Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Geoleaks voorziet in een behoefte; 927 geregistreerde gebruikers, 3700 berichten.

Misschien zijn er in Nederland te veel mysteries, of te moeilijke.

Misschien is de verhouding tussen de kwaliteit van de puzzel en het veldwerk te groot.

Geoleaks zal niet verdwijnen door een uitspraak van GS.

Er is duidelijk behoefte aan spoilers en veel cachers hebben er eigenlijk niet zoveel problemen mee: (de volgende citaten komen uit dit draadje):

 

“Ieder speelt het spelletje op z’n eigen manier”

“Je hoeft mysteries niet te doen”

“Is het wel zo dramatisch?”

“Waar staat dat het niet mag?”

“Caches archiveren is een kinderachtige reactie”

“Laat ieder toch zijn of haar gang gaan”

“Ik doe gewoon waar ik zin in heb”

 

Je weet pas hoe het voelt dat je cache gespoilerd wordt, als het je overkomen is.

 

Ik doe hierbij (als cachelegger van een inmiddels verdwenen cache) opnieuw een oproep aan de mensen achter Geoleaks en de gebruikers van Geoleaks om op dit forum tot een constructieve discussie te komen.

 

Geoleaks hanteert duidelijke regels: geen coords vermelden, geen hints als eremetaal nog niet vergeven is, enz.

Mijns inziens goede regels waar goed over nagedacht is.

Toch blijken sommige CO’s zich niet lekker te voelen bij deze regels.

Wij moeten als volwassenen met een gezamenlijke hobby toch in staat zijn om afspraken te maken over wat wel en niet kan op het gebied van hints geven aan anderen.

 

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom, als je lid wordt van een tennisvereniging, en je wilt perse daar cricketten schoppen ze je er toch ook uit. Wil je niet aan de spelregels voldoen/conformeren, dan lijkt mij de weg naar de deur de enige. Dan is dat specifieke spelletje niet jouw ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me goed, ik ben helemaal tegen openbaar spoileren en ik merk zelfs dat sommige mensen vinden dat ik te weinig persoonlijk spoiler (je krijgt van mij zelden een hele oplossing of eindcoordinaat na een persoonlijke vraag, daar zul je toch echt wel voor moeten hebben laten zien wat je allemaal al gedaan hebt), maar ik wil toch wat kanttekeningen plaatsen bij dit bericht.

 

Geoleaks voorziet in een behoefte; 927 geregistreerde gebruikers, 3700 berichten.

het aantal berichten zegt wel wat, zeker als de berichten tot verzoek van verwijdering spoilers meteen verwijderd worden, maar het aantal geregistreerde bezoekers zegt niet alles. Er zijn aardig wat mensen die een account hebben, alleen om te kijken of hun eigen caches genoemd worden (en zich kennelijk koest genoeg weten te houden om geen ban te krijgen).

 

Misschien zijn er in Nederland te veel mysteries, of te moeilijke.

Misschien is de verhouding tussen de kwaliteit van de puzzel en het veldwerk te groot.

Geoleaks zal niet verdwijnen door een uitspraak van GS.

Er is duidelijk behoefte aan spoilers en veel cachers hebben er eigenlijk niet zoveel problemen mee: (de volgende citaten komen uit dit draadje):

 

“Ieder speelt het spelletje op z’n eigen manier”

“Je hoeft mysteries niet te doen”

“Is het wel zo dramatisch?”

“Waar staat dat het niet mag?”

“Caches archiveren is een kinderachtige reactie”

“Laat ieder toch zijn of haar gang gaan”

“Ik doe gewoon waar ik zin in heb”

Een heel rijtje citaten, maar volgens mij staan er in dit draadje ook een heel aantal opmerkingen van mensen die ook tegen spoilers zijn?!

 

Je weet pas hoe het voelt dat je cache gespoilerd wordt, als het je overkomen is.

Ik denk dat je gelijk hebt dat ik pas weet hoe het voelt als het me overkomen is, en dat is gelukkig nog niet zo. Maar ik denk dat ik het me toch aardig goed kan voorstellen. Een cache waar je veel tijd en energie ingestoken hebt voelt als een soort kindje van je. Het is erg vervelend als er mensen zijn die daar respectloos mee omgaan. En helaas ken ik dat gevoel wel...

 

Ik doe hierbij (als cachelegger van een inmiddels verdwenen cache) opnieuw een oproep aan de mensen achter Geoleaks en de gebruikers van Geoleaks om op dit forum tot een constructieve discussie te komen.

 

Geoleaks hanteert duidelijke regels: geen coords vermelden, geen hints als eremetaal nog niet vergeven is, enz.

Mijns inziens goede regels waar goed over nagedacht is.

Toch blijken sommige CO’s zich niet lekker te voelen bij deze regels.

Wij moeten als volwassenen met een gezamenlijke hobby toch in staat zijn om afspraken te maken over wat wel en niet kan op het gebied van hints geven aan anderen.

 

PN

Goede zet! Ik hoop van harte dat hier iets uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom, als je lid wordt van een tennisvereniging, en je wilt perse daar cricketten schoppen ze je er toch ook uit. Wil je niet aan de spelregels voldoen/conformeren, dan lijkt mij de weg naar de deur de enige. Dan is dat specifieke spelletje niet jouw ding.

 

Helemaal mee eens... Maar is dit nu een pleidooi voor het bannen door GL van mensen die daar tegen GL ageren (zoals ik) of het bannen van leakers door gc.com omdat ze zich niet aan de regels houden? Het eerste gebeurt vaak, het tweede niet of nauwelijks. Klinkt niet helemaal in balans...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe hierbij (als cachelegger van een inmiddels verdwenen cache) opnieuw een oproep aan de mensen achter Geoleaks en de gebruikers van Geoleaks om op dit forum tot een constructieve discussie te komen.

 

PN

 

 

Ik ben wel geen gebruiker van Geoleaks omdat ik dan nog te veel werk moet verzetten om tot een vindbaar coördinaat te komen, maar ik zou wel graag als gesprekspartner willen opwerpen omdat ik een groot en eerlijk openlijk voorstander ben van vrijelijk uitwisselen van coördinaten.

 

Ik kan zeer goed begrijpen dat de drijvende kracht achter Geoleaks "onzichtbaar" wil blijven, en ik kan hem ook goed begrijpen dat hij geen enkele zin en tijd heb om met elke hoogst verontwaardigdste CO in discussie te gaan, die willen namelijk maar 1 ding, en dat is juist het tegenovergestelde wat die site beweegt.

 

Persoonlijk heb ik ook respect voor die Geoleaks kracht, de tijd die er ingestoken word moet gigantisch zijn, en iedereen, van welke site, forum of geo(event)organisatie dan ook, die veel tijd in ons spelletje steekt krijgt mijn respect, ook al ben ik het ook niet met iedereen zijn zienswijze, of motivatie eens, ze verrichten en hoop werk voor hun eigen visie, dat kan niet iedereen zeggen

 

Ook ik hoop dat er uiteindelijk dat wederzijdse meningen, hoe verschillend het misschien ook mag zijn, uiteindelijk gerespecteerd kunnen worden

 

 

Barny,

 

Die iedereen die om een coördinaat vraagt meteen zijn vriend vind en de gevraagde coördinaat ook zal geven, of tenminste op zoek gaan of dat coördinaat te verkrijgen is.

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er weinig vertrouwen in dat GL er iets mee gaat doen.

 

Zoals elders in dit draadje door mij gepost. Op een heel normaal berichtje door mij op GL, resulteerde dit al direct op een ban. Tevens heeft diegene die mijn cache op GL heeft geplaatst aangegeven bij de beheerders op GL om deze te verwijderen... hier is tot dusver nog niets mee gedaan (het lijkt er op dat dit ook niet gaat gebeuren).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ veendammer

 

Had jij verwacht dat jou verzoek meteen gehonoreerd zou worden, of was het verzoek alleen maar om ook een ban te krijgen, zodat je het hier quasi stoer kan verkondigen.

Ik kan me die reactie van GL wel voorstellen, als je niet positief wil meewerken aan de site, ben je niet welkom en word de service geboden om niet meer binnen te komen.

Als ik wil heb ik op dit en op een heleboel andere forums ook binnen de korte keren een ban, ligt dat dan aan de site of ligt het aan de poster?

Het is alleen jammer dat jij de bewuste aanvrager stalkt.

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Solletjes en Thex en ook @ de rest

 

Ik denk dat we allemaal willen tennissen. Alleen hebben we hier te maken met een groep die het helemaal volgens de regels wil spelen en een groep die het wat losser en makkelijker wil doen. Maar we willen allemaal wel spelen! Op onze eigen manier.

 

Neemt niet weg dat ik het ook geen goed idee vind om oplossingen te publiceren. Dat hoort niet. Hints, tips of zelfs coordinaten (ja, ja, weer zo'n afvallige!) uitwisselen via mail ofzo, moet je zelf weten. Heb ik geen probleem mee.

 

En ik vind het ook zeer onfatsoenlijk als er niet op verzoekjes van de co wordt ingegaan of zijn/haar wensen niet worden gerespecteerd.

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik hoop dat er uiteindelijk dat wederzijdse meningen, hoe verschillend het misschien ook mag zijn, uiteindelijk gerespecteerd kunnen worden

 

In de maatschappij zijn er spelregels, die noemen we dan wetten. Sommige mensen willen zich daar niet aan houden, dieven bijvoorbeeld. Die hebben dus 'afwijkende meningen' en houden zich niet aan de 'spelregels', maar niemand kijkt er van op als deze niet door anderen gerespecteerd worden.

Maak de analogie zelf maar af. Nee, ik noem hier niemand een dief of een moordenaar, want hier gaat het 'mar' om een spelletje. Maar zoals ik in de maatschappij me niet schuldig voel als ik mensen met afwijkend gedrag (tegen de spelregels in) niet respecteer, zal ik dat hier ook niet doen.

Als je je niet aan de spelregels weet te houden, doe je toch gewoon lekker niet mee. Of maak een nieuw spel met spelregels die je wel aan staan. En hier is het nog makkelijker: er liggen zoveel caches, hup, op ignore met die caches die je niet aanstaan, als je geen waardering hebt voor de moeite die iemand erin gestoken heeft (want nee, die waardering heb je niet als je van een puzzel een traditional maakt - en dan liefst zeker nog klagen ook dat-ie zo saai is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had jij verwacht dat jou verzoek meteen gehonoreerd zou worden, of was het verzoek alleen maar om ook een ban te krijgen, zodat je het hier quasi stoer kan verkondigen.

 

Wat is dat nu voor een reactie? Beetje jammer.

 

Ik kan me die reactie van GL wel voorstellen, als je niet positief wil meewerken aan de site, ben je niet welkom en word de service geboden om niet meer binnen te komen.

 

Heb je überhaupt wel gelezen wat ik gepost heb? Ik was juist uitermate bereid mee te werken. Maar in de ogen van GL niet blijkbaar.

 

Het is alleen jammer dat jij de bewuste aanvrager stalkt.

 

Wanneer je niet weet waar het over gaat, en hoe het is gegaan, reageer dan ook niet.

De aanvrager heeft uit eigen beweging getracht de post te verwijderen door dit aan te geven bij GL. Dit heeft hij mij, na het vinden van de cache, duidelijk gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik hoop dat er uiteindelijk dat wederzijdse meningen, hoe verschillend het misschien ook mag zijn, uiteindelijk gerespecteerd kunnen worden

 

In de maatschappij zijn er spelregels, die noemen we dan wetten. Sommige mensen willen zich daar niet aan houden, dieven bijvoorbeeld. Die hebben dus 'afwijkende meningen' en houden zich niet aan de 'spelregels', maar niemand kijkt er van op als deze niet door anderen gerespecteerd worden.

Maak de analogie zelf maar af. Nee, ik noem hier niemand een dief of een moordenaar, want hier gaat het 'mar' om een spelletje. Maar zoals ik in de maatschappij me niet schuldig voel als ik mensen met afwijkend gedrag (tegen de spelregels in) niet respecteer, zal ik dat hier ook niet doen.

Als je je niet aan de spelregels weet te houden, doe je toch gewoon lekker niet mee. Of maak een nieuw spel met spelregels die je wel aan staan. En hier is het nog makkelijker: er liggen zoveel caches, hup, op ignore met die caches die je niet aanstaan, als je geen waardering hebt voor de moeite die iemand erin gestoken heeft (want nee, die waardering heb je niet als je van een puzzel een traditional maakt - en dan liefst zeker nog klagen ook dat-ie zo saai is).

 

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

 

NIEMAND in de (geo)-wereld kan mij wijsmaken dat hij/zij nooit iets gedaan heeft wat tegen de "spelregels" is.

 

Fijn te weten dat iemand die in jouw ogen "afwijkend" gedrag vertoond jouw respect niet krijgt. Zal wel erg eenzaam zijn daar boven op je troon.

Gelukkig kijk ik verder dan iemands "afwijkende" gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

NIEMAND in de (geo)-wereld kan mij wijsmaken dat hij/zij nooit iets gedaan heeft wat tegen de "spelregels" is.

 

 

Tja, ik verkeer toch in de illusie dat ik me tot nog toe vrij aardig aan de spelregels heb weten te houden. Let wel: een cache loggen waarvan je de puzzel niet zelf hebt opgelost, maar degene waar je die dag mee aan het cachen bent wel, valt niet onder het 'publiceren van hints, oplossingen...enz.' zoals nu door de richtlijnen wordt verboden. Dat geldt ook voor (telefonische) hulpplijntjes ter plekke, samen met anderen een puzzel oplossen, enz. Daar was Bryan heel duidelijk in, ook tijdens de openbare chat laatst. Wat niet mag is structureel en voor iedereen toegankelijk oplossingen, hints, spoilers en/of coördinaten publiceren.

Ik ben inderdaad nogal een purist bij het cachen. Als ik de cache niet gevonden heb/te pakken krijg, ga ik geen found loggen. het is me zelfs al weleens overkomen dat ik een CO meldde dat zijn cache volgens mij verdwenen was, hij vervolgens na controle tegen mij zei dat hij inderdaad weg was en dat ik daarom alsnog wel een found mocht loggen. Ik heb daarbij bedankt voor het vriendelijke aanbod, maar doe dat dus niet. Als anderen dat wel doen in zo'n situatie, dan vind ik dat prima (tja, als de CO er toestemming voor geeft...). Maar officieel zou dat dus ook niet 'mogen'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geoleaks voorziet in een behoefte; 927 geregistreerde gebruikers, 3700 berichten.

 

Onzin. De behoefte om hints te krijgen is een mail naar de Cache Owner !

 

Misschien zijn er in Nederland te veel mysteries, of te moeilijke.

Misschien is de verhouding tussen de kwaliteit van de puzzel en het veldwerk te groot.

 

Onzin. GeoLeakers zijn LUI en jagen alleen puntjes na.

 

Geoleaks zal niet verdwijnen door een uitspraak van GS.

Er is duidelijk behoefte aan spoilers en veel cachers hebben er eigenlijk niet zoveel problemen mee:

 

Onzin. Na de start van GL in dec-10 'pas' 927 gebruikers waarvan het merendeel (zo ongeveer 900) NIETS toevoegd aan dat forum. M.i. zijn er vele cachers in NL en dat zal zeker enige meervouden zijn van die 927.

 

Je weet pas hoe het voelt dat je cache gespoilerd wordt, als het je overkomen is.

 

Gut.

 

Ik doe hierbij (als cachelegger van een inmiddels verdwenen cache) opnieuw een oproep aan de mensen achter Geoleaks en de gebruikers van Geoleaks om op dit forum tot een constructieve discussie te komen.

 

Zinloos. Ze verwachten géén tegenspraak, geen commentaar, helemaal niets. Weggegooide tijd en verspilde moeite.

 

Geoleaks hanteert duidelijke regels: geen coords vermelden, geen hints als eremetaal nog niet vergeven is, enz.

Mijns inziens goede regels waar goed over nagedacht is.

 

Onzin. Hun regel: je moet met de geocache nicknaam inloggen -> wordt al niet nageleefd door GLs zelf.

Geen hints als er nog eremetaal nog niet is vergeven -> onzin. Bij mijn cache was alleen goud weg en hup, daar was de oplossing beschikbaar. En zie zilver en brons werd door idd, GLs opgeeist.

Er is over nagedacht, maar de uitvoer is nul komma nul.

 

Toch blijken sommige CO’s zich niet lekker te voelen bij deze regels.

Wij moeten als volwassenen met een gezamenlijke hobby toch in staat zijn om afspraken te maken over wat wel en niet kan op het gebied van hints geven aan anderen.

 

Onzin. Het gaat niet om de regels, het gaat om het fatsoen, normen en waarden. En afspraken maken lukt niet. Want als een CO niet wil dat zijn cache besproken wordt op dat forum, wordt dat botweg genegeerd en hop, een ban aan de broek.

 

Word wakker.

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...