Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Ik zou zeggen: geniet van de mooie logjes van cachers die de puzzel wel opgelost hebben en laat die andere logjes snel aan je voorbijgaan.

 

Begrijp dat wanneer deze praktijken doorzetten dit geen goed zal doen voor nieuwe Mysteries. Zeker niet van mijn kant.

 

Tevens zijn de regels op GS nu duidelijk genoeg. En die gozer op GL wil niets anders zien dan nieuwe Mysteries en oplossingen. Ieder andere opmerking betekend een ban. Daar moet je het maar mee doen. Er is geen speld tussen te krijgen.

 

Nee, wanneer het aan mij ligt word het tijd om ook maar eens actie te ondernemen. Wat zal meneer GL er van vinden wanneer zijn gevonden caches worden verwijderd? Want, mocht ik erachter komen wie er achter schuil gaat, dan zal ik iedere cacheeigenaar waar hij/zij caches gevonden heeft, persoonlijk contacten over zijn praktijken. Misschien dat een klein percentage er iets mee doet... maar ach... daar moet ie maar mee leren leven. Net zoals ik dat moet.

 

Hoe pissig ik ben? Nou, heel pissig.

 

Jouw methode leidt tot terreur en wederterreur.... Is de wereld daar al niet vol van???? 90% van alle oorlogen zijn gevoerd vanuit "het geloof". Omdat jouw geloof niet datgene is van de mensen, die hier een andere overtuiging verkondigen gooi je er nog maar een oorlogje tegenaan.... Mag ik deserteren????

 

En dat je geen mysteries meer maakt.... Ach, daar kunnen ze in Groningen (en ver daarbuiten) wel mee leven. Probeer het eens met een tradi op een verschrikkelijk mooi plekje, waarvoor ik naar Veendam wil afreizen om het te kunnen zien????

 

Als je je nu aanwezige adrenaline (en als ik je berichtje lees, dan moet ik het bijna van mijn scherm afschrapen...:yes: ) eens aanwendt voor zo'n mooie tradi of een lekkere multi.... De middenstand van Veendam zal je omhelzen, want ik kom eraan!!!!:dribble:

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geocaching Text Analyzer: ROT 1-25, letterwaarden, ASCII-waarden, tekens tellen, stapeltellen, Morse, spellingsalfabetten (NATO, internationaal, Nederlands), Braille, Handalfabet, Seinvlaggen, Semafoor, rekenhulp voor formules, nummerconversie en substitutiealfabet.---> kort om het zelfde als GL

 

Het wordt tijd voor de puzzel der puzzels, zeg maar net zoiets als de indianen die in beide wereldoorlogen de duitsers en japanners gek maakte met hun taal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, weer zo'n discussie waarvan je meteen al weet dat het een oeverloos uitwisselen van meningen zal worden, omdat ieder 'kamp' gelijk heeft vanuit de eigen optiek.

 

Zal ik eens verklappen waarom er nooit overeenstemming zal komen? De zogenaamde 'geocaching-community' is slechts een marketingtruc. Ja, vroegah misschien, in den beginne, kon je nog een beetje spreken van een groep gelijkgestemden. Mensen met een tic voor technische snufjes die daarnaast graag buiten op pad gingen.

 

Maar nu? Het cache-aanbod is enorm divers geworden. Nog steeds prachtige natuurcaches, maar veel meer oppikkers in de bebouwde kom en carpoolcaches, plus een gigantische berg puzzelcaches.

Prima, zeggen veel cachers, voor elk wat wils! Maar beste mensen, met een divers aanbod haal je ook een divers publiek binnen. Ik vind het niet gek dat de verschillen niet alleen te zien zijn op het gebied van cachesmaak.

 

Zogenaamd zijn we allemaal avontuurlijk aangelegd, want dat staat op de startpagina van gc.com. Jaja, en iedere Ferrari-bezitter is een snelle jongen! Zo zijn we oorzaak en gevolg aan het omdraaien. De eerste lichting cachers was vast avontuurlijk, en ging daarom cachen. Volgens mij gaan tegenwoordig nogal wat mensen cachen om zich avonturier te kunnen voelen ... maar het moet niet te vermoeiend worden en dus is het wel handig wanneer je de eindcoördinaten van multi's en puzzelcaches via de achterdeur kunt krijgen.

 

Op avontuur gaan bekt goed. Wie vindt een voortuincache of een powertrail een echt avontuur? Eerlijk zeggen!

Gelukkig voor Groundspeak zitten er nog hier en daar pareltjes in de database waardoor de term 'avontuur' niet helemaal een loze kreet is. Vaak zijn dat wat lastigere caches, waar de maker meestal veel tijd, energie en geld in heeft gestoken. En nu komen steeds meer makers er achter dat hun inspanningen weggegooid zijn, omdat de 'community' uitgebreid spoilert op YouTube, GeoLeaks, Twitter etc. Uit protest zijn al verschillende 'avontuurlijke' caches het archief ingegaan.

Geen wonder dus dat Groundspeak officieel stelling neemt tegen spoileren. Want als de laatste spraakmakende cache gearchiveerd is, bestaat het avontuur uit het ontwijken van hondendrollen. Da's nog eens spannend!

 

Wen er dus maar aan. Dankzij de 'voor elk wat wils'-cultuur hebben we nu een 'ik doe toch wat ik wil'-cultuur. Ik doe ook wat ik wil, ik ga lekker lange-afstandswandelpaden lopen met de track in de GPS. Niet avontuurlijk? 't Is maar hoe je het bekijkt. Lopend in de natuur zie je altijd wel iets bijzonders en onverwachts, en dat is voor mij (net als vroegah bij het cachen) het mooiste avontuur.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk word openheid en eerlijkheid niet gewaardeerd in het huidige geocache mentaliteit, en is er een Anti GeoLeaker die het leuk vind om via een nep advertentie op marktplaats mijn telefoonnummer en naam te misbruiken, waardoor er mensen voor niks naar mij bellen.

 

Dit is het bewijs dat er enkele Geocachers zo verschrikkelijk ziek in hun hooft zijn om dit te verzinnen, laat staan als het eens bekend word wie Meneer Geoleaker hem zelf is, wat staat hem dan te verwachten? voor dit soort idioten met hun praktijken heb ik geen goed woord over, het begin van het menselijk verval, het oproepen van spammen naar personen is al ongestraft (met goedkeur van de motjes dus) op dit forum geplaatst, jammer maar men wilde zo graag toch dat ook een doorsnede van de bevolking van het spelletje laten genieten, dan is het onoverkomelijk dat ook geesteszwakten gezamenlijk hun minne praktijken binnen wandelen, met dit als gevolg.

 

 

Barny

 

advertentie

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van het laatste bericht van Barny, en het al eerder oproepen om bepaalde acties tegen geoleakers uit te voeren zoals logs verwijderen etc. is het mooi geweest.

In dit draadje zijn de voors en tegens inmiddels in den treuren besproken. GL zelf laat zich hier niet horen en onderneemt weinig tot geen actie om de wens van co's in te willigen.

 

De laatste dagen is de toon van de postings niet prettig, of een herhaling van eerdere postings.

 

We sluiten niet snel meer draadjes in dit forum, maar denk dat het nu een goed moment is om dit draadje maar even te laten rusten. Er is niets meer toe te voegen, er kan nu alleen nog maar een rot sfeer ontstaan.

 

Dus draadje gaat dicht. De vraagstelling waar poster het topic mee begon is inmiddels door groundspeak in orde gemaakt. Er hoeft dus verder ook niet veel meer over gezegd te worden.

 

De discussie zal hier niet mee stoppen, maar neem van mij aan, een forum werkt veel minder goed dan elkaar gewoon eens in het veld te ontmoeten, samen een cache te doen en dan de zaken door te spreken. Of men op een lijn komt betwijfel ik. De handschoen ligt bij de mensen van GL om er wat mee te doen, zeker richting de cache owner.

 

Rest mij niets anders dan iedereen een fijne 1e paasdag toe te wensen, eieren of caches zoeken, veel plezier er mee :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...