Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Maar die kleine groep schreeuwers menen wel te weten hoe het spelletje door de hele community gespeeld dient te worden.

 

Uhm, conform de guidelines?

Maar dat schijnen niet alle schreeuwers te willen beseffen hoor. Of zijn het alleen schreeuwers als ze het niet met jou eens zijn?

 

Wie de schoen past.... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wie de schoen past.... :rolleyes:

 

Tja no-name (nomen est omen?), je mag me best een schreeuwer noemen. Ik heb een mening waar ik me niet voor hoef te schamen. Dat helpt wellicht ook.

Ik vraag me wel af waarom alleen voorstanders van naleving van de guidelines door jou als schreeuwer worden bestempeld. Of mag ik dat niet afleiden uit je zin "Maar die kleine groep schreeuwers menen wel te weten hoe het spelletje door de hele community gespeeld dient te worden."?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schreeuwers heb ik gequote uit een post voor mij. En zullen we het een beetje algemener houden? Niet zo op de man/persoonlijk. Dat is in ieder geval mijn bedoeling niet. En dat lijkt mij geen goede zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist een Mystery-cache gelogd die ik zonder hulp NIET had kunnen doen. Ik ben zowel GeoLeaks als de Cache-eigenaar erg dankbaar. Dankzij hen heb ik vanmiddag een heerlijke wandeling kunnen maken! Heerlijk met je kop in de zon op weg naar een plekje met een heerlijk uitzicht op een mooie stad!

 

Dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist een Mystery-cache gelogd die ik zonder hulp NIET had kunnen doen. Ik ben zowel GeoLeaks als de Cache-eigenaar erg dankbaar. Dankzij hen heb ik vanmiddag een heerlijke wandeling kunnen maken! Heerlijk met je kop in de zon op weg naar een plekje met een heerlijk uitzicht op een mooie stad!

 

Dank!

 

 

Hallo,

 

Geef me de coords eens; Dan kan ik ook genieten van het uitzicht.

 

Groet,

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schreeuwers heb ik gequote uit een post voor mij. En zullen we het een beetje algemener houden? Niet zo op de man/persoonlijk. Dat is in ieder geval mijn bedoeling niet. En dat lijkt mij geen goede zaak.

 

Dan heb ik jouw opmerking "Wie de schoen past" verkeerd opgevat.

Maar goed, mijn mening is geloof ik wel duidelijk inmiddels. Dus tenzij ik specifiek word aangesproken, ga ik me verder met andere zaken bezighouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

Loop je al die extra puntjes niet mis.

Die puntjes zitten je toch hoog he? Zoals ik al eerder heb aangegeven, aan het aantal gearchiveerde puzzelcaches die worden opgelost kun je zien dat het ook de "puzzelaars" om een puntje gaat.

 

Tc

 

Dat is wel heel kort door de bocht om je standpunt jegens mysterycaches te onderbouwen.

En allemaal die wandelaars dan? Die gaat het ook om de puntjes zeker?

Ik zie nergens notes van mensen die zich bedanken voor een gearchiveerde wandeling, noch zie ik notes van mensen die zich bedanken bij de owner van een gearchiveerde traditional voor het tonen van het mooie plekje omdat ze er na archivering toch naar toe zijn gegaan.

Kortom, gearchiveerde (puzzel)caches worden niet niet bezocht omdat het geen puntje oplevert, maar simpelweg omdat ze gearchiveerd zijn.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in de Weekly Newsletter van Groundspeak:

 

Hello from Groundspeak! This is your weekly update from Groundspeak for 13 April

2011 to 20 April 2011.

 

--------------------------------------------------

Keep Geocaching Spoiler-Free

--------------------------------------------------

 

It is hard to say exactly what makes geocaching so addictive. Is it the fresh air?

The exercise? The amazing places this activity has taken you? It's most likely all

of the above and more. We're willing to bet that one of the many reasons you love

geocaching is that each geocache you find feels like a small victory; you had to

meet and overcome a challenge in order to find that cache.

 

The challenge for you might be in solving a puzzle to determine the coordinates for

a Mystery/Puzzle Cache, surviving the journey to the cache location, discovering the

cache, and/or figuring out how to retrieve the logbook from a tricky cache

container. Cache owners spend a lot of time and energy designing these experiences.

You can help preserve them for others by keeping information that might spoil such

moments private. This could include videos of a cache find or the answers to

Question and Answer stages of a Multi-Cache.

 

If you would like to contact a cache owner to request permission to post spoilers

publicly, you can email them through Geocaching.com. Thank you for helping to ensure

that the experience at each cache you've found remains just as it was for you!

 

See how to email another player:

http://support.groun...=kb.page&id=126

 

Lijkt me duidelijk wat ze er van vinden. Je hoeft het nu ook niet op te zoeken in de Guidelines, maar het wordt gewoon "actief" medegedeeld.

 

 

Ik vrees dat we kunnen wensen wat we willen, maar dat Geoleaks niet opeens opgeheven wordt.

Het lijkt me nu ook wel duidelijk dat de site eigenaar c.q. beheerder van Geoleaks hier niet mee komt discussiëren.

(wat mij verwondert, want voorheen een van de fanatiekere, kritische gesprekspartners op dit forum is nu slechts een stille lezer)

Ik denk ook dat bannen van boosdoeners alleen maar een hele nare sfeer gaat opleveren en verder niets oplost.

Daarom zal ik ook niet op het voorstel van GeoRidders gaan stemmen.

 

Ik ben wel blij met bovenstaande uitspraken, evenals de toevoeging aan de Terms of Use.

Groundspeak laat er geen twijfel over bestaan wat de bedoeling is van het spel en hoe je het voor een ander kan verpesten.

Bryan heeft daarbij nog eens genuanceerd dat e.e.a. niet geldt voor het vragen van een kleine hint aan de CO of medecachers, het samen puzzelen of het meelopen met een vriend die de puzzel heeft opgelost.

Het argument dat Groundspeak "er niets over zegt" is van tafel

 

Verder lijkt mij dit alles vooral een mentaliteitskwestie en dat veranderinsproces voltrekt zich meestal iets minder vlot dan de lengte van dit topic, de herhaling van argumenten en de daarmee gepaard gaande ergernissen.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel heel kort door de bocht om je standpunt jegens mysterycaches te onderbouwen.

En allemaal die wandelaars dan? Die gaat het ook om de puntjes zeker?

 

Je hebt een punt (net zoals vele anderen op in dit draadje, trek het je niet te persoonlijk aan). Eens kijken hoe ik me daar weer uit kan praten.

 

Op deze manier: Die gearchiveerde tradies en multies zullen vooral gearchiveerd zijn omdat de situatie ter plekke veranderd is. Het mooie plekje is verdwenen of het is te gevaarlijk geworden om daar naar toe te gaan.

 

Laat ik nog een ander argument in de strijd gooien. Op http://coord.info/GC2C308 heb ik aangegeven dat er een aantal easter eggs in die wherigo zitten. Als je ze vindt levert het geen puntje op, en ik heb ook no niemand tegengekomen die geprobeerd heeft om er een te vinden.

 

p.s. Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar naast in de guidlines staat er ook ergens anders iets over spoileren op gc.com. Het staat er meer dan een miljoen keer op:

Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links.

 

Met dit statement durf ik wel te stellen dat groundspeak niets kan of wil doen tegen spoileren.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is nu eigenlijk het probleem van de 'ruzie' als ik het zo mag noemen.

 

Een groep cachers houd niet van puzzelcaches. Reden waarom ze er niet van houden laat ik even in het midden. Ze willen liever cachen dan puzzelen. Laat ik nu eens zeggen: ze willen van het buiten zijn genieten met als toegevoegde waarde een zoektocht naar een schat.

 

Hier is op zich helemaal niets op tegen. Prima. Dat mag. Moet je zelf weten.

 

Om dit te bewerkstelligen hebben zij de handen ineen geslagen en zijn een forum gestart om de coordinaten van deze caches snel en eenvoudig te vinden en zo dus sneller naar buiten te kunnen.

 

Oops. Hiermee hebben zijn tegen de benen van menig puzzelcache eigenaren geschopt. Niet allemaal, laat dat duidelijk zijn. Helaas is er ook tegen cachers geschopt die geen (puzzel)caches heeft liggen. Oops.

 

Nu roepen we heen en weer dingen waar we mogelijk spijt van zouden kunnen krijgen als we oud en bejaard zijn.

 

1) Kunnen we dit oplossen?

2) Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Ik heb hier over na gedacht. Doe ik trouwens al langer.

 

Als antwoord op 1): JA

En dan 2): Voordat een puzzelcache besproken gaat worden, eerst de eigenaar vragen of hij/zij hier problemen mee heeft.

- Zo niet, maak daar melding van op het forum in de openings-post.

- Indien wel, maak een draadje aan met de link naar de cache en de melding dat de eigenaar het niet op prijs stelt dat er over zijn/haar cache in het openbaar wordt gediscussieerd. En zet het draadje meteen op slot. Uiteraard kan de eigenaar benaderd worden voor hints, uitleg, hulp en wat al niet meer.

 

Wat bereiken we op deze eenvoudige werkwijze:

- de groep die niet van puzzelen houd kan hun forum behouden en uitbreiden. Zij kunnen de caches waarvoor toestemming is gegeven door de eigenaar blijven bespreken op het forum. Voor de overige puzzelcaches kunnen zij uiteraard de gewenste informatie via mail (of ander gesloten medium) bij de eigenaar verkrijgen. En als zij dit onderling via gesloten medium verder verspreiden lijkt het mij dat niemand daar wakker van ligt.

- de groep die niet wil dat zijn cache in het openbaar besproken wordt is tevreden.

- alle overige cachers weten dat wanneer een cache op het forum besproken wordt met toestemming wordt gedaan van de eigenaar.

 

Ik denk dat dan GL leden blij zijn, en ja, ook de tegenhangers hiervan.

 

Dit lijkt mij de meeste gulden middenweg en wellicht de enige echte oplossing om tot een staakt het vuren te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is nu eigenlijk het probleem van de 'ruzie' als ik het zo mag noemen.

 

 

Je kunt hier blijven praten tot je een ons weegt. Tegenstanders blijven tegenstanders en voorstanders blijven voorstanders.

 

Geoleaks of alles wat er op lijkt zal niet meer verdwijnen en als cache eigenaar ga je daar helemaal niets tegen kunnen doen.

 

Welkom in de wereld van de sociale media!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@georidders!

 

Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat werken. Er zullen maar weinig cacheowners zijn, die zullen gaan juichen, wanneer ze een bericht krijgen met de vraag of hun cache op geoleaks besproken kan worden. Het is als cacheowners toch het gemakkelijkst om "nee" of "liever niet" te zeggen. En gezien het toch wel eenzijdige beleid van de eigenaar van het geoleaks forum zal van die zijde zeker geen medewerking verkregen worden.

 

Sinds vandaag is overigens een ieder, die zélf geen bijdrage heeft geleverd aan geoleaks in de vorm van het aandragen van hints de toegang tot de oplossingen ontnomen..... Van de ene op de andere dag, zonder enige vooraankondiging. Niet erg chique, maar OK, het is een eenmansforum dus hij kan zijn eigen beleid bepalen. Dus vanaf vandaag hebben alleen mensen toegang, die oplossingen aandragen. De rest heeft geen toegang meer tot de hints en/of coördinaten, die men ook overweegt te gaan plaatsen in een besloten forumgedeelte voor een beperkte groep van cachers.

 

Ik moet gaan vrezen, dat sommige aspecten van geocaching voorbehouden gaan worden aan een select groepje mensen. Nl. zij die voor de punten gaan.....

 

IK vond het prima, om af en toe eens een hintje te scoren via Geoleaks wanneer cacheowners niet reageren op vriendelijke verzoeken van de zijde van de puzzelaar, maar ik heb een hekel aan puntjesjagers, die gewapend met lijsten vol telefoonnummers van "bevriende" medecachers en met kant en klare mystery coördinaten in de zak op pad gaan op jacht gaan naar eeuwige roem in de door mij verafschuwde statistieklijsten.

 

Jammer.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom in de wereld van de sociale media!

 

Hou toch op man. Ik bied GL een hand, om tot elkaar te komen. Een mogelijkheid om elkaar te respecteren om hoe we het spel SAMEN willen en kunnen spelen binnen elkaars (tollerantie) grenzen van wat kan en mag.

 

Met figuren als jij zal er altijd oorlog blijven bestaan, en zal het GeoLeakers forum de wereld van de A-sociale media worden.

 

Weet je wat me opvalt? Dat de tegenstanders open staan om een 'gesprek' aan te gaan om tot een oplossing te komen van dit conflict. En de voorstanders verzetten zich met hand en tand, gooien alle deuren dicht. Waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@georidders!

 

Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat werken. Er zullen maar weinig cacheowners zijn, die zullen gaan juichen, wanneer ze een bericht krijgen met de vraag of hun cache op geoleaks besproken kan worden. Het is als cacheowners toch het gemakkelijkst om "nee" of "liever niet" te zeggen. En gezien het toch wel eenzijdige beleid van de eigenaar van het geoleaks forum zal van die zijde zeker geen medewerking verkregen worden.

 

Vooroordelen lijkt me dit. Dit kan echt wel werken!

 

Sinds vandaag is overigens een ieder, die zélf geen bijdrage heeft geleverd aan geoleaks in de vorm van het aandragen van hints de toegang tot de oplossingen ontnomen..... Van de ene op de andere dag, zonder enige vooraankondiging. Niet erg chique, maar OK, het is een eenmansforum dus hij kan zijn eigen beleid bepalen. Dus vanaf vandaag hebben alleen mensen toegang, die oplossingen aandragen. De rest heeft geen toegang meer tot de hints en/of coördinaten, die men ook overweegt te gaan plaatsen in een besloten forumgedeelte voor een beperkte groep van cachers.

 

Ach, je kunt volgens mij de Niet Opgeloste caches gewoon inzien. Dus maw, alle hints, etc, tm de oplossing, voordat ie naar die 'beschermde' afdeling gaat. Het werkt dus niet. Als gewoon lid kan je dus toch (als je snel genoeg bent) de oplossing zien. Schijnvertoning van de GL-moderator-eigenaar.

 

Ik moet gaan vrezen, dat sommige aspecten van geocaching voorbehouden gaan worden aan een select groepje mensen. Nl. zij die voor de punten gaan.....

 

Welke aspecten? Puntjesjagen? Tja, dan lijkt het me zaak om zoveel mogelijk antwoorden te posten en kan je VIP worden. ('je' in het algemeen als 'men')

 

IK vond het prima, om af en toe eens een hintje te scoren via Geoleaks wanneer cacheowners niet reageren op vriendelijke verzoeken van de zijde van de puzzelaar, maar ik heb een hekel aan puntjesjagers, die gewapend met lijsten vol telefoonnummers van "bevriende" medecachers en met kant en klare mystery coördinaten in de zak op pad gaan op jacht gaan naar eeuwige roem in de door mij verafschuwde statistieklijsten.

 

Jammer.

 

Sorry hoor :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...