Spring naar bijdragen

Challenges


rhr_nl

Aanbevolen berichten

Wat was ook alweer de reden dat men gestopt is met de oude virtuals?

 

Greetz Bloodwoosj

 

Dat de kwaliteit achteruit gegaan is en dat de eigenaren er niets tegen deden dat de caches gedaan werden als arm-chair caches.

FF het interview luisteren op podcacher.com mischien wordt het dan iets duidelijker.

 

Masterchef.

Al eens gehoord van een retorische vraag?

Kennelijk niet helemaal gelezen wat ik geschreven heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat ik vanochtend ook al op twiter vermelde,

 

Ik vind het raar dat een foto van een watermeter, een hoop zand in zee op 5 kilometer afstand, een gasbel op 5 kilometer diepte, een gemaal, een stuk steen, gewoon en algemeen geaccepteerd word als een found en als men een foto moet maken van een kikker die je moet kussen, iedereen op zijn achterste benen gaat staan,

 

 

Ik vind dat alle twee helemaal niets met geocachen (verbergen iets) te maken heeft, en ben bang met wat voor een verwoestende iddeen nog meer op de proppen komt om het spelletje onderuit te halen

 

maak een aparte site er voor noem het anders, het is namelijk ook wat anders,

maar ze zijn bang dat "het" dan niet gaat lopen omdat alle cachers vastgeroest zitten aan de , jawel de puntjes

zijn er geen puntjes te verdienen dan gaat men z'n eigen niet zo voor gek zetten, kijk maar eens naar alle foto's van aarde cache's zie je daar wel eens mensen op lachten, plezier/lol hebben?

 

Barny

c0741aea-be7a-4d63-a12e-f9caa683a33f.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk maar eens naar alle foto's van aarde cache's zie je daar wel eens mensen op lachten, plezier/lol hebben?

Barny

 

Ja hoor, kan je melden dat wij doorgaans erg veel pret hebben bij earthcaches :thumbup: Waarom niet? In ieder geval niet meer of minder lol dan bij andere caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is er natuurlijk altijd wel, iemand die vind dat hij wel in die buiten categorie valt, maar het verhaaltje niet begrijpt,

 

Dan zou ik het iets versimpelen, Geocachen is een doosje verbergen, de rest is geen geocachen

 

Dat groundspeak, met paniekvoetbal hun (financiële) positie wil veiligstellen en daarmee hun roods, het doosje verbergen, steeds minder belangrijk vinden, stemt mij diep teleur

 

 

Barny

c0741aea-be7a-4d63-a12e-f9caa683a33f.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Barny: Ik snap je verhaal prima. Wat denk jij nou; ik ben niet dom :rolleyes: Maar gebruik dan ajb geen argumenten die nergens op slaan (dat op foto's bij aardecaches mensen minder blij zouden kijken dan op foto's bij caches-met-een-doosje). Als jouw opvatting van geocaching is dat het uitsluitend om verstopte doosjes gaat, tsja, dan begrijp ik best dat je aardecaches/virtuals/challenges niets vind.

 

Mijn opvatting is een andere. Daar ben ik nu ook blij om, want mijn plezier wordt niet vergald door nieuwe initiatieven van GG.com.Begrijp me niet verkeerd; ik weet dat je een aanhanger van de klassieke opvatting bent (geocachen=doosjes zoeken) en dat is natuurlijk prima. Ik heb daar geen oordeel over. Even 'reframen' (verruimen van je opvatting) kan echter helpen over je 'teleurstelling' heen te komen.

 

Begin anders 'ns met een leuke, avontuurlijke virtual: 'Hokjesgeest' bijvoorbeeld :thumbup:

bewerkt door GuitarArnie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich een goede brief, maar wat me wel opvalt is dat er steeds gezegd wordt dat GroundSpeak moet kijken naar wat de gebruikers willen.

'Bring Virtuals Back' staat op de derde plek op de Feedback Site. Kennelijk dus iets wat gebruikers willen.

GroundSpeak heeft dat nu geprobeerd, maar het is mis gegaan. Door hun eigen voorbeeld (Kiss a Frog) wordt niet duidelijk hoe de Challenges bedoeld zijn (daadwerkelijk met je GPSr naar een bijzondere plek gaan en bewijzen dat je daar geweest bent, een bijzondere plek waar om de een of andere reden geen fysieke doos kan liggen).

Ze hoopten geen reviewers nodig te hebben, omdat de gebruikers zelf kunnen stemmen op Challenges en zo de mooie vanzelf boven komen drijven.

Echter, er worden allerlei onzinnige challenges gemaakt. Daar zijn de gebruikers natuurlijk zelf verantwoordelijk voor, maar het was wellicht naief van GroundSpeak om dat niet aan te zien komen.

Kortom, ik denk dat GS wel luistert naar de gebruikers, maar dit niet aan hadden zien komen.

Uitproberen in een kleinere groep (een pilot) was inderdaad beter geweest, maar waarschijnlijk was het dan heel anders verlopen.

 

Hopelijk komt er een goede oplossing voor het hele verhaal en kunnen we er later om lachten (ik heb tenminste al een flink aantal keer moeten lachen om sommige reacties).

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist mijn eerste Challenge uitgevoerd vanuit mijn luie stoel.

Oh ja, moest nog wel even een foto maken dat ik een kikker kus. Daarna uploaden.

 

En is dit het nu? Wat moet ik er mee?

Als dit het 'nieuwe' cachen wordt blijf ik maar lekker ouderwets doosjes etc zoeken.

GeoTeeth :tooth:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens op de site gekeken naar die "challenges". Het heeft niets van doen met het spelletje Geocachen waarbij "geo" volgens mij staat voor ruimtelijke indeling van de aarde. Iets met coordinaten dus. En waarbij "cache" iets te maken had met een verberg- of opbergplaats. Bij ons in de buurt kan je een foto maken van een zelf gekozen plek in een bepaalde plaats. Buiten dat er niets verborgen is hoef je dus ook niet, zoals bij een earth-, webcam- of vitualcache wel het geval was, naar een specifieke locatie. Maargoed. Het heeft niets te maken met een Geocache. Dan verwacht je toch op z'n minst dat het gaat om een challenge ofwel uitdaging. Een foto van een willekeurige locatie in een stad. Google here we come! Wat een uitdaging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben verbaasd over de motivatie van Jeremy van GS voor het introduceren van challenges. In een antwoord op losbarstende kritiek schrijft hij: I'm someone whose goal is to inspire outdoor play.

 

Nou daar begrijp ik dus niets van! Volgens mij bevordert challenges vooral het achter je computer thuis zitten! Om maar een voorbeeld te noemen: zonet gezien dat er ook een challenge is over Ground Zero in New york. En weinig creatief hoe je alleen een foto van Ground Zero moet uploaden. Hoef je zelf nog niet eens op te staan.

Als zo velen die daar in de afgelopen jaren zijn geweest kan ik nu even in mijn foto-archief de juiste prent opzoeken!

 

Voor zoiets hebben de Amerikanen een goede typering: Bullshit!

 

 

 

Ps. een slim bedrijf doet eerst uitgebreid onderzoek onder potentiële clientèle of er behoefte is aan een bepaald nieuw product!

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Kiss a Frog" is niet meer...

 

Challenges uitvoeren vanuit de luie stoel kan niet meer.

 

Jeremy heeft eindelijk ingezien dat het huidge concept van Challenges niks meer te maken heeft met geocaching en dat hij het concept zal moeten bijsturen, richting virtuals...

 

After release we could see a lot of confusion around what is a valid challenge, so we'll be addressing this early in the activity and encouraging the community to help us guide the activity in a place that fits in the realm of geocaching, mirroring virtuals.

 

For clarity, we'll be introducing the idea of "Challenge Worthy" to help guide people in creating new challenges and reporting on them when they don't fit the definition. We'll also be readdressing Worldwide challenges to reflect these 4 pillars of challenges, so we'll be archiving the "kiss a frog" challenge from the site.

 

What is Challenge-worthy?

 

Location-specific

 

The location of a challenge should be directly related to the action. "Take a picture of yourself with the Eiffel Tower" is location-specific, while "Take pictures of the night sky in Seattle" or "Find this/a geocache" are not. The goal of Challenges, and Geocaching, is to explore the world around you.

 

There should only be one location where you can complete the challenge. Worldwide Challenges are only issued by Groundspeak, but you can recommend new Worldwide Challenges on our feedback site.

 

Straightforward

 

The Challenge should be easy to understand and not too complicated to do.

 

Appropriate

 

Keep Challenges clean so it reflects the family-friendliness of Geocaching.

 

Fun!

 

Like geocaching, Challenges should be a light and fun activity. Create Challenges that reflect this.

 

 

smile.gif Jeremy Irish

Groundspeak - The Language of Location ™

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=280337&view=findpost&p=4815642

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog... een foto met de Eiffel toren heeft de halve wereld toch al?

Ach laat maar, onze persoonlijke challenge is om geen enkele challenge te doen. Gelukkig laten vele geocaches ons allerlei bijzondere en/of leuke plekjes zien. En onze eerste nog te publiceren cache is daar een uitzondering op. Sorry, maar het jonge doffertje wilde niet anders. De rest wordt zonder meer beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat ze bij GroundSpeak nu inzien dat het anders moet. Hopelijk lukt het ook om te zorgen dat er alleen nog maar challenges gemaakt worden die aan de regels voldoen.

Ik ben benieuwd wie alle klachten gaat bekijken over not-challenge-worthy challenges.

Maar de punten zullen dan vast mee blijven tellen in het totaal, nu ze de eisen aan een challenge hebben aangepast...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of we nu echt zo blij mogen zijn met de aanvullende "regels" voor challenges. Het is allemaal zo wijd te interpreteren! Reviewers hebben het nu al moeilijk met de caches te beoordelen; mogen ze heel blij zijn dat ze geen challenges hoeven te reviewen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of we nu echt zo blij mogen zijn met de aanvullende "regels" voor challenges. Het is allemaal zo wijd te interpreteren! Reviewers hebben het nu al moeilijk met de caches te beoordelen; mogen ze heel blij zijn dat ze geen challenges hoeven te reviewen.

Toch zal iemand de klachten over Challenges moeten gaan beoordelen. Dan krijg je dus toch weer een soort reviewers (alleen zit er eerst een gebruiker tussen en komen ze wel eerst online).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...