Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

was ik inmiddels ook al achter :)


wat mij betreft het verdwijnen van die meuk (helaas niet alles van die gast) is totaal geen aderlating voor het spelletje geocachen
gezien de belabberder aantallen favo's en weinige foto's die bij zijn hoofdzakelijke wegesmeten kokers zijn geplaatst missen we er niets aan
eigenlijk mogen we de opruimers van zijn creaties dankbaar zijn, zij zijn de mensen die de omgeving wat netter hebben achterlaten dan ze gekomen waren #helden 

Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je ook van dit soort caches vindt: bottom-line is natuurlijk hoe sommige mensen niet van andermans spulletjes af kunnen blijven. Het vernielen en stelen ervan snap ik al helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de bodemlijn behoort te zijn, weggegooide kokers niet als zijnde een "schat" te benoemen en nooit geen afval achterlaten, 
als je als gewone burger afval ziet, opruimen
dat is hier gebeurt, een gewone burger ziet aval en ruimt het op 
een enorme jankert haalt de krant en zet daarmee het spelletje "geocachen" te kakken,,,,,,,
is daar ook een bodemlijn voor? 

Barny

edit:
ik lees net een log over een van zijn creaties:

Citaat

De buurvrouw had gebeld,was een beetje bang van ons

wat klopt er niet!

Edit II

Ik zie nagenoeg geen enkele NM log staan bij zijn gearchiveerde weggooi kokers
ben nu wel erg benieuwd hoeveel en welke er telkens verdwenen
komt mij over als een hopeloze schreeuw om aandacht 
 

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei barny:

...kokers niet als zijnde een "schat" te benoemen en nooit geen afval achterlaten...

Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Wat de ene rommel noemt, kan de andere wel heel mooi vinden. Waar de ene niet naar wil kijken, kan bij de andere wel aan de muur in de woonkamer hangen.
 

2 uur geleden zei barny:

...eigenlijk mogen we de opruimers van zijn creaties dankbaar zijn...

Eigenlijk praat je nu goed dat ( of geeft iemand een reden om ), iemand andermans spullen steelt !

Het maakt niet uit wat je van iemand of zijn spullen vindt, je blijft er vanaf. En wat geocaching betreft, blijkbaar ben je één van je eigen regels vergeten, namelijk dat jezelf bepaald welke caches je wilt bezoeken. Je bent namelijk niet verplicht deze te gaan bezoeken ( maar dat hoef ik je vast en zeker niet meer te vertellen ).

Wetboek van Strafrecht, artikel 310:
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met....

Het maak eigenlijk niet uit, wat iemand ( of ik ) van deze caches vindt. Het is gewoon jammer dat iemands hobby wordt vernield.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

smaken verschillen, dat klopt,
door het gebrek aan favo's en het ontbreken aan foto's bij het rondgestroooide kokers kan je zien dat wat hij heeft gemaakt niet in de smaak valt
als je dan ook nog dat een "schat" gaat noemen, mis je de boot helemaal
---------------kom kinderen we gaan schatten zoeken,,,,,, en dan allemaal petlingen achter verkeersborden vandaan graaien-----------

als mensen geen troep achterlaten hoeft het ook niet opgeruimd te worden,
in de ogen van normale mensen is een weggegooide petling "rommel" (kan me dat heel goed voorstellen) en normale weldenkende mensen ruimen (andermans) rommel op 
opruimen iets anders dan stelen, met stelen hou je de eigendommen van anderen, zoals heel veel "geocachers" het tegenwoordig heel gewoon vinden wat gebeurt met TB's, coins of leuke hebbedingetjes in geocache's 

omdat ik sterk het vermoeden heb dat er een aardig stukje fake nieuws en aandachttrekkerij in dat bericht schuilt heb ik wat onderzoek gedaan bij zijn gearchiveerde pagina's
alleen even gekeken wat er allemaal bij dat heerschap zijn zooi is gebeurt, maar ik heb niet veel verontrustend gezien, 
wel zie ik dat hijzelf regelmatig de plaatsingsrichtlijn overtreed, broertje dood aan onderhoud heeft en regelmatig hobbygenoten afkaffert als ze het lef hebben om een NM log te schijven over een logvot van hem die al een tijd doorweekt is

Citaat

 

"Pfff ik ben de raportage mails beu... Ik weet het ondertussen dat men logrol nat is..."

 

https://coord.info/GLV3M0P5

dat krijg je als dank voor je oren als je deze co wil informeren en gelijketijd ook de gehele geocache communitie laten weten wat ze te wachten kan staan 

kortom in mijn ogen is het fake nieuws, en kinderlijke aandachtstrekkerij, iets wat het spelletje geocachen weer eens schaad

Barny 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
1 uur geleden zei barny:

hoe ze in Norg het woord "cach" spellen geeft mij al een goeie indruk hoe het zal verlopen

Eerlijk gezegd denk ik dat het ook meer een honden-event is dan een geocaching-event. :wink2:

Het staat dan ook niet in de Eventkalender. Maar goed, als je het leuk vindt ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...