Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Massaal? het enige wat er massaal in deze is, is de aandacht die er hier aan wordt gegeven.

 

Door jou onder anderen :)

en door jou en mij die iedere keer weer reageren mij maakt het niet uit ik ben een gebruiker van het fenomeen :thumbup:

 

Yep, ook door mij, maar ik klaag er niet over dat het onderwerp zoveel aandacht krijgt, en ben ook niet een van degenen die vraagt of het onderwerp op slot mag.

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mag ik er een aantal (waaronder eentje die anderen verzoekt een woordenboek te gebruiken) wijzen op de betekenis van het engelse woord guidelines? In het nederlands betekend dat richtlijn. Volgens wikipedia ‘een aanwijzing voor te volgen gedrag’. Dat is iets heel anders dan een ‘spelregel’ of ‘wet’. Een richtlijn geeft aan waarop het spel volgens groundspeak gespeeld zou moeten worden. Het is aan de speler zelf om zich daar wel of niet aan te houden. Het enige is, dat als je je niet aan de richtlijn houdt, en vervolgens een probleem hebt, dan moet je niet verwachten dat Groundspeak je gaat helpen.

 

Dus als iemand je logje verwijderd omdat je zijn cache spoilert op een andere website, maak je weinig kans bij groundspeak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in de Weekly Newsletter van Groundspeak:

 

Hello from Groundspeak! This is your weekly update from Groundspeak for 13 April

2011 to 20 April 2011.

 

--------------------------------------------------

Keep Geocaching Spoiler-Free

--------------------------------------------------

 

It is hard to say exactly what makes geocaching so addictive. Is it the fresh air?

The exercise? The amazing places this activity has taken you? It's most likely all

of the above and more. We're willing to bet that one of the many reasons you love

geocaching is that each geocache you find feels like a small victory; you had to

meet and overcome a challenge in order to find that cache.

 

The challenge for you might be in solving a puzzle to determine the coordinates for

a Mystery/Puzzle Cache, surviving the journey to the cache location, discovering the

cache, and/or figuring out how to retrieve the logbook from a tricky cache

container. Cache owners spend a lot of time and energy designing these experiences.

You can help preserve them for others by keeping information that might spoil such

moments private. This could include videos of a cache find or the answers to

Question and Answer stages of a Multi-Cache.

 

If you would like to contact a cache owner to request permission to post spoilers

publicly, you can email them through Geocaching.com. Thank you for helping to ensure

that the experience at each cache you’ve found remains just as it was for you!

 

See how to email another player:

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=126

 

Lijkt me duidelijk wat ze er van vinden. Je hoeft het nu ook niet op te zoeken in de Guidelines, maar het wordt gewoon "actief" medegedeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik er een aantal (waaronder eentje die anderen verzoekt een woordenboek te gebruiken) wijzen op de betekenis van het engelse woord guidelines? In het nederlands betekend dat richtlijn. Volgens wikipedia ‘een aanwijzing voor te volgen gedrag’. Dat is iets heel anders dan een ‘spelregel’ of ‘wet’. Een richtlijn geeft aan waarop het spel volgens groundspeak gespeeld zou moeten worden. Het is aan de speler zelf om zich daar wel of niet aan te houden. Het enige is, dat als je je niet aan de richtlijn houdt, en vervolgens een probleem hebt, dan moet je niet verwachten dat Groundspeak je gaat helpen.

 

Dus als iemand je logje verwijderd omdat je zijn cache spoilert op een andere website, maak je weinig kans bij groundspeak.

Ai, ai, ai!!! Dan ben ik bang dat iedereen dit draadje vanaf het begin verkeerd heeft geïnterpreteerd! Alle posts slaan dus helemaal nergens op! Zullen dan maar weer helemaal opnieuw beginnen?

 

GOTO 1

 

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik er een aantal (waaronder eentje die anderen verzoekt een woordenboek te gebruiken) wijzen op de betekenis van het engelse woord guidelines? In het nederlands betekend dat richtlijn. Volgens wikipedia ‘een aanwijzing voor te volgen gedrag’. Dat is iets heel anders dan een ‘spelregel’ of ‘wet’. Een richtlijn geeft aan waarop het spel volgens groundspeak gespeeld zou moeten worden. Het is aan de speler zelf om zich daar wel of niet aan te houden. Het enige is, dat als je je niet aan de richtlijn houdt, en vervolgens een probleem hebt, dan moet je niet verwachten dat Groundspeak je gaat helpen.

 

Dus als iemand je logje verwijderd omdat je zijn cache spoilert op een andere website, maak je weinig kans bij groundspeak.

Inderdaad betekenT 'guideline' 'richtlijn'. In de context van een spel is 'spelregels' een prima vertaling. Het woord 'wet' staat heel ver van die andere woorden af. Als je je bijvoorbeeld bij het plaatsen van een nieuwe cache niet aan de 'guidelines' houdt, wordt je cache niet gepubliceerd. Dus het zijn niet zomaar willekeurige suggesties waar je je naar eigen inzicht wel of niet aan kunt houden. Verontrustend dat je dat nog niet wist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er toch eens een email naar GS aan wagen. Want dat is toch het medium waarnaar iedere anti-leaker verwijst in zijn commentaren.

Hen vragen hoe zij denken over het delen van mysterie informatie via allerlei tot onze beschikking staande media zoals email, pb, sms, dm, telefoon, events etc. etc.

En of de genoemde genomen moeite door de Co'S ook betrekking heeft op een simpele logrol op het bekende hondenuitlaatveldje.

Eens kijken of ze daar een eenduidig antwoord op willen/kunnen geven.

 

Wordt vervolgd.

bewerkt door MirjamMaria
Link naar opmerking
Deel via andere websites

It is hard to say exactly what makes geocaching so addictive.

Is it the fresh air?

Ja die heerlijke frisse lucht in mijn computerkamer als ik aan het Googelen ben op zoek naar de gedachtenkronkels van de Cache owner.

 

The exercise?

Ongelofelijk de beweging die mijn vingers krijgen als ik aan het Googelen ben op zoek naar de gedachtenkronkels van de Cache owner.

 

The amazing places this activity has taken you?

Ik heb een fantastische monitor, het is een genot om daar naar te mogen kijken als ik aan het Googelen ben op zoek naar de gedachtenkronkels van de Cache owner.

 

 

Gelukkig heeft Groundspeak door waar het bij het geocachen over gaat: Naar buiten gaan, daar actief bezig zijn en genieten.

 

Volgens mijn interpretatie is spoileren ook meer wat er op de site Megaheks staat of sites zoals geocheater. Daar krijg je geen coordinaten, maar de informatie waar je terplekke de cache moet zoeken. Dat is vaak ook lastig ook al heb je de coordinaten, weet ik uit eigen ervaring.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er toch eens een email naar GS aan wagen. Want dat is toch het medium waarnaar iedere anti-leaker verwijst in zijn commentaren.

Hen vragen hoe zij denken over het delen van mysterie informatie via allerlei tot onze beschikking staande media zoals email, pb, sms, dm, telefoon, events etc. etc.

En of de genoemde genomen moeite door de Co'S ook betrekking heeft op een simpele logrol op het bekende hondenuitlaatveldje.

Eens kijken of ze daar een eenduidig antwoord op willen/kunnen geven.

 

Wordt vervolgd.

 

Vermeld er dan ook bij dat je GeoLeaks een warm hart toedraagt. Ben benieuwd naar de ongecensureerde reactie ! Mmmm eigenlijk weet ik die al :dribble:

 

Misschien moet ik een feedback geven bij GS:

 

geocachers die spoileren op een publieke manier (dus zoals via GL, twitter) BANnen

 

Ben benieuwd!

 

En hoe ze die geocachers ontdekken .... gewoon verklikken :ph34r:

 

Let wel, ik heb het over degenen die spoileren, niet over degenen die alleen lezen of luisteren dus. Alleen zij die antwoorden posten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terms of use is anders nog wel wat anders dan guidelines. De regel staat in de Terms of use, ofwel gebruiksvoorwaarden. Dus waarop baseer je dat het alleen een richtlijn zou zijn? Het is een voorwaarde voor het gebruik van de site waar je mee akkoord gegaan bent bij aanmelding, inclusief alle toekomstige voorwaarden (staat ook in diezelfde voorwaarden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: opmerking van fotogravin is volledig terecht. Het is dus wel een spelregel, alleen 1 die niet te controleren is. Daarom vind ik deze discussie nog steeds onzinning.

bewerkt door rhr_nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er toch eens een email naar GS aan wagen. Want dat is toch het medium waarnaar iedere anti-leaker verwijst in zijn commentaren.

Hen vragen hoe zij denken over het delen van mysterie informatie via allerlei tot onze beschikking staande media zoals email, pb, sms, dm, telefoon, events etc. etc.

En of de genoemde genomen moeite door de Co'S ook betrekking heeft op een simpele logrol op het bekende hondenuitlaatveldje.

Eens kijken of ze daar een eenduidig antwoord op willen/kunnen geven.

 

Wordt vervolgd.

Goed idee, ben benieuwd. Mijn vragen heb ik laatst live gesteld toen daar gelegenheid voor was in een chat met Bryan die voor iedereen toegankelijk was. Wat is 'dm' trouwens?

 

@technetium: knap staaltje selectief quoten. En uiteraard zonder de context.

 

Dit staat er:

"It's most likely all

of the above and more. We're willing to bet that one of the many reasons you love

geocaching is that each geocache you find feels like a small victory; you had to

meet and overcome a challenge in order to find that cache.

 

The challenge for you might be in solving a puzzle to determine the coordinates for

a Mystery/Puzzle Cache,..."

 

Let met name op de door jou weggelaten stukjes die ik voor jouw extra leesgemak even vetgedrukt heb gemaakt.

Heel interessant om te weten wat jouw interpretatie is. Had, als één en ander je niet duidelijk was, even aan Bryan tijdens de chat extra verduidelijking over HUN interpretatie gevraagd, die lijkt me namelijk wat relevanter.

 

@rhr: aan spelregels kun je je ook al dan niet houden. Kom je niet voor in de gevangenis. Je wordt dan alleen een valsspeler genoemd, is toch niet zo erg als je dat een extra puntje oplevert?

Oh en als je een cache plaatst die door de reviewer wordt afgewezen omdat hij niet conform de guidelines is, dan leg je toch gewoon even uit dat het maar guidelines zijn en je dus zelf mag weten of je je er wel of niet aan wilt houden. Gek eigenlijk hè, dat die reviewers dat nog steeds niet snappen? Wat een onzin zeg, "er is medewerking van Groundspeak voor nodig". Ja, het is moeilijk voor Groundspeak om sacties aan valsspelers op te leggen. Daar bof je dan toch mee, hè. Loop je al die extra puntjes niet mis.

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het zat. Zie dit verzoek. Votes zijn welkom uiteraard. Het gaat in deze alleen om de spoilende cachers, niet de gebruikers. En daar gaat het ons uiteindelijk om: niet spoileren.

 

....Wat is 'dm' trouwens?...

 

Direct Message. Dus niet publiekelijk beschikbaar. Staat gelijk aan een Mail of een SMS, aan alleen de persoon in kwestie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het zat. Zie dit verzoek. Votes zijn welkom uiteraard. Het gaat in deze alleen om de spoilende cachers, niet de gebruikers. En daar gaat het ons uiteindelijk om: niet spoileren.

 

Laten we ons nou niet verlagen tot het niveau van GL :thumbdown:

Daarbij komt dat het toch nooit 100% te achterhalen is (tenzij men spoilert op GC).

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het zat. Zie dit verzoek. Votes zijn welkom uiteraard. Het gaat in deze alleen om de spoilende cachers, niet de gebruikers. En daar gaat het ons uiteindelijk om: niet spoileren.

 

Laten we ons nou niet verlagen tot het niveau van GL :thumbdown:

Daarbij komt dat het toch nooit 100% te achterhalen is (tenzij men spoilert op GC).

 

Sorry, maar als je A zegt moet je ook B zeggen. Het zal mij een zorg zijn. Verlagen tot hun nivo kan niet. Niemand kan zo laag zinken. Wat zij doen hoort niet en mag sinds kort niet meer. Punt. En nu hebben we de mogelijkheid om verder te gaan en dit tot een halt te roepen. We helpen elkaar hiermee. Het gros van de cachers is het er niet mee eens. Er zijn al 2 supporters in een luttele minuut. Dat wil wat zeggen lijkt me. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...