Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

@barny: Slechts enkele honderden die het spelletje “zuiver” spelen… ik geloof er helemaal niks van. Ik vind het ook nogal een beschuldiging richting de community. Inderdaad zullen velen wel eens ooit een mysterie hebben gelogd die ze niet zelf hebben opgelost. Ja wij ook, ik kan me 1 geval herinneren op 970 founds (de cachers waar we mee op stap waren hadden hem wel zelf opgelost). Mijn vraag ging natuurlijk over de aantallen die structureel coords delen.

 

Als je bang bent dat de coords database opdroogt als je toestemming gaat vragen aan de CO’s dan geef je dus eigenlijk toe dat de CO’s blijkbaar niet willen dat hun coords gedeeld worden. Waarom ze dat niet willen (veilig antwoord, principe, of nog iets anders) dat doet er helemaal niet toe. Simpel feit is dan dat ze aangeven dat ze het niet willen. Het enige dat wordt gevraagd is respect voor die keuze. Het is namelijk hun cache.

 

Je zult hebben gezien dat er nu in dit draadje pogingen worden gedaan om tot overeenstemming te komen. Ik hoop dat de coords delers ook een stap willen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Laatst las ik een logje van iemand die een cache van >10 km had gedaan. Dit samen met een andere cacher die de tocht al eens gelopen. had. Hierdoor waren de punten niet moeilijk te vinden.

 

Staat er vervolgens een notitie van die andere logger dat hij enkel even is teruggeweest om een Coin te discoveren.

 

Tocht gelopen of niet? Ik 'vrees' het laatste :thumbdown:

 

Ik vind dit toch echt wat minder 'erg' dan het oplossen van een mystery. Neem bijvoorbeeld je eigen met de klokke, die is erg leuk om op te lossen en als je hem eindelijk hebt is het echt super gaaf gedaan. Echter kan je natuurlijk ook van iemand andere de coors krijgen en heb je hem zo. Daar vind ik zelf niks aan, maar er zijn genoeg puntjesjagers denk ik. Een multi lopen met iemand die hem al heeft gelopen... tja, ik hoop dat iemand een voldaan gevoel heeft als hij rechtstreeks is meegelopen naar de eind stash. Niet mijn ding, maar je hebt ze erbij. Ik kan me er bij een multi dan ook niet druk om maken. Een mystery is wat anders vind ik persoonlijk

 

Heb je gelijk aan, rtwee. Het was enkel een voorbeeld van iemand die 'zegt' de tocht gelopen te hebben, maar door de log van de andere wel duidelijk word dat dit eigenlijk niet het geval was.

Wees dan eerlijk, dan heb ik hier ook vrede mee.

 

Dit heeft idd niets met de praktijken van GL te maken.

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@solletjes leuk dat je me citeert maar doe het dan ook wel volledig, ik schreef dan ook over de regelmatige cachers waarvan ik schat dat er een stuk of 100 het spelletje geheel volgens jullie maatstaven spelen, niet al die cachers die met het gezinnetje er zo af en toe lekker een dag op uit gaan, een cache vinden, een ijsje eten en daarmee een grandioze dag beleven, die zijn helemaal onwetend over hetgene waar we nu al +350 post aan besteden.

 

Of de CO nu wel of geen toestemming geeft, is uiteindelijk helemaal niet van toepassing, er zijn zoveel verschillende partijen die coords uitruilen/wisselen dat het helemaal niets uitmaakt of 1 partij om toestemming vraagt of niet, de database’s groeien toch inelkaar, respect heb ik altijd voor de cache zelf, niet voor de kromme ideeën van een of ander persoon die zijn uitmuntende verstand wil laten blijken door een hele lastige puzzelcache te maken.

 

Of een persoon die een puzzel gewoonweg ript van een van de vele puzzelsite ’s (daar waar puzzels thuis horen)

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht... ik geef het op... :crybaby:

 

Ik had gehoopt op een volwassen discussie en handreikingen van twee kanten ... maar helaas... jammer...

 

En houd aub op met gezeur over lastige puzzels en rare kronkels. Ja die caches zijn er, maar de meeste puzzels (en mysteries zijn niet eens allemaal puzzels) zijn goed op te lossen maar zitten, neem ik aan, toch in die databases. Evenals de eindcoords van multi's. Het gaat jullie dus helemaal niet over lastige puzzels en rare kronkels.

 

Nogmaals... zucht.

Iemand nog constructieve ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisteren staat de oplossing van één van mijn puzzels ook op GL. Ik baal hiervan als een stekker.

 

Ik heb contact gehad met de Topic Starter, en ook diegene vind het nu (na het oplossen en bezoeken van de cache) zeer vervelend dat de oplossing is geplaatst. Van zijn kant is getracht via een bericht aan GL de cache te laten verwijderen... maar hierop wordt niet gereageerd.

 

Misschien een idee:

Ik ga er vanuit dat de eigenaar van GL zelf ook verwaand cacher is. Voor zover ik terug heb kunnen lezen, geeft hij/zij zichzelf hier niet prijs. Maar mochten we hier achter komen dan lijkt het me een goed idee om zijn logjes massaal te verwijderen. Eens zien hoe leuk diegene dat vind! (onder het mom van: wie niet horen wil...)

 

Edit: Trouwens nog bedankt GeoGurbe en GeoDuck :thumbdown:

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisteren staat de oplossing van één van mijn puzzels ook op GL. Ik baal hiervan als een stekker.

 

Ik heb contact gehad met de Topic Starter, en ook diegene vind het nu (na het oplossen en bezoeken van de cache) zeer vervelend dat de oplossing is geplaatst. Van zijn kant is getracht via een bericht aan GL de cache te laten verwijderen... maar hierop wordt niet gereageerd.

 

Misschien een idee:

Ik ga er vanuit dat de eigenaar van GL zelf ook verwaand cacher is. Voor zover ik terug heb kunnen lezen, geeft hij/zij zichzelf hier niet prijs. Maar mochten we hier achter komen dan lijkt het me een goed idee om zijn logjes massaal te verwijderen. Eens zien hoe leuk diegene dat vind! (onder het mom van: wie niet horen wil...)

 

Edit: Trouwens nog bedankt GeoGurbe en GeoDuck :thumbdown:

 

Mooi waardeloos inderdaad! Ik zei het al via Twitter tegen je, een cache als deze verdiend dit niet. Hij is te mooi om zo makkelijk 'op te pikken'. Kan je hem niet iets aanpassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi waardeloos inderdaad! Ik zei het al via Twitter tegen je, een cache als deze verdiend dit niet. Hij is te mooi om zo makkelijk 'op te pikken'. Kan je hem niet iets aanpassen?

 

Zal niet mogelijk zijn. Er staat exact hoe de puzzel opgelost moet worden... en dat is juist waar het om draait.

Het veranderen van bijv. het coördinaat veranderd niets aan hoe deze opgelost moet worden.

 

Ik wacht nog even af of GL met een reactie komt. Zo niet, dan verdwijnt deze. Dit geeft de geile :dribble: puntjesjagers van GL nog een paar dagen om de cache te loggen. Hebben zij de buit in ieder geval binnen. Want, daar gaat het toch om GL??? :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wacht nog even af of GL met een reactie komt. Zo niet, dan verdwijnt deze.

En weer een mystery minder... Volgens mij wordt hiermee tegemoet gekomen aan de wens van de GeoLeaks-gebruiker. Hoe minder mysteries, hoe beter! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ziekelijk moet je zijn om je te registreren op een site die je verfoeit, je in te laten schrijven op het elite deel van dat forum, en dan net zo lang zitten te wachten op iets wat gegarandeerd komt, zodat je op een heel ander forum huilie huilie kan gaan doen dat het onoverkomelijke er eindelijk gepubliceerd is.

 

Aan de aanwas van allemaal nieuwe puzzels tegenwoordig, hebben weinig geocachers moeite met GL

 

 

Barny

 

Geocaching Text Analyzer: ROT 1-25, letterwaarden, ASCII-waarden, tekens tellen, stapeltellen, Morse, spellingsalfabetten (NATO, internationaal, Nederlands), Braille, Handalfabet, Seinvlaggen, Semafoor, rekenhulp voor formules, nummerconversie en substitutiealfabet.---> kort om het zelfde als GL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wacht nog even af of GL met een reactie komt. Zo niet, dan verdwijnt deze. Dit geeft de geile :dribble: puntjesjagers van GL nog een paar dagen om de cache te loggen. Hebben zij de buit in ieder geval binnen. Want, daar gaat het toch om GL??? :no:

 

Misschien kan je je besluit om te archiveren beter laten afhangen van de geocachers die het wèl leuk vinden om puzzels op te lossen, en daarbij denken aan de lol die er waarschijnlijk zelf aan hebt gehad om je cache te maken en aan de leuke logs die in de toekomst ongetwijfeld nog gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wacht nog even af of GL met een reactie komt. Zo niet, dan verdwijnt deze. Dit geeft de geile :dribble: puntjesjagers van GL nog een paar dagen om de cache te loggen. Hebben zij de buit in ieder geval binnen. Want, daar gaat het toch om GL??? :no:

Dat vind ik toch wel een overtrokken reactie. Stel dat er 50 mensen actief op zoek zijn naar oplossingen via Geoleaks, veel meer zullen het er volgens mij niet zijn. Dan wonen er van die 50 er een stuk of 5 binnen cache-afstand van Veendam (een via geoleaks verkregen coördinaat maakt van de cache een traditional en daar ga je ook geen 50 kilometer voor rijden ?). Dat weegt toch niet op tegen de 50-100 mensen die deze puzzel wel met veel plezier gaan oplossen.

Ik denk dat het aantal Geoleaks gebruikers nog verder zal afnemen door het sluiten van een deel van het forum. In ieder geval kun je niet meer per ongeluk de antwoorden via google vinden, zoals bij de cache van GeoRidders gebeurde. Wat mij betreft is het fenomeen daarmee voldoende ingeperkt en niet erger dan het uitwisselen via mail, twitter of dropbox.

Ik zou zeggen: geniet van de mooie logjes van cachers die de puzzel wel opgelost hebben en laat die andere logjes snel aan je voorbijgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen: geniet van de mooie logjes van cachers die de puzzel wel opgelost hebben en laat die andere logjes snel aan je voorbijgaan.

 

Begrijp dat wanneer deze praktijken doorzetten dit geen goed zal doen voor nieuwe Mysteries. Zeker niet van mijn kant.

 

Tevens zijn de regels op GS nu duidelijk genoeg. En die gozer op GL wil niets anders zien dan nieuwe Mysteries en oplossingen. Ieder andere opmerking betekend een ban. Daar moet je het maar mee doen. Er is geen speld tussen te krijgen.

 

Nee, wanneer het aan mij ligt word het tijd om ook maar eens actie te ondernemen. Wat zal meneer GL er van vinden wanneer zijn gevonden caches worden verwijderd? Want, mocht ik erachter komen wie er achter schuil gaat, dan zal ik iedere cacheeigenaar waar hij/zij caches gevonden heeft, persoonlijk contacten over zijn praktijken. Misschien dat een klein percentage er iets mee doet... maar ach... daar moet ie maar mee leren leven. Net zoals ik dat moet.

 

Hoe pissig ik ben? Nou, heel pissig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm, logs verwijderen van de beheerder van Geoleaks.

Lijkt mij i.i.g. een actie waarmee de hoop op een dialoog of iets wat daarop lijkt, van sommigen in dit topic, direct helemaal vervliegt.

Geoleaks komt zich hier nu echt helemaal niet meer presenteren en meepraten.

Dat maakt denk ik, in de praktijk niet zoveel uit, want dat deed hij toch al niet.

Alleen lijkt het mij dat nu vooral de tegenstanders van Geoleaks elkaar gaan ondermijnen.

 

@ Veendammer:

Sta je er overigens in je boosheid nog even bij stil dat zomaar logs verwijderen ook niet mag en dat Groundspeak daar wel degelijk ook wat uitspraken over doet?

Met de ene richtlijn in de mond de andere daadwerkelijk overtreden.

Is dat de oplossing in deze?

 

Ik begrijp je reactie wel, maar vind deze oplossing eigenlijk gewoon 'kwaad met kwaad vergelden'.

Misschien even een paar dagen van de zon gaan genieten en het daarna allemaal nog eens in een ander licht bezien?

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...