Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Ik bepaal voor mezelf wel waar ik het wel of niet over wil hebben.

en zo zijn er ook mensen die voor zichzelf wel bepalen hoe ze hun spelletje geocachen spelen.

 

Deal with it.

inderdaad, daar zullen we dus mee moeten leren omgaan, als je dat niet allang kon.

 

Een spel heeft spelregels. Je kunt natuurlijk voor jezelf bepalen dat je je daar niet aan gaat houden. Dan ben je een valsspeler. Ook als er geen sancties aan vast zitten. Wees er maar trots op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe meer vinders, hoe beter!

En waarom is dat beter?

 

DIT vindt ik nou een leuke discussie ... want de vraag is eigenlijk een beetje waar het nu om gaat. Wil je als cachelegger dat je cache wordt gevonden, of wil je als cachelegger dat je puzzel onoplosbaar is? Of alleen op te lossen is als jij om hulp wordt gevraagd?

 

Damn, en ik had me nog zo voorgenomen me niet in deze discussie te mengen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DIT vindt ik nou een leuke discussie ... want de vraag is eigenlijk een beetje waar het nu om gaat. Wil je als cachelegger dat je cache wordt gevonden, of wil je als cachelegger dat je puzzel onoplosbaar is? Of alleen op te lossen is als jij om hulp wordt gevraagd?

 

Damn, en ik had me nog zo voorgenomen me niet in deze discussie te mengen!

 

Dat de cache beleeft wordt zoals deze bedoeld is te beleven. Soms gaat het niet enkel om het tekenen van een logrol!

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DIT vindt ik nou een leuke discussie ... want de vraag is eigenlijk een beetje waar het nu om gaat. Wil je als cachelegger dat je cache wordt gevonden, of wil je als cachelegger dat je puzzel onoplosbaar is? Of alleen op te lossen is als jij om hulp wordt gevraagd?

Ik weet niet hoe andere mensen die een Mysterie hebben gemaakt het doen. Maar ik heb mijn puzzel zo proberen te maken dat iedereen het kan oplossen, maar toch ook niet heel makkelijk is.

Zelf vind ik het leuk als mijn cache gevonden wordt, maar om nou elke dag een found te zien in mijn post vak zou ik niet leuk vinden. Ik denk dan dat de natuur teveel beschadigd wordt. Ik ben er dus niet voor om een cache te maken die onoplosbaar is, maar ook niet om een cache te maken die heel vaak gevonden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een spel heeft spelregels. Je kunt natuurlijk voor jezelf bepalen dat je je daar niet aan gaat houden. Dan ben je een valsspeler. Ook als er geen sancties aan vast zitten. Wees er maar trots op.

Zeker ook zo'n hekel gehad aan klasgenootjes met spiekbriefjes? Meester! Meester! Pietje heeft een spiek-brief-juhhhhh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een spel heeft spelregels. Je kunt natuurlijk voor jezelf bepalen dat je je daar niet aan gaat houden. Dan ben je een valsspeler. Ook als er geen sancties aan vast zitten. Wees er maar trots op.

Zeker ook zo'n hekel gehad aan klasgenootjes met spiekbriefjes? Meester! Meester! Pietje heeft een spiek-brief-juhhhhh!

Nee, geen hekel. Alleen medelijden af en toe :P

Ach, en je had toen ook geen ignore-knop voor proefwerkvragen die te moeilijk voor je waren.

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je als cachelegger dat je cache wordt gevonden, of wil je als cachelegger dat je puzzel onoplosbaar is?

Ik wil een leuk logje lezen als ik de e-mail open .. een log die geloofwaardig is .. een log die tot mijn verbeelding spreekt .. een log waar ik uit kan opmaken hoe iemand de cache en de puzzel ervaren heeft ..

 

Maar misschien moet ik mijn verwachtingspatroon wel bijstellen .. of stoppen met het maken van puzzels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe meer vinders, hoe beter!

En waarom is dat beter?

 

DIT vindt ik nou een leuke discussie ... want de vraag is eigenlijk een beetje waar het nu om gaat. Wil je als cachelegger dat je cache wordt gevonden, of wil je als cachelegger dat je puzzel onoplosbaar is? Of alleen op te lossen is als jij om hulp wordt gevraagd?

 

Damn, en ik had me nog zo voorgenomen me niet in deze discussie te mengen!

 

Kijk, sommige mensen vinden het leuk om een cachepagina te maken en er niet in te zetten van zo dit is de puzzel, nou geweldig niemand lost hem op. Waarom maak je dan een cache als je toch wilt dat niemand hem vind? Ik maak een mysterie met de intensie dat iemand er wat voor doet, er soms misschien nog wat van leert en ook nog een cache vind. Dat vind ik leuk, niet een puzzel die niet op te lossen is en nooit te vinden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@KDV

Over de klassementen en zo zijn we het dan in ieder geval eens.

 

Zo zie je maar dat we langzaam maar zeker meer met elkaar gemeen blijken te hebben dan je voorheen dacht. Toen was iedere voorstander van GL alleen nog maar een valsspelende puntjesjager. :lol1:

 

Ik heb nog nooit van de 'vierkwadrantentheorie' gehoord, maar als het om FTF-jacht gaat: tja, ze houden zich zo te horen wel aan de regels, degene die als eerste het logbook tekent, wint. Ik heb bij een multi ook weleens iets 'virtueel' gedaan terwijl het de bedoeling was om dat in het veld te doen (een tijdje geleden nog bij een multi waar je een stuk moest lopen om op je GPS vervolgens te kijken welk cijfer je daarmee getraced had). Als de CO zoiets wil voorkomen, zal hij/zij een en ander beter moeten dichttimmeren. Er zijn altijd wel meerdere wegen die naar Rome leiden.

 

Die theorie wil ik je best uitleggen, maar ja ... dat mag hier hoogstwaarschijnlijk niet. :ph34r:

Ik lees in deze discussie dat de CO's graag willen dat hun mysterie/multi gelopen wordt in de geest van de cache. Dus als jij een multi virtueel gelopen hebt, heb je je dus niet daaraan gehouden. Dus zou ik nu kunnen roepen dat ook jij valsspeelt. Maarrrrrr "omdat er in de regels van GS niets staat over het virtueel lopen van multi's" is dit dus geoorloofd, volgens jou. Mag ik hieruit concluderen dat, mocht GS ook regels met betrekking op het virtueel lopen van multi's gaat opnemen in hun handboek, jij hiermee stopt? Zelfde geldt voor de teams die dus hier roepen GL zoooo verschrikkelijk te vinden terwijl ze zelf ook een deel uitmaken van de cachers die in hun jacht op goud, zilver, brons alles geoorloofd vinden. Alles behalve GL natuurlijk. :blink:

 

WAt vind je er bijvoorbeeld van als mensen een nachtcache overdag doen?

Zou ik persoonlijk nooit doen maar dat is puur omdat ik nachtcaches het leukste vind om ook echt in het donker te doen. Maar de mensen die het overdag willen doen ... ga je goddelijke gang. Mij kan dat echt niet boeien.

 

De nieuwe guideline is niet alleen op GeoLeaks gericht. Wat niet mag is PUBLICEREN. Daaronder valt ook Twitter. Bellen, mailen en sms-en met vrienden, praten met anderen bij een borrel of op een event mag (gelukkig) dus wel. Daar is namelijk niks openbaars (algemeen toegankelijks) of structureels aan.

 

Events zijn wel openbaar! Kan bij ieder event zo naar binnen lopen en coords scoren. Een rondje langs de vele events en ik zou zo een mega hoeveelheid aan mysterie coords kunnen scoren zonder ook maar 1 minuut aan de puzzel te hebben besteed.

Wat gaan we hier dan aan doen? GS daar ook een oordeel over laten vellen? En wat zijn jouw gedachtes over de dropboxen die in omloop zijn?

 

Wat ik dus nog steeds niet snap is de hoera stemming onder de CO's over de genomen stappen van GS mbt publicatie van hints terwijl in den lande op allerlei manieren hun mysteries (en multi's) nog steeds om zeep worden geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil een leuk logje lezen als ik de e-mail open .. een log die geloofwaardig is .. een log die tot mijn verbeelding spreekt .. een log waar ik uit kan opmaken hoe iemand de cache en de puzzel ervaren heeft ..

Maar misschien moet ik mijn verwachtingspatroon wel bijstellen .. of stoppen met het maken van puzzels.

 

Ik ben het volledig met je eens ... een leuk logje is vele malen leuker dan een simpel "gevonden, bedankt" (hoewel dat "bedankt" soms al erg moeilijk lijkt). Maar wat is de essentie van geocachen? Lekker naar buiten de natuur in, op zoek naar mooie plekjes? Of je hersens breken op kronkels om vervolgens in een smerig bosje een kokertje te moeten vinden? Persoonlijk heb ik liever een mooie locatie dan een mooie puzzel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...