Spring naar bijdragen

Challenges


rhr_nl

Aanbevolen berichten

 

Als ik het allemaal goed begrijp moet je de challenge uitvoeren op de lokatie die gegeven wordt.

Tsja, dat hoeft dus niet en dat is dus een van de plekken waar de schoen wringt.

Je hoeft je zetel niet uit om bijvoorbeeld de "Kiss a frog" challenge uit te voeren.

Vandaar ook het door velen gebruikte commentaar "dit heeft niets met geocaching te doen".

Zoals groundspeak zelf al lang opmerkt: "geocaching is an outdoor activity that ...".

Hier hoef je je luie stoel niet voor uit en zoals ik begrijp is dit een van de challenges die door de heren van groundspeak zelf bedacht is.

 

Andere vraag: waar blijft het altijd vereiste gebruik van een GPS hierbij?

Zelfs bij het door velen verguisde waymarking is een gps meestal nodig en in ieder geval handig. Bij een aantal door de heren van groundspeak zelf bedachte challenges is ook dat niet het geval.

 

 

Dat klopt maar bij de basis foto of activiti challenge moet je een coord doorgeven!

Er zijn een aantal worldwide challenges waarbij dat dus niet hoeft en deze worden voorlopig alleen door Groundspeak gemaakt. En zijn dus niet te maken door de rest.

En ja de worldwide challenges kun je dus vanuit je stoel doen. Met een beetje geluk dan.

 

En dan je hoeft het niet te doen. Je mag het doen.

 

Kom op zeg geeft het een kans.

 

Masterchef

bewerkt door masterchef
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gewoon druk blijven uitoefenen en idiote challenges maken. Net zolang totdat ze uit de aantal finds worden geknald.

 

ze tellen niet mee in je totaal van caches die je gevonden hebt... als je kijkt in je profiel dan zie je dat Finds/Trackables/Challenges apart gehouden worden.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

ze tellen niet mee in je totaal van caches die je gevonden hebt... als je kijkt in je profiel dan zie je dat Finds/Trackables/Challenges apart gehouden worden.

 

 

Klopt, maar wel boven in mijn staatje. Nogmaals, dit heeft nix met cachen te maken. Dus tel het daar ook niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

ze tellen niet mee in je totaal van caches die je gevonden hebt... als je kijkt in je profiel dan zie je dat Finds/Trackables/Challenges apart gehouden worden.

 

 

Als je er een of meer heb gedaan worden ze wel degelijk bij de geocaches geteld. Kijk maar onder tab blad caches

bewerkt door tsaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als ik het allemaal goed begrijp moet je de challenge uitvoeren op de lokatie die gegeven wordt.

Tsja, dat hoeft dus niet en dat is dus een van de plekken waar de schoen wringt.

Je hoeft je zetel niet uit om bijvoorbeeld de "Kiss a frog" challenge uit te voeren.

Vandaar ook het door velen gebruikte commentaar "dit heeft niets met geocaching te doen".

Zoals groundspeak zelf al lang opmerkt: "geocaching is an outdoor activity that ...".

Hier hoef je je luie stoel niet voor uit en zoals ik begrijp is dit een van de challenges die door de heren van groundspeak zelf bedacht is.

 

Andere vraag: waar blijft het altijd vereiste gebruik van een GPS hierbij?

Zelfs bij het door velen verguisde waymarking is een gps meestal nodig en in ieder geval handig. Bij een aantal door de heren van groundspeak zelf bedachte challenges is ook dat niet het geval.

 

 

Dat klopt maar bij de basis foto of activiti challenge moet je een coord doorgeven!

Er zijn een aantal worldwide challenges waarbij dat dus niet hoeft en deze worden voorlopig alleen door Groundspeak gemaakt. En zijn dus niet te maken door de rest.

En ja de worldwide challenges kun je dus vanuit je stoel doen. Met een beetje geluk dan.

 

En dan je hoeft het niet te doen. Je mag het doen.

 

Kom op zeg geeft het een kans.

 

Masterchef

Ik geef het geen kans bij geocaching.com omdat het geen bal met geocaching van doen heeft.

Net zo min als dat ik het bezoeken van een popconcert (wat ik heel leuk vind), het bezoeken van een kunstmuseum (wat ik ook leuk vind), het helpen van anderen (wat ik ook heel leuk vind), het bekijken van de maan door een telescoop (neem ik me de laatste tijd wat minder vaak de tijd voor, maar is nog steeds leuk) of het lezen van de krant (wat ik ook regelmatig met plezier doe) een kans geef bij geocaching.com.

Allemaal leuke activiteiten die een kans verdienen, maar die geen klap met geocaching van doen hebben.

Er wordt door mij ook nergens gepraat over "je hoeft het niet te doen", waar ik het helemaal mee eens ben.

Het simpele feit dat je iets niet hoeft te doen betekent niet dat je niet mag opmerken dat het niets met de geest van het spelletje te maken heeft.

Wat was ook alweer de reden dat men gestopt is met de oude virtuals?

En wat was de reden dat er nog niet zo lang geleden een flinke archiveringsgolf over een aantal gegrandfatherde virtuals gegaan is?

Ze werden gearchiveerd omdat er met name een flink aantal Amerikaanse virtuals vanuit de luie stoel gelogd werden omdat je een oplossingswoord kon googelen en dan de cache kon loggen vanuit je luie stoel. Dat was volgens groundspeak niet de opzet van geocaching en daarom werden als de owner niet voldoende maatregelen trof om loggers van zijn cache ook te dwingen ter plekke te gaan de cache door groundspeak zelf gearchiveerd.

Vervolgens werd voor diegenen die dit soort "caches" wilden blijven doen (hetgeen ieders goed rechts is, begrijp me niet verkeerd) de categorie waymarking op een aparte site opgericht.

Als gs verstandig is en naar het vele commentaar luistert en hun eigen definitie van geocaching een onder de loup neemt is er maar een conclusie mogelijk, als je de challenges zoals ze sinds gisteravond bestaan een kans wil geven moet je ze weghalen bij geocaching.com en hosten op een apart platform.

Ik heb één challenge gedaan, zijnde CX374 die al een kwartier na uitvoeren door de censuurgum spoorloos onder de mat werd geveegd, hetgeen CX6 en CX10 en nog een paar andere inmiddels ook gebeurde).

Hoezo een kans geven? Groundspeak schuift ze zelf onder de mat als het hen niet bevalt en de gebruiker zou dan geen mening mogen laten horen? Ja, je mag je mening laten horen, zolang je het met hen eens bent.

Bekijk de gemiddelde foto-challenge eens. Zoals ze nu zijn verschillen ze nauwelijks van de opzet van waymarking. Bijna allemaal hetzelfde, beklim die en die berg en maak een foto van jezelf, ga naar dat en dat standbeeld en maak een foto van jezelf. Ga naar die en die pub, drink een biertje en maak een foto van jezelf.

Een voorbeeld van een in mijn ogen compleet mislukte challenge: Drink, drank, drunk (CX11). Maar die oproep tot gebruik van alcohol wordt blijkbaar door gs niet onder de mat geveegd? Onbegrijpelijk als je het mij vraagt.

Greetz Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ze tellen niet mee in je totaal van caches die je gevonden hebt... als je kijkt in je profiel dan zie je dat Finds/Trackables/Challenges apart gehouden worden.

 

 

Als je er een of meer heb gedaan worden ze wel degelijk bij de geocaches geteld. Kijk maar onder tab blad caches

 

Beste Tsaar,

dat is een totaal overzicht van wat je allemaal gedaan hebt. je Finds trackables en challenges blijven gewoon allemaal apart staan. Ik snap echt de ophef om dit niet. waar gaat het allemaal om. Vinden jullie de virtuals niet leuk, gaat het om de puntjes.... die dan niet duidelijk weergegeven worden...

JE hoeft de challenges niet te doen. Maar ik denk dat er best wel wat leuk mee te doen is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Challenges....

 

Voor diegenen die het leuk vinden om iets raars te doen, of iets voor elkaar willen krijgen lijkt me dit een 'uitdaging'.

En ik vind dan ook dat dit voor hen een extra element is om zich uit te laten en bezig te zijn, in plaats van altijd in het gareel te moeten lopen. Een extra element in het bestaan van hen die weg willen uit de dagelijkse sleur. Prima. Van mij mogen zij.

 

Voor mijzelf.....nee. Ik doe al gek genoeg. Ik heb andere prioriteiten. Ik zal hier dan ook niet aan mee doen.

Wij (ons gezin) doen aan GEOCACHEN en daar halen wij ons vertier uit. Dat vinden wij leuk en geeft ons genot in het veld van al het moois, interessants en wat al niet meer.

 

Ik ben het wel eens met de stelling dat dit eigenlijk een nieuw spel/bezigheidsterapie is en niet thuis hoort bij GeoCaching. Dus als dit gehonoreerd zou worden door GS, dan is er geen vuiltje aan de lucht, toch!?

 

Mmmm, misschien dan ook meteen die EarthCaches een eigen site geven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, voorlopig is mijn Remove all challenges-challenge nog niet verwijderd.

 

Terwijl ik graag mee doe aan de zogn Noord-Holland TOP25 To Move Challenge (in elk hokje minstens 1 fysieke cache gedaan hebben)

of Hokjesgeest NL (claim je eigen stukje Nederland).

 

Ik ben benieuwd hoe het over een week erbij staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is geocachen naar buiten gaan, je GPS gebruiken om op een bepaald punt in de wereld te geraken en daar de ervaring op te doen die degene die de cache heeft gemaakt bedoeld heeft. Dat dat via een puzzel gaat (mystery), via een omweg via bepaalde punten (multi) of waarbij je gevraagd wordt aan te tonen dat je er geweest bent via een foto of anderzins (virtual) vind ik allemaal okay. Ook Earthcaches vind ik in dat opzicht prima, het zijn (hopelijk) interessante natuurverschijnselen en je steekt er wat van op. Prima.

 

Dat in alle geocachevormen daar af en toe de klad in zit, moeten we voor lief nemen, zie:

 

traditionals: lantaarnpalen/voortuinen

mysteries: sudoku's/witte tekst

multi's: offset van 10 meter o.i.d.

earthcaches: grondwatermeter

 

Een boekje tekenen vind ik daarbij van ondergeschikt belang. Een kistje vinden ook. Het gaat bij mij om de beleving op de plaats waar de cache-legger mij heen brengt.

 

Ik heb dus op zich niks tegen challenges als het maar doet waar geocachen voor bedoeld is: je via je GPS naar een punt brengen. Dat daar dan geen kistje ligt en geen logboekje getekend hoeft te worden, daar zit ik niet mee. Ik vind de grandfathered virtuals bijna allemaal top, en een mooie earthcache vind ik net zo leuk als een mooie wandeling naar een munitiekistje.

 

Het probleem dat zich nu lijkt voor te doen is dat er direct een enorme golf van challenges wordt uitgebraakt door de geocachecommunity die daar niks mee van doen hebben: kissing a frog, hugging a tree; bespottelijk (in mijn ogen). Dat komt, denk ik, doordat het niet gereviewed wordt. Men is vrij deze challenges te posten en vervolgens is GS als een zotte bezig alle challenges te verwijderen die eigenlijk niet zijn zoals ze bedoeld waren.

Als het via de reviewers was gegaan, was het allemaal iets gereguleerder geweest: moet je je GPS gebruiken, moet je daadwerkelijk ter plaatse zijn geweest en voegt het iets toe? Wat mij betreft krijgen de reviewers meer vrijheid om te beoordelen of iets toevoegt of niet, of iets leerzaam is of iets bijzonder is of niet (subjectief, ik weet het, maar in elk geval een rem op wildgroei). Bij earthcaches wordt ook vantevoren bepaald of het een natuurverschijnsel is waarbij men iets opsteekt. Iets dergelijks kan ik me bij een challenge ook voorstellen. Daarmee voorkom je gevaarlijke challenges, belachelijke challenges zoals aangehaald hierboven (bierdrinken in een pub), of een challenge waarbij een foto op een willekeurige brug voldoet, of waarbij je een mop moet vertellen (zonder coordinaat), etc, etc. Leuk, maar het heeft niks van doen met geocachen: er op uit gaan!

 

Het komt op mij over dat GS iets beter had moeten nadenken over het lanceren van de challenges en misschien een beperkt groepje de zaak had moeten laten uitproberen, want nu lijken ze de greep op de toestand redelijk kwijt te zijn. De geocachegemeenschap is wellicht groter en heeft meer meningen dan ze misschien vooraf hadden kunnen bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

...knip...

Het probleem dat zich nu lijkt voor te doen is dat er direct een enorme golf van challenges wordt uitgebraakt door de geocachecommunity die daar niks mee van doen hebben: kissing a frog, hugging a tree; bespottelijk (in mijn ogen). Dat komt, denk ik, doordat het niet gereviewed wordt

...knip...

Ik ben het helemaal met je betoog eens, behalve wat je hierboven schrijft, dat is nl niet juist in het voorbeeld dat je noemt.

Kissing a frog is een idee van groundspeak zelf, niet van een gebruiker die tegen challenges is. Users kunnen nog geen worldwide challenges aanmaken. Groundspeak zelf geeft hiermee aan dat dit een van de richtingen is die hen voor ogen staat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat was ook alweer de reden dat men gestopt is met de oude virtuals?

 

Greetz Bloodwoosj

 

Dat de kwaliteit achteruit gegaan is en dat de eigenaren er niets tegen deden dat de caches gedaan werden als arm-chair caches.

FF het interview luisteren op podcacher.com mischien wordt het dan iets duidelijker.

 

Masterchef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...