Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Ik wil een leuk logje lezen als ik de e-mail open .. een log die geloofwaardig is .. een log die tot mijn verbeelding spreekt .. een log waar ik uit kan opmaken hoe iemand de cache en de puzzel ervaren heeft ..

 

 

Niks zeggende logjes krijg je echt bij alle soorten cachjes dus dat zegt niks of de persoon wel of niet gepuzzeld zou hebben.

Alleen het vermoeden is gekweekt dat er niet is gepuzzeld zou zijn maar dat vermoeden is gebaseerd op niks.

Dus die vlieger gaat niet op.

 

 

Het probleem rond deze discussie is gewoon maar een ding GL.

GL is er nu daar kun je gericht tegen aantrappen Dus dat doen we jullie dan ook maar.

Maar Als jullie(lees mensen die zich aangesproken voelen) vervolgens met 1200 man op een mooi mega event of gezellig samen afspreken om te gaan geocachen worden alle principes overboord gegooid wand dat heb jullie de oplossing van elkaar gekregen tijdens samen geocachen. en dat dan mag wel??? vreemd.....

 

Nee jullie zijn met zijn alle lekker bezig. Laat iedereen lekker cachen zoals hij zij dat wil en hoe je aan coords komt maakt het uit?

Mij niet.

Kun je hier niet tegen wil je dit niet dat dit gebeurd met je cache.

Oke mag doe dan wat je nodig vind met je cache.

Ik weet wel dat ik me om dat soort dingen niet druk maak hoe iemand aan coords komt en of een TFTC log plaatst Of een mooie wandeling mist door hun manier van cachen.

 

 

En dan nog zo'n nutteloze aantijging iemand die GL gebruikt is een puntjes jager...

Wat is een puntjes jager? dat zal ik dan wel zijn want ik gebruik GL is ik dat nodig vind.

En ook alle andere vormen van info uitwisselen gebruik ik als ik dat nodig zou vinden.

 

Is een puntjes jager niet gewoon iemand die er een sport van maakt om zo veel mogelijk cachejes te vinden op een dag of week enz.

He dat is toch de intentie van het spel doosjes vinden.

En hoe meer doosjes je vind hoe sneller de teller oploopt op .com ik heb het niet bedacht maar het is een onoverkomelijk iets als je logt op .com.

Ik zie het gewoon als een teller die bij houd hoe veel ik er heb gevonden.

En hoeveel een ander er vind en hoe snel moet hij of zij zelf weten.

Ik hou het allemaal niet bij wat een ander doet.

 

Zo ik heb het allemaal maar weer even gezegd zo denk ik er over en met mij nog meer tevreden gebruikers van GL, TWITTER, HYVES, NOODLIJST, DROPBOXEN, TELEFOON, E-MAIL, EVENTS. en alles wat ik vergeten ben en of geen weet van heb.

 

Alex

bewerkt door AJKwak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil een leuk logje lezen als ik de e-mail open .. een log die geloofwaardig is .. een log die tot mijn verbeelding spreekt .. een log waar ik uit kan opmaken hoe iemand de cache en de puzzel ervaren heeft ..

Niks zeggende logjes krijg je echt bij alle soorten cachjes dus dat zegt niks of de persoon wel of niet gepuzzeld zou hebben.

Alleen het vermoeden is gekweekt dat er niet is gepuzzeld zou zijn maar dat vermoeden is gebaseerd op niks.

Dus die vlieger gaat niet op.

Bij onze puzzel (what the ..) hebben we nog nooit niets zeggende logjes gehad. Ik denk dat dit ligt aan het feit hoeveel energie je ergens insteekt om er iets leuks van te maken en hoeveel moeite je neemt een leuke plek uit te zoeken. De beloning in de vorm van een leuk log komt dan vanzelf.

 

Voor wat betreft het feit dat er niet gepuzzeld zou zijn en dat dit vermoeden op niks gebaseerd zou zijn zou ik zeggen ga eens kijken hoe hij in elkaar steekt. De puzzel is nog steeds op te lossen .. er komt alleen geen reply en er is geen 'puntje' mee te 'scoren' ..

 

Dus onze vlieger doet het prima .. zelfs zonder wind ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen was iedere voorstander van GL alleen nog maar een valsspelende puntjesjager. :lol1:

Niet iedere voorstander, hooguit iedere gebruiker :)

 

Dus als jij een multi virtueel gelopen hebt, heb je je dus niet daaraan gehouden. Dus zou ik nu kunnen roepen dat ook jij valsspeelt.

Ik heb geen 'multi virtueel gelopen', alleen een onderdeel van een multi 'overgeslagen' door dit virtueel te doen. Wat natuurlijk qua principe niks uitmaakt. Maar als in een cachebeschrijving staat: ga het eerste pad links en dan naar rechts om bij X te komen en ik op de kaart zie dat ik er ook kan komen door rechtdoor te gaan en vervolgens links en ik dat liever doe, dan laat de CO mij daar ook vrij in. Nee, dat vind ik dus allemaal niet valsspelen. Sterker nog, als ik de CO was zou ik benieuwd zijn wie er allemaal creatief genoeg blijken om alternatieven toe te passen (en oplossingen van puzzels downloaden vind ik dus niet 'creatief' maar op zijn zachtst gezegd onsportief).

Oh en van dropboxen heb ik, vrees ik, nog nooit gehoord.

 

Wat vind je er bijvoorbeeld van als mensen een nachtcache overdag doen?

Zou ik persoonlijk nooit doen maar dat is puur omdat ik nachtcaches het leukste vind om ook echt in het donker te doen. Maar de mensen die het overdag willen doen ... ga je goddelijke gang. Mij kan dat echt niet boeien.

Ja, dat valt bij mij dus ook onder diezelfde ('creatieve') noemer. Waarschijnlijk is het overdag doen van een nachtcache alleen maar moeilijker en mis je een groot deel van de lol, maar mijn zegen hebben ze.

 

De nieuwe guideline is niet alleen op GeoLeaks gericht. Wat niet mag is PUBLICEREN.

 

Events zijn wel openbaar! Kan bij ieder event zo naar binnen lopen en coords scoren. Een rondje langs de vele events en ik zou zo een mega hoeveelheid aan mysterie coords kunnen scoren zonder ook maar 1 minuut aan de puzzel te hebben besteed.

Wat gaan we hier dan aan doen? GS daar ook een oordeel over laten vellen? En wat zijn jouw gedachtes over de dropboxen die in omloop zijn?

Herhaling: wat niet mag is PUBLICEREN. 'Openbaar zijn' is niet hetzelfde als 'gepubliceerd zijn'. Iets dat gepubliceerd is, is niet vluchtig en kan op elk moment en door wie dan ook geraadpleegd worden. Er zullen heus wel excessen zijn op events en elders, maar je kunt moielijk 'praten' categorisch gaan verbieden.

 

Wat ik dus nog steeds niet snap is de hoera stemming onder de CO's over de genomen stappen van GS mbt publicatie van hints terwijl in den lande op allerlei manieren hun mysteries (en multi's) nog steeds om zeep worden geholpen.

Dat is omdat ze zich, terecht wat mij betreft, nu de morele winnaar voelen. Valsspelers kunnen gewoon blijven valsspelen inderdaad, maar gaan nu wel officieel als valsspelers door het leven. Voorheen riepen ze in koor: er staat toch nergens dat het niet mag! Ja voor sommige mensen heeft zoiets als 'de morele winnaar zijn' waarde. Voor mij ook.

 

Persoonlijk heb ik liever een mooie locatie dan een mooie puzzel.

Met de nadruk op 'persoonlijk'. Geocachen omvat dus beide aspecten. Je hebt het maar voor het kiezen. Ignoren die puzzels en meteen op de mooie locaties van multi's, earthcaches en tradi's af.

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze puzzel (what the ..) hebben we nog nooit niets zeggende logjes gehad. Ik denk dat dit ligt aan het feit hoeveel energie je ergens insteekt om er iets leuks van te maken en hoeveel moeite je neemt een leuke plek uit te zoeken. De beloning in de vorm van een leuk log komt dan vanzelf.

 

Hien ben ik het niet altijd mee eens... Wij hebben dan een gewone traditional, maar hebben echt ons best gedaan om niet zomaar een pagina van twee zinnen te maken en een bakje waar niets mee gedaan is neer te leggen. We vinden het zelf een goed verzorgde simpele traditonal. Aan de eerste logjes was dit ook uit op te maken en kregen we altijd leuke originele reacties.

Nadat het rondje turbo in Roosendaal kwam, nemen de mensen vaak niet meer de moeite om allemaal verschillende logjes te schrijven (wat ik ook snap voor dat rondje), maar wordt er bij onze cache ook gewoon dat logje gekopieerd... Jammer, maar je doet er niets aan...

 

Maar wat ik hier mee wil zeggen is dat mensen het toch op hun eigen manier blijven doen wat iedereen er ook van vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard mag je (de GLer) met anderen via gesloten circuits over de oplossing discussieren. Je mag er op events over praten. Je mag (als je dat wilt) coordinaten uitwisselen. Je mag SMSen, mailen, doorbellen, DMen. Daar is niemand op tegen.

 

 

Het enige, en dan ook het enige, wat wij (de tegenstanders van GL) NIET willen is dat hints en oplossingen openbaar toegangelijk zijn, tenzij door de CO vrijgegeven op de listing van zijn/haar cache.

Zet hints en oplossingen NIET op het publieke medium. En met medium bedoelen we ieder medium die toegankelijk is voor iedereen, ongeacht wel of geen registratie.

 

 

Valt dit kwartje nu nog niet? Dit is geen puzzel. Dit is duidelijke NEDERLANDSE taal van ons. Respecteer dat, houd je er aan en de strijd is beslecht. Wij blij en jullie blij.

 

En als jullie zo nodig toch een publiekelijk medium willen gebruiken, respecteer dan het verzoek een cache NIET te bespreken als hier om gevraagd wordt en verwijder die dan. Of nog beter, vraag vóór publicatie op de GL-site de CO of hij/zij er bezwaar tegen heeft. Bezwaar, dan geen publicatie. Simpel toch.

 

Fatsoen, normen en waarden.

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen was iedere voorstander van GL alleen nog maar een valsspelende puntjesjager. :lol1:

Niet iedere voorstander, hooguit iedere gebruiker :)

 

Dus als jij een multi virtueel gelopen hebt, heb je je dus niet daaraan gehouden. Dus zou ik nu kunnen roepen dat ook jij valsspeelt.

Ik heb geen 'multi virtueel gelopen', alleen een onderdeel van een multi 'overgeslagen' door dit virtueel te doen. Wat natuurlijk qua principe niks uitmaakt. Maar als in een cachebeschrijving staat: ga het eerste pad links en dan naar rechts om bij X te komen en ik op de kaart zie dat ik er ook kan komen door rechtdoor te gaan en vervolgens links en ik dat liever doe, dan laat de CO mij daar ook vrij in. Nee, dat vind ik dus allemaal niet valsspelen. Sterker nog, als ik de CO was zou ik benieuwd zijn wie er allemaal creatief genoeg blijken om alternatieven toe te passen (en oplossingen van puzzels downloaden vind ik dus niet 'creatief' maar op zijn zachtst gezegd onsportief).

Oh en van dropboxen heb ik, vrees ik, nog nooit gehoord.

Onderdeel van een multi overgeslagen? Hmmm, ik weet niet of de CO dat wel bedoeld heeft met zijn cache. Dat jij dit wel acceptabel vindt kan natuurlijk (ik heb er ook geen moeite mee), maar misschien kun je je voorstellen dat sommige CO's er wel moeite mee hebben. Heb je vooraf wel toestemming gevraagd aan de CO?

 

Het is dus allemaal perceptie. Persoonlijke mening wat wel of niet als acceptabel ervaren wordt. Ik vind de discussie wel interessant en natuurlijk heb ik ook wel mijn mening hierover. Maar wat ik niet snap, totaal niet snap, is dat mensen die zelf mysteries loggen waarvan ze zelf de oplossing niet bepaald hebben, maar gekregen hebben van anderen, dat die hier zo moeilijk over doen.

Hoe zit dat nu met jou kdv? Ook jij hebt mysteries gelogd waarvan je de antwoorden hebt verkregen van iemand anders. Valsspeler?

 

welke goto # was het ook alweer? ;-)

 

- Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit dat nu met jou kdv? Ook jij hebt mysteries gelogd waarvan je de antwoorden hebt verkregen van iemand anders. Valsspeler?

 

Nee, ik heb alleen een keer twee puzzels in het veld gelogd (en later ook online) die waren opgelost door degene met wie ik die dag aan het cachen was. En af en toe vraag ik een CO (of collegacacher) om een duwtje in de rug om weer wat verder te komen bij een puzzel. Slecht hè?

Nog maar een keer op herhaling: wat officieel valsspelen kan worden genomen is gebaseerd op het PUBLICEREN van hints, oplossingen, spoilers en coördinaten van caches op opnbare media zonder toestemming van de CO.

En die GOTO's heb ik niet gevolgd. Ik geef de voorkeur aan andere speurtochten. Als iemand iets uit eerdere posts wil aanhalen, is daar een heel handige functie voor: quoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen logs gezien te hebben van je waar je meldt dat je het antwoord van een ander verkregen hebt etc. Maar OK.

Dus het is niet zozeer het feit of je wel of niet zelf de puzzel hebt opgelost, maar van wie je het antwoord krijgt, door wie het voorgezegd wordt (in termen van vals spelen). Althans, dat maak ik nu hierop uit.

Geeft een andere kijk op de zaak.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze puzzel (what the ..) hebben we nog nooit niets zeggende logjes gehad. Ik denk dat dit ligt aan het feit hoeveel energie je ergens insteekt om er iets leuks van te maken en hoeveel moeite je neemt een leuke plek uit te zoeken. De beloning in de vorm van een leuk log komt dan vanzelf.

 

Hien ben ik het niet altijd mee eens... Wij hebben dan een gewone traditional, maar hebben echt ons best gedaan om niet zomaar een pagina van twee zinnen te maken en een bakje waar niets mee gedaan is neer te leggen.

Twee zinnen? Zover was ik niet eens gekomen .. sterker nog .. hij is tekstloos :-)

 

Maar als je cache 'per ongeluk' ergens tussen een serie komt te liggen dan kun je er vergif op innemen dat de logjes 'veranderen' .. kijk maar naar de logjes die rondom een event worden geschreven ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard mag je (de GLer) met anderen via gesloten circuits over de oplossing discussieren. Je mag er op events over praten. Je mag (als je dat wilt) coordinaten uitwisselen. Je mag SMSen, mailen, doorbellen, DMen. Daar is niemand op tegen.

Het enige, en dan ook het enige, wat wij (de tegenstanders van GL) NIET willen is dat hints en oplossingen openbaar toegangelijk zijn, tenzij door de CO vrijgegeven op de listing van zijn/haar cache.

Zet hints en oplossingen NIET op het publieke medium. En met medium bedoelen we ieder medium die toegankelijk is voor iedereen, ongeacht wel of geen registratie.

 

Op een event (of via alle andere reeds genoemde media/manieren) vraag je toch ook niet eerst de CO om toestemming?

Nogmaals events en dergelijke zijn ook een vorm van openbare media.

 

Valt dit kwartje nu nog niet? Dit is geen puzzel. Dit is duidelijke NEDERLANDSE taal van ons. Respecteer dat, houd je er aan en de strijd is beslecht. Wij blij en jullie blij.

Het kwartje is bij mij allang gevallen hoor. Alleen niet op de manier die jouw goedkeuring kan wegdragen.

 

En als jullie zo nodig toch een publiekelijk medium willen gebruiken, respecteer dan het verzoek een cache NIET te bespreken als hier om gevraagd wordt en verwijder die dan. Of nog beter, vraag vóór publicatie op de GL-site de CO of hij/zij er bezwaar tegen heeft. Bezwaar, dan geen publicatie. Simpel toch.

 

Wij, jullie, zij ... het hokjesdenken heeft ook hier al toegeslagen.

Gaat de CO ook alle events etc. etc. af om te vragen zijn caches niet te bespreken dan?

 

Fatsoen, normen en waarden.

Zware woorden voor een spelletje zeg. Het feit dat mensen gebruik maken van GL heeft daar, in mijn ogen niets mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....

Je leest duidelijk niet goed. Een event is niet openbaar in de zin van het woord, maar beperkt openbaar. Niet heel geocache land en de rest van de wereld is hier aanwezig. En na het event zijn alle hints, antwoorden en oplossingen zomaar spontaan weer verdwenen. Nergens meer te lezen. Gut.

 

En wat is dat nou voor een onzin om de CO te vragen of het op event mag. Slaat nergens op. Hij/zij weet dat dit op een event gaat gebeuren, en dat is juist de bedoeling daar. Daar is een event voor bedoeld: samen puzzelen (!), wandelen en cachen.

 

GLs zoeken maar naar redenen van de meest inzinnige aard. Ik heb nog niet 1 gegronde reden gelezen, hier niet, nergens niet. Ik blijf erbij dat jullie (ja hokje GL) het niet willen snappen. Geen fatsoen what so ever (oops Engels).

 

Ik hou het nestjes, ik heb vaak moeten poetsen in de reacties, maar owee....

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen 'multi virtueel gelopen', alleen een onderdeel van een multi 'overgeslagen' door dit virtueel te doen. Wat natuurlijk qua principe niks uitmaakt. Maar als in een cachebeschrijving staat: ga het eerste pad links en dan naar rechts om bij X te komen en ik op de kaart zie dat ik er ook kan komen door rechtdoor te gaan en vervolgens links en ik dat liever doe, dan laat de CO mij daar ook vrij in. Nee, dat vind ik dus allemaal niet valsspelen. Sterker nog, als ik de CO was zou ik benieuwd zijn wie er allemaal creatief genoeg blijken om alternatieven toe te passen (en oplossingen van puzzels downloaden vind ik dus niet 'creatief' maar op zijn zachtst gezegd onsportief).

 

Ja dat je dat onsportief vind is wel duidelijk, maar ook jij hebt doordat je een stuk van de multi hebt overgeslagen niet in de geest van de cache gehandeld.

Misschien had de CO wel een bedoeling met dat 1e pad links en dan rechts? Kan jij toch niet weten? Jij hebt de cache niet gemaakt.

 

Oh en van dropboxen heb ik, vrees ik, nog nooit gehoord.

Dropboxen zijn files online waar (in dit geval want ze worden ook gebruikt als opslagplaats van andere files) cachers dus coords aan toevoegen van caches die zij gevonden hebben. En als je dus via een password bij die dropbox komt kan je zo je eigen files ook weer opleuken met coords. Zo ontstaat er een leuke hoeveelheid data van coords. Geen hints!

 

Herhaling: wat niet mag is PUBLICEREN. 'Openbaar zijn' is niet hetzelfde als 'gepubliceerd zijn'. Iets dat gepubliceerd is, is niet vluchtig en kan op elk moment en door wie dan ook geraadpleegd worden. Er zullen heus wel excessen zijn op events en elders, maar je kunt moielijk 'praten' categorisch gaan verbieden.

 

Dussss zolang ik maar mondeling coords verspreid mag en kan alles? Beetje rare manier van denken.

Een CO kan toch moeilijk geen bezwaar hebben tegen het massaal mondeling verspreiden van coords? En ja, dat gebeurd op events en via andere media.

Ook gaan er lijsten rond. En omdat je praten niet kan verbieden (gelukkig maar) is dit dus wel okay?

Als dit zo is gaat het de CO's het er niet om dat hij/zij bezwaar tegen het verspreiden heeft, maar tegen het online verspreiden van coords. En ik maar in de veronderstelling zijn dat de CO's er bezwaar tegen hadden dat hun cache door de massa gevonden wordt en dat wij als vinders de geest van de cache moeten respecteren. Of niet soms?

En om even verder te gaan in deze gedachte ... als ik dus in een log vermeld: coords gekregen op event zo-en-zo want ik had geen zin om de puzzel op te lossen is het dus allemaal okay en krijg ik niet het bordje valsspeler om mn nek?

 

Dat is omdat ze zich, terecht wat mij betreft, nu de morele winnaar voelen. Valsspelers kunnen gewoon blijven valsspelen inderdaad, maar gaan nu wel officieel als valsspelers door het leven. Voorheen riepen ze in koor: er staat toch nergens dat het niet mag! Ja voor sommige mensen heeft zoiets als 'de morele winnaar zijn' waarde. Voor mij ook.

 

Laten de CO's zich dan maar morele winnaar noemen, maar zolang er mondeling nog gewoon van alles rond gaat zou ik me als CO geen morele winnaar noemen. Er zijn namelijk nog steeds "valsspelers" die niet in de geest van de cache lopen en de eindcoords gewoon ergens vandaan halen. Hetzij van GL hetzij elders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....

Je leest duidelijk niet goed. Een event is niet openbaar in de zin van het woord, maar beperkt openbaar. Niet heel geocache land en de rest van de wereld is hier aanwezig. En na het event zijn alle hints, antwoorden en oplossingen zomaar spontaan weer verdwenen. Nergens meer te lezen. Gut.

 

En wat is dat nou voor een onzin om de CO te vragen of het op event mag. Slaat nergens op. Hij/zij weet dat dit op een event gaat gebeuren, en dat is juist de bedoeling daar. Daar is een event voor bedoeld: samen puzzelen (!), wandelen en cachen.

 

GLs zoeken maar naar redenen van de meest inzinnige aard. Ik heb nog niet 1 gegronde reden gelezen, hier niet, nergens niet. Ik blijf erbij dat jullie (ja hokje GL) het niet willen snappen. Geen fatsoen what so ever (oops Engels).

 

Ik hou het nestjes, ik heb vaak moeten poetsen in de reacties, maar owee....

 

Een event beperkt openbaar? Iedereen met een GC.com account kan zien waar en wanneer zo'n event wordt gehouden.

Gewoon een kwestie van er naar toe gaan en .... scoren maar. Gescoorde coords op een briefje schrijven (of in je telefoon/gps prakken) en aan al je cachevriendjes verspreiden via email/twitter/telefoon/sms en ga zo maar door. Hopelijk hebben zij ook wat coords gescoord want dat wordt de lijst met te verspreiden coords alleen maar langer. Lekker makkelijk.

Is eigenlijk nog makkelijker dan GL. Heb je namelijk gelijk een coord. Hoef je je over de puzzel al helemaal geen zorgen meer te maken.

 

Oh op een event wordt samen gepuzzeld? Laat dat nou ook op GL gebeuren. Alleen is dan het event virtueel en alle dagen open (voor degene met een password en zonder ban).

 

Blijf als anti-GLer (alweer een hokje) maar lekker denken wat je wilt. See if I care. (ook Engels)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt maar op één manier geocachen: zoals de bedenker van het spelletje, de cache-eigenaar, het heeft bedoeld. Wil je op een andere manier doosjes vinden met het GPS, dan kun je daar lang en breed over discussiëren, maar het blijft off-topic. Voor dergelijke discussies (en beschouwingen van randverschijnselen als GeoLeaks) heeft dit forum een aparte rubriek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt maar op één manier geocachen: zoals de bedenker van het spelletje, de cache-eigenaar, het heeft bedoeld. Wil je op een andere manier doosjes vinden met het GPS, dan kun je daar lang en breed over discussiëren, maar het blijft off-topic. Voor dergelijke discussies (en beschouwingen van randverschijnselen als GeoLeaks) heeft dit forum een aparte rubriek.

Beetje ongenuanceerd lijkt me en veel te kort door de bocht. Te zwart wit weer naar mijn mening.

 

bv:

- eigenaar wil logvoorwaarden: mag niet hoeft niet

- eigenaar zegt tb hotel (verplicht TB erin indien je er eentje uithaalt): doe ik en vele andere niet

 

Oh ja, ook ik heb een multi gelogd die ik niet geheel gelopen heb. Heerlijkheid Lathum. Die route heb ik thuis via google maps etc opgelost (de route en antwoorden) mbv de beschrijving van de cache. De eindcoords bepaald en er naar toe gegaan. Was goed en gelogd.

De eigenaar heb ik een ruime tijd later eens ontmoet bij een van onze caches en het ook vermeld (had ik ook al in de log vermeld). Niets aan de hand natuurlijk.

 

Had de eigenaar het zo bedoeld? Nah, niet echt. Was het volgens de spelregels van geocaching.com? yep!

 

Dus zo stellig beweren dat er maar 1 manier is en dat je het anders geen geocaching mag noemen vind ik onzinnig. Past wel bij de polarisatie natuurlijk en bij het stelling nemen. Je kunt het 1 best wat minder fraai vinden als het andere. Maar het is en blijft geocaching. De cache-eigenaar is niet heilig!

Denk bv al aan het koppelen van afstanden (totale cache-afstand) aan een cache. Nu kun je zoeken op caches van een bepaalde afstand. Je moest eens weten wat voor weerstand en velle discussies dat toen gegeven heeft. En nu? Nu gebruiken mensen het en is het ook geen punt van discussie meer. Inzichten veranderen en het is allemaal niet zo zwart wit.

Maar cache-eigenaar is 1 onderdeel van het spel, maar is niet diegene die alles maar kan bepalen. Dat doen de cache-eigenaren, cache-zoekers en cache-site (waar die gepubliceerd is) samen.

 

- Robert

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...