Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei barny:

hoe kan je dan verwachten dat een stel ambtenaren het dan wel weten?
er zijn toch voorbeelden zat dat het mis gaat,

Klopt. Het is een voorwaarde dat de mensen die er over gaan weten wat ze wel en niet moeten doen, en dus wat ze wel en niet moeten toestaan. En als ze die kennis niet hebben, dan moeten ze die m.i. gaan halen waar die wel is.

Daarom hadden ze beter vooraf met elkaar kunnen overleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

het is alleen jammer dat er een hoop mensen denken te weten dat ze het weten   (Pfff wat een zin)
en dat een hoop mensen elkaar maar gaan na-apen met de onterechte gedachte dat het "dan wel goed is"
de eerste die dat zou moeten opvallen dat zijn onze NL revieuwers, maar die hebben allemaal een stuk boter op hun hooft waar niet overheen te kijken is
en als ze er op worden aangesproken dan zijn ze niet bereid om anderen hun kennis te laten delen, en uit te leggen waarom ze de cache online hebben gebracht 
als tweede zijn wij als cache bezoekende geocachers ook verantwoordelijk voor het naleven van de plaatsingsrichtlijnen, de NL revieuwers kunnen eenmaal niet alles zien en ze worden maar al te graag "om de tuin geleid" 
oprechte geocachers die in het bezit zijn van een zogenaamde geocache hart die plaatsen Needs Maintenance of een Need Archived logs als de cache dat nodig heeft, dat gebeurt om de gehele geocache communitie te waarschuwen dat er wat aan de cache mankeert, de cache eigenaar waarschuwen dat hij wat aan de cache moet doen, en de revieuwer waarschuwen in de hoop dat zij nu dan wel eens goed met hun verantwoordingen willen omgaan 
maar doordat er mensen zijn die graag hun 5 minuten of fame willen hebben, maar totaal geen benul hebben wat dat uitricht komen er steeds meer gasten bij die even het "geocachen" proberen, met alle gevolgen die je in de pagina's hierboven kan zien 

Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Birdie.NL:


Eigenlijk is dit een hele goede beschrijving en kan iemand die nog nooit van Geocachen heeft gehoord, er wat van leren.

Maar, dit verhaal bevat 1 echte grote fout ( en dat had de schrijver zelf kunnen bedenken ), namelijk de zin "... achtergelaten voorwerpen, zoals foto's, sieraden of kleine aandenkens. ...". Deze zin, samen met de titel "Gratis uit:....", hebben misschien een hele andere uitwerken, dan dat je zo 1-2-3 zou kunnen bedenken.
Gelukkig verschijnt na het klikken op de "Website"-link een loginscherm en lijkt dat een drempel op te werpen. Echter, zoals we hier allemaal weten, is een basis account bij GC.com gratis en ja, dan.......
Natuurlijk wil ik iedereen een fijne hobby toewensen, maar wordt onze hobby beter van dit soort reclame? Ik denk het niet. Sterker nog, ik vrees dat ( door die ene slechte zin ) er kans is, dat er binnenkort meer goodies/tb's/coins/.. spontaan verdwijnen of ( nog erger ) meer caches geript gaan worden.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Linkalovers:

er kans is, dat er binnenkort meer goodies/tb's/coins/.. spontaan verdwijnen of ( nog erger ) meer caches geript gaan worden.

als er al cache's en/of goodies/tb's/coins verdwijnen uit cache's die achter een betaal muur zitten ( dat zouden toch mensen zijn die weten hoe het spelletje gespeelt word) dan is het zeker dat er mensen zijn die met de gratis app op de telefoon ook op strooptocht gaan 
daarbij ook nog eens bedenken dat elk kind tegenwoordig ook een eigen telefoon heeft met alles er op en aan
maar dat maakt de mensen die het publiekelijk maken totaal niets uit

Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

tja,,,,

5. Hide your cache

Non-geocachers may be confused if they find your container on accident. To avoid alarm, consider these tips:

Label your container as a geocache.

Choose a transparent container to show that the contents are harmless.

Don't use glass containers that may break and become hazards.

Don’t use containers that could be confused with bombs or other dangerous items.

If the container has military markings, permanently cover or remove them.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei barny:

tja,,,,

5. Hide your cache

Non-geocachers may be confused if they find your container on accident. To avoid alarm, consider these tips:

Label your container as a geocache.

Choose a transparent container to show that the contents are harmless.

Don't use glass containers that may break and become hazards.

Don’t use containers that could be confused with bombs or other dangerous items.

If the container has military markings, permanently cover or remove them.

Sja, duidelijk. Daar zit geen woord Spaans bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Peetee:

Toch liever deze cache vinden, dan deze. Ondanks dat dit exemplaar waarschijnlijk wel aan de regels voldoet. Het lijkt erop, dat deze cache gewoon te dicht bij de 'bewoonde wereld' is geplaatst.

Misschien iets vaker een WNF ( Will Not Find ) loggen: "...De cache wordt snel gespot, maar we hebben niet de juiste tool in de auto om de cache te kunnen bereiken. En al hadden we die wel, dan hebben we nog geen interesse om de cache, hier midden in een woonwijk ( ter vermaak van alle omwonenden ) te gaan pakken..."



 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verbaas me ook wel eens over de plek of de manier waarop mensen hun caches verstoppen, en soms log ik die caches dan ook daarom bewust niet.

Als je bv. je cache verstopt vlakbij een druk terras (verleden jaar zo gezien), dan is ongezien loggen zo goed als onmogelijk en kun je problemen, vernielingen en/of meldingen verwachten.

Ik vind het de taak van de cacheplaatser om ervoor te zorgen dat de cachers de cache ongezien kunnen vinden en loggen. Zorg je daar als cacheplaatser niet voor, dan kun je van cachers ook niet verwachten dat die zich in allerlei bochten wringen om dat wel ongezien te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CO'ers doen ook niet echt moeite om deze hobby geheim te houden.

Laatst zat ik ergens op een bankje te rusten en kwamen er 2 mannen aangefietst. Hielden halt bij het bankje en  één van hun vroeg mij even opzij te gaan. Ik zo vriendelijk gehoor gegeven en hij graaide een  pillendoosje aan magneet onder het bankje vandaan. Hij rommelde wat en plakte het weer terug onder het bankje.

Verder heb ik er niet op gereageerd en later thuis eens gekeken welke cache dit zou kunnen zijn op GC. Helaas allemaal vraagteken rond die plek dus wist niet welke cache dit zou zijn.

Daags erna weer eens toevallig langs diezelfde bank gereden en dat pillendoosje eens gepakt. Geen GC code te zien en zelfs in het minuscule logboekje stond geen GC code?

Gelukkig log ik dit soort prul niet en laat het voor wat het is ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag fietste ik langs deze 

ttps://coord.info/GC841EQ

en omdat hij (onterecht) als een Small in de listing staat, staat hij ook in mijn GPS  ( vandaag er weer achter gekomen dat de Zeewoldenaren er een probleem mee hebben om te bepalen wat een micro of een small cache is) (en er ook een hoop bezoekers zijn die het verschil dus niet weten of te belabberd zijn om de geocache community te helpen) (weet niet wat erger is, onwetendheid of ongeïnteresseerdheid )
de naam en de omgeving (All in the open en je staat daarom voor schut voor de hele buurt)  en ook nog een hint waar je helemaal geen drol aan heb 
al deze gegevens hebben mij dus doen laten besluiten om deze maar aan mij voorbij laten gaan 


Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...