Spring naar bijdragen

Can Groundspeak Help Us Against Spoiling?


Phoenix-night

Aanbevolen berichten

 

Ach, iemand het heeft over zware woorden als vals spelen, dan kijk ik soms eens hoe zij het spelletje spelen. Echt uitpluizen is het niet. Leest vrij snel hoor.

bron:

de buren/Cachers/default.aspx?gcname=kdv

 

Tja 'valsspelen' is volgens mij niets meer en niets minder dan je niet houden aan de spelregels. Met de huidige spelregels ben je dus aan het valsspelen als je je aan praktijken als GeoLeaks schuldig maakt. Het is gewoon net een beetje te 'georganiseerd' ondermijnen van de intentie van de CO.

Handig linkje trouwens, complimenten met de site. Big Brother is watching you :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Handig linkje trouwens, complimenten met de site. Big Brother is watching you :)

Dank je.

Je logt op geocaching.com (evt op terracaching.com en opencaching.com) met het idee dat mensen die logjes lezen toch? Hoezo Big Brother dan?

Het is 'gepubliceerd' en dus openbaar gemaakt door jezelf. :)

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het en niet anders!!! Te vaak hebben we ons hoofd gebroken over een moeilijke puzzel waar we tot slot in een voortuin belandden......

 

AMEN!!

 

 

Dan zit je hier bij het verkeerde draadje, want dit gaat niet over de kwaliteit van voortuincaches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is eigenlijk gewoon te simpel voor woorden.

Je logt gewoon de mysterie met de mededeling dat je geen liefhebber van puzzels bent en dat een bevriende cacher zo vriendelijk was om je de coords te geven hetzij via email, telefoon, dm, pb, op een event, tijdens een borrel, bij een goed gesprek rond de open haard (of al het hiervoor genoemde) en alle CO's zijn helemaal blij. Want zo heb je het spel helemaal volgens de regels van GS gespeeld.

CO's blij, anti-Leakers blij ... iedereen blij.

Daarnaast kan je dan ook melden dat je de goede dienst van de bevriende cacher graag voortzet en je dus al jouw cachevriendjes even via een email, telefoontje, dm, pb, op een event, tijdens een borrel, bij alweer een goed gesprek bij de open haard ook van de coords voor de mysterie hebt voorzien met de vraag of ook zij dit willen doen voor al hun geovriendjes.

 

Toch? Zo speel je het spel toch geheel volgens de regels? En heb je geen maling aan de geest van de cache en dus de bedoelingen met de cache van de CO?

 

Nou dan is het opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel zielig eigenlijk; die groep cachers die niet met puzzels overweg kan en dan maar zoeken op Geoleaks, waar de kans erg groot is dat je dan nog geen antwoord geserveerd krijgt!

 

Ga voor de aardigheid leaken uit Geoleaks.

Heb eens het overzicht genomen van Niet opgeloste caches van de provincie Zuid Holland. Had net zo goed een andere provincie kunnen nemen, want dat maakt niet veel uit.

Er wordt veel niet opgelost, er wordt weinig bijgedragen en er wordt veel alleen maar gekeken!

 

 

Hieronder zie je de stand van zaken voor Niet opgelost in Zuid-Holland op 20 april.

 

In volgorde:

Naam, Aantal antwoorden, Starter op GL, Aantal keer bekeken, Tijdstip laatst bekeken, Laatst bekeken door:

 

GC1K47H Miles - Seven Steps To Heaven 7 Van Lunteren 129 Wo Apr 20, 2011 7:23 pm puzznoob

GC20BDE Verbindingen 4 Van Lunteren 88 Wo Apr 20, 2011 6:59 pm Donegan

GC14TMW Ramblin' man 7 RollingStone 172 Wo Apr 20, 2011 6:54 pm Donegan

GC1ZQ4B .PPM 1 chrisk66 56 Wo Apr 20, 2011 2:44 pm Wij Drie

GC2Q03E Klap van de Molenwiek - J+A+K+N+S 1000ste... 0 GeoLeaks 38 Wo Apr 13, 2011 2:58 pm GeoLeaks

GC2QRJW Sammy en Loetje 0 GeoLeaks 41 Wo Apr 13, 2011 6:16 am GeoLeaks

GC2QG6P Houtwijkse Kunsten - Beeldhouwkunst 1 GeoLeaks 38 Vr Apr 08, 2011 8:48 pm catcher

GC20AMD Even een lijntje uitzetten 5 zoekmachine 163 Vr Apr 08, 2011 7:38 pm zoekmachine

GC2RFPM Geo Chemie 2 GeoLeaks 58 Vr Apr 08, 2011 8:01 am cachega

GC1QR9P Leeghwater 4 RollingStone 80 Do Apr 07, 2011 1:05 pm RollingStone

GC28KYE Vuurtoren cache 0 wsf 30 Di Apr 05, 2011 8:46 pm wsf

GCVCGR M.C. Escher 0 zoekmachine 45 Za Apr 02, 2011 6:22 pm zoekmachine

GC1J6CE Hier zit een luchtje aan 3 chrisk66 81 Do Mrt 31, 2011 9:15 pm chrisk66

GC2GP3X Roodkapjes Taaltermen 2 jamesbond 87 Do Mrt 31, 2011 3:24 pm Nec scire fas est omnia

GC1P7GM: Kriskras... 2 gps3force 86 Wo Mrt 30, 2011 9:26 am MCMAL

GC1XQE7 Comprimeren. 5 gps3force 133 Ma Mrt 28, 2011 10:53 am een-een-acht

GC1CK1H Een andere kijk op het Westerpark 1 wsf 62 Za Mrt 26, 2011 5:50 pm RollingStone

GC299PQ Out of the box 3 sjakkiej 96 Do Mrt 24, 2011 7:49 pm beanyman

GC2QC0F Voorschotense Beelden en Kunstwerken 0 GeoLeaks 42 Do Mrt 24, 2011 7:08 am GeoLeaks

GC24FD8 Der Regen Beul 8 Twinlife 214 Ma Mrt 21, 2011 2:57 pm een-een-acht

GC2PYTR Florennes 0 slechte_puzzelaar 58 Do Mrt 17, 2011 6:36 pm slechte_puzzelaar

GC29NNP Duizend 1000 M kilo k 1 yodokus 85 Ma Mrt 14, 2011 3:29 pm Van Lunteren

GC1FNPX: Belbor 0 Van Lunteren 59 Di Mrt 08, 2011 10:41 am Van Lunteren

GC2G4EX Crypto Cache #7 1 Pietje Puk 88 Ma Mrt 07, 2011 1:40 pm Rebel

GC1EJ1C Buitenaards 2 Sagitarius 116 Ma Mrt 07, 2011 1:35 pm Rebel

GC2M2BR Niet onder water 14 cachega 218 Ma Mrt 07, 2011 1:20 pm Theo222

GC2G4EV Crypto Cache #6 6 Pietje Puk 198 Za Mrt 05, 2011 9:09 am GeoLeaks

GC2HCQQ Pocketdecoder voor dummies 5 Van Lunteren 242 Vr Mrt 04, 2011 2:36 am Mick_Hall

GC1TFVZ Mijn Hobby: Electronica 2 yodokus 92 Zo Feb 27, 2011 7:43 am GeoLeaks

GC1RQ4V TAKG "Tortoise and the Hare" 0 yodokus 42 Vr Feb 25, 2011 10:00 am yodokus

GC2M5PA schaafjes 9 Sreob Ocin 343 Ma Feb 21, 2011 8:15 pm Kiveoh

GC23GWB Raadsel 7 los jurados 136 Ma Feb 21, 2011 3:11 pm los jurados

GC2F1KX Friends 4 Van Lunteren 126 Ma Feb 21, 2011 11:23 am Van Lunteren

GC1J4A7 Tante To 6 cachega 280 Vr Feb 18, 2011 11:20 am cachega

GC1VWFJ Bij de beesten af 1 GeoLeaks 80 Vr Feb 18, 2011 7:58 am Twinlife

GCR2JZ Kruisrak 3 Van Lunteren 88 Di Feb 15, 2011 9:48 am romsan

GC23JG7 Jarish 4 sjakkiej 132 Ma Feb 14, 2011 10:17 pm kleine zus

GC1TK35 Ricewind42 2 Van Lunteren 106 Ma Feb 14, 2011 10:12 pm kleine zus

GC2A8W5 Westlands Monopoly ~ Inkomstenbelasting 2 Van Lunteren 161 Zo Feb 13, 2011 10:14 pm kleine zus

GC1K7H8 Noord 1 cachega 77 Do Feb 10, 2011 9:55 pm Van Lunteren

GCHBM2 Winter 1 JanineBB 105 Do Feb 10, 2011 7:42 pm sjakkiej

GC19RG0 Match the icons 1 Sagitarius 70 Di Feb 08, 2011 1:35 pm zoekmachine

GC1BK9X Actief 3 Van Lunteren 90 Ma Feb 07, 2011 9:56 pm catcher

GC2H8Z6 World of Warcraft 0 MiepMiep 78 Za Feb 05, 2011 3:46 pm MiepMiep

GCKPVD De tel kwijt 0 yodokus 71 Za Feb 05, 2011 7:38 am yodokus

GC29J34 FISH! Cache 2 Van Lunteren 80 Vr Feb 04, 2011 7:49 pm cachega

GCR0MD Vaarbewijs III 0 Van Lunteren 39 Ma Jan 31, 2011 12:39 pm Van Lunteren

GC1B481 Ruurds practicum middag 6 Van Lunteren 184 Ma Jan 31, 2011 11:55 am Van Lunteren

GC2JY3N Geograffiti 9 Dalziel&Pascoe 571 Ma Jan 31, 2011 10:13 am Sreob Ocin

GC1Y9R7 GeDo 0 Van Lunteren 70 Do Jan 27, 2011 7:34 pm Van Lunteren

bewerkt door Diafragma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk je toch niet goed op dat forum er zijn in de provincie Zuid Holland 53 niet opgelost maar 135 wel opgelost.

Wat wil je dus eigenlijk zeggen met je berichtje? Dat je zelf ook op geoleaks komt en bij die groep zielige cachers hoort?

 

Maar goed dames en heren, we komen er toch niet uit, dat blijkt nog steeds na bijna 18 pagina's. Ik ga de pq's inladen voor het weekend en de boel afsluiten en morgen op pad voor een heel lang weekend.

Veel plezier met cachen dit weekend en of je de puzzels nu zelf opgelost hebt of hebt gekregen, het is mooi weer, geniet ervan!

bewerkt door Mon-Roe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MirjamMaria: nog meer gedraai in petto om maar niet te hoeven erkennen dat je onder de noemer 'valsspelen' valt?

 

Kijk je toch niet goed op dat forum er zijn in de provincie Zuid Holland 53 niet opgelost maar 135 wel opgelost.

Wat wil je dus eigenlijk zeggen met je berichtje? Dat je zelf ook op geoleaks komt en bij die groep zielige cachers hoort?

 

Hm, goh, dat is toch niet mijn interpretatie van Diafragma's berichtje. Ik denk eerder dat hij uit nieuwsgierigheid even is gaan kijken hoe productief die collectieve inspanningen van al die slimme geoleakers wel niet zijn. Ruim 700 gebruikers en dan voor 1 provincie al zo'n lange lijst met puzels die te moeilijk voor jullie zijn? En er zit er nog wel ten minste 1 voor dummies bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij onze puzzel (what the ..) hebben we nog nooit niets zeggende logjes gehad.

 

Even wat niks zeggende logjes van je eigen cache

 

uit cache gc1x14v (What the..)

1 Hier even lekker de kuierlatten gestrekt voor we straks vertrekken richting boot.

2 yes onze 23 cache r.....

uit cache GC1N4YZ

 

1 leuke :D enz.....

2 Samen met ...... een aantal caches gedaan in het Westland Bedankt

 

uit cache GC1MVR9

1 Gevonden op weg naar de boot in Engeland

2 2e keer zelfde log Gevonden op weg naar de boot in Engeland

3 Gisteravond deze cache gedaan

4 Zeer leuke verstopplek. Dag lief teddybeertje we zullen je missen. xxx-jes

 

uit cache GC29MW6

Nou laat ik daar maar niks over zeggen wat de logs kunnen niet zieliger

Daar staan alleen maar :) Nou is dit wel een cache in het buitenland misschien snap ik de cache niet en is het de bedoeling dat er zo word gelogd dat weet ik niet.

Maar daar valt niks uit te halen iedereen kan een :) loggen

 

zoals je deze logjes leest bij jullie puzzels kan IK er niet uit op maken er gepuzzeld is.

Geoleakers? weet je niet het is een vermoeden.

Of toch het coord gekregen via andere kanalen.

 

 

Dus jullie vlieger gaat ook niet op tijdens een storm.

 

Maar ja het blijft een interessante discussie.

want hier word door veel mensen geroepen de "oude manieren" wat ook nog steeds gebeurd van coords en hints versprijden via een event of vrienden club mag wel.

Maar een online vrienden club starten waar je lid van KUNT (maar niet hoeft als je daar geen behoefte aan hebt) worden mag niet.

 

Ik vind het allemaal maar vreemd een CO die roept.....

Ja dat mijn cache besproken word op een event of een cachers groep vind ik oke.

Maar als er een groep cachers dit online willen bespreken mag het niet.

 

En dit is wat er gebeurd op beide gebeurtenissen.

Soms word er gepuzzeld en soms wat minder.

 

Ik blijf het zeggen er word gemeten met twee maten door een paar CO'S hier..

 

Wil je dat er iets niet gebeurd met je cache trek je conclusie en doe wat je denkt dat goed is met je cache.

 

Groet Alex

bewerkt door AJKwak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

want hier word door veel mensen geroepen de "oude manieren" wat ook nog steeds gebeurd van coords en hints versprijden via een event of vrienden club mag wel.

Maar een online vrienden club starten waar je lid van KUNT (maar niet hoeft als je daar geen behoefte aan hebt) worden mag niet.

 

 

Dat mag wel hoor. Je kunt bijvoorbeeld een chatbox opzetten om dit te doen. Is wat vluchtiger van aard dan een forum. Tenzij je natuurlijk all logs van aale chatrooms gaat publiceren.

 

Maar goed, als je het niet eens bent met de nieuwe guideline, stel ik voor dat je een voorstel tot wijziging doet via het feedback-forum. En veel succes daarmee gewenst!

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mag wel hoor. Je kunt bijvoorbeeld een chatbox opzetten om dit te doen. Is wat vluchtiger van aard dan een forum. Tenzij je natuurlijk all logs van aale chatrooms gaat publiceren.

 

Maar goed, als je het niet eens bent met de nieuwe guideline, stel ik voor dat je een voorstel tot wijziging doet via het feedback-forum. En veel succes daarmee gewenst!

 

chat box mmmm dat mag wel van je geoleaks is het zelfde ik vraag wat ik krijg antwoord en staat ook op internet duurt misschien wat langer het antwoord krijg.

Daarom zeg ik ik zie het verschil niet tussen alle soorten van uit wisseling die er bestaan als er wat verboden word dan moet dat alles ook verboden worden..... en niet een beetje...

 

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik benoemde alleen de cache 'What the ..'. Waarom je er dan andere caches bij gaat halen en de logs hier bespreekbaar (?) wil maken is mij een raadsel. Wel bedankt dat je zo sportief bent geweest om op verzoek de namen weg te halen. Ik zie overigens nog meer posts waar ongevraagd namen publiekelijk (ik lees: te schande) worden gemaakt. Ik vraag me af of dit wel de bedoeling is.

 

Als je nog steeds afvraagt hoe ik uit logs kan opmaken of er gepuzzeld is (wat ik overigens nooit hebt beweerd) wil ik best eens uitleg geven. Alleen niet in een forum .. misschien op een event? Kunnen we meteen wat coörds uitwisselen.

 

Voor wat betreft de laatstgenoemde cache .. tja .. wat zal ik zeggen? Rare jongens die Finnen .. of zou hij misschien op GL moeten komen om 'het' te snappen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hm, goh, dat is toch niet mijn interpretatie van Diafragma's berichtje. Ik denk eerder dat hij uit nieuwsgierigheid even is gaan kijken hoe productief die collectieve inspanningen van al die slimme geoleakers wel niet zijn. Ruim 700 gebruikers en dan voor 1 provincie al zo'n lange lijst met puzels die te moeilijk voor jullie zijn? En er zit er nog wel ten minste 1 voor dummies bij!

 

mogen we hier uit afleiden dat jij nog nooit op gl heb gekeken, en al die tijd dus gewoon niet weet waar je het over hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MirjamMaria: nog meer gedraai in petto om maar niet te hoeven erkennen dat je onder de noemer 'valsspelen' valt?

 

Nee gewoon een legitieme constatering van feiten gebaseerd op de diverse posts in dit topic.

Maar de waarheid kan soms enorm tegenvallen. Dat ben ik met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

chat box mmmm dat mag wel van je geoleaks is het zelfde

 

Goh wat word ik hier moe van.

1. Het gaat niet om wat er van mij mag. Ik heb het hier steeds over de GUIDELINES.

2. Nee, Geoleaks is niet hetzelfde. Daar is sprake van PUBLICEREN (misschien kun je het woordenboek van Koen-Thirza lenen als hij daarmee klaar is).

bewerkt door kdv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadjes sluiten doen we hier inderdaad niet tenzij het uit de klauwen loopt of als een topic niet overeenkomstig de regels van ons forum is.

 

Vanuit geocaching.nl conformeren wij ons aan de door GS opgestelde regel:

You and not Groundspeak, are entirely responsible for all content that you upload, post or otherwise transmit via the Site. You agree not to:

<<knip>>

(m) Publish, in any form of media, the solutions, hints, spoilers, or any hidden coordinates for any geocache without consent from the cache owner.

het heeft geen zin om daar lang of breed over te spreken, de regel is gesteld, zo ziet men graag dat het spel gespeeld wordt.

 

Vriendelijk verzoek aan een ieder om niet steeds in de herhaling te vallen. Op deze manier is het draadje straks niet meer leesbaar. Het heeft geen zin op het forum om standpunten keer op keer aan elkaar te willen opdringen, want daar lijkt het af en toe wel op. Ook is het niet goed dat het steeds meer op de persoon gespeeld wordt, dit zal niets, maar dan ook niets oplossen.

 

In principe is het draadje oud nieuws geworden inmiddels. GS heeft zich uitgesproken en het publiceren verboden. Wens je het spel anders te spelen, dan is het niet gek dat je daar op wordt aangesproken door medecachers, maar een forum is daar niet het meest geschikte medium voor.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...