Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

Vorig jaar was dat ook het geval, toen kwam mijn partner de toer toevallig tegen. Dat was ook de reden waarom we de serie bekeken hadden. De aandacht heeft misschien wel te maken met de vakantieperiode die er weer aan zit te komen.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is de enige GeoTour in Nederland. Het idee is leuk, maar .....

Misschien moeten ze er een souvenir voor maken, dat zal helpen :hammer::no:
 

11 uur geleden zei regenboog2:

...Ik vind hem best wel commercieel ook...

Inderdaad. Sterker nog, als je geen bedrijf bezoek ( dus geen extra stikkers verzamelt ), maakte je geen kans op de gratis geocoin ( en die zijn/waren na 250 bezoekers op ). Nu is dat misschien niet zo erg, maar dat ze het met elkaar koppelen geeft wel aan, dat dit beslist een commercieel project is.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe speelt u de GeoTour?

Volg de stappen hoe u de GeoTour kunt spelen. Bekijk het GeoTour paspoort en hoe u deze kunt volmaken waardoor u een originele GeoCoin kunt afhalen.

 

  1. Maak een account aan op www.geocaching.com

  2. Bezoek de speciale Garden of Amsterdam GeoTour pagina om de omschrijving te lezen van de 24 caches uit de GeoTour

  3. Print het GeoTour paspoort uit en vul uw gegevens volledig in

  4. Zet de coördinaten van de caches in uwGPS apparaat of gebruik de Geocaching app voor smartphones

  5. Ga er op uit, navigeer naar de locaties en vind de caches

  6. In alle gevonden caches: teken het logboek en schrijf het speciale codewoord in het betreffende vakje in je paspoort (die vindt u in iedere cache)

  7. Leg de cache terug op de plek waar u die gevonden heeft

  8. Zoek zoveel mogelijk Garden of Amsterdam GeoTour geocaches

  9. Verzamel de codewoorden en bezoek de deelnemende bedrijven om punten te verzamelen. Zo kunt u de officiële GeoCoin afhalen

Hoe verzamelt u punten? 

U heeft in totaal 30 punten nodig om de GeoCoin te kunnen winnen. In iedere cache vindt u een codewoord. Deze schrijft u in het betreffende vakje op uw paspoort. Voor ieder juist codewoord ontvangt u 1 punt. In totaal kunt u hiermee dus 24 punten verdienen. U ontvangt bonuspunten door deelnemende bedrijven te bezoeken. Voor iedere besteding bij een deelnemend bedrijf ontvangt u een sticker in uw paspoort. Iedere sticker staat voor 2 bonuspunten. Heeft u geld besteed bij een deelnemend bedrijf? Vraag dan om een sticker in uw paspoort.

 

Spelregels

- Bij bonuspunt locaties ontvangt u maximaal 1 sticker per bezoek / per paspoort. D.w.z. ieder persoon of team mag maximaal 1 paspoort met unieke 'Geocaching username' gebruiken. Per bezoek aan een deelnemend bedrijf krijgt u maximaal 1 sticker op uw paspoort. Dit is onafhankelijk van hoeveel u besteedt in dat bedrijf. 

- De eerste 250 personen of teams die 30 punten verzamelen kunnen een GeoCoin afhalen. De GeoCoins worden uitgegeven op een 'wie-het-eerst-komt, wie-het-eerst- maalt' basis. 

- Maximaal 1 GeoCoin per familie, team of adres. 

- De GeoCoin prijs is onder voorbehoud van wijzigingen en alleen zolang de voorraad strekt. 

- U dient een volledig ingevuld paspoort te kunnen overleggen om uw prijs te kunnen claimen. 

- U moet de fysieke cache log getekend hebben en uw vondst loggen.

Bron
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

elke geotoer is commercieel
deze tour is bijvoorbeeld betaalt door de VVV in Hilversum, daar waar je ook de munt haalde
die heeft uit een potje 10.000 dollar overgemaakt naar de jongens in Seattle en hadden zo een vrijbief om tegen alle regels die voor het plaatsen van een geocache in te gaan (het voor geld verkwanselen van alles wat geocachen was)
en zo is deze serie online gekomen, en dat moet natuurlijk gepromoot worden, het geïnvesteerde geld moet naturlijk ook weer terug verdiend worden, en dan komt er zo een juffie die gaat rondbazuinen dat je een geocache mag omruilen met een paperclip,,,, 
laten we het dan ook maar niet hebben over TB's die in dat soort cache's verdwijnen om nooit meer terug te komen, dat allemaal omdat er mensen langskomen komen die nog van toeten en blazen weten maar het wel in de krant hebben gelezen
dat allemaal met medewerking van de Nederlandse Revieuwers team 

Barny
 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dit is een artikel dat al meer aspecten laat zien dan dat vorige (over dat bankje). Ik zou ook verbaasd zijn als ik tegenover zo’n bankje zou wonen. Wanneer je wat meer uitleg krijgt en verschillende kanten bekijkt, is het toch leuker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

als ik al de eerste zin lees

Citaat

""Cacher is het Franse woord voor: verbergen.

dan weet je al dat alles wat er daarna komt ook niet kan kloppen
als je dan kijkt wat de "ervaren" cacher zelf allemaal heeft neergegooid (nagenoeg favoloze micro's die ook nog alleen maar bezocht mogen worden door mensen met een betaalt PM account)
dan is het balletje ronder dan rond
overal laten rondbazuinen dat "geocachen" zo leuk is, iedereen MOET er van af weten, maar hun eigen caches mogen niet door die eigenhandig opgeroepen beginners bezocht/gezien/gelogd worden  
en die zogenaamde basis uitrusting, 
in de 17 jaar dat ik doosjes opraap heb ik nog nooit al die zooi meesjouwt

gewoon kolder, en erg egoïstisch dat deze co het spelletje aan de grote klok hangt  maar haar eigen fantasie loze creaties afschermt voor de lezers

 

 

Barny 

 

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei barny:

als ik al de eerste zin lees

image.png

Daar lijkt mij op zichzelf toch geen speld tussen te krijgen, Barny. Daar gaat de schrijfster dus in ieder geval op geen enkele manier de fout in. 

Wat je dan verder vindt van de caches die zij plaatst en/of zoekt, dat is aan jou. Dat is jouw smaak, en jouw opvatting van hoe het spelletje gespeeld zou moeten worden.

En over smaak valt te twisten. Gelukkig hebben we allemaal wat te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GC. com legt het zelf als volgt uit:

"...….Caching, from the word cache, has two different meanings, which makes it very appropriate for the activity.

A french word invented in 1797, the original definition referred to a hiding place someone would use to temporarily store items. The word cache stirs up visions of pioneers, gold miners, and even pirates. Today the word is still even used in the news to describe hidden weapons locations.

The second use of cache has more recently been used in technology. Memory cache is computer storage that is used to quickly retrieve frequently used information. Your web browser, for example, stores images on disk so you don't have to retrieve the same image every time you visit similar pages....."

Bron: https://www.geocaching.com/about/history.aspx

 

Verder vind ik het wel de moeite waard om even stil te staan bij het gegeven dat je inderdaad in verschillende artikelen in de media (en ook bij deze laatste) cachers ziet die geocaching kennelijk onder een breder publiek bekend willen maken en vervolgens hun gepresenteerde caches/series dan PM maken. De lezer van het artikel die het dan eens uit wil proberen is in de regel toch eerst een basic member en kan de caches die in zo'n artikel genoemd worden helemaal niet vinden, omdat ze worden verborgen voor basic members. Het lijkt me dat je dan toch een beetje je doel voorbij schiet...

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...