Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

Er is op dit forum gesproken over een zwarte lijst van personen die lekken naar GL.

 

 

In navolging op dit draadjezou je dan daar ook een zwarte lijst van moeten maken.

 

En ook van de mensen die dit en dit volgen op twitter....

 

Niet zo netjes als er een zin uit zijn verband wordt geciteerd voor eigen gebruik waardoor er een ander standpunt wordt gesuggereerd!

 

Ik ben helemaal niet voor het aanleggen van zwarte lijsten en dat blijkt ook als je leest wat ik er achter geschreven heb:

 

We kunnen het ook positief doen: GL kan met respect naar de CO's een witte lijst aanleggen van CO's die aangeven dat ze niet gelekt willen worden!

 

Jammer dat op de suggestie van een witte lijst vanuit GL niet wordt gereageerd!

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neem aan dat parreg bedoelt dat je dat alleen kunt zien als je (jij, Twinlife) zelf ook 'volgt'

Precies

 

En ik kan me zo voorstellen dat sommige mensen die accounts volgen om in de gaten te houden of hun eigen caches ook aan bod komen.

Klopt, ik heb gl gevolgd om te kijken wanneer mijn cache voorbij kwam. Aangezien die idd voorbij is gekomen en ik nu geen mysterie meer heb liggen (in Nederland) hoef ik niet meer te volgen. Zo boeiend zijn de tweets niet ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zijn deze inderdaad in mijn Follow-lijst geslopen, maar nooit aandacht aan geschonken.

Dit komt doordat Twitter aangeeft wie wel interessant zijn voor mij om te volgen. Een druk op de Follow-link is dan ook snel gedaan.

 

Lijkt me sterk ....

 

@coordservice's Tweets are protected.

Only confirmed followers have access to @coordservice's Tweets and complete profile.

You need to send a request before you can start following this account.

 

Had geen idee dat dit services waren waarin coördinaten gespoiled werden :(

 

Waar dacht je dan dat de coordservice betrekking op had?

 

Ik denk dat dit bij meerdere mensen zo is ontstaan.

 

Denk het dus niet.

 

(en zo zie je maar dat de oplossingen van de puzzels gewoon op straat liggen)

 

En niet alleen van puzzels. Beide twitteraccounts publiceren ook doodleuk de eindcoords van multi's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals vermeld:

 

Ooit heb ik eens op 'Who to follow' in Twitter geklikt. Dan krijg je dus een lijst met wie je zou kunnen volgen.

 

Was in de veronderstelling dat het allemaal geocachers waren en hierdoor een aantal aangeklikt. Sommige komen dan op pending te staan idd.

 

Maar nooit bewust. Heb een gruwelijke hekel aan spoilen! (maar geloof wat je geloven wilt)

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat parreg bedoelt dat je dat alleen kunt zien als je (jij, Twinlife) zelf ook 'volgt'

Precies

 

 

 

Nee, ga zelf de lijst ff bijlangs.

Ik doel niet 1 in het bijzonder, maar op 1 ieder die het van de daken schreeuwt

 

Bij mij zijn deze inderdaad in mijn Follow-lijst geslopen, maar nooit aandacht aan geschonken.

Dit komt doordat Twitter aangeeft wie wel interessant zijn voor mij om te volgen. Een druk op de Follow-link is dan ook snel gedaan.

 

Lijkt me sterk ....

 

@coordservice's Tweets are protected.

Only confirmed followers have access to @coordservice's Tweets and complete profile.

You need to send a request before you can start following this account.

 

 

In het begin stond deze gewoon open en kon iedereen hem volgen

Dus Veendammer heeft na alle waarschijnlijkheid op de follow knop gedrukt omdat deze voor hem wel interessant was (volgens twitter) en niet naar de naam gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben té naief geweest.

 

Dit draadje heeft mij - en ongetwijfeld velen met me - met beide benen op de grond gezet wat betreft de wijze waarop een grote groep cachers met puzzels en multies omgaat. Zo komen veel puntjesjagers, die twitteraars zijn/Geoleaks raadplegen in een ander daglicht te staan: gewoon ordinare valsspelers! Hoe je je eigen hobby kan degraderen!!! Zielig!

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon ordinare valsspelers

Ach, valsspelers heb je overal. Behalve bij backgammon want daar mag het. Tenminste .. dat vertel ik mijn tegenstanders altijd :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo komen veel puntjesjagers, die twitteraars zijn/Geoleaks raadplegen in een ander daglicht te staan: gewoon ordinare valsspelers! Hoe je je eigen hobby kan degraderen!!! Zielig!

 

 

Dit is wel heeeel kort door de bocht vind je niet, je hoeft niet eens een leaker/twitteraar te zijn om zoals jij het noemt "vals" te spelen.

Zelfs een telefoontje/mail/event (of moet ik nog ff verder gaan) is al genoeg om aan een coord te komen..

 

Zoals zovaak, ieder speelt het "spel" zoals hij het leuk vind...

 

Ben té naief geweest.

 

Dit draadje heeft mij - en ongetwijfeld velen met me - met beide benen op de grond gezet wat betreft de wijze waarop een grote groep cachers met puzzels en multies omgaat. Zo komen veel puntjesjagers, die twitteraars zijn/Geoleaks raadplegen in een ander daglicht te staan: gewoon ordinare valsspelers! Hoe je je eigen hobby kan degraderen!!! Zielig!

 

 

Was jij het ook niet die tijdens HHE meeliep om Duistere deuntjes te gaan file loggen???

 

VALSSPELER! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo komen veel puntjesjagers, die twitteraars zijn/Geoleaks raadplegen in een ander daglicht te staan: gewoon ordinare valsspelers! Hoe je je eigen hobby kan degraderen!!! Zielig!

 

 

Dit is wel heeeel kort door de bocht vind je niet, je hoeft niet eens een leaker/twitteraar te zijn om zoals jij het noemt "vals" te spelen.

Zelfs een telefoontje/mail/event (of moet ik nog ff verder gaan) is al genoeg om aan een coord te komen..

 

Zoals zovaak, ieder speelt het "spel" zoals hij het leuk vind...

 

 

Dit is precies wat ik iedere keer roep het is niet alleen geoleaks of twitter maar alles........

Dus dan stoppen we van af dit moment maar met z'n allen bij elkaar te komen op alle soorten fora alle events en minimaal 500 meter laten tussen 2 teams he bij een cache want anders word er misschien wel gespoilerd of wat verklapt.

 

Gelukkig dat er nog wat meer mensen zijn die het zelfde denken als ik.

 

Niet zeuren en een doosje vinden dat is leuk en hoe je hem vind MAAKT het uit ik vind van niet een doosje is een doosje of het nu een ? is of gewoon dat groene doosje op je cache pagina.....

 

Maar dit is natuurlijk gewoon mijn mening.

Dit is natuurlijk wel (volgens jullie) de mening van een puntjes jager die er nou eenmaal een sport van maakt om doosjes te vinden.

 

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twinlife,

 

Het lijkt wel alsof jij recordhouder wil worden in het verkeerd gebruiken van argumenten van anderen. Jouw reactie op mijn laatste bijdrage voegt er weer een exemplaar aan toe!

 

Ik heb nergens beweerd dat ik ook wel eens hulp gebruik van iemand anders. Je mag mij daar best valsspeler voor noemen. Maar dat is incidenteel en zeker niet vooraf bedacht zoals jij beweert dat bij HHE is gebeurd; daar kwam ik in een groep toevallig bij langs!

 

Geocaching doe je ook met anderen en daar is niets mis mee! Op grote schaal oplossingen en eindcoördinaten verspreiden is iets heel anders.

 

Ben voorbereid op de volgende lading modder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem zit hem inderdaad het publiceren van de hints, oplossingen, spoilers, enz op één punt waar iedereen toegang heeft.

 

Waar de CO soms ontzettend zijn best doet om er iets moois van te maken, zit 'dit type' cacher alleen maar te wachten (in zijn luie stoel) op de notificatie-mail dat de oplossing beschikbaar is. In mijn ogen allemaal een beetje iets te gemakkelijk, waarbij te weinig respect is voor de CO en niet zoals het zou moeten.

 

Samen met een ander team zitten we al tijden te broeden op de cache "Het Mysterie van de Breevenen" . Komen we er niet uit, leggen we deze eerst weer aan de kant. Op den duur komt de oplossing vanzelf. En ja, wanneer één van ons de oplossing heeft, dan delen we deze met elkaar. Maar niet naar de buitenwereld.

Ik kan die dominostenen niet meer zien :eek: (http://coord.info/GC1YB06) biggrin.gif

bewerkt door Veendammer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat nou zo merkwaardig is .. voor een site waar men geen moeite wil doen om een puzzel op te lossen verschijnen de oplossingen in een rap tempo .. dus ze kunnen het wel .. waar doen ze het dan voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komen we er niet uit, leggen we deze eerst weer aan de kant. Op den duur komt de oplossing vanzelf. En ja, wanneer één van ons de oplossing heeft, dan delen we deze met elkaar. Maar niet naar de buitenwereld.

Ik kan die dominostenen niet meer zien :eek: (http://coord.info/GC1YB06)

 

En nou maar hopen dat die ander de oplossing niet van Geoleaks haalt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...