Spring naar bijdragen

Challenges


rhr_nl

Aanbevolen berichten

Tja, de reacties van de tegenstanders waren ook wel te voorspellen.

 

Vanaf het moment van de roep om de terugkeer van de virtuals ( met ook erg veel voorstanders), was er ook veel tegenstand en dat zie je nu meteen in de topics en feedback terug

Als bedrijf probeer je wat en ik vermoed dat dat niet alleen is om geld binnen te halen, maar ook om de naar de voorstanders van virtuals te luisteren (ook klanten).

 

Ik vermoed eveneens dat er niet binnen 24 uur wordt geluisterd naar de kritiek (die binnen minuten al zeer heftig werd geuit).

 

Daarna zal e.e.a. zich wel uitkristalliseren en er serieuzer gekeken worden naar de feedback.

Wordt het wat? Geen idee, maar als bedrijf weet je dat ook niet wanneer je het niet probeert.

 

Van mij persoonlijk hoeven deze challenges helemaal niet, maar ik begrijp wel dat Groundspeak, als bedrijf, deze zet doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Van mij persoonlijk hoeven deze challenges helemaal niet, maar ik begrijp wel dat Groundspeak, als bedrijf, deze zet doet.

 

Sivota, waar veel mensen problemen mee hebben is dat dit als een onderdeel van cachen wordt geintroduceerd. En dat terwijl het er geen ene moer mee te maken heeft. Laat ze dan ook niet meetellen bij de total founds en dat gebeurt nu wel.

Alsof je in de voetbalcompetitie (en ja, voor sommigen is het een competitie) ook de scores van de tafeltenniswedstrijden laat meetellen. Kan gewoon niet.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, we zullen binnenkort wel zien of de storm geluwd is. Persoonlijk denk ik inderdaad dat challenges een heel ander spelletje is dat niet met geocachen verward moet worden.

Als geocacher werd ik door een vakantiegenote voor Harry Potter uitgemaakt. Analoog lijkt het alsof Groundspeak zowel Perkamentus als Voldemort is geworden. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me daar helemaal bij aan.

Daarnaast, wat ik minstens zo schokkend vind is het gemak waarmee gearchiveerde challenges kennelijk volledig foetsie gemaakt worden (zowel blijkbaar voor de maker, maar ook voor de completers op een simpele nummer na niet meer traceerbaar), complete feedbackvoorstellen met 1000+ stemmen spoorloos verdwijnen en er dan zo'n arrogant statement komt van Jeremy waaruit blijkt dat hij niet wenst open te staan voor negatief commentaar op zijn nieuwe stokpaardje.

Toen de roep er was om nieuwe virtuals was er net zo hard tegengas van tegenstanders. Alle feedback bleef echter netjes staan. Nu lijkt het wel alsof Big Brother de geschiedenis met een gum in zijn voordeel wil laten uitslaan.

Jammer, jammer, jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sivota, waar veel mensen problemen mee hebben is dat dit als een onderdeel van cachen wordt geintroduceerd. En dat terwijl het er geen ene moer mee te maken heeft. Laat ze dan ook niet meetellen bij de total founds en dat gebeurt nu wel.

Alsof je in de voetbalcompetitie (en ja, voor sommigen is het een competitie) ook de scores van de tafeltenniswedstrijden laat meetellen. Kan gewoon niet.

 

Ik heb de diverse topics gevolgd en bezwaren gelezen.

Ik begrijp die bezwaren ook en deel ze (soms) ook.

 

Ik poste mijn bericht omdat ik de indruk heb dat veel mensen wat uit het oog verliezen dat Groundspeak een bedrijf is, ook al is geocaching voor ons een hobbie.

Bedrijven moeten aan de weg timmeren, vernieuwen, groeien, anders kwijnt men weg, neemt de concurentie het over etc.

Soms is dat een succes, soms slaat men de plank mis, ook bij Groundspeak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net nog even verder gekeken. In mijn profiel wordt de ene challenge "het foto maken van een slapen dier" wel in mijn totaal meegenomen in het profiel, maar in de banner met founds die je op het forum kunt zetten wordt ie niet meegeteld. Ik hoop dat ze de puntentelling wel verder gaan scheiden, maak er gewoon een apart spel van.

Komende dagen maar eens kijken wat er ontwikkeld. Nu mijn nestje in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me daar helemaal bij aan.

Daarnaast, wat ik minstens zo schokkend vind is het gemak waarmee gearchiveerde challenges kennelijk volledig foetsie gemaakt worden (zowel blijkbaar voor de maker, maar ook voor de completers op een simpele nummer na niet meer traceerbaar), complete feedbackvoorstellen met 1000+ stemmen spoorloos verdwijnen en er dan zo'n arrogant statement komt van Jeremy waaruit blijkt dat hij niet wenst open te staan voor negatief commentaar op zijn nieuwe stokpaardje.

Toen de roep er was om nieuwe virtuals was er net zo hard tegengas van tegenstanders. Alle feedback bleef echter netjes staan. Nu lijkt het wel alsof Big Brother de geschiedenis met een gum in zijn voordeel wil laten uitslaan.

Jammer, jammer, jammer.

 

Ja dat is zo. Vind ik ook jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ophef!!

Maar om nu gelijk te gaan lopen ....... binnen 24 uur, dat begrijp ik niet.

Geeft het een kans, het lijkt wel of iedereen is vast geroest en niet meer open staat voor nieuwe dingen.

Wil je ze doen doe je ze en anders doe je ze toch niet, je hoeft het niet te doen het mag.

 

En dan er werd hard geroepen om de virtuals terug te brengen, nou dit is het resultaat.

Zelf denk ik dat ze er bij GS goed hebben over nagedacht, en het op deze manier tot een compromis zijn gekomen.

 

Dat er challenges gearchiveerd worden binnen 24 uur oke vreemd maar voldeden ze aan de eisen en waren het niet

challenges die worldwide gedaan konden worden? (die alleen door GS geplaatst worden)

Als ik het allemaal goed begrijp moet je de challenge uitvoeren op de lokatie die gegeven wordt.

 

Tuurlijk heb ik mijn bedenkingen er over maar zie ook weer mogelijkheden.

 

Kom op geeft het een kans!

 

 

Masterchef

bewerkt door masterchef
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu dat de challenges niet meer worden meegeteld in de founds.

Gisteravond nog wel, maar vanmorgen zijn ze er weer afgehaald.

 

Ik zie het nu ook. Dan hebben we bereikt wat we wilden. Dit was ook mijn opmerking naar Jeremy op dat read this Jeremy topic/vote ding.

Oke, toch niet, ochtend foutje.

 

En dna ben ik nu natuurlijk stoer. De enige challenge die ik ooit als completed zal hebben is een gedelete challenge. Yeah, ik maak deel uit van het protest

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet om het nieuwe, het gaat erom dat dit niet het terugbrengen is van de virtuals waarbij je daadwerkelijk naar een bepaalde plaats toe moet en moet bewijzen dat je er inderdaad geweest bent, en het in deze vorm gewoon geen ene sikkepit meer met geocaching te maken heeft. Ik vind die challenges op zich een leuk idee, maar hou ze alsjeblieft gescheiden van geocaching

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als ik het allemaal goed begrijp moet je de challenge uitvoeren op de lokatie die gegeven wordt.

Tsja, dat hoeft dus niet en dat is dus een van de plekken waar de schoen wringt.

Je hoeft je zetel niet uit om bijvoorbeeld de "Kiss a frog" challenge uit te voeren.

Vandaar ook het door velen gebruikte commentaar "dit heeft niets met geocaching te doen".

Zoals groundspeak zelf al lang opmerkt: "geocaching is an outdoor activity that ...".

Hier hoef je je luie stoel niet voor uit en zoals ik begrijp is dit een van de challenges die door de heren van groundspeak zelf bedacht is.

 

Andere vraag: waar blijft het altijd vereiste gebruik van een GPS hierbij?

Zelfs bij het door velen verguisde waymarking is een gps meestal nodig en in ieder geval handig. Bij een aantal door de heren van groundspeak zelf bedachte challenges is ook dat niet het geval.

 

Nog een probleem (al voor het online gaan werd hierop door gebruikers gewezen): er is geen reviewer nodig om challenges goed te keuren. Het gevolg is dat er nu heel wat servants (want als lackeys is dit momenteel even niet meer te betitelen) met de gum in de hand massaal challenges zitten weg te poetsen die niet in hun straatje passen.

Er zouden geen "rules" zijn voor het maken van een challenge, maar vervolgens worden ze wel massaal gewist door groundspeak omdat de aard of inhoud hen niet bevalt.

Duidelijk is in ieder geval dat ze zich daar aan de andere kant van de plas goed vergist hebben in hoe hun plannen zouden gaan vallen.

Wellicht is het als de storm geluwd zo dat de beter ideeën vanzelf wel overleven gaan, maar net als waymarking, pointhunting degree-confluence projects enz. hoort wat nu gaande is niet tot het geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...