Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

Wat wij hier in Nederland natuur noemen, is niet meer dan een grote tuin.

Vanzelfsprekend hoor je zuinig te zijn op je tuin, eh, de natuur. Maar als dat betekent dat je er alleen in de bioscoop naar kunt kijken, verlies je de binding. Je moet de wind in je gezicht kunnen voelen, de bloesem kunnen ruiken, de vogels horen fluiten. Dat lukt alleen als je de natuur in gaat. Wandelen is weinig belastend en bij uitstek geschikt om van de natuur te genieten. Het lijkt me niet meer dan normaal dat je dan probeert om zo zuinig mogelijk met je omgeving te zijn. Stel je gewoon voor dat het de tuin is van iemand bij wie je op bezoek bent. Ga je daar willens en wetens de planten vertrappen, of gooi je er je lege colablikje achter een struik? Vast niet. Nou, doe het dan in natuurgebieden ook niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zie op mijn cachetochtjes ook regelmatig onnodige schade en ik vind het ook jammer dat dit in de media terecht komt.

Ik heb het idee dat zowel cache eigenaar als cacher zich steeds vaker niet goed voorbereiden.

Misschien toch af en toe zo'n artikeltje in het help center doornemen en bedenken wat van toepassing kan zijn?

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=718

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een goede tip hierboven. Ik zie op bijna al mijn tochten door de bossen overlast. Vaak juist bij de cache afval en omgeploegde/vertrapte stukken terrein. En wellicht is het voor cachers goed een wat meer pro-actieve houding aan te nemen. Wat ik hier nu een beetje proef, is als de beheerder toestemming geeft dan zal het allemaal wel goed zijn. Niet dus. Wij (CO's en cachers) hebben zelf een verantwoordelijkheid om respectvol om te gaan met de natuur. We zijn er immers te gast.

 

Wat veel beheerders trouwens ook niet weten, is dat het inmeten vaak ook niet goed gebeurd en er op die manier overlast ontstaat. Verder houdt deze ook geen rekening met honderden cachers die daar gaan zoeken. En daar is de CO weer verantwoordelijk voor, maar sommigen vinden het oh zo leuk dat je moeite doet om hun cache te vinden en dat het liefst met een afwijking net op het randje. Of geen of een vage hint geven, waardoor er struiken en wat nog meer vernield wordt. Voor sommige CO's hartstikke leuk, want de mensen doen tenminste wat voor je cache! Alleen die egostrelende categorie helpt ons spelletje vroeg of laat wel om zeep.

 

Het is heel moeilijk natuurlijk; scherp inmeten en een duidelijke hint geven. Maar wat weegt zwaarder, respectvol omgaan met de natuur of het eigen lolletje van de CO?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ja vooral een goede en duidelijke hint kan voorkomen dat er als een kudde/roedel/zwerm wilde zwijnen naar 'truffels' gespit wordt op een groot gebied.

Inderdaad kom je best wel eens 'schade' tegen duidelijk gemaakt door zoekers (op verkeerde plek).

 

Een duidelijke hint EN goed inmeten voorkomt redelijk dat er op een veel te groot gebied en verkeerde plek gezocht gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

een van de weinige uileg van geocachen wat ik heb gezien en ook nog een beetje klopt

ik heb ervaren cachers veel meer zien blunderen bij het presenteren van dit spelletje

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...