Spring naar bijdragen

Challenges


rhr_nl

Aanbevolen berichten

Zie zojuist dat een soortgelijk voorstel al de status "started" heeft, dus MacDD, je gebeden werden verhoord :yes:

Possibility to delete challenge from our profile if we dislike

302 votes

Status: started · Moun10BikeAdminMoun10Bike (Admin, Geocaching) responded · August 23, 2011:

Aug 23, 2011: This is currently planned to be implemented in a hotfix scheduled for tomorrow. (30483)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jeremy (Admin, Geocaching) responded · August 23, 2011

 

We are working on splitting out cache finds and challenge completion counts. Both will be displayed on the logs unless you have not found a Challenge. In that case the statistics for Challenges won't be shown. This should be done by the end of the week (August 26) (30517)

 

We fundamentally disagree on Challenges. If you don't think you can create challenges that you think will contribute positively to the activity, you aren't required to participate.

 

Challenges are what you make of it. You have the power to create good Challenges to represent what you want it to be, or let others define the activity for you. I'd prefer the former.

 

Challenges are the new virtuals. Worldwide Challenges are the new locationless caches.

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeremy (Admin, Geocaching) commented · August 20, 2011

Our next challenge type will be a discovery challenge, which will be designed to hide the details of the location until it is discovered. Answering a question will be the requirement to log it.

 

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is de reden van het plaatsen van deze twee quotes DanPan?

 

Is het puur ter informatie dat overmorgen de challenges uit de persoonlijk statistieken worden gehaald en dat er een nieuw type aankomt? Nu komen deze quotes een beetje uit de lucht vallen. Waar heb je ze vandaan? En wat vind je er zelf van?

 

Ik zit een beetje met dit regeltje.

Jeremy (Admin, Geocaching) responded · August 23, 2011

If you don't think you can create challenges that you think will contribute positively to the activity, you aren't required to participate.

 

Hoe wil Jeremy dat dan gaan regelen? Moet je als je het challenges submenu in wil gaan, een box aanvinken waarmee je belooft dat je alleen positieve reacties zult leveren? Krijg je misschien straf als je je neutraal tot negatief over challenges uitlaat?

 

Zonder al te stoer te doen, denk ik dat ik zelf wel kan bepalen wat ik vind.

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zilvervloot,

 

De quotes komen van de feedback geocaching site en heb ik hier geplaatst enkel ter informatie.

Hierbij de links: don-t-make-completions-the-same-as-finds (voorlopig pagina 1, 2, 3) en challenge-type-q-a

 

Heb je een vraag over één van deze quotes, stel ik voor dat je Jeremy hierover aanspreekt op de feedback site.

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog... een foto met de Eiffel toren heeft de halve wereld toch al?

 

Yes.

 

Simpel. Ik hoef helemaal niet naar de Eiffel Toren in Parijs. Ik neem een boek met plaatje van de Eiffel Toren, houd 'm schuin achter me en plop, uit de luie stoel....

Hoezoe, ga er op uit om de wereld te verkennen. Ze snappen het echt niet. Jammer, zonde, verspilde moeite en volledig zijn doel misgschoten [:(]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Jeremy.... Ik vind het stoer van hem/ze dat zo zo gauw al durven bijsturen:

 

Started → Completed

 

Cache finds and challenge completion counts are now split out. Both are displayed on the logs unless you have not found a Challenge or found a Geocache. In that case the statistics for Challenges/Geocaches won't be shown. (30517)

Jeremy

Admin, Geocaching

bewerkt door Attila de Hunt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de betiteling eigenwijs voor Jeremy meer op zijn plaats vinden.

 

Add checkbox: "I dont want to play challenges" to my personal profiles

(No Status) → Completed

If you don't participate in Challenges, that number will be absent in your profile or shown in your logs. As your lack of participation results in the challenges statistic being removed from your profile, there is no need to add a checkbox to decline participating in Challenges.

Er is gevraagd om een checkbox, completed (zou je denken) betekent uitgevoerd, maar in dit geval is er gewoon niets gebeurd. Er is geen checkbox gekomen.

Al wie een of meerdere challenges heeft uitgevoerd heeft niks aan deze "actie" en ziet de challenges nog steeds in zijn/haar profiel.

Maar ik snap hem wel. Als ik zie wat volgens veel spelers "completed" bij de uitgevoerde challenges inhoudt, dan kan dat woord op een wel heel erg brede manier geïnterpreteerd worden :blush:

Greetz Bloodwoosj.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om goed te kunnen beoordelen of er leuke en interessante challenges tussen zitten, is er een overzicht en/of kaartje waarop bijvoorbeeld alle challenges in Nederland zichtbaar zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zie wat volgens veel spelers "completed" bij de uitgevoerde challenges inhoudt, dan kan dat woord op een wel heel erg brede manier geïnterpreteerd worden :blush:

 

Tja...je verwacht toch niet, dat .mensen daar ineens anders mee omgaan, dan met caches ook al het geval was?

 

Nog afgezien van het feit, dat een brede interpretatie van het woord "completed" in de hand wordt gewerkt, door de evenzo brede, zo niet bredere interpretatie van het woordt "challenge"

Daar begint volgens mij de verwarring al.

Zoals ik het zie, ligt de grootste "uitdaging" vooralsnog bij de bedenker van een nieuwe challenge. Want zeg nou zelf, wat is er "uitdagend" aan "ik daag je uit om een foto van jezelf te maken met de Euromast op de achtergrond"? Ik bedoel, hoe moeilijk/uitdagend is dat? Je hoeft er alleen maar te zijn en een foto te maken. Spannend hoor.

 

Wat is dan wel een uitdaging? Volgens mij alles, waar een zekere mate van "durf" of "lef" bij komt kijken of wellicht "skills" die ervoor aangeleerd moeten worden. Hoewel dat laatste al twijfelachtig is, omdat voor iemand die die skills al heeft, het natuurlijk geen uitdaging is. (heeft die ook een keer een makkie)

 

Los van bovenstaande, snap ik overigens al die ophef niet..

Groundspeak verzint een nieuw spelletje en de hele wereld staat weer op z'n kop.

 

Wat is er nou mis met een nieuw spelletje? Oh, Oh, Oh.....verloedering van het spel, niks met Geocachen te maken, goedkoop scoren, etc.etc. etc. is wat je alom hoort/leest.

Nou en??

Het is gewoon een ANDER spelletje. Een spelletje waar met uitzondering van die "hardcore geocachers" wel heel veel anderen al veel plezier aan hebben of wellicht nog plezier in gaan krijgen.

Een spelletje wat (uitzonderingen en misbruik daargelaten) er ook toe bijdraagt, dat mensen, al dan niet met gebruikmaking van (nieuwe) media en technologie, lekker naar buiten gaan.

En daar gaat de doelstelling van Groundspeak over. Niet alleen over Geocachen.

Dat de introductie van iets nieuws altijd gepaard gaat met kinderziektes is niet zo vreemd.

Men bedenkt iets, probeert dat in een select gezelschap uit, ziet dat het potentie heeft en introduceert het dan.

Vervolgens stort iedereen zich erop, vallen voor en tegenstanders eroverheen, komt met commentaren (of ideeen) over hoe het wel en hoe het niet zou moeten (zoveel mensen, zoveel wensen, toch..? ) en wordt het spelletje net zolang bijgeschaafd, totdat men er tevreden over is.

Dan zullen er overigens nog steeds voor en tegenstanders zijn, maar he... we hoeven toch zeker niets en we moeten toch zeker niets?

 

Ik heb helemaal niets met Korfbal, maar mijn dochter doet het al jaren en is bloedfanatiek. Hebben wij nu altijd ruzie aan tafel?

 

Heb gewoon respect voor elkaars keuzes. Gun elkaar het plezier in een hobby, en of dat nou caches of challenges zijn....lekker belangrijk. Het gaat om het plezier.

Wie zijn plezier in een hobby verliest, omdat hij een ander het plezier niet gunt in een ander spelletje of het plezier om een spelletje op zijn of haar manier te beleven/beoefenen is in mijn ogen toch tamelijk zielig.

 

Als het een het ander niet schaadt, wat zijn de bezwaren dan? Lighten up! Have fun! en stoor je niet aan iets wat misschien niet helemaal jouw ding is, maar heb plezier in alles wat wel je ding is.

bewerkt door Twin Peaks
  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook hier is het maar net hoe mensen er mee om gaan.

In mijn beleving kun je een cachellenge niet met terugwerkende kracht doen. En dat zie je nu veel gebeuren.

Hier in de de buurt ook bijvoorbeeld. Moet je een uitkijktoren beklimmen. Wat zie je dan, logjes van mensen die hem ooit eens beklommen hebben!

Volgens mij kun je een uitdaging pas doen nadat hij is geplaatst en dan is het de bedoeling dat je hem ook echt gaat doen. Er wordt immers ook gesproken over het accepteren van de uitdaging.

Maar ach... wat maakt het dan uit dat we het ooit hebben gedaan, dan loggen we toch gewoon?

 

Ik vind dat vreemd, je krijg toch ook geen elfstedenkruisje omdat je hem de vorige keer hebt uitgereden, je gaat toch ook niet dit jaar niet op vakantie maar zegt van wel en laat dan aan iedereen de foto's van vorig jaar zien?

 

Dit is maar één voorbeeld, maar erg typerend hoe men er mee om wenst te gaan. Het moet allemaal makkelijk zijn en vanuit de luiestoel moeten kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...