikkers. Want ik zeg altijd: doe ze dan niet. Maar ik denk dat ook hier het gaat om het feit dat anderen zo makkelijk puntjes kunnen scoren en hierdoor jouw eigen puntjes in waarde dalen. En om toch weer mee te doen en de status van echte geocacher te krijgen, moet men die oppikkers ook doen. En natuurlijk ophef over mensen die loggen (puntje scoren op internet) terwijl ze de cache niet gelogd hebben in het veld. ook hier denk ik dan: wie houden ze voor de gek, maar ze doen maar. Maar waarschijnlijk ook hier dezelfde motivatie van het verzet. Dit geldt vast niet voor alle mensen die tegen challenges, oppikkers zijn etc. Maar ik denk dat een grote groep hier wel aan voldoet.
Team Aragorn Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 En ook hier is het maar net hoe mensen er mee om gaan. Dit is maar één voorbeeld, Klopt. En je hoeft er ook helemaal niet mee om te gaan en dan bedoel ik dat je het links kunt laten liggen als je het niets vindt. Maar dat blijkt voor velen toch erg moeilijk te zijn. Het moet allemaal makkelijk zijn en vanuit de luiestoel moeten kunnen. Kijk, het is maar hoe je er mee om wilt gaan? Jij maakt je blijkbaar druk om wat een ander ermee doet. Is dat niet juist de oorzaak van al deze gehakketak? Als een ander de challenges vanuit, zoals jij het zegt, luie stoel wil doen, dan is dat toch zijn of haar plezier? Jij hebt niets met challenges, prima. Maar dan toch commentaar leveren op hoe anderen het spelletje spelen. Overigens is dat al heel lang gaande hoor. Er zijn heel wat mensen die zeggen dat ze de GPS al aan de wilgen hebben gehangen, maar continu op het forum terugkomen om te vertellen dat het verkeerd gespeeld wordt of de verkeerde kant op gaat. Voor al die tegenstanders: laat die challenges toch rusten, laat het voor wat het is. Je kunt nog steeds geocachen zoals je gewend bent. Er is dan niets voor jou veranderd. En laat de mensen die er wel plezier aan beleven nu in hun waarde. (Dus geen opmerking van: luie stoel, want dat heeft een negatieve lading). Er is iets bijgekomen en niets verwijderd. Dus nogmaals: Er is niets veranderd. - Robert Begrijp ik het goed en erger je je aan mensen die niet of nauwelijks meer cachen maar wel mekkeren (vrij vertaald ...). Ook daarvoor zou moeten gelden, voor elk wat wils. Da's toch het nieuwe motto van geocaching? Als je je aan posts ergert lees je ze toch niet ... En zoals ik in mijn vorige post heb gezegd: voor degenen die in het verleden in hun eigen regio bijna alle multi's hebben gedaan, is er de laatste tijd bar weinig interessants bij gekomen in sommige delen van Nederland. Tja, en dat ergert mij. Vooral als er een antwoord komt van: "zoek dan een andere hobby", in plaats van "tja, als je het zo bekijkt is het aanbod in de loop van de tijd wel erg veranderd".
Goedweerloper Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 ... cachellenge .... Al dan niet bedoelde typo Ik vind "challende" een betere, challenge + ellende. --- Maar zoals het nu is aangepast heb ik er vrede mee. De irritante melding van 0 challenges is weg en het wordt niet meer bij de founds opgeteld. En daardoor is die onzin nu buiten beeld, dus komen we op het punt van: wil je het niet, dan hoeft het ook niet. Ik kan gewoon via de normale kanalen zoals "hide and seek a geocache" en de geocache kaart en pocket queries blijven zoeken naar caches en dat is dan ook het enige wat in beeld komt. Toch netjes van Groundspeak dat ze geluisterd hebben.
Wad-Seekers Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 voor degenen die in het verleden in hun eigen regio bijna alle multi's hebben gedaan, is er de laatste tijd bar weinig interessants bij gekomen in sommige delen van Nederland. Ik haal dit er even uit. Heeft welliswaar weinig met de cachalenges te maken maar het intrigeert me wel. Tijd voor een ander draadje waarin dit positief kan worden uitgewerkt? Want ik lees ook steeds dat de nieuwe caches niets toevoegen aan het bestaande aanbod. Er komen enorm veel caches bij. Het is haast niet meer bij te houden om voor heel NL pocket queries aan te maken. Ik vraag me dan ook af: waar gaat het mis?
Bloodwoosj Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 Als ze het nou ook nog zo konden maken dat bij mij die irritante melding challenges 1 weg is mekker ik ook niet meer . Overigens, om te achterhalen of ik iets leuk vind zal ik het eerst moeten doen, dus het nu een aatal malen gehoorde "dan doe je ze toch niet" kan ik slechts ten dele onderschrijven. Ja, nadat ik erachter kom dat het niks is omdat ik het geprobeerd heb kan ik besluiten het niet (meer) te doen. Deleten is er bij die ene challenge die ik gedaan heb niet bij, inzien ook niet, editen evenmin. Ignore lukt gelukkige wel nog, als ik op de juiste plek in mijn beeldscherm met typex die "1" witmaak.
Cernunnos Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 Begrijp ik het goed en erger je je aan mensen die niet of nauwelijks meer cachen maar wel mekkeren (vrij vertaald ...). Ook daarvoor zou moeten gelden, voor elk wat wils. Da's toch het nieuwe motto van geocaching? Als je je aan posts ergert lees je ze toch niet ... Ik kreeg ook inderdaad de indruk dat dat de onderliggende boodschap was. En inderdaad, heb niet veel gevonden op mijn huidige account en kom door persoonlijke omstandigheden op dit moment niet aan cachen toe. Toch heb ik nog steeds en zeker door mijn tijd bij gc.nl en de functies daarbinnen die ik bekleede, genoeg contacten en hoor ik genoeg om er een mening over te hebben. Of is het alleen maar zo dat als je meer dan tig keer per week zoekt, meer dan zoveel founds hebt recht van spreken hebt, zou kunnen snappen hoe het spelletje werk, wat er niet of wel goed gaat? Kom op zeg... gelukkig is dat op dit forum niet zo. Daarbij komt ook nog dat als ik cache ik over het algemeen er ook een uitzoek die mij ook echt wat lijkt of die voor het doel van dat moment geschikt is. Wat mij betreft moet het maar eens maar afgelopen zijn met steeds de dooddoender dan doe je het toch niet, lees je het niet etc etc. Denk dat iedereen dat nog altijd voor zichzelf mag bepalen en dat die uitspraak vaak alleen wordt gedaan door personen die zich voelen aangesproken en niet meer inhoudelijk weten te reageren. Ik zou dan zeggen, reageer dan niet Als iemand vind dat het spel op welke manier dan ook teniet wordt gedaan moet ie dat hier gewoon kunnen zeggen. Hier geldt niet het recht van die gene met de grootste bek die maar bepalen hoe het spel wel of niet gespeeld moet worden. Dat er terecht over de challenges is geklaagd, en massaal ook, blijkt terecht gezien de aanpassingen van de afgelopen periode. Ik ben dus blij dat men nog durft te zeggen wat men er van vind en dat men niet in een hoekje gaat zitten omdat anderen maar roepen dat je dan maar gewoon wat anders moet gaan doen, het links moet laten liggen. Ik zie het als betrokkenheid bij het spel van iedereen die er iets van vind, ook al verschillen de meningen dan nog wel eens. Dat staat los van het aantal founds, hoe vaak je het spelletje speelt etc.
Tyros Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 (bewerkt) Als ze het nou ook nog zo konden maken dat bij mij die irritante melding challenges 1 weg is mekker ik ook niet meer . Overigens, om te achterhalen of ik iets leuk vind zal ik het eerst moeten doen, dus het nu een aatal malen gehoorde "dan doe je ze toch niet" kan ik slechts ten dele onderschrijven. Ja, nadat ik erachter kom dat het niks is omdat ik het geprobeerd heb kan ik besluiten het niet (meer) te doen. Deleten is er bij die ene challenge die ik gedaan heb niet bij, inzien ook niet, editen evenmin. Ignore lukt gelukkige wel nog, als ik op de juiste plek in mijn beeldscherm met typex die "1" witmaak. Er zit maar 1 ding op: een nieuwe nick aanmaken en vanaf nul herbeginnen :crybaby: 25 augustus 2011 bewerkt door Tyros
Bloodwoosj Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 Da's een goed plan ! Dan zijn er plots weer ontzettend veel nieuwe caches in de buurt die mijn nieuwe alter ego nog nooit gedaan heeft.
silkwood Geplaatst 25 augustus 2011 Geplaatst 25 augustus 2011 Best een goede tip die nieuwe account als je een challenge wilt proberen. Alleen moet je het dan andersom doen en die nieuwe account voor je challenge gebruiken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden