Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Peetee, wat vind jij toch veel leuke artikelen. Dat stukje in de Toren vind ik heel herkenbaar. De toevallige ontmoetingen, daar geniet ik ook altijd van. Ik ben dan geen reporter, maar als cacher kom je vaak ook leuke mensen tegen onderweg. Dat hoeven niet altijd collega cachers te zijn. Zo hebben we tijdens het lopen van een multi in België eens kennisgemaakt met een kok die paddenstoelen zocht in het bos en ons uitleg gaf. Of ik denk aan een molenaar op Goeree, die ons een rondleiding gaf in zijn molen. Warme herinneringen heb ik ook aan een meisje dat een hele morgen met ons meefietste door de polder in Noord-Holland en aan een team dat ik onderweg in een boom zag hangen en waar ik nu af en toe nog mailcontact mee heb.

De schat van de pater hebben wij lang geleden trouwens ook gevonden, toen was het een prachtige wandeling.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎8‎/‎1‎/‎2019 om 9:25 PM zei naj16:

Geocachen is inmiddels wel zo veelzijdig geworden dat er voor iedereen wat bij zit. Blijft er dus niets te zeuren over.

behalve dat door al die publiciteit er cache's al dan niet moedwillig gesloopt worden  
maar dat is een klein detail mag ik aannemen,,,,,

Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik zie in de "handleiding" niks staan over TB's en coins, en wat daar mee te doen (als mensen die lange handleiding al gaan lezen,,,,,,,,)
ik zie wel dat er mensen zijn die heel gemakkelijk die trackebles in die cache's lozen, 
ach, die trackbles zijn toch maar van iemand anders, dus wat zou het,,,,,
gelukkig was het te veel moeite om in de publicatie een directe link naar de cache's te doen, en de tip waar je naar moet zoeken (Leef Deurne) loopt dood  (goed snugger)
en small cache's [plaatsen met een logrol er in, waarom geen regulaar met een normaal logboekje, de toestemminggever zal er nooit geen probleem van maken

Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ze kickt helemaal op publiciteit 
https://livegeocaching.nl/molens-op-walcheren/
en natuurlijk  is het leuk om over geocachen te praten, mensen nieuwsgierig maken,
helaas trekt dat ook verkeert volk aan die jou met de grootste zorg neergegooide kokers willen pikken
en daarom zet men al die kokers achter een betaal muur zodat de grijpgrage gauwdieven, die ook dankzij dit soort filmpjes, de gratis app downloaden
en daarom heeft deze mevrouw ook al haar weggegooide kokers achter een betaal muur gezet, dan kunnen de grijpgrage mensen, die ook dankzij haar van het spelletje horen, andermans cache's slopen en worden haar kokers met rust gelaten en kan zij de geboren onschuld spelen
in de film heeft zij het over dat "stiekem" doen, bij het spelletje hoort, en dat stiekem is dus op alle beschikbare media de 2 minuten of fame halen en op film laten zien waar een cache ligt

ik begin de mensen steeds minder te snappen 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei barny:

ze kickt helemaal op publiciteit 

Of ze deelt graag leuke dingen met anderen. Die mensen heb je ook, Barny. ;)

Ik vind het in ieder geval een leuke reportage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een hobby die je (volgens haar) stiekem moet doen, maar het overal in de ronde bazuinen
mensen ergens nieuwsgierig naar maken, 
maar er wel voor zorgen dat haar eigen kokers niet door die zelfde mensen bezocht kunnen worden
dus daarmee laat ze het risico van haar eigen handelen door geocachers dragen die hun cache's wel voor iedereen beschikbaar hebben gesteld 

Ik snap dat niet, het heeft natuurlijk niets te maken met het "leuke zijn" van de reportage, dat is knap werk van de mensen van de omroep  

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8/22/2019 om 10:33 PM zei harrie:

Ja, een heel leuk artikel. Het laat goed zien wat de lol van het geocachen is: het onderweg zijn, het ontmoeten van mede-geocachers en het vinden van onverwacht mooie plekken en/of mooie caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7/26/2019 om 6:25 PM zei Peetee:

In de Maas & Waler is een serie gestart over de verschillende aspecten van het geocachen:

De eerste twee afleveringen:
Geocachen (1): de activiteit 
en Geocachen (2): Basisuitrusting en Mystery caches

Het vervolg van de serie:

Geocaching: Kabouter Karel gaat vliegen

Oud en jong gaan samen Geocachen (4)

Geocachen in het buitenland (5)

Geocaching (6): De benkskes

Geocaching (7): Ontmoeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...